Gondoltam megkenem egy kis WD40-el a bowdent, mert a pedálút felénél egy kicsit darabosan, akadozva megy le. Főként városi dugóknál erősödik ez az érzés.
Hát hiába kerestem, hogy mit húz, mert nem húz, hanem tol a pedál egy rudat, át a tűzfalon. Vagy csak simán rudazatos a kuplung?
Remélem nem komoly ez a 100ezres hengerfej téma! Hiszen azért (is) döntöttem az 1.6B mellett, mert az még a hagyományos, bevált technika! A 306-osban is szinte ugyanez a motor volt, és abban többszázezret bírt.
Sajnos ma a fogyasztói társadalmak korát éljük.
Mindenféle terméknek, beleértve a "tartós" folyasztási cikkeket is, nagyon rövid az életciklus görbéje.
Ma már a szemétbe gyártanak egyből. Mi sem bizonyítja jobban, minthogy egyre több autónál, háztartási berendezésnél, műszaki cikknél kiemelik, hogy hány százalékban tartalmaz újrahasznosítható anyagot!
Ha már szemetet termelünk, akkor legalább ugyanabból a szemétből tudjunk újra szemetet előállítani... tök jó, nem?
Legutóbb a márkás, 90ezer forintos mosógépünk került olyan állapotba, hogy egy vagyon lett volna a javíttatása. Irány a szeméttelep. Elmentem a műszaki boltba és megvettem a legolcsóbb gépet, ami elérte azt a minimális feltételt, amit egy mosógéptől elvárunk. Minek a márkás, ha az is max 2-3 évet bír. Ez az ócsó vacak is már 2 éve megy, és most kezd hülyéskedni. Megspóroltam csaknem 40ezer forintot.
IGEN-IGEN-IGEN!!! Pont erről beszéltem! A PUG-ot pedig nem értettem félre, de kitűnik, hogy a ma gyártott kocsik ilyen-olyan galvanizálás után sem jobbak, mit a régiek pld. a festés terén, de szebben csillognak 1-3 évig. Az anyag minősége meg szarabb összességében, mert kikezdi a "savas eső", a por, a hideg, a meleg és minden, legalábbis erre hivatkoznak, ha a vevőcsalogató határidőn belül szóvá merjük tenni a rozsdafoltot, vagy a motorhibás verdát. Garanciás határidőn túl meg főleg mehetünk a francba a hibáinkkal. Van itt ugyebár szar olaj, szar benzin, szar tulajdonos, csak szar autó nincs. Ez viszont egyformán minden tipusra és termékre igaz:-((
Sot, eleinte mind a benzin mind a gazolaj, mind a nehezebb osszetevok mellektermekek voltak, hiszen a 19.szazadban csak a vilagitoolajat, magyarul petroleumot allitottak elo. :-)
A finomitasi technologiaval bizonyos korlatok kozott szabalyozhato a vegtermekek aranya, de ehhez fokozott energia felhasznalasra van szukseg.
Én ezért nem kértem a gyári felnikből (meg azért is mert nem volt még rendelhető a 15"-os alu) Az sw futóműve elég feszes a 7 személyre hangolás miatt, az itthoni utak meg.......(:-(((((
A gázolaj, meg a benzin gyártása során , a lepárlásnál keletkező "melléktermék" volt eredetileg. De mivel sok benyát csináltak, sok lett a melléktermék is.
És miért adják olcsón, ha drágán is lehet.
Ráadásul a nyugati autófrontokon lassan több dieselt adnak el mint benzines. És az ipartól kezdve a hajózásig mindenhol szinte minden azzal megy. Hülyék lennének olcsón adni. Mostanra a diesel előnye a kisebb fogyasztása, nem az üza olcsóbb ára lett, viszont a motorok drágábbak, pedíg egyszerűbbek (szerkezetileg) benzines társuknál. Majd ha megint kevesebb lesz a diesel ,akkor csökkenek az árak. De addígra nem lesz kőolaj sem.
Szerintem 16-os főlé ne menj. A jó bp-i utakon nekem két gumi is szálszakadásos lett (mindkettő az eredeti 16os Dunlop). A peresebb gumi pedig sérülékenyebb.
Múltkor olvastam egy érdekes elemzést, a gázolaj benzin kérdésről. A kőolajból nem lehet csak dieselt, vagy csak benzint gyártani. Tehát ha nagyon megnő a kereslet a diesel iránt (pl. amerika rácuppan az olajkályhákra :-), akkor túltermelés lesz benyából, mert az is keletkezik. Így olcsó lesz.
Nem csípem a " vedd meg, használd, dobd el " és persze vegyél egy másikat, ami újabb, jobb, szebb stb.-elvet. A legtöbb dolgom, nem mai darab, de amit ma veszek , azt is szeretném még használni, holnap, holnapután, és tíz év múlva is .
Először azt hittem a típus kifutási idejéről van szó- én naiv, de szavunk nem lehet, ha a vw is "csak" 250.000 km-re gyártja már a motorjait. Hol van a régi jó 1,6 szívódiesel ,félmilla kilóméterrel a háta megett ?
Asszem bennem lehet a hiba.
Eddíg amit drágán vett az ember (relatív, 20 éve minden drága volt ) az legalább tartós is volt.
Off Csak egy példa: az egyik hifitornyom elemei lassan harminc évesek, még kisöcsi voltam amikor újak voltak,(:-)))) az egyik technics deck-em 80-as, a tesója 82-es, némi gumigörgő és ékszíj csere után (de ez természetes is - az idő vas foga )
a mai napig működnek.
A Sony CD-táram már csak ippeghogy túljutott a garanciaidőn, azóta csak játszik velem, s nem lejátszik. Lassan eljutunk oda, hogy csak a méregdrága dolgok bírnak ki egy-két évet, talán.
kicsit off, a szomszéd francia diesele túl van a 10 éven és a 600.000 km-en!!
( nem pug, de legalább hazai ) Az egyik régebbi autóm, szintén diesel, (270.000 nél adtam el (:-((( a mai napig megy (:-)))))
De mi lesz azzal , aki autót sem 3 évente akar venni (pl. ÉN ) ???????
Ez igaz, de benne van az is, hogy a varhato elettartam csokkentesevel osztonzik az auto tulajdonosok csereperiodusanak a modell csere periodushoz kozeliteset.
Szia! Ezt félreérted. Ez arról szól, hogy mennyi ideig fut egy modell, mennyi idő után váltják le egy új típussal-kasztnival. Nem arra gondolnak mennyi a várható (tervezett) élettartam. Szerencsére.
Valtozo, de mar tenyleg rohogok, hogy dragabb a gazolaj mint a benya.. En ugy latom, hogy hosszu tavon ez tendencia marad, miutan a gazolajra egyre nagyobb a kereslet.
Egyebkent en akkor is hdi-t vennek, ha nem lenne gazdasagi elonye, vhogy jobban szeretek diesel motoros autot vezetni mint benyast, de ez persze teljesen szubjektiv erzes.
"Azért az megdöbbentett, hogy (gondolom a TU5JP-motor lehet az egyhatos B ) 100 ezer körül hengerfejes lesz, bár én inkább konstrukciós hibára gondolok, vagy rossz anyagminőségre,mint a visszaváltogatásra és kihuzatásra. Azért 100 ezernél ez egy kicsit durva.
Nagyon gyakori ? Tipikusan az 1000-res turbo daihatsu-effektusra emlékeztet....."
Engem meg erre: "Peugeot-nál jelenleg 4,5 év egy-egy típus átlagos élettartama, de a ciklust 3,3 évre akarják lerövidíteni az új modellek kifejlesztésének felgyorsításával. (Financial Times)" /idézet tőlem:-)/
Szóval el kell fogadnunk, hogy változnak az idők. 20-30 éve, amikor 3-5 évet kellett várni a Zsigulira, eszünkbe sem jutott, hogy 4 évre gyártják. Tudom, a minőség, a jelenlegi extrák elképzelhetetlenek voltak. Mert fejlődött a technika. Ja, akkor nézzük a motor oldaláról. A káros anyag kibocsátásán túl mi a franc változott, mert 100 ezer Km után a jelenlegi, plebs számára (magamat ide sorolom) elérhető kocsik tulajdonosai majrézhatnak a várható költségek miatt, pedig ezek már precíziós, "nyugati" technológiával készülnek. Azért nem sírom vissza a Zsigulinkat, maximum nosztalgiázom és rájövök, hogy annyira szar nem volt. Mi több, továbbra is 4-5 évet várok a következő kocsira:-((
"Azt ugye nem kell mondanom, hogy egy motornak az ideális fordulatszáma 2000-3000 között van."
Bocsánat, hogy beleszólok, de a benzines motorok hatásfoka a fordulatszámtartományuk harmadik harmadában a legjobb, szvsz ezt tekinthetjük ideális fordulatszámtartománynak. Itt a legkedvezőbb a statikai és dinamikai igénybevétel , a rezonancia ,és még sok-sok paraméter , ami egy motor élettartamát befolyásolhatja.
Az alulforgatás ugyanolyan káros lehet , mint a túlforgatás.
Ez egy normál benzines motort figyelembe véve
(piros tartomány valahol 6500-és 7000 1/min környéke) akkor ~ 4000 1/min. környéke( talán picivel felette ). Nem véletlen, hogy az autópálya sebességet , a végáttétel méretezésénél is valahová ide lövik be . Ez egyszerúen a motor fajtájából adódik.
A diesel motor más tészta, és természetesen a turbós motorok sem vehetőek egyazon kalap alá.
Azért az megdöbbentett, hogy (gondolom a TU5JP-motor lehet az egyhatos B ) 100 ezer körül hengerfejes lesz, bár én inkább konstrukciós hibára gondolok, vagy rossz anyagminőségre,mint a visszaváltogatásra és kihuzatásra. Azért 100 ezernél ez egy kicsit durva.
Nagyon gyakori ? Tipikusan az 1000-res turbo daihatsu-effektusra emlékeztet.....
Ha január 7-én van a névn. akkor druszám. Kérdésem lenne, hogy nyáron cseréltek nekem kéttömegűt, mi a tapasztalat meddig bírják? Ugyanis az enyém már megint ismét nagyon nyikorog, kuplung felengedésnél. Egyébként ettől függetlenül tényleg a legjobb vétel az 1.6hdi. A gép 1.6hdi SW 2004.10 havi. A csere óta úgy 15.000.t mentem. Csak azért kérdezem hogy nem készült azóta jobb minőségü.
a kérdésem elsősorban Ateszhez szolna de ha vki más is tud segiteni akkor szivesen veszem.Szeretném a gyári 15"os Apollo alufelnimet lecserélni a gyári 16 vagy 17 esre gumival egyutt.Az én gumijaim eléggé kopottak, de a felnik tökéletes állapotban vannak.A multkor ajánlott is vki 105ezres kikiáltási áron 16 os alufelnit gumival egyutt.Vmi ilyesmire gondolok.MAX 150ig elmennék.És lehetőleg UJ érdekelne.Atesz biztos tudja az uj árát is.
Nem gond ha nem cserébe megy a dolog, az enyémeket majd el adom.Viszont a felni+gumi-t azt megvenném ha lehet.Ha vki tud vmi kedveő vételt akkor jelezze léci!!
A verdának ma járt le a garja.72000KM.MOstmár fizetős lesz midnen gondja:-)
Azt mondtam, hogy kicsit kevés az 1.6-os benzines a 307-eshez, de valszeg csak az én vezetési stílusomhoz. (a sajátomban is gyengécske a 2 literes benzines, bár az nem Pug és több, mint másfél tonna alapban) Amúgy el lehet vele autókázni kényelmesen, csak 100 körül elég sok ilyen TU5JP motor lesz hengerfejes. Talán éppen azért, mert igen soxor kellett visszaváltogatni és kihuzatni. Azt ugye nem kell mondanom, hogy egy motornak az ideális fordulatszáma 2000-3000 között van. Az 1.6 HDi 90! lovas nagyjából ugyanazt tudja, mint az 1.6 B csak mivel nem kell úgy pörgetni, ezért jóval kevesebbet eszik. Nem így az 1.6 HDi 110 lovas, ami elveri a 2 literes benzinest is. Bár ha így folytatják a benzin árának csökkentését, akkor nem lesz értelme dízelt venni.:-)
Ezt most nem egészen értem. Szerinted az 1.6 benzines gyenge, de a 90 lovas dízelt meg ajánlod. Az hogy kissebb a nyomatéka, még nem jelenti azt, hogy kevés ehhez az autóhoz. Esetleg vissza kell váltani, ennyi. Én soha nem éreztem gyengének az autót, a kategóriájan belül különösen. Soha nem volt probléma tartani a tempót hasonló erejű dízelekkel, még klímával sem. A gyengébbekről már nem is beszélve. Tény, hogy ilyenkor jobban kell pörgetni, de ez végülis általános tulajdosága a benzineseknek.
1.6-ost vennék, meglátjuk, milyen lesz a kínálat a következő hetekben. Nagyobb motor nem kell (1.4-es is elég volna ám), az autót közlekedésre és nem gyorsulásra, gyorshajtásra használnám :)