Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Igaz az, hogy a dolgozói szabadjegy utáni illetéket csak a Budapest Airport Rt hajtja be? Azt hallottam, hogy a Lisszaboni repülőtér kb €2 illetéket számol csak fel a dolgozói szabadjegy után.
Ugyanis itt az újabb hír arról, hogy az Icelandair 10 %-ra növelte részesedését az easyJetben:
"Icelandair Group increased its stake in easyJet to 10.1% after purchasing an additional 1.7% interest in the carrier. Last Friday the company purchased an 8.4% holding (ATWOnline, Oct. 25). Reportedly, Icelandair Group Chairman Hannes Smarason has made contact with both easyJet and its founder, Stelios Haji-Ioannou, to seek early meetings. Haji-Ioannou is still the LCC's dominant shareholder with his EasyGroup holding a 17% stake, while his brother and sister each have 12%. EasyJet's articles of association currently limit foreign (defined as non-UK) ownership to 40%."
Ó igen, az OK az ugye mondjuk úgy fizető utas (igaz lehet szabadjegyes is OK státusszal) az SA meg várólistás Standby utas , szabadjegyes. Mint általában én is :)
Hogy a Travel Service ellen hogyan biztosithatod magad, azt nem tudom, de ha pl a dan Sterling-gel utazol, ez a low-cost, a piacon elöször, ajanl megoldast: 49 dan koronaert köthetsz velük olyan biztositast, amelyik a csatlakozo jarat lekesese eseten napi 1500 DKK-ig fedezi az esetleges uj jegy, ill. a felmerülö szallas költsegeit.
A kitételek sajna csak OK státuszú menetrendszerinti járatokra érvényesek. (Legalábbis amit én néztem) Ezt azért tudom, mert anno én megnéztem, hogy vajh a bankkártyámhoz járó biztosítás mikor fizet és ott benne volt, hogy OK státuszú kell hogy legyen a jegy. Nekem mint SA státuszú utasnak bizony ez fontos :)
Van olyan utasbiztosítás (pl ami az én bankkártyám mellé jár), ami 4 órát meghaladó járatkésés esetén fizet (konkrétan 100.000 Ft-ot). Ilyenkor (a hozzászólásom a Travel Sevice egy charterének 10 órás késésnek sztorijára kérdez rá) a légitársaság kiállít egy hivatalos papírt, miszerint mea culpa, 10 órát késtünk?
A tizedik legnagyobb amerikai légitársaság, az ATA csődeljárást kezdeményezett maga ellen. Az ATA Holdings a kihasználatlan kapacitásokat, a magas kerozinárakat, a hurrikánok hatását és az olcsóbbodó jegyárakat jelölte meg a gondok okaként.
Az ATA egyidejűleg bejelentette, hogy mintegy 90 millió dollárért a vetélytárs AirTran légitársaságnak fogja eladni felszállási-illetve leszállási jogai egy részét. Ezt a tranzakciót azonban még a csődbíróságnak is jóvá kell hagynia.
Az élesedő árharc és az emelkedő üzemanyagárak miatt csődeljárás folyik jelenleg a második legnagyobb légitársaság, a United Airlines, illetve a hetedik legnagyobb légitársaság, a US Airways, valamint a Hawai-i légitársaság ellen is. A harmadik legnagyobb, a Delta Airlines 1 milliárd dollár értékű takarékossági programról tárgyal jelenleg az alkalmazottakkal, hogy el tudja kerülni a csődeljárást.
Jövőre több lehet az üzleti repülőút 2004.10.26 Akár tíz százalékkal is növekedhet a legnagyobb egyesült államokbeli cégek repülési kiadása 2005-ben a Business Travel Coalition friss felmérése szerint. Ez 2000 óta az első alkalom, hogy növekedést jósolnak a szakértők. Ugyanakkor a videokonferenciák, az internet és a fapados társaságok térnyerése miatt a repülőjegyek mostanára 30 százalékkal csökkenő átlagára aligha emelkedik jövőre, sőt, akár további háromszázalékos visszaesés sem elképzelhetetlen. A cégek erre az évre négyszázalékos bővülést jósolnak, ám a teljes költés még így is mintegy 30 százalékkal elmarad majd a 2001. szeptember 11. előtti szinttől. A diszkont-légitársaságok térnyerése az üzleti utaknál jövőre alighanem megáll, így ilyen bevételeik – a piaccal egyezően – tíz százalékkal gyarapodhatnak. (Airwise)
Hát ja, a monitor igaz, attól én is sikítófrászt bírok kapni, amikor ilyen vizesnek tűnő ronggyal áttörlik, aztán mikor megszárad, akkor szinte nem látom a monitort a megszáradt és lefolyt kétes folyadék miatt. Már ha érted, hogy mire gondolok. :o)
Nahát, mindegy is, bár a takarítás lenne a legnagyobb probléma nálunk...!
csak masok elmondasaibol tudom :-) abban a kivetelezett helyzetben vagyok, hogy nalunk (tmh) igen-igen szinvonalas a takaritas :-) mar nem hanyasszagu a cucc amivel takaritanak, es nem nyulnak a monitorhoz. megkerdezik hogy a szemetnek tuno cuccot elvihetik-e, stb :-)
takaritok soha :-) azok nagyon fontosak. foleg mikor bejon, nem csinal semmit a szobaban, kiveve ,hogy - azzal a ronggyal amivel elotte felmosott a folyoson - attorli a monitort :-)
Azt hiszem, hogy a rendőrök (érthető módon) nincsenek mögöttünk. Talán a takarítók azok alattunk vannak, de a többiek... :) Az utas meghát, a szükséges rossz :D :D :D A poénkodást befejeztük.
Hát az ilyen légiutaskisérős támadások után már befordultam kicsit és inkább karakánul kiállok saját magamért mintsem hogy lehülyézzenek vagy hasonló :) Szerintem érthető, természetes emberi reakcióról van szó. Arról nem is beszélve, hogy úgy érzem a reptéren minket becsülnek a legkevesebbre, és ezt kicsit méltatlannak találom. Na ez ellen is küzdenék :)