Keresés

Részletes keresés

Kistuci 1977 Creative Commons License 2018.10.23 -3 0 163515

Szép gép! A felemás pedálért kár.

Előzmény: T1OK3 (163514)
T1OK3 Creative Commons License 2018.10.23 0 3 163514

Köszönöm mindenkinek az észrevételeket és a segítséget!

A végeredmény :-) 

 

 

Tóni bácsi Creative Commons License 2018.10.23 0 1 163513

Hát igen, kissé pontatlanul fogalmaztál, nem írtál le mindent, amit csináltál a géppel!

 

Az a lényeg, hogy jó lett! Ahogy a barátom írta, a távgyógyításnak vannak bizonyos korlátai.

 

Fogadd meg Marci tanácsát, karburátor, illetve fúvóka tisztítást első sorban csak sűrített levegővel végzünk!

Előzmény: T1OK3 (163510)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.23 0 1 163512

Fúvókát vegyi úton valamint sűrített levegővel érdemes tisztítani. Ha fizikai módszert választasz, akkor előbb-utóbb elrontod a kalibrálást. De biztos van aki esküszik rá, hogy Szentiván éjjelén tépett szőke szűzlányhaj nem árthat a fúvókának és ő csakis azt használ. Én nem.

Előzmény: T1OK3 (163510)
Kistuci 1977 Creative Commons License 2018.10.23 -1 1 163511

Én pontosan ezen okok miatt nem fogok bele a távgyógyításba. Ha rátudok nézni a motorra azt szívesen megteszem. Ha segíteni tudok az külön öröm.

Előzmény: T1OK3 (163510)
T1OK3 Creative Commons License 2018.10.23 0 1 163510

Ha félreérthető voltam akkor elnézést kérek! Lehet, hogy nem írtam le minden infót, ami fontos lehet.

A fúvóka kibővülése az elmúlt közel 30 év összes tisztításának eredménye. A legutóbb ecset sörtével történt.

Az, hogy egyik nap jó volt a másik nap meg már nem, ezt még most sem értem, a lényeg, hogy most jó. Illetve a gyertyakép is jobb, és az alapjárat is stabilabb.

Előzmény: Kistuci 1977 (163509)
Kistuci 1977 Creative Commons License 2018.10.23 -2 1 163509

Egy kicsit félre vezettél mindenkit. Nem írtál semmilyen fúvóka tisztásról. Amit úgy látszik,hogy brutális módon végezted.

A táv gyógyítást ezen infó alapján kezdték meg a markatásak. Ami a te billentyűidből ered: "Illetve ment egyik nap, majd másnap alig volt benne erő"....

No komment.

Előzmény: T1OK3 (163508)
T1OK3 Creative Commons License 2018.10.23 0 1 163508

Pár napja írtam, hogy kevés levegőt kap a 210-es. Igazából benzinből kapott sokat.

Kicseréltem a fúvókákat utángyártottra és a rendszer helyreállt.

A régi fúvókában szemre is nagyobb volta lyuk mint az újban. Ez valszeg azért lehet, mert sokat szétszedtem én már a karbit takarítás céljából (rozsdás tank miatt), biztosan kibővítettem.

Most gyönyörű őzbarna a gyertya (nem is emlékszem, hogy valaha volt-e ilyen). Amikor beindult az alapjárat jó magas volt, régi fúvókával feljebb kellett tekerni a csavart, hogy legyen alapjárat.

 

Most újra erős, nyomatékos, jó mély hangja van, óra szerint 55 fölé megy ki a mutató. 

Köszönöm mindenkinek, aki segíteni próbált!

4728ITI Creative Commons License 2018.10.23 -1 0 163507

Kedves Barátom!

 

Világért sem akarlak megbántani! Én úgy gondoltam hogy az a gyorsulás hiányzik Neked. Ne add fel!

Előzmény: Tóni bácsi (163504)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.23 -1 0 163506

Laci bácsi!

 

A sas ma felszállt. Nálad várható a leszállás, ne kérdezd mikor!

Tóni bácsi Creative Commons License 2018.10.23 -1 0 163505

A jó Isten tartsa meg ezt a gusztusát! :-)))))))))

Sajnos nekünk se fürkészdarazsunk, se kaszáspókunk nincs, így kénytelen vagyok manuálisan megsemmisíteni a rohadékokat. Csak ne lennének olyan förtelmesen büdösek! :-((((((((((

Előzmény: 53zsiga (163493)
Tóni bácsi Creative Commons License 2018.10.23 0 1 163504

Tomi Barátom!

 

Akkor még egyszer és utoljára: Nekem dinamikára is, végsebességre is tökéletesen megfelel így ahogy van.

 

Talán, ha Austinban az első sorban Kimi mellől indultam volna, valószínű lemaradtam volna az első kanyarig!!! :-)))))

Előzmény: 4728ITI (163488)
Tóni bácsi Creative Commons License 2018.10.23 0 1 163503

Már nem is egyszer leírtam, hogy az a diagnosztika nem "Tóni bácsi féle", csak én tettem közzé. A Csehszlovák Műhely kézikönyvből fordították le. De, hogy az a fordítás mennyire tökéletes, azt esetleg Tigris barátunk tudná megállapítani.

Nem egyszer bebizonyosodott, hogy azok az értékek amit mértek szinkronban voltak a leírással, csak éppen a moci nem ment csak a cseredarabbal. Ezt szíveskedj szem előtt tartani!

Előzmény: L.Tomi (163501)
Kistuci 1977 Creative Commons License 2018.10.23 -1 1 163502

A múltkor Én is ezzel cumiztam. Az ellenállás értékek jók voltak. Mégsem indult. Csere darab oldotta meg a problémát.

Előzmény: L.Tomi (163501)
L.Tomi Creative Commons License 2018.10.23 0 1 163501

Sziasztok!

K60-as karburátorhoz tud valaki valami jó beállítást?

Off motorhoz lenne rá szükségem, bocsánat, ha buta a kérdek.

Másik kérdésem, most egy 210-es babettával szívok, egyszerűen nincs szikra, pedig az alaplapon kívül minden új. Előtte hibátlanul ment ezzel a "szettel", a vezetékek is újak. Annyi volt a tünet, hogy egyszer csak leállt , utána egyszer indult, azóta se kép se hang. Elkezdte kimérni műszerrel a Tóni bácsi féle diagnosztika szerint, de a töltő tekercs nálam újonnan sem tud 210-220-ohm-ot csak 205-öt ez mitől lehet, már a második tekercset próbálom, ez is új? Lehet, hogy emiatt nem indul, a trafó tuti jó azt már néztem?

Előre is köszönöm!

 

 

Kistuci 1977 Creative Commons License 2018.10.23 -1 2 163500

Kétszer találkoztam olyan csigafogaskerékkel amibe bele volt törve a spirál.

Első esetben kilógott egy kis darabka. Azt befogtam egy műszerész satuba. Óvatosan feszegetve kihúztam a beletört darabot.

Második esetben nem lógott ki semennyi a beletörött spirálból.2-3 csigafúróval kifúrtam. Olyan méretet válasszál a csigafúróból,ami nem rongálja a négyzetes formát.

 

Előzmény: kid_brother (163497)
Kistuci 1977 Creative Commons License 2018.10.23 -1 2 163499

Ezt a hernyó csavart kicsavarod a fékfedélből.

Akkor ki jön ez az alkatrész.

Aminek a végébe tud beletőrni a spirál.

Előzmény: kid_brother (163497)
53zsiga Creative Commons License 2018.10.23 0 2 163498

van az oldalán egy M5 hernyó csavar azt kiveszed és kijön a persely.

Előzmény: kid_brother (163497)
kid_brother Creative Commons License 2018.10.23 0 1 163497

A külső perselyre gondolok ami 'kilóg' a fékfedélből. Bele van szakadva a bowden.

LacoP21 Creative Commons License 2018.10.22 0 1 163496

Ha a spirált hajtó csavarkerék belső perselyére gondolsz, még soha nem szedtem ki. Nem kellett...

 

Ha ez műanyag alkatrész, belehajtanék menetfúrót, törtcsavar-kiszedőt. Pl. 

Ha azt vissza is kell tenni, nos, roncsolásmentesen nemtom hogy szedném ki.

 

Namost jól kisegítettelek tanáccsal:)) 

Előzmény: kid_brother (163494)
Kistuci 1977 Creative Commons License 2018.10.22 -1 1 163495

Belülről.

Előzmény: kid_brother (163494)
kid_brother Creative Commons License 2018.10.22 0 1 163494

Urak!

 

A sebességmérő csigatengely perselyét hogyan lehetne kiszenvedni a fékfedélből?

53zsiga Creative Commons License 2018.10.22 -2 0 163493

Tóni Bácsi!

A kaszás pók is bekajálja a poloskát.

4728ITI Creative Commons License 2018.10.22 0 1 163492

Kedves Barátom, ismered az öreg suszter történetét? Tudom, morbid, de ha eszsembe jut, mindig jót nevetek rajta.

Amit a dinamikáról írtál, minden szavaddal mélységesen egyet értek. Még azzal is megtoldanám hogy a kipufogóig is igaz, a torlónyomásig.

 

Előzmény: 53zsiga (163491)
53zsiga Creative Commons License 2018.10.22 0 1 163491

Tóni bátyám!

Az én delortom 57 es dűznivel 15 ös szívócsővel kis légszűrővel remekül érzi magát. Talán a vége felé kaphatna picivel többet, de ahogyan az öreg suszter mondja: -így se rossz :)

A dinamikánál rengeteget számít az akadálytalan gyors áramlás.

Előzmény: Tóni bácsi (163487)
Kistuci 1977 Creative Commons License 2018.10.22 -1 1 163490

Az Olasz Dellortoba fém suber van. Ami a kezem közé került abba az volt. Nem kell vegyészkedvjenek. Nem műanyag kivitellel van a baj. Ha nem a kivitelezéssel.

Előzmény: Törölt nick (163489)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.22 0 1 163489

Az SHA sorozat alapból lapsúberes volt. Persze tuningként árultak(-nak) hozzá fém súbert, fém benzincsonkot, átlátszó úszóházat is, de akkor is fura dolog. Azaz minden készülhet műanyagból is, ha úgy is megbízhatóan működik.

 

Én a Solo mopedek váltóján voltam sokáig kiakadva, mert abban az áttételezés műanyag fogaskerekekkel történt, valamint a Solo Multimot gépcsaládnál a tengelykapcsoló elemei is műanyagból voltak. Meg sok minden más is. Viszont 30 éve nem gondoltam volna, hogy 30 évet kibírnak... Ha az NDK-ban tudtak ilyen műanyagot vegyészkedni, akkor hátha az olaszok is tudnak.

Előzmény: Kistuci 1977 (163484)
4728ITI Creative Commons License 2018.10.22 0 1 163488

Érthető hogy másképp kever részterhelésnél, de full gáznál csak a főfúvóka mérete számít. Én elsősorban nem a végsebességre gondoltam, hanem a dinamikára, ami városi forgalomban fontosabb, mint a végsebesség. Azért az se baj, ha tudod hogy ki tud pörögni 55-60-ig.

Előzmény: Tóni bácsi (163487)
Tóni bácsi Creative Commons License 2018.10.22 0 1 163487

Nem kísérletezem, mert nekem így tökéletesen megfelel. :-))) Amikor gyorsabban akarok eljutni valahová, előveszem a Suzukit. :-))))

 

Egyébként azt ne feledd, hogy másképp kever a lapsúber, mint a hengeres a részterheléstűvel!

Előzmény: 4728ITI (163486)
4728ITI Creative Commons License 2018.10.22 0 1 163486

Jó hogy írod a dinamikát és a végsebességet, mert szerintem annak csak egy oka lehet hogy a Dellortóban kisebb a főfúvóka. Érdemes lenne 2-3 századdal nagyobbal megpróbálni, hátha megjönne az a hiányzó dinamika.

Előzmény: Tóni bácsi (163482)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!