Hiteles információt tudok nyújtani a témában, mert a cikksorozat egy részét én írtam.
Fialovits Béla a 411 sorozatú mozdonyokról kettő tanulmányt írt. Egyiket 1947-ben, a másikat
1948-49-ben. Az 1947-ben íródott tanulmány egy része a Vasúti és Hajózási Közlöny mellékle-
tében részben megjelent, szintén ugyanezen közlöny egyik mellékletében Mináry József is ismertette a 411 sorozatú mozdonyokat. A Közlekedéstudományi Szemlében megjelent cikk a második tanulmány kivonata. Az, hogy ez az OSZK katalógusában nem szerepel, az semmit nem jelent.
Fialovits tollából megjelent egy igen alapos cikk "A MÁV 411 sorozatú gőzmozdonya" címmel a Közlekedéstudományi Szemle 1958/6-7. számában. Nem tudom ugyan, hány cikket írt az öreg a 411-ről, de kicsit kételkedem abban, hogy 10 évente írt egyet, amit leadott valamelyik szakmai lapnak. Nem kehet, hogy erről van szó, csak valamit elkavartak a forrásjegyzékben?
a truman mozdonyokról olvasgatok, és a Vasút&Modell újság 2015-ös évfolyamában elkövettek egy három részes cikksorozatot a típusról. A 2. rész említ egy Fialovits-cikket a Vasút és Hajózási Közlöny 1948 októberi számában, csak hogy én semmi ilyen periodikát nem találtam az OSZK katalógusában, de a net sem dobott ki semmit. Valószínűsítem, hogy elütés, vagy kisebb figyelmetlenség miatt nem a megfelelő folyóiratcím került a szövegbe. Tud valaki segíteni, hogy hol kell keresni az említett Fialovits-cikket?
Az alkotasu által belinkelt nagy képet megnézve inkább valóban Em és nem Er.
Szerintem nem menjél bele konkrétunokba, mert
a német gyárak 1921-1923 között 700 db Eg-t
a svéd 1920-1924 között 500 db Es-t
és hozzáadva a különböző orosz gyárak különböző pályaszám variációit, értelmetlen konkrétumokról beszélni, ezt akkor lehetne, ha ismert lenne a pályaszám
Amint látod az általad betett Em mozdonyhoz is eléggé szépen hasonlitanak, igaz nincsenek kiállitva
Talán maradjunk abban, hogy az E különböző, és ráadásul egymásra igen csak hasonlitó mozdonyok darab száma közel 5000 darab volt