Keresés

Részletes keresés

pisti.75 Creative Commons License 2014.02.17 0 0 40

Terhelhetőség szempontjábol teljesen jó a választásod!! . A Skyf-et max 500 kg ig lehet terhelni, ugyan is nagyon vékonyak a kerekei 4X10-es . Kisebb ellenállással 

(súrlódással )húzható .

Előzmény: Senior55 (38)
Bujazliz Creative Commons License 2014.02.17 0 0 39

Este kértem árajánlatot 2 felnőtt+kutya+csónak, áramigény és nagy sátorhelyet görög kempingtől (tengerparti kemping!) főszezonban, júliusban, 12 nap. Válasz 2 órán belül megérkezett: 17€/nap, 10 napnál kevesebb esetén, 19€/nap. Ennyiért hol lehet itthon kempingezni?

Senior55 Creative Commons License 2014.02.16 0 0 38

Strapabíró a Skif az biztos. Kisebb mint a német  CT-k, de "fíling" ugyanaz.

Először én is a Skif-et néztem ki, de mivel azt nem lehet pluszban terhelni a forgalmija szerint, és nekem van egy 120 kg-os felfújható csónakom is, ami eddig a csomagtartót kitöltötte,  a CT5 nekem jobb választás lett. Kollégáim között van Skif tulajdonos is, de nem volt köztük olyan hajlandó lett volna megválni tőle.

Előzmény: pisti.75 (37)
pisti.75 Creative Commons License 2014.02.16 0 0 37

Én anno ,vagy 20 éve azért döntöttem a Skyf mellet mert 250 kg és ezért fék nélküli

akkor a Trabantom is elbírta .A súlyadó is olcsóbb .Ez is zárható,tetejére lehet pakolni

csak ebben nincs konyha felszerelés ezért olcsóbb is  .A hálórész felállítása max 10perc egyedül, és a föld felett kb 60cm.  

 

Piho Creative Commons License 2014.02.16 0 0 36

FIGYELJ!  mert amennyiben az apródon lévő CT-7-et nézted ott az első és a hetedik fotó nem ezt a típust ábrázolja, hanem a CT 5-3-at!

Előzmény: fox888 (30)
Piho Creative Commons License 2014.02.16 0 0 35

A CT-7 el nekünk is az volt a bajunk, hogy az utazás alatti beázás veszélye eleve meg van azon kívül a bringáink (4db) szállítása továbbra is az autón történik, ahol csak nehézkesen tudom kezelni a kocsi magassága miatt a problémát (Citroen Picasso).  

A CT 5-3 hoz még ugyan készítenem kell egy adaptert amihez aztán tudom rögzíteni a kerékpárszállítókat.

 

Előzmény: fox888 (30)
Senior55 Creative Commons License 2014.02.16 0 0 34

Sajnos a jóból nincs sok lehetőség. Ami 50-80 eFt, az komoly felújítást igényel (30-50eFt). Ha a műszaki lejárt, akkor 14000 Ft-os műszaki díjjal még megfejelődik a vételár (rendszámhiány esetén ez 18-19000 -re is felmegy. Nagyon jónak látszik - jelenleg - a CT5-3-s és a CT6-2W hirdetés. Mindenük megvan ami kell.

Előzmény: Piho (29)
Senior55 Creative Commons License 2014.02.16 0 0 33

Örülök azért, mert lehet, hogy a sátras utánfutósok tábora felé húz a szíved, de ha tudsz választani, akkor a zárt (CT5,CT6) verzió azért praktikusabb, mert egyrészt tudsz a tetejére is pakolni (bicikli, csomagok, stb), másrészt zárral zárható illetéktelenek elől. A CT7 és CT8 belső cuccait a ponyvaborítás takarja és védi, de nem zárható.

Előzmény: fox888 (30)
Senior55 Creative Commons License 2014.02.16 0 0 32

A vásárlásnál a következőket mindenképpen nézd meg:

a.) A sátorponyva állapota (a penész tönkreteszi, elveszti szilárdságát). A borítóponyva állapotára is ez vonatkozik. Ha a leszorító gumikötél öreg, az nem baj, olcsón lehet újat venni hajósboltban.

b.) A konyha állapotát (tűzhely, mosogató, stb). A gázpalack nyomáspróbája érvényes-e (be van ütve a fülénél a lejárat ideje Hó/év) Azért fontos, mert ha már lejárt újat kell venned, mert itthon szigorúan tiltva van a gáztöltőknél a lejárt nyomáspróbájú palack töltése, hasonlóan a horvátoknál. Azt új 3,3 kg-os palack - német fejű kell! - 5-7 eFt üresen. Nem kempingboltban kell venni, hanem valamelyik Primagáz töltőtelepen, mert ott sokkal olcsóbb és rögtön töltik is.

c.) Nézz alá és ha  kaszni-padló találkozásnál , vagy a kerékjárati dobnál vastagon áll a rozsda, akkor még egy szétszedés-rozsdátlanítás-fémvédelmi festés vár még rád.

d.) A kezelési utasítás szerinti alkatrészek megvannak-e, vagy mennyit kell belőle pótolni (cövek, feszítő kötelek, stb.)

e.) A laprugó köteg ép-e (nincs-e eltörve valamelyik lap, amely a keréktől 200-400mm-re látszódhat). Ha rozsdás az nem baj, frankó kenősprayk- vannak ma már.

f.) a gumik milyen állapotúak (ha repedezett, az már nagyon öreg, futózat mélysége legalább 4-5 mm legyen)

g.) pótkerék megvan-e (elől a kaszni alatt)

Ha a vonócső kissé rozsdás az nem baj, erősen túl van méretezve, vastagfalú.

h.) A kéziféknem már kell fogni akkor, ha az első racsniba beakad (legalább 30°-emelkedésnél akad be).

i.) Ha a kézifék alatti állítócsavar már csontra be van csavarva, akkor a fékpofa már elkopott, cserére szorul. (Olcsó alkatrészek, de munka van vele)

Előzmény: fox888 (30)
Senior55 Creative Commons License 2014.02.16 0 0 31

A gumikötél (4-es, vagy 5-ös) 165-200 Ft/m:

http://www.maritimehajosbolt.hu/termek-kategoria/kotelek/gumikotel/

Ugyanitt találhatod meg a fotón látható ponyvapatent-et.

Elkészült a konyhai tűzhely felújítása is. Csiszolás, szennyeltávolítás zsírtalanítóval, az égőfejek finom szivacscsiszolóval átdörzsölve (fényes legyen, mert az visszaveri hőt), a tűzhely lefújva hőálló (650°C-ig) fehér tűzhelyfestékkel, 150°C/1ó -n sütőben "beégetve", fekete hőálló szilikon élvédővel az alját körbeszegve, szilikongumival rögzítve az élen.

A hőálló festék:

A szilikongumi élvédő: http://bolthely.hu/szilikongumi/id/00973_szilikon_elvedo_gumi_107_

A képen átlátszó, de lehet színesben is kérni (magyar gyártó, nagyon rugalmasak, 1m a minimális rendelés). A bolt Budapesten van.

A kész tűzhely:

 

 

Előzmény: Piho (28)
fox888 Creative Commons License 2014.02.16 0 0 30

Nekem Camptourist CT-7 van kilátásban.

Még nem tudok árat, de remélem sikerül megegyezni!

Előzmény: Piho (29)
Piho Creative Commons License 2014.02.16 0 0 29

amint látsz kedvedre valót azonnal csapj le rá ... :-)

Mi mindkettőt az apródon vettük. (Skif M1; Camptourist 5-3)

Előzmény: fox888 (26)
Piho Creative Commons License 2014.02.16 0 0 28

Jobban szemügyre vettem ezt a patentet és elgondolkodom, hogy használható lenne e nekem....hmmm.

A gumikötelet mennyiért vesztegették?

Egyébként esővédő ponyvából melyik minőséget ajánljátok? Gondolom van jócskán eltérés az anyagok között, mind esőállóságban mint UV állóságban.

Ma végre kinyitottuk a Camptourist-ot. Úgy éreztem mintha már nyaralnánk is. Csodálatos egy jószág azt mondhatom. Minden tutira ki van találva benne, minden makulátlanul passzol, ja és ez a példány hihetetlen jó állapotban van! Kitavaszodhatna már végre hogy mihamarabb beköszöntsön a nyár. Úgy tervezzük, hogy idén az országban maradunk, illetve egy olasz őszi túra azért a talonban van.

 

Kemping vs apartman

csak annyit tennék hozzá, hogy a kempingben a lent már felsorolt érveken kívül akkor is a saját ágyadban a saját konyhádban, a saját evőeszközeiddel és a saját kényed kedvedre élvezed a pihenés önfeledt érzését.

Mi 2000-ben kezdtünk el kempingezni egy lakókocsival. Azóta anyagi gondok miatt meg kellett válni a guruló házunktól de a kemping érzés az élesen bennünk van a mai napig. A világ legjobb dolga a fizikailag is megtapasztalható szabadság!

 

 

Előzmény: Senior55 (27)
Senior55 Creative Commons License 2014.02.15 0 0 27

Ma vettem hajós boltban rozsdamentes "bolhát" (ponyvapatent):

Az 1. megy pl. az utánfutóra rozsdamentes csavarral, a 2. két darabból álló pedig a ponyvához. A rúgó jól látszik az alsó darabon.

(160 Ft/pár)

 

Az idén vettem, így csak a pincében bontogattam ki a sátor alkatrészeit. Két dolog, amit lecserélek, illetve felújítok.

Az öntött alumínium sátorcövek (fogyó anyag) pótlása nagyszilárdságú alulemezzel, a másik az esővetőt rugalmasan tartó gumigyűrűket.

Nem találtam igazán stapabítró "tejgumit" ezért hajós gumikötélből készítettem egy sorozatot. Rozsdamentes acélcsövet (rossz VHS kazetta vezető görgői) roppantottam rá a levágott gumikötélre úgy, hogy a végeit előtte gyorsragasztóval bekentem. Az eredmény (az egyik gumigyűrűn zúzás látszik, a másik a zsugorcsővel burkolt végleges kivitel):

 

Előzmény: Piho (22)
fox888 Creative Commons License 2014.02.15 0 0 26

Köszönöm a válaszokat!

 

Tovább mérlegeljük a beszerzés lehetőségét.

Senior55 Creative Commons License 2014.02.14 0 0 25

Az apartman kényelmesebb, de kötött. A kempingezés a "szabad" nyaralás formája.

Azok a kempingek, amelyek közvetlenül tópart, vagy tengerpartnál vannak, azok drágábban a "szárazföldieknél". Azonban ugyanott az apartmanok közel 2x drágábbak. Azok az apartmanok, amelyek távolabb vannak a víztől, olcsók. Én nyaraltam apartmanban is de legtöbbször kempingben. Két eltérő világ.

Kempingben mindíg a "prémium"chelyeket választottam, mert azokon a placcokon áram mindig, de több helyen saját víz és csatorna is volt.

Valós példa 2014-nől:

Görög Lacara kempingben (20 m-re a tengertől) 4 felnőtt (a gyerekhely ingyen van) "Trailer tent" 60m2-es saját placcal, árammal, főszezonban 44€/nap. Ugyanebben a kempinben a 4 fős bungalló 84€/nap.

A horvát Biogradban a saját starnddal rendelkező Soline kempingben egy nap (Trailer tent) 90m2 placcal, árammal, vízzel és csatornával főszezonban 4 felnőtt 64€/nap, ugyanebben a kempinben egy 4-5 fős mobil apartman 128-138€/nap.

Benn a városban persze van 35-60€/ napos apartman, de a fürdéshez több száz méter kell a forró nyári napban sétálni az apartmantól (gyerekek és idősek esetében ez kicsit problémás lehet).

A "szabadság" egy példája tavalyról. Egy szép fekvésű tengerparti horvát kempigbe tértünk be. Kérdeztem hol van-e hely a nagy sátrunknak. Mutattak két helyet. Mondtam , nekem ezek nem elég árnyékosak egyhetes pihenéshez, megyek tovább. 2 perc múlva már volt olajfa alatt, tengertől 20 m-re levőre placc.

Egy apartmant nem lehet lemondani, ha valamiért nem jön össze a teljes nyaralási idő, míg egy sátras utánfutóval ha meguntam a helyet összepakolok és továbbállok a következő kempingbe.

A sátras utánfutó maximális éves átlagköltsége 70-90€, ami legfeljebb 2 kempingnap, vagy egy apartmanos nap árával egyenértékű. Át kell gondolni, megéri-e.

Előzmény: fox888 (23)
pisti.75 Creative Commons License 2014.02.14 0 0 24

""Van egy egyszeri beruházás, egy éves költség és még nem is nyaralunk olcsóbban.""

Cserébe, nem kell előre lefoglalni,vagy ha valami közbejön lemondani ,nem mindíg ott van az apartman ahol én lenni szeretnék ,pl víz ,vagy strand közelben ,az apartman meg a városban van és gyalog vagy kocsival kell megközelíteni (Belépőt parkolást kell fizetni )Ilyen hely : Bogács, Berekfürdő, Jászszentandrás STB .

 Más a hangulata ,apartmanban magamra csukom az ajtót és kész.

Előzmény: fox888 (23)
fox888 Creative Commons License 2014.02.14 0 0 23

Tisztelt fórumozók!

 

Én (mi) is tervezzük sátras utánfutó beszerzését.

Egy kicsit elbizonytalanodtam, amikor a kempingek árlistáját nézegettem.

Szerintem nagyon drágán számolnak egy apartmanhoz képest.

Nem biztos, hogy megéri a beruházás. Lehet, hogy nem jól nézem a dolgokat?

 

Mivel tudom jó belátásra bírni a feleségemet a felesleges kiadást tekintve?

Van egy egyszeri beruházás, egy éves költség és még nem is nyaralunk olcsóbban.

 

Piho Creative Commons License 2014.02.13 0 0 22

...nem ezekre gondoltam. Ez egy olyan "bolha" amely úgy néz ki hogy a furat felől kör keresztmetszetű pattintós, középen van egy palástja és a sátor ringli pedig egy ellipszis alakú fej részen akad össze. Olyan oroszos. :-)

Nézegettem már valami hasonlókat a jelenleg piacon lévők közül de egyik sem lett eddig jó. Elképzelhető, hogy valami alternatív megoldást fogok választani. 

 

Piho

Előzmény: Senior55 (21)
Senior55 Creative Commons License 2014.02.12 0 0 21

Ha a ponyvapatentre gondolsz:

http://www.vizvonal.hu/topics.php?topic=szerelveny

Ez nem egy olcsó, mégha rozsdamentes.

Ehhez viszont csak furat kell:

http://bolthely.hu/webaruhaz/id/00115_karpit_patent_fekete_nagy_187502_Suzuki_Swift

 

Előzmény: Piho (18)
pisti.75 Creative Commons License 2014.02.12 0 0 20

Hasonlót vett egy ismerősöm, Bpesten ,majd megkérdezem .Nekem csak pár db hiányzott ,azt úgy csináltam ,hogy a lukba fatiplit szorítóttam,ragasztottam,és nagyobb fejű facsavart csavartam bele.

 

Az előbbihez képek :

  

 

Ismerősük-é:A hűtődoboz helyett most már hűtőszekrény van.

Előzmény: Piho (18)
Piho Creative Commons License 2014.02.12 0 0 19
Piho Creative Commons License 2014.02.12 0 0 18

A SKIF-hez ponyva akasztó "bolhát" szerintetek hol lehetne beszerezni?

Előzmény: pisti.75 (15)
pisti.75 Creative Commons License 2014.02.12 0 0 17

Az előtérben van a konyhánk. 36l hőtő, rezsó előkészítő asztal. A spejz a hállófülke

alatt, egy 2 személyes sátorteteje levágva,oldalai megvannak,hogy a bogarak ne férjenek hozzá.

Előzmény: Senior55 (16)
Senior55 Creative Commons License 2014.02.12 0 0 16

Miért nem tudsz tolatni vele?

Gondolkodtál azon, hogy csinálj hozzá konyhát? (Pótkerék alulra, felette egy alulemezből készített "konyha doboz", a Camptouristhoz hasonló kihajtható kivitelben.)

Előzmény: pisti.75 (15)
pisti.75 Creative Commons License 2014.02.12 0 0 15

Én 2012-ben újítottam fel a Skif-emet (25 éves )de nagyon szeretem. Sajnos tolatni nem tudok vele .

 

 

  

 

 

Előzmény: Piho (13)
Piho Creative Commons License 2014.02.11 0 0 14
Piho Creative Commons License 2014.02.11 0 0 13

Helló Srácok!

 

2013-ban döntött a családunk úgy, hogy vásárolni kellene sátras utánfutót. A hosszas keresgélés eredménye az lett, hogy szeptemberben vásároltunk egy orosz SKIF-et. Aztán csak nem hagyott nyugodni a dolog ezért a múlt héten pedig egy Camptourist 5-3-al gazdagodott a családi sátras utánfutó flotta. 

 

SKIF:

A belső fa részeket teljesen ki kell cserélni a fekvő szivacsokkal együtt, azonban sikerült hozzá szereznem egy szinte makulátlan állapotú teljes sátorponyva garnitúrát. A hordozó kaszni jó állapotban van a megszokott orosz acél jól bírja az idő múlását, csak a belső részt kell leápolni felületi korrózió megjelenés miatt.

 

CT 5-3:

1990-es gyártás. Hibátlan minden része. Az előző tulaj elmondása alapján 4x volt használva. Az állapotát elnézve igaza van. 

 

Nagyon várjuk már a jó időt hogy élesben is kipróbálhassuk őket.

 

Piho

Senior55 Creative Commons License 2014.01.29 0 0 12

Nekem IFA Camptourist CT 5-3 van. Összegyűjtöttem a Camptourist még fellelhető változatait. A zárójeles személyszám az alaphoz képest még elfogadható alvókényelmet nyújtó plusz felnőttszám. A Campintourist minden változata ráfutófékes+kézifékes.

 

Alap (ős): Campifix (1960-as évek)

(Szerintem ez már ritkaság)

 

CT 5 -> 6 felnőtt (+2)

Gyártották a hollandok és NSZK felé "Alpen Kreuzer" márkanéven is, sokkal komfortosabb kivitelben.


CT 5-3 ->6 felnőtt (+2) normál és luxus változat, amelyeknél a konyha mérete és elhelyezkedése  különbözik. A felső a normál, az alsó a luxus változat.

A legnagyobb és legtöbb embert befogadó típus (1990-ig gyártották)


CT 6-1 ->4 felnőtt (+2)

A CT 6-1 és CT 6-2 a fekvőhely kialakításában különböznek.


CT 6-2 ->6 felnőtt


CT 7 -> 4 felnőtt (+2)


CT 8 -> 2 felnőtt (+2)

Senior55 Creative Commons License 2014.01.29 0 0 11

Utazás egyik fontos része a közúti közlekedési bírság elkerülése.

Összegyűjtve íme a "szomszédos" országokban megengedett sebességhatár, egytengelyes utánfutó esetén:

 

Ország         sztráda   autóút    egyéb út    város (km/h)
Magyarország   80         70          70             50
Ausztria           100        100        100            50
Belgium           120        120         90             50
Bulgária           120          90         90             50
Csehország     110          90         90             50
Dánia                80           70         70             50
Franciaország  130*      110         90*           50  * osztott pálya, 2x2 sáv
Görögország    120        100         90            50
Hollandia           80           80         80            50
Horvátország    80           80         70            50
Lengyelország  80           80          80            50
Luxemburg        90           90         75            50
Monaco                                                         50
Németország     80           80         80           50
Olaszország     130         110         90           50
Románia         60/50*    60/50*    60/50*     50  * fék nélkül
Szlovákia         130          130         90          50
Szlovénia          80            80          80          50
Spanyolország  80            80          70          50
Svájc                 80            80          60          50
Ukrajna               -             90          90          60

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!