Fúvókát vegyi úton valamint sűrített levegővel érdemes tisztítani. Ha fizikai módszert választasz, akkor előbb-utóbb elrontod a kalibrálást. De biztos van aki esküszik rá, hogy Szentiván éjjelén tépett szőke szűzlányhaj nem árthat a fúvókának és ő csakis azt használ. Én nem.
Ha félreérthető voltam akkor elnézést kérek! Lehet, hogy nem írtam le minden infót, ami fontos lehet.
A fúvóka kibővülése az elmúlt közel 30 év összes tisztításának eredménye. A legutóbb ecset sörtével történt.
Az, hogy egyik nap jó volt a másik nap meg már nem, ezt még most sem értem, a lényeg, hogy most jó. Illetve a gyertyakép is jobb, és az alapjárat is stabilabb.
Egy kicsit félre vezettél mindenkit. Nem írtál semmilyen fúvóka tisztásról. Amit úgy látszik,hogy brutális módon végezted.
A táv gyógyítást ezen infó alapján kezdték meg a markatásak. Ami a te billentyűidből ered: "Illetve ment egyik nap, majd másnap alig volt benne erő"....
Pár napja írtam, hogy kevés levegőt kap a 210-es. Igazából benzinből kapott sokat.
Kicseréltem a fúvókákat utángyártottra és a rendszer helyreállt.
A régi fúvókában szemre is nagyobb volta lyuk mint az újban. Ez valszeg azért lehet, mert sokat szétszedtem én már a karbit takarítás céljából (rozsdás tank miatt), biztosan kibővítettem.
Most gyönyörű őzbarna a gyertya (nem is emlékszem, hogy valaha volt-e ilyen). Amikor beindult az alapjárat jó magas volt, régi fúvókával feljebb kellett tekerni a csavart, hogy legyen alapjárat.
Most újra erős, nyomatékos, jó mély hangja van, óra szerint 55 fölé megy ki a mutató.
A jó Isten tartsa meg ezt a gusztusát! :-)))))))))
Sajnos nekünk se fürkészdarazsunk, se kaszáspókunk nincs, így kénytelen vagyok manuálisan megsemmisíteni a rohadékokat. Csak ne lennének olyan förtelmesen büdösek! :-((((((((((
Már nem is egyszer leírtam, hogy az a diagnosztika nem "Tóni bácsi féle", csak én tettem közzé. A Csehszlovák Műhely kézikönyvből fordították le. De, hogy az a fordítás mennyire tökéletes, azt esetleg Tigris barátunk tudná megállapítani.
Nem egyszer bebizonyosodott, hogy azok az értékek amit mértek szinkronban voltak a leírással, csak éppen a moci nem ment csak a cseredarabbal. Ezt szíveskedj szem előtt tartani!
K60-as karburátorhoz tud valaki valami jó beállítást?
Off motorhoz lenne rá szükségem, bocsánat, ha buta a kérdek.
Másik kérdésem, most egy 210-es babettával szívok, egyszerűen nincs szikra, pedig az alaplapon kívül minden új. Előtte hibátlanul ment ezzel a "szettel", a vezetékek is újak. Annyi volt a tünet, hogy egyszer csak leállt , utána egyszer indult, azóta se kép se hang. Elkezdte kimérni műszerrel a Tóni bácsi féle diagnosztika szerint, de a töltő tekercs nálam újonnan sem tud 210-220-ohm-ot csak 205-öt ez mitől lehet, már a második tekercset próbálom, ez is új? Lehet, hogy emiatt nem indul, a trafó tuti jó azt már néztem?
Kétszer találkoztam olyan csigafogaskerékkel amibe bele volt törve a spirál.
Első esetben kilógott egy kis darabka. Azt befogtam egy műszerész satuba. Óvatosan feszegetve kihúztam a beletört darabot.
Második esetben nem lógott ki semennyi a beletörött spirálból.2-3 csigafúróval kifúrtam. Olyan méretet válasszál a csigafúróból,ami nem rongálja a négyzetes formát.
Az én delortom 57 es dűznivel 15 ös szívócsővel kis légszűrővel remekül érzi magát. Talán a vége felé kaphatna picivel többet, de ahogyan az öreg suszter mondja: -így se rossz :)
A dinamikánál rengeteget számít az akadálytalan gyors áramlás.
Az Olasz Dellortoba fém suber van. Ami a kezem közé került abba az volt. Nem kell vegyészkedvjenek. Nem műanyag kivitellel van a baj. Ha nem a kivitelezéssel.
Az SHA sorozat alapból lapsúberes volt. Persze tuningként árultak(-nak) hozzá fém súbert, fém benzincsonkot, átlátszó úszóházat is, de akkor is fura dolog. Azaz minden készülhet műanyagból is, ha úgy is megbízhatóan működik.
Én a Solo mopedek váltóján voltam sokáig kiakadva, mert abban az áttételezés műanyag fogaskerekekkel történt, valamint a Solo Multimot gépcsaládnál a tengelykapcsoló elemei is műanyagból voltak. Meg sok minden más is. Viszont 30 éve nem gondoltam volna, hogy 30 évet kibírnak... Ha az NDK-ban tudtak ilyen műanyagot vegyészkedni, akkor hátha az olaszok is tudnak.
Érthető hogy másképp kever részterhelésnél, de full gáznál csak a főfúvóka mérete számít. Én elsősorban nem a végsebességre gondoltam, hanem a dinamikára, ami városi forgalomban fontosabb, mint a végsebesség. Azért az se baj, ha tudod hogy ki tud pörögni 55-60-ig.
Jó hogy írod a dinamikát és a végsebességet, mert szerintem annak csak egy oka lehet hogy a Dellortóban kisebb a főfúvóka. Érdemes lenne 2-3 századdal nagyobbal megpróbálni, hátha megjönne az a hiányzó dinamika.