Keresés

Részletes keresés

Divrotcé Creative Commons License 2016.03.20 0 1 60874

Bár lehet, hogy a megboldogult MÁVDOK könyvtárban volt belőle példány.

Előzmény: Divrotcé (60872)
M41 2107 Creative Commons License 2016.03.20 0 0 60873

Nagyon köszönöm a dátumokat! :) Annak esetleg még utána tudnál nézni, hogy 1984 elején milyen gépek tartoztak még Celldömölkhöz?

Előzmény: 7578 (60871)
Divrotcé Creative Commons License 2016.03.20 -1 0 60872

Az, hogy ez az OSZK katalógusában nem szerepel, az semmit nem jelent.

 

Semmit, csak annyit, hogy földi halandó számár gyakorlatilag elérhetetlen, legalább is első körben.

Előzmény: Mágus23 (60870)
7578 Creative Commons License 2016.03.20 0 0 60871

Szervusz!

 

A 424.219-es 1986.08.01-én került átállomásításra Szerencsről Celldömölkre, a 424.317-es pedig 1980.12.31-én Zalaegerszegről.

 

A mozdonyok tényleges érkezése ettől eltérhet... pontosítani kell.

Előzmény: M41 2107 (60867)
Mágus23 Creative Commons License 2016.03.20 0 1 60870

 

Üdvözletem!

Hiteles információt tudok nyújtani a témában, mert a cikksorozat egy részét én írtam.

Fialovits Béla a 411 sorozatú mozdonyokról kettő tanulmányt írt. Egyiket 1947-ben, a másikat

1948-49-ben. Az 1947-ben íródott tanulmány egy része a Vasúti és Hajózási Közlöny mellékle-

tében részben megjelent, szintén ugyanezen közlöny egyik mellékletében Mináry József is ismertette a 411 sorozatú mozdonyokat. A Közlekedéstudományi Szemlében megjelent cikk a második tanulmány kivonata. Az, hogy ez az OSZK katalógusában nem szerepel, az semmit nem jelent.

 

Előzmény: krikori (60868)
Bárdos Imre Creative Commons License 2016.03.19 0 1 60869

Fialovits tollából megjelent egy igen alapos cikk "A MÁV 411 sorozatú gőzmozdonya" címmel a Közlekedéstudományi Szemle 1958/6-7. számában. Nem tudom ugyan,  hány cikket írt az öreg a 411-ről, de kicsit kételkedem abban, hogy 10 évente írt egyet, amit leadott valamelyik szakmai lapnak. Nem kehet, hogy erről van szó, csak valamit elkavartak a forrásjegyzékben?

Előzmény: krikori (60868)
krikori Creative Commons License 2016.03.19 0 0 60868

Üdvözletem Urak,

 

 a truman mozdonyokról olvasgatok, és a Vasút&Modell újság 2015-ös évfolyamában elkövettek egy három részes cikksorozatot a típusról. A 2. rész említ egy Fialovits-cikket a Vasút és Hajózási Közlöny 1948 októberi számában, csak hogy én semmi ilyen periodikát nem találtam az OSZK katalógusában, de a net sem dobott ki semmit. Valószínűsítem, hogy elütés, vagy kisebb figyelmetlenség miatt nem a megfelelő folyóiratcím került a szövegbe. Tud valaki segíteni, hogy hol kell keresni az említett Fialovits-cikket?

Köszönöm!

M41 2107 Creative Commons License 2016.03.19 -1 0 60867

Üdv! Tud valaki bármilyen információt arról, hogy a 424-219 és 317 mikor kerültek Cellbe?

262 Creative Commons License 2016.03.15 0 1 60866

Dicséretre méltó vállalkozás, néhány hasonlóban nekem is megadatott részt venni.

Változnak az idők, ha ez vezet közelebb a célhoz, akkor ez a megfelelő út!

Ha a média ekkora figyelmet szentelne minden megmentésre érdemes vasúti relikviának, az hasznos lenne.

...igaz, akkor másból sem állna a híradó.

Előzmény: fantal (60865)
fantal Creative Commons License 2016.03.14 0 3 60865

Azért ez a túlhajtott médiafigyelem már kissé túlzás, jópáran végeztek már ilyen munkákat, de nem számolt be róla a tv2- RTL -ATV

Előzmény: martinaxe7 (60864)
martinaxe7 Creative Commons License 2016.03.14 -1 1 60864

Hatvan

 

Attila,Fördős Creative Commons License 2016.03.13 0 0 60863

Előzmény: Attila,Fördős (60862)
Attila,Fördős Creative Commons License 2016.03.13 0 0 60862

A mellékelt képen lévő mozdonyt  régi gumiabroncsokkal fűtik, szintén Észak- Kóreában.

Előzmény: V43-1123 (60861)
V43-1123 Creative Commons License 2016.03.13 0 0 60861
Előzmény: V43-1123 (60860)
V43-1123 Creative Commons License 2016.03.13 0 0 60860

Egy kis gőzös hangulat Észak-Koreában. 6:30-tól látható, mivel fűtik a mozdonyt: teljesen olyan, mintha feketeföld lenne :)

Pipe2123 Creative Commons License 2016.03.13 0 1 60859

Hatvanban vasútbarátok nekiláttak az 520-as gőzös külső rendbetételének innen is sok sikert nekik

hegesztő89 Creative Commons License 2016.03.11 0 1 60858

 

375 I Balatonfűzfő. 

gernerakos Creative Commons License 2016.03.09 0 0 60857

Üdv!

Néhány kép az ácsi cukorgyári gőzösről, bár elvileg ez soha nem szolgált ott, csak szobor. Ami ott szolgált az most elvileg a vasúttörténetiben van.

hegesztő89 Creative Commons License 2016.03.09 0 0 60856

Üdv. Köszönöm, jöhet mailban is. Nekem H0-ban készül majd a csopaki de eredeti pályaszám on.

Előzmény: M.machinátor (60854)
M.machinátor Creative Commons License 2016.03.08 0 0 60855

A rajzokat le kell butítanom, mert túl nagyok.

Előzmény: M.machinátor (60854)
M.machinátor Creative Commons License 2016.03.08 0 0 60854

Szervusz.

 

Elvileg nekem vannak valahol, de hogy hol az egy nagy kérdés.

 

Nade addig is hogy képbe legyél, én építettem egy ilyet 1/32 ben régebben.

Előzmény: hegesztő89 (60836)
1 kisinas Creative Commons License 2016.03.08 -1 0 60853

Az Istvántelki gözösműhelybe hogyan lehet bejutni fotózni ?

IP2000 Creative Commons License 2016.03.07 0 0 60852

Szia! Nekem csak ez van. Remélem tudok vele segíteni.

Előzmény: hegesztő89 (60836)
k.novotny Creative Commons License 2016.03.07 0 0 60851

Hátha valakit érdekel

 

http://www.wsv.or.at/images/fahrplan/fotozug.pdf

 

 

Divrotcé Creative Commons License 2016.03.07 0 0 60850

Ezek szerintem elsősorban keleti frontos képek lehetnek.

Előzmény: alkotasu (60839)
k.novotny Creative Commons License 2016.03.06 -1 0 60849

Az alkotasu által belinkelt nagy képet megnézve inkább valóban Em és nem Er.

 

Szerintem nem menjél bele konkrétunokba, mert

 

a német gyárak 1921-1923 között 700 db Eg-t

 

a svéd 1920-1924 között 500 db Es-t

 

 

és hozzáadva a különböző orosz gyárak különböző pályaszám variációit, értelmetlen konkrétumokról beszélni, ezt akkor lehetne, ha ismert lenne a pályaszám

 

Amint látod az általad betett Em mozdonyhoz is eléggé szépen hasonlitanak, igaz nincsenek kiállitva

 

Talán maradjunk abban, hogy az E különböző, és ráadásul egymásra igen csak hasonlitó mozdonyok darab száma közel 5000 darab volt

 

 

Előzmény: fantal (60848)
fantal Creative Commons License 2016.03.06 0 0 60848

Az alkotasu által belinkelt nagy képet megnézve inkább valóban Em és nem Er.

https://en.wikipedia.org/wiki/0-10-0#/media/File:Em_730-31_St.Petersburg.JPG

 

Tehát szovjet gép mindenképpen és a nagyképen látszik a szovjet pályaszám is elmosódva.

Előzmény: k.novotny (60832)
fantal Creative Commons License 2016.03.06 0 0 60847

Belpaire tűzszekrényesnek látom, az meg a németeknél nem volt - ellenben az oroszok sok mozdonyán alkalmazták.

Előzmény: pg54 (60845)
fantal Creative Commons License 2016.03.06 -1 0 60846

Szombathelyen volt motorgarázs? Gőzös fűtőházak meg a szanványterveknek megfelelően épültek.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (60844)
pg54 Creative Commons License 2016.03.06 0 0 60845

Engem sok tekintetben a MÁV 410-re (ill. porosz G8-ra) emlékeztet...?

Előzmény: alkotasu (60839)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!