Keresés

Részletes keresés

maszek10 Creative Commons License 2008.01.06 0 0 24133
Speciális helyeken tényleg van olyan én ezt nem állítottam, csak azt, hogy egy normál higanyos hőmérő, ami általában a lakásokban van ( 8-10 cm ), nem arra való, hogy tizedes pontossággal mérjünk, illetve lehetne, csak körülményes.

Mondjuk, speciel lázmérőt sem láttam még a falon, hőmérő helyett.

Előzmény: rferi (24124)
peterch Creative Commons License 2008.01.06 0 0 24132
Szia !

Velemenyem szerint eleg a hovisszanyeros szelloztetes. Nalam ez mukodik osztol es nincs parasodas se az ablakon, sem a falakon kicsapodas. A szellozorendszert is vezerelheted higrosztattal .
Az ablakra szerelheto szelloztetok is jok lehetnek, csak szerintem olyankor kellene az ablakok alatt, legalabb alacsonyabb homersekleten/35-40C fokon/ temperalni a radiatorokkal a levegot. Ujabb lehules es ujabb kicsapodas elkerulese vegett.
Legalabb is gondolom en. De lehet ,hogy tevedek. Valamint ebben az esetben a hoveszteseg is szamottevo,mert a para sok hot visz ki magaval.

Udv ,Peter
Előzmény: gyattila (24130)
kfny Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24131
Köszi a választ. Megpróbálom lerajzolni. Bár most rávettem az uramat, h ne kandallózzon és nézzük meg a fogyasztást egy pár napig. Kíváncsi leszek rá.
Előzmény: micimacho (23945)
gyattila Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24130

Penészesedés témához. Néhány szomszédomnál, ahol 4-en élnek 50-55 nm-en, és nem szívesen szellőztetnek, szinte katasztrofális méreteket öltött a nedvesedés és a penész. Náluk még a mennyezet alatti diszcsíkon is látszik. Néhány hete még amikor az esős idő volt nálam is előjött, de ebben járatos szomszédok tanácsára a Bref Universal Power Disinfection nevű kb. 900 ft-ba kerülő csodaszerrel lekezeltem. Azőta nem jött elő. Állítólag többszöri használat után sem hagy nyomot a festésen.

 

Utána olvasgattam egy kicsit a témának, mert penészem ugyan nincs, de az ablakaim rendesen vizesednek, pedig elég sokat szellőztetünk. Szóval az egyedüli üdvözítő megoldásnak tűnik higroszabályzású légbeömlők (asszem ez a pontos neve) szereltetése minden ablakra és esetleg ezt még meg kellene támogatni egy kis gépi szellőzéssel is. Nem tudom van-e valakinek erről tapasztalata?

rferi Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24129

Nem lesz többlet! Egyrészt az óra visszafelé forog, másrészt ez egy-egy akció alkalmával pár deci csak, szinte észrevehetetlen.

Én is csak azért vettem észre nálunk annó, mert éppen egyszer az aknában dolgoztam a kerti locsoláson, mikor az asszony főzött.És azt látom, hogy oda-vissza leng a víz!??Ahogy nyitogatta a csapot, szépen rángatta a rendszert.

Mondom mi ez, utánakutattam a rendszerben, és kiderült, hogy felakadt a szelep.

Aztán mikor átszereltem tavalyelőtt a fürdőszobát és vele együtt a komplett vizrendszert is, betettem egy 5 literes HMV tágulási tartályt a szelep és a bojler közé, hogy ne folyjon el a tágulási víz.Azóta se lengés, se csöpögés.A víz betágul a tartályba, majd onnan vissza be a bojlerbe az első csapnyitáskor.Előtte meg kétnaponta egy vödör vizet kellett kiöntenem.

Előzmény: Villmer (24128)
Villmer Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24128
Akkor valszeg én is cserélem inkább.
A vízóránál ez a visszafolyás fogyasztástöbbletként jelentkezik vagy nem ???
Előzmény: rferi (24125)
rferi Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24127
Na, inkább olvastam volna végig! :)))
Előzmény: remote access (24109)
rferi Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24126

Nézd végig az elektromos vezetékezését az automata lángőrnek!Lehet, hogy meglazultak a csavarok, és nem érintkezik rendesen, időnként elengedi a relét, és lezárja a gázt.

Húzz a csavarokon!

 

Előzmény: Real_Tek (24106)
rferi Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24125

Ez egy qrvaszar szelep, én is ilyet kaptam a bojleremhez, vágtam is ki, és vettem egy MMG-t, amiben rendes leeresztő funkció is, van, végülis, ha javítani kell a bojlert, valahogy jól jön, ha könnyen le tudom ereszteni a vizet belőle.Te ezzel elég nehezen fogod, mert olyan parányi lukon jön majd a víz, hogy egy napig eltart, mire kifogy.

Szal ez a szelep sztem felakadt, valami kosztól, amit a hálózatból kapott.

Ekkor a táguló melegvíz visszamegy a hálózatba. A vízórán tudod ellenőrizni, mert visszafelé tekeri a kis fekete vízáramlásjelzőt benne.Általában oda-vissza forog pár fordulatot, majd  lengve megáll a forgása, ha megnyitjátok a melegvizet, majd elzárjátok a csapot.Ha nincs felakadva ez, akkor fixen, hirtelen leáll a forgása záráskor.

Próbáld a koszt lefúvatni belőle azzal, hogy megnyitod hirtelen párszor.Tarts alá valami üveget, amiben láthatod, ha jött ki belőle kosz.

Előzmény: Villmer (24101)
rferi Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24124

A lázmérő tizedfokokat mér higannyal!

Nekem van olyan higanyos hőmérőm, ami tizedfokos osztású, és többtízfok átfogású.Igaz, van vagy negyven centi hosszú! :)))))

Előzmény: maszek10 (24062)
rferi Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24123

Nem gondoltam, hogy én találtam ki! :)))

Csak leírtam, hogy szerintem az kéne neki!

Előzmény: enginer (24007)
pborisz Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24122

Egyébként mit akarsz a rajzzal?

Tőlem is azt akartad :))) Te egy olyan rajzgyűjtő vagy? :D

Előzmény: r0226 (24116)
MZ/Y Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24121
A spré-ötletet kösz! Mi is azt használjuk, a márkáját nem tudom. De van, aki sima hígított hypo-t fúj - van gyári cucc is, ami abból áll.

Ami gond nálunk, hogy a víztől több helyen (f)elvált a festék a plafon alatt ~1 cm magasan. Randa, de ez annyira nem zavar, ha megoldódik a vizesedés, akkor megy a sarokba a dekorcsík (nem tudom, hogy hívják) és mindent eltakar. :o) De egyelőre nem akarom megcsinálni, ne rejtett helyen éldegéljen a penész.
Előzmény: maszek10 (24112)
MZ/Y Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24120
Mondjuk a penész veszélyére nem a katalógusnak kellene kitérnie, hanem a tervezőnek, kivitelezőnek... Nálunk utóbbi a ludas.

Hogy ne lehetne mit csinálni, azért azt tagadom. :o) Ha telibenyomnánk a falat mondjuk 5 vagy 6 cm *cell-lel, akkor - szerintem - megszűnne a probléma, sokkal kisebb lenne a különbség a fal és a koszorú szigetelése között. Na, erre (se) nincs pénz. :o) Olcsóbb ötlet lenne, hogy csak a koszorút szigetelni egy csíkkal, amit majd 1x színezésnél más színűre lehetne szinezni (de szép mondat lett :o)) és így mintegy díszként funcionálna. Ez elvileg kivitelezhető, csakhát: mivel a koszorú alá és fölé is túl kellene lógnia 10-10 cm-rel ennek a csíknak, az a 25 cm-es koszorúmagassággal együtt már 45 cm magas csík lenne. Azt meg már elég nehéz "dísznek" eladni. (Meg van 1-2 hely, ahol 15x15 cm-es gerenda csatlakozik a falhoz és ha amellé odatesszük a *cell-t, nagyon hülyén nézne ki...) Úgyhogy még gondolkodni kell. De ez a 3. tél, páracsökkenés már nem várható (épp' most néztem, 52%), valamit ki kell találni, mert azért durva lenne életem végéig fújkálni. Oldottak meg már ennél nagyobb problémát is. :o)
Előzmény: maszek10 (24112)
r0226 Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24119
Oké.
Előzmény: MZ/Y (24117)
r0226 Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24118
Ez egyértelmű ,mert folyamatosan változik a hőigény itt is attól függ mennyi víz áramlik a rendszerben, ezt a kazánnak kell lekezelnie lángmodulációval és nálam -15foknál 4kw max. hőigénynél nem tudom hogy oldanám meg ezt a folyamatos keringéssel mert nekem ha csak a radiátor felső része 5cm meleg már az is nagyon sok ha folyamatos.:-)))
Előzmény: MZ/Y (24115)
MZ/Y Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24117
Halál komolyan mondom, hogy ne kezd Te is! Én tényleg békét szeretnék, mert szerintem ezen a termosztát-mizérián kívül jót szokott írni.
Tőlem is hülyeség volt, csak a gúnyolódása kihozta belőlem, de kár volt.

Lehetne elfelejteni az egészet?

Csak kérés, mielőtt valaki azt mondaná, hogy főnök akarok lenni. :o)
Előzmény: r0226 (24114)
r0226 Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24116
Most is szeretném egy konkrét ilyen fütési rajzot de csak nagyvonalakban rajzolt valamit, lehet leakarja védetni és szabadalmi eljárás alatt van.:-)))
Előzmény: r0226 (24114)
MZ/Y Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24115
El is ismertem, hogy így már valóban menne termosztát nélkül. :o) A puffert már asszem 2 éve megbeszéltük amúgy.

Kútba nem ugrok, mert egyrészt 4 cm-es, nem férek bele, másrészt nem a kútra van kötve a fűtéshálózat, az nem segíthet. :o)

Amúgy:
6 óra alatt elment bő 3 m3 gáz. Déltől 6-ig, szóval nem a leghidegebb napszakban. Meg nem a leghidegebb napon.
A termosztátos vezérléssel meg 11 m3 fogy maximum mostanában. Mégiscsak gazdaságosabb, ha a termosztát szabályoz, mint ha a termofejek, termoszelep.
Előzmény: pborisz (24107)
r0226 Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24114
Ne izgulj én is vitáztam már vele és nem tudtam meggyőzni, hogy rosszul áll a kérdéshez és csak hajtotta a "hülyeségeit", konkrét dolgot nem tudtam belőle kihúzni.:-))))
Előzmény: MZ/Y (24111)
MZ/Y Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24113
Igen, azt szorgalmazza. Igaza is van. Csak a fránya kazánom nem törődik vele. :o)
Előzmény: maszek10 (24108)
maszek10 Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24112
Nálunk a benti hőfok 22 +/- 1 C, a páratartalom pedig 65 %. Mivel csak 70 m2 a lakás alapterülete,( az ingatlanadónál még jól jöhet, különben meg monnyon le a ...aki elqrta) és négyen lakjuk, nehezebb az 50 %-os páratartalmat tartani. Persze szellőztetünk, de ugye azt a hőtechnikában hőelvonásnak mondják és az pedig pénzbe kerül.

A penészfoltot először a VV zsanett kedvenc italával, a Domestos-sal tüntettük el, egy kis szivacs segítségével, de egy idő után a fehér fal besárgult.

Most az osztrák "HANNO" penészölő folyadékot használjuk, ami szórófejes flakonban kapható 400 ml-es kiszerelésben, ~1800 ft-ért. Ahogy egy kicsit kezd a sarokban a fekete megjelenni, befúllyuk és 2-3 óra alatt teljesen fehér lesz a sarok.
A penészölő hatás kb. 3 hétig rendben tartja a kritikus részeket és mivel csak novembertő-márciusig van gond, nem okoz akkora problémát most már.
Fő előnye, hogy nem sárgul meg a fal, nem kenődik el a szivaccsal a fekete penész és nem úszik a szoba a domesztosztól. Egy kiadós szellőztetés azért ezután is szükséges.

Sajnos ahol a hőhíd megvan, ott utólag már nehéz orvosolni a problémát és ezt a koszorúszigeteléses problémát én is megszívtam, ráadásul a jó hőszigetelésű téglák katalogusában talán ki sem térnek arra, hogy nem csak jó a szigetelő képessége a téglának, de evvel meg segíti is a hőhíd kialakulását, ahogy te is írtad.
Előzmény: MZ/Y (24100)
MZ/Y Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24111
Tudod, az a baj, hogy ha szóba kerül a termosztát, akkor azonnal gúnyolódni kezd, hogy bezzeg MZ/Y...

Én többször ajánlottam neki békét, most is megteszem:
Ha leírta valamikor, hogy ilyen rendszerben (túlméretezett kazán - mint szinte mind mostanában..., puffer nélküli rendszerben) nem betegség a termosztát, nem hülye, aki használja, illetve kevesebbet fogyaszthat, mint állandóan menve/kapcsolgatva), csak én béna voltam és nem vettem észre, akkor hamut szórok a fejemre (zárdába nem vonulok :o)).

Elismerem, ahogy eddig is, hogy jó dolgokat szokott írni, azt is, hogy különböző fejlesztésekkel lehetne nálam is termosztát nélkül használni a fűtést. De önmagában a "dobd ki a termosztátot" nem járható út.

Mikor nem gúnyolódik és nem olvas olyat, amit nem is írtam, én szivesen olvasom a tanácsait.
Előzmény: pborisz (24107)
Real_Tek Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24110
Köszönöm, megpróbálom.
Előzmény: remote access (24109)
remote access Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24109
Amit érdemes megnézni: éri-e az őrláng rendesen a hőelemet amikor nem fűt a készülék.  Az is lehet, hogy kicsi az őrlángod porosodás miatt és éppen azért kapcsol ki mert fűtés közben a főégő méginkább elhúzza  a lángot a hőelemtől. Kövesd végig a hőelemből kijövő rézvezetéket. Belemegy a hőcserélőre bilincselt érzékelőbe.  Ott csavaros csatlakozás van, meg kell mozgatni a vezetéket, nemk ejt-e el a mágnesszelep.  Mindenképpen érdemes meghúzni a csavarokat. Ezután visszamegy a gázszelep környékére, a mágnesszelepbe van becsavarozva.  Az is minden veszély nélkül megbontható, a vezeték vége megtisztítható, majd visszatéve érzéssel de jól meg kell húzni a csavart.  Ha nincs eredmény akkor gázkészülék szerelő, mert a készülék gázoldali javítása rá tartozik.
Előzmény: Real_Tek (24106)
maszek10 Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24108
Nem a különféle kondenzációs kazánok különbségére gondoltam, hanem a hagyományos gázkazán és a modulációs gázkazánok közötti különbségre.
Szerintem enginer is ezt szorgalmazza folyamatosan - ha nem, akkor majd úgyis jelzi -, hogy "szabályozás és nem kapcsolgatás". Tehát, ne 24 kw-on döngessen a kazán, ha kint 18 C fok van napi 3 órát, hanem csak pár kw-on lehetőleg folyamatosan.

A gond, amire te is gondoltál, az a "lehetőleg" problémája, hogy a legtöbb kondis gázkazán nem tud "eléggé" leszabályozni, de erre a problémára ajánlják a puffertárolót., tehát a felesleges teljesítménnyel a tartalék vizet melegíteni.

Valaki le tudná egyébként írni felsorolásszerűen, hogy a most kapható kondis kazánokat, mennyire lehet leszabályozni ?

Visszaolvasva, a thermotéka kondis kazánt valahogy senki sem sorolja fel, a vásárolandó kondis kazánok listájára. Ennek mi az oka ?

Előzmény: MZ/Y (24099)
pborisz Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24107

Akkor jó gyilkolászást :)))

Gőzöm sincs mióta vitáztok itt egymással, és mit mondott régen enginer, de nekem úgy tűnik, hogy az utóbbi hozzászólásaiban nem egyértelműen leírta, hogyan működhet jól egy ilyen kazánnal is a rendszer.

Arra lennék kíváncsi, hogy mikor fogja azt ajánlani neked, hogy ugorj a kútba és akkor kevesebbet fog fogyasztani a kazánod :D

Előzmény: MZ/Y (24105)
Real_Tek Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24106
Sziasztok. hátha tud vki mondani rá valami okosat: Van egy Féghterm ZC18-as kazánom (cirkó). Október elején volt kint szerelő, mert szept végén próba begyújtáskor azt tapasztaltam, hogy begyulladt, ment 4-5 órát kialudt; begyújt, megy 8-10 órát kialudt; begyújt ment 1 napot kialudt. Szerelő megnézte kitakarít miegymás. Minden OK. Aztán tegnap este (miért ne pénteken) megint kialudt a láng. Begyújtottam, de reggel 9 körül ismét elaludt. azóta délután mégegyszer. Mindig simán visszagyullad és ég is de ez ugye nem az igazi. Persze a gázosok, akik csinálták, majd csak hétfőn tudnak kijönni. Valami ötlet esetleg? Megjegyzem nem értek a kazánokhoz, de bátor vagyok :o).
MZ/Y Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24105
Cöcöcö! Enginer a többször idézezttet mondta (dobjam ki a termosztátot, csodát látok), illetve ahányszor szóba kerül a termosztát, jön azzal, hogy az egy felesleges valami.
Többször kértem, hogy annyit ismerjen el, hogy az én (és nagyon sokunk) rendszerében (ismerettségi körömben, ahol radiátor és padlófűtés van, mindenütt hőcserélővel oldották meg a padlófűtést) _önmagában_ nem megoldás a termosztát kidobása.
Azt én is megmondtam, hogy a fogyasztásom több lesz, de nem hitt nekem, mert ugye a folyamatos hőmérséklettartás az gazdaságosabb. Pont.

Hidd el, nem szivesen gyilkolom a kazánom, de amíg a gázfogyasztást nem tudom beírni (azt mondta, elhiszi, amit írok), addig nem tudom meggyőzni. Így talán.

Vagy csak szimplán hülye maradok és szerelmes a termosztátba... :o(
Előzmény: pborisz (24102)
memorix Creative Commons License 2008.01.05 0 0 24103

Nálunk a koszorú úgy néz ki , hogy 6 cm RP-PT külső hiszigetelés, Ytong 5 cm, 2 cm nikecell,koszorú, 2 cm nikecel, 5 cm Ytong...és semmi baja...

Előzmény: MZ/Y (24100)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!