Igazán nem szeretnék kötekedni, de ahogy írod, az még mindig nem logikus, hiszen A és B kocsi nem egymást váltja, tehát nem okés, hogy egyik nap, meg másik nap, hanem valójában minden nap két kocsi látja el a két fordát. És mindkét fordában van egy-egy cc. 50 km-es rezsi.
Barcs | Veszteséges a barcsi helyi autóbusz-közlekedés. Az utasforgalom és a bevételek is visszaestek, a járatokat csekély mértékben használják ki a barcsiak - hangzott el a Kapos Volán Zrt. éves beszámolójában a képviselő-testület ülésén.
Ne ötleteljünk már itt össze-vissza. Pár nap, és láthatom én is az új fordakönyvet, aztán megírom. Addig meg kár a többieknek találgatni, mert születnek majd a félinfók meg az egyéb hülyeségek.
Ha igen, miért nem hirdetik meg a Tiszafüred-Eger-Tiszafüred járatot is? Merthogy egyébként nagyon elhanyagolt szakaszról van szó, nincs ott túl sok járat. Vagy pedig év elejétől valami Jászkunos kocsi fogja végezni, s addig már nem variálnak?
Köszönöm a tájékoztatàst. Lehet merész de ha nem próbálom meg a "kuncsorgást" nem találtál volna meg ês nem tudtál volna segíteni. A mailom publikus. Köszi.
Tegnap jöttem ezzel a járattal Tiszafüredre. Sofőrbá segítőkész volt. Megkérdeztem, lesz-e 29-én is a járat. Aztán ebből alakult ki egy rövidke beszélgetés. Szóval...
1. Két kocsi van, ami két ellentétes kört ír le.
2. Mindkét kocsinak van Eger és Tiszafüred között (vagy vissza) rezsije. A reggeli onnan jön üresen, a délutáni oda megy haza.
3. A forda másik járata egri járat.
A Kapos csinál két ilyen jàratot napi szinten, sulipéntekenként pedig még kettőt, előbbit a 1174+1176 vonalakon Kaposvár és Bp. között, utóbbit a 1174+1175 vonalakon Bp. és Kaposvár között. Aki Kaposvárról vagy Igalból menne Pestre, az ráér 1 órával később elindulni. A lassú járat pedig helyközi szerepet is betölt. Ugyanígy a sulipéntekes, csak ellenkező irányban, és Siófok + Kaposvár érintésével.
Ja, még annyi, hogy a Stadionnál a jegypénztárban a pénztárosnéninek az újdonság varázsával hatott a dolog, végül én meg valaki - nekem takarásban lévő - kolléga homályosítottuk föl. Csak a buszon lehet venni jegyet, nincs benne a rendszerben.
Az Atya(m) kellőképpen el nem ítélhető módon, úgy döntött 12 éves koromban, hogy nyáron dolgozni (is) kell.
A második nyaramon - mert ott volt ismerettsége - el/leadott Pérre a rokonokhoz.
Az ottani TSz elnök felvett egy hónapra kocsisnak.
Adott napi fél munkaegység bért.
Ezért reggel 6-tól kb. délután 5-6-ig kellett dolgozni.
Reggeli beérkezés kb. 5-kor volt.
Kaptam egy lovaskocsit + 2 lovat + szerszámokat.
Dolgoztam.
Persze nem olyan teljesítménnyel mint a felnőttek, de csináltam.
(majd össze szartam magam az erőlködéstől, mert 13 évesen voltam 57 kg, igazi városi/aszfalt tápos gyerek)
Megbecsültek.
Már amennyire 40-60 éves idős paraszt emberek megbecsülnek egy gyereket.
-----------------
Ma egy ilyen nyári munkavégzésért a TSz elnököt helyben felnégyelné a hatóság és mint gyermek-rabszolgatábort mutatnák be a községet................:-)))
Talán VD alkalmasnak bizonyul, hogy fogja a menetrendi könyveket, s következetesen figyelembe vesz két dolgot:
a., papíron egymással csatlakozó busz-vonat tényleg csatlakozzon egymással a valóságban is.
b., ilyen-olyan okokból fenntartandó párhuzamos közlekedés esetén a busz-vonat indulások kissé jobban szétterüljenek (s ne 5-95-100-195-200 perces követések legyenek busz-vonat relációban).
Mivel valóban sok megszüntethető párhuzamosság nincs, így ott jelentős mozgástér nem nyílik a számára.
"de legyen vonat alsó- és felsőmocsolád között, ahol napi 20 utas van és esetleg legyen felújítva a vonal 100 milliárdért..."
Nem nyert. A legnagyobb arányú ritkításokat már jónéhány éve a vasúti mellékvonalak szenvedik el, akármilyen összehangolás címén garantálható, hogy mellékvonali viszonylatokon buszok lépnek a vonatok helyébe. Ezek a vonalak teljes egészében ki vannak zárva akármilyen felújítási forrásból. A koncepció csak annyi, hogy amíg szét nem megy a pálya, vagy ki nem dőlnek a bézék, addig megy a vasút, utána jönnek buszok - a szinten tartás igénye sincs már meg régóta, a közlekedéspolitika nem támogat semmilyen fejlesztést. Garantálható, hogy a következő átalakítással sem fog feje tetejére állni ez a rendszer.
(A hasonlattal pont ráhibáztál, mind Alsó, mind Felsőmocsoládot jelentős vasúti járatszámcsökkentés érintette.)