Remélem, hogy teljesen feléled. Igyekszem, ahogy a pénzem engedi. Majd kíváncsi leszek, hogy a karosszériamunkára mennyit mond Trafó bácsi, mert sajna lesz vele dolga...nem is a rohadás miatt, hanem az előző kontár miatt.
Már egy pár dolgot elterveztem, tudom, hogy milyen színű lesz, és az "extrákat" is (nem sok lesz benne).
És hogy csipeget?Mellé nem megy, de fogyaszt, és nehezen indul, füstül gázadás közben?Mert akkor elkopott, vagy amúgy okés minden, csak gázadás után, mikor visszaesik a fordulat, akkor ereszt kékes füstöt?Akkor lehet, csak szelepszárszimering.Zsebre nem mindegy...
Ez tök jó hír. Végre egy régi jó kockalámpás tranyó is feléled. :-)
Jó volna a mi autónkra is ránézni, bár megy minden nap teszi a dolgát, de azért már az olajat csipegeti,ami engem picit zavar. Most lett bele rakva előmelegítő, tök jól működik. Tegnap a kerékcsapágy ment szét benne, de hát istenem, amilyen utakon ez jár... nem egy nagy összeg. Cromaxnál 2500 HUF ha jol láttam.
Engem ami zavar az az olajcsipegetése.. Bár ebben bőven benne van már a millió. 10 évvel ezelőtt volt egy motorgenerál asszem. Bár még kisebb voltam nem emlékszem mit csáltak vele, apum pedig már nem emlészik rá, őt nem annyira érdekli az ilyesfajta dolog. :-) Ő csak elvitte és elhozta a szerelőtöl. De azóta semmi baja sem volt motorikusan soha. Megy.. megy ..megy..
egyszer kétszer játszottam az izzítással mert az nem működött. De traffó segített nekem is .
Csak én is szeretném tök jó kondiban tudni ezt a kis hálás gépet, mert tényleg csak megy és
megy. Meg ahogy GGV kollégánál én is szeretném majd később megmutatni apumnak hogy amit lassan 18 éve vettünk az még mindig jó kis gép tud lenni.
Elpostázzák és ennél olcsóbban nem kapsz új vonóhorgot. Felrakni meg nem ördöngősség. Használtat bontóban érdemes nézni, de az is kb 8-10eFt lesz és tuti ütött-kopott, illik lefesteni, ami még 2000Ft, aztán műbizonylata sincs, ha találsz olyan vizsgabázist, aki "megoldja", akkor ott is ott kell hagynod 5-10e Ft-ot zsebbe. Szóval szerintem új műbizonylatos éri csak meg.
Nemrégiben Trafó jóvoltából sikerült hozzájutnom egy felújított motorhoz, ami megegyezett az enyémben lévővel. Rövid, de nagy kavarás után elindult a dolog, és lekerült az autó Trafóhoz, felújításra.
Két hosszú hét várakozás után elkészült a mű, aminek az eredménye:
motorfelújítás (a blokkon kívül minden csere), hengerfej felújítás (egy szelep, csapágyak csere), vezérműszíj csere (feszítővel együtt), vízpumpa csere, olajpumpa csere, ac pumpa csere, ventilátor kuplung csere, főfékhenger csere, mindkét fékcső cseréje, emissziós vákuumcsövek lebontása...egyéb apró dolgok cseréje, beállításai.
Elmondása szerint, és a kiszerelt alkartészek állapotából következtetve nem keveset dolgozott a 24 év alatt összeállt alkatrészekkel...
Aki nem olvasott vissza, annak megemlítem, hogy egy 1986-os FT80-as Transitom van, amit édesapám 1988 elején vett. Azóta rajtam és apun kívül senki nem vezette (a szerelők természetesen, de azt muszáj), és az évek alatt összegyűlt 5-600e km (édesapám szerint 600e) alaposan próbára tette a gépet, de a motorja most lett először szétszedve, és több másik alaktrészt is a germán szerelők csavaroztak a
helyére, és eddig teljesített...igaz, már nem volt valami fürge, de ment.
A felújítás óta mentem az autóval közel 2000 km-t, és nagyon örülök neki, jól húz alacsony fordulatszámon, nagyon simán jár, nem eszi az olajat, kevesebbet fogyaszt, és egy csomó zaj eltűnt (aminek van hátránya is, mert így a maradékot jobban hallom).
Trafó kiváló munkát végzett, örülök, hogy hozzá vittem, az utóbbi időben megrendült a bizalmam az autószerelő szakmában dolgozók nagyrészében.
Édesapám komolyan meghatódott, amikor beállítottam a még "csak" motorikusan felújított "öreggel", és amikor vezette, gyermeki boldogság ült ki az arcára. Tehát megérte.
Tavasszal következik a kasztni felújítása, ha Trafó idegei fel lesznek készülve.. :)
Igaza van Hamvasatnak.Itt vannak Nagykanizsán nagyon profik és itt vannak nagykanizsán,ők gyártják a horgot,meg ha szeretnéd fel is szerelik.Érdemes eljönni hozzájuk.Nekem már raktak horgot és nagyon jó lett.Ellentétben a másik autómon gyári leszerelhető az is csak elromlott,úgyhogy én is megyek javíttatni.(meg szerintem árban is korrektek).
A kuplungommal kapcsolatban pedig saját magától kifelé jött a pedál úgyhogy már nincs válltási gondom,pedig hozzá sem nyúltam,minden ok lett.
Tudnátok nekem segíteni?Van a cégnél,ahol dolgozom egy 2008-as Tranzit.Abban élem mindennapjaimat.Leltem rajta egy kis kerek fekete kapcsolót a kormány mellett bal oldalon.Van rajta egy piros led is.Nem nyomkodtam,mert nem tudom mi célt szolgál.A kocsi kezelési útmutatóját természetesen nem adták hozzá:)
Képzeljétek megoldódott a problémám... :) Semmi baja az adagolómnak :)
De ehhez az kellett, hogy megálljon az önindítóm. Csak annak volt baja. Bontó, csere, azóta tökéletesen indul.
Viszont Trafó... megvan még a szervószivattyú??... azt hiszem kellene.
Meg érdekelne még az üléseimhez csavar... 14 db kellene. Asszem az össz annyi.
Meg még olyan kérdésem lenne, hogy ki lett cserélve a termosztátom, mert nem működött a vízhőfok visszajelző mutatóm, most működik, de maximum a 'Normal' N betűjéig megy fel, ha 16 fok van ha 0... Bár néztem, hogy amikor leállítom ugye visszaáll alaphelyzetbe, de szerintem az enyém túlzottan visszaáll. Meg a km órám sem mutat tökéletesen, elég nagy kilengése van 30km/h-nál mutat 20 és 60 között.
Van még egy két idegesítő bib, de a működést nem zavarja... Majd még kérdezek, de nem akarok oldalakat írni. :)
Köszönöm a lehetőséget, de nem tudom, hogy mikor fogom kihasználni. A járművet más kollégám is használja, nem mindig van nálam, mert szerencsére most sok munkánk van. Szükség van az összes autóra.
Azt szokták olyan bivalyméretű injekciós fecskendővel csinálni...vékony bipolán cső a végére, és az aljáról is kiszippantható a fáradt olaj, és a lyukon beadagolni is könnyebb.Ezt a nem túl nagy befektetést igénylő trükköt már régebben is használták váltó-difi olajrumlinál.
van leeresztő csavar, az enyémből most volt leengedve, viszont utántölteni csak szivattyúval tudod, a szintjelző csavar helyén. valahol a bal féltengely mellett van!
Mélyen fog?Az szerintem pont nem egészen oké...az mt75-ösöknek már a 85-2000 köztieknél is a kuplungja önbeállós, ha az már nem tudott utánamenni, akkor a kuplungszerkezet membránjábak a hegye lehet lekopva, vagy akár elvékonyodtában elhajolva-letörve.Minden működik még, mert kiemel, csak nehezebb nyomni- rövidül az erőkar- és hosszabbodik a pedálút, mélyebben fog.
Ez meg nem is km-függő, városban, ha többet váltogat az ember, meg hajlamos a lámpánál sebeségben startra várni, akkor jopbban kopik.
Én úgy olvastam valahol, hogy nincs leeresztő csavar, csak váltó levétellel lehet kiönteni belőle, de a szerelő srác azt mondta, hogy ezen a váltón van (MT75). Ha majd odajutsz és nem találod, akkor szólj és megkérdezem, hogy hol van.
Nem olcsó a váltóolaj, 4800Ft/liter és kell 3. De ha jársz átutazóban Pakson, akkor érdemes beugranod a Bencsik autósboltba, 3600Ft/liter áron van még nekik pár liter.
Nekem a kasznit nem rázza meg csak éles rezonáló hangja van.Féltengely tám.csapágy nemhiszem hogy lehet mert minden fokozatban bizonyos fordulaton jelentkezik.pl 3 ba 30nál 4ben 50 nél.5ben nem hallom már,de lehet hogy van.A féltengely meg nem ugyanúgy forog minden fokozatban,a rezonancia pedig azonos hangú és mértékű.Nem lehet a kinyomócsapágy hangja?Bár én 143e-nél vagyok de a kuplung még jónak tűnik,még talán még mélyen is fog.Bár ha hideg idő van nehészkes kicsit a válltás,de lehet ez attól hogy má 10 éves a válltóolaj,valószínű ledermed.Tavasszal valahogy kicserélem.De a Ford szervízben mondták használjam baja nem lehet tőle.
Közben én is kezdek afelé hajlani, hogy a kuplung lesz a ludas a dologban, vagy a váltó. Kuplung inkább, pedig minden jónak tűnt rajta most szétszedéskor... Közben kérdeztem is a havert, neki is rezonál az ugyanilyen transitja.
Én most cseréltem 2 féltgengelyt, csapágy is cserélve volt, mivel rajta van gyárilag a tengelyen, nekem ugyanúgy rezonál. ( 110000 volt) és csak a belső csukló!