Keresés

Részletes keresés

bazidzsó Creative Commons License 2014.01.29 0 0 6

Hello,

 

Jó ötlet volt megnyitni ezt a topicot, mert valóban sok hasznos infót be lehet szerezni majd innen.

 

Ez nekünk is jól jöhet, mert mi is gondolkodtunk effajta megoldásban.

 

Viszont ha nem haragszol, akkor kicsit kiegészíteném az általad leírtakat, a saját tapasztalatommal:

- sátorban millió egy fajta van, mi egy olcsóbb árfekvésűvel jártunk sokat nyaralni. Bírta a szelet és nem is ázott be. Árban is kedvező volt, ha a mostani árakat nézem, akkor ~30-40,000Ft körül lenne.

- a túraboxra is igaz ez. Egy noname márkát vettünk meg és azt pakoltuk tele. Ez is ~30-40,000Ft körül lenne most.

A célnak ezek is bőven megfeleltek és sok-sok éven keresztül használtuk őket.

 

Így az általad levezetett számítást is kicsit hibásnak gondolom...a két tétel 350-450,000Ft-os árához képest a 60-80,000Ft eléggé nagy különbség. Így már a sátor ws. sátras utánfutó is más megvilágításba kerül...

 

Persze lehet drágább tetőbox és sátor árakkal számolni, de akkor az gondolom, hogy a sátras utánfutó esetében is egy felsőbb kategóriát kell alapul venni.

 

Természetesen, még egyszer megjegyezve, hogy minőségben és árban is hatalmas a szórás...

 

Nem beszélve arról, hogy különböző aukciós portálokon pl. ebay sokszor kedvező ajánlatokat is ki lehet fogni.

 

Üdv:)

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Senior55 (1)
forgione1 Creative Commons License 2014.01.29 0 0 5

sátras utánfutó, vagy sátor azonos árban van a kempingekben.

 

 

Arra céloztam, hogy sátorral lehet vad kempingezni, még utánfutóssal kizárt.

 

Én kerékpáros túrázó vagyok, ahol rám esteledik ott alszok. Sátor felállítás 1 perc.

 

30 ezer forintért vettem skif utánfutót, alul vannak a csomagok, fent a kerékpárok, ahogy lentebb látszik is egy képen a felfogatása. 5 bicaj elfér, így történik a kiutazás a célországba. Csupán egy biztonságos parkoló kell és indulhat a körtúra.

 

Különben egy balatoni kemping faház (apartman) se drágább, mint ugyanott sátrazás 4 fővel.

Sátornál mindent felszámítanak, úgyhogy a végösszeg ugyanannyi, mint egy fürdőszobás, tévés apartmané:-)

1-2 főnél elképzelhető, hogy olcsóbb, de 4 vagy többnél már biztos nem.

 

Sátras utánfutó 1-2 főnek meg minek? Bújócskáznak benne?:-)

Nyaraláskor meg nem a sátorban ülünk, nem ott múlatjuk a drága időt.

 

 

Előzmény: Senior55 (3)
Senior55 Creative Commons License 2014.01.28 0 0 4

Abban azért van igazságod, hogy egy kemping kerülhet annyiba is, mint egy apartman.

2014-es Biograd-i kempingár 2 felnőtt+ 1 kutya esetében 56€/nap, ennyiért Montenegróban már apartmant kapni reggelivel ugyanezen feltételek mellett.

Előzmény: forgione1 (2)
Senior55 Creative Commons License 2014.01.28 0 0 3

A sátras utánfutó, vagy sátor azonos árban van a kempingekben.

Mindenképpen parcellát szoktam igényelni, mert az nagy és (víz)-villany saját van.

Tavaly 2 hetet voltam apartmanban (stúdió) és egy hónappal később 8 napot kempingben. A kemping napi ára kb.30%-al olcsóbb volt.

Az "összkomfortos" sátras utánfutó közel "apartman jellegű" komfortot nyújt sátras áron.

Az előnye a sátraséhoz hasonló:

Ha megunja az ember az adott helyet, fél óra alatt összepakol és már megy a következő kempingbe. Helyek a kempingekben  fő szezonban is sokkal jobban vannak mint szabad apartmanok.

Az idén júliusban Görögországot célozzuk meg, a kiválasztott tengerparti kemping 2 felnőtt (+1 kutya) napi 26€-ba kerül.

Két hétre mindez szállás és teljes utazási költséggel együtt: 690€

Előzmény: forgione1 (2)
forgione1 Creative Commons License 2014.01.28 0 0 2

Kalkuláld bele azt is, hogy bizonyos kempingekben a sátorhely+autó+személyek annyiba vannak mint egy olcsóbb szálló:-)

 

Ilyen sátorral a vadkemping meg kizárt.

 

Előzmény: Senior55 (1)
Senior55 Creative Commons License 2014.01.27 0 0 1

Köszönöm az üdvözletet.

Úgy érzem, hogy a sátras utánfutósok nálunk ritkán látott "lények". Sajnos egyre kevesebb az ilyen jármű és gyártó sem sok van aki hasonló de újat gyárt.

Egyfajta "retró" érzés vele a kempingezés, pedig sajátos varázsa van.

 

Kalkulálgattam:

Vételár 130 eFt.

Járulékos költségek vásárláskor (vételáron felül):

- eredetvizsgálat 16000 Ft;

- átírási illetékek 9000 Ft;

- új törzskönyv és forgalmi, 12000 Ft;

- biztosítás 4700 Ft(/1.év)

- súlyadó 6000 FT(/1.év)

Összesítve a beruházás költsége: 180 eFt

 

Éves fenntartási költségek:

- 10-11 eFt/év biztosítás és adó;

- 7250 Ft/év műszaki vizsga (14500 Ft /2 évente)

- 8000 Ft/év karbantartási költséggel számolva (4-5 évente 13000 Ft/2 gumi cseréjét beszámítva)

összesen: 26000 Ft/év

Ez az összeg kevesebb, mint 2 tankolás ára!

CT5 esetében a sátor kb. 19 m2. Az összes kempingfelszerelés elfér az utánfutóban, az autó csomagtartója szabad!

 

Ha sátras verziót nézzük:

Egy ilyen méretű, mai erős sátor ára 250-300 eFt.

A konyhai felszerelés (gázfőző+gázpalack, edények) és alvókonfort (pl. matrac) különára kb. 60 eFt.

A sátorfelszerelés és konyhai felszerelés a csomagtartó felét, kétharmadát elfoglalja, de ha tetőboxot használunk, akkor abban elférnek a kempinfelszerelések (egy része), de egy tetőbox ára kb. 100 eFt.

Összesítve közel azonos kempingkomfort esetén a sátras változat beruházása kb. 450 eFt.

 

A sátor és sátras utánfutó közötti beruházás költségkülönbség: 270 eFt

Az utánfutó éves kiadását is figyelembe véve az utánfutós változat összköltsége 10 év alatt lesz annyi, mint egy sátrasnak.

Ha nem hanyagoljuk el az utánfutót, bizony olcsóbb, mint egy sátor!

A sátras utánfutó komfortfokozata a valóságban nagyobb egy sátorhoz képest!

 

 

Előzmény: pisti.75 (0)
pisti.75 Creative Commons License 2014.01.27 0 0 0

Üdvözöllek a sátras utánfutósok táborában . Nekünk kb 20 éve van nagyon szeretjük. Sajnos sokan azért adják el mert a fenttartási költségek nagyobbak mint a

sima sátor-é .Nekünk Skifünk van 25. éves 250 kg 10 perc alatt felállítható előtér nélkül.

 

      Omis

 

 

Előzmény: Senior55 (-)
Senior55 Creative Commons License 2014.01.26 0 0 topiknyitó

Tisztelem minden Olvasónak!

 

Kevés információt találtam a sátras utánfutós ismeretekről és élményekről.

Gondoltam nyitok egy olyan topikot, ahol egymástól tanulhatunk, élményeinket megoszthatjuk, vagy segíthetjük egymást ha valakinek nincs infója valamilyen problémájának megoldásában.

Magam (és családom) eddig kempingsátras turista voltunk  és a kempingekben ahol megszálltunk, a holland, francia, cseh turisták időnként utánfutóból pakoltak ki olyan luxus-sátras komplexumot, hogy csak ámultunk. Nálunk ez nem elterjedt pihenési forma, de mégis van valami különös varázsa. Átmenet a sátor és a lakókocsi között. Sokat tanulmányoztam a sátras utánfutókat és ennek eredményeként nemrégiben boldog tulajdonosa lettem egy nagyon jó állapotú, közel 27 éves (DDR) Camptourist CT5-3 utánfutónak.

Gépész(mérnök)ként górcső alá vettem az állapotát, műszaki megoldásait, keresve a "gyenge pontokat".

Nem tudom hányan vannak akik ilyen sátras utánfutóval rendelkeznek, de aki nem ismerné és kedvet kapna ilyennek a megvásárlására, az alábbi rövid tájékoztatás talán segíthet (főleg ha többen is hozzáteszik a tapasztalataikat).

 

Elsőnek a típuskeresés során ami megfogott, hogy az utánfutó gyári felszereléssel a teljes öntömege 350 kg, de a megengedhető össztömeg 500 kg.

A plusz cucc, amit még elvihet így 150 kg. (Kaptam hozzá magyar nyelvű leírást, amit beszkenneltem, így elektronikus formában is megvan.)

A leírás három változatra érvényes: CT5-3 normál, CT5-3 standard és CT5-3 luxus (ez van nekem). Alapvetően a konyha kialakításában különböznek.

Főbb részei:

- 1. alvósátor rész (3 felnőtt);

- 2. alvósátor rész (1- felnőtt, vagy 2 gyerek)

- Zárttá tehető előtér

 

Az alvórész 9 m2, az elősátor 9,7 m2, a sátor teljes helyigénye kb. 40 m2 (feszítőkötelekkel együtt)

Két ember a megállástól a sátor készreállításig kb. 15-20 perc alatt végez (cövekelésekkel együtt).

 

Topikindítónak egyelőre ennyit.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!