"ha azt vesszük, hogy egy tehetséges zenész, elérhető áron rögzítheti a produkcióját, ez motivációt ad neki és a lehetőségek terén is előbbre jut, akkor tekinthetjük úgy, hogy a digitális technika a tehetség szolgálatában áll"
Ennek minden szava igaz. Nem esik szó minőségről. Aki játékstúdióban megfelel, feljebb léphet. Ez így van rendjén. Szemétdombon is nő rózsa, ha így jobban tetszik. Ezt leszakítjuk és plexi mögül szemléljük. A lényeg látszani fog.
"Mi csak azért dolgozunk a digitálissal, mert a profi analóg berendezések megfizethetetlenek. Ha beruháznánk, olyan óradíjjal kellene dolgozni, hogy a szomszéd Pistike már nem tudna bejönni a stúdióba. Apáink idejében nem készíthetett akárki stúdiófelvételt."
Ennek is minden szava igaz, sok stúdióra érvényesek. Egy átlagosnál jobb hangú digitális rendszer töredékébe kerül egy ugyanilyen minőségű analógnak, amely már nem is létezik talán, mert nincs létjogosultsága ugye... De az idézetben még mindig nem esik szó minőségről.
"hogyan dőlhettek be ennek a digitális maszlagnak! Még hagyjuk, hagy nőljön a gyerek alapon, a többség visszatért az analóg technikára, és az a mondás járja, hogy ameddig a jel maradhat analóg, addig maradjon analóg"
Ez is igaz. A legjobbak analógban nyomják amíg csak lehet, majd amint csak lehet. Minőségről itt csak annyi, hogy következtetésképp a digit technika technikailag ma egy fo$. Biztos van ahol előnyös, de sok esetben még az elektronikus zene is analóg, bármily hihetetlenül hangzik is. A vezérlés esetleg digitális, igen.
Újházi Laci bácsi tud valamit...
... Zenei minőség? A belterjesség, a kiváltságosság, a kreativitás elnyomása sose vezetett semmi jóra. Értsd úgy zenére: itt van egy elfogadható minőségű (digitális) technika, amit megengedhetsz magadnak. Szomszéd pistike ugyanúgy, ha ezen majd jó lesz amit csinál(sz), akkor továbbléphet(sz). Szomszéd Pistike is és Te is. Egyenlőek az esélyek. Miért lennél Te különb?! A kezdő zenészek nagy hibája, hogy a technikát hibáztatják a rossz, de erőltetett ötleteik, a rossz hangszerelés, vagy a minősíthetetlen hangszerkezelés helyett. Bár ez utóbbinak általában anyagi és mentális okai vannak. Minden épeszű tudja, hogy egy jó zene soha nem a technika miatt jó...
Ennyit a hülyeségről, köszmszépe' kéremkapcsojjaki! ...
2008-10-10 | hudomel david | 70/317 69 64 | budapest Linn Sondek TÁP, a lingo terveit dolgoztuk fel és javitottuk ki.. persze ez igy nagyképüen hangzik, de elkészült!! és jobb és szebb is mint a lingo. tehát linn tulajok figyelem: itt az új csúcstáp amit az egyik legnagyobb európai ürhajóelektronikai labor mérnökei terveztek, és tökéletesítettek a lingo árának töredékéért. és ez nem kamu.. amit nyújt: az ugyanaz mint a lingo-nál: tökéletes motorfutás 33 és 45 ös fordulaton. természetesen külső tápról van szó, ami a lingoval ellentétben nem igényel teljes belsö átalakitást.
az ára még kérdés, de a lingo töredéke lesz..
akit érdekel hivjon
...Föleg a "zürhajoelektronikai labor"-t mint hivatkozási alapot emelném ki . :-)
Az SPL a 125. AES-en új taggal bővíti kontroller családját: a 2Control egy mutatós hangfal és fejhallgató kontroller. 100% analóg komponensekből épül fel, 2 sztereo forrást lehet belekötni, 2 pár sztereo hangfalat és 2 pár sztereo fejhallgatót. Egy harmadik mono hangfal kimenet használható subwoofer csatlakoztatására. A hangfalak hangerőt a központi óriási poti vezérli, mindegyik fejhallgató kimenetet külön erősítő fokozat hajt meg és egyedileg állítható a hangerejük.
- Egyedi funkció a fejhallgatók az SPL Phonitor 120V-os fejhallgató erősítőből származó analóg vezérlési megoldása, mely frekvenciafüggő hangerő különbségeket eredményez a sztereo csatornák között a valódi hangfalhoz hasonlatos megszólalás érdekében. Ezzel a megoldással fejhallgatón is a hangfalakhoz hasonló eredményt lehet elérni a keverés során.
Szóval: hol is kever? mit is kavar? Mi is az a hasonló eredmény? Mijért kell a " loudness controllt" - avagy a fiziológiai hangerőszabályzást ilyetén "bő lére eresztve" meghatározni?
30 éves érettségi találkozón nézegettünk osztályképeket a 70-es évek közepéről. Mit ne mongyak? Mi is így néztünk ki!:))) Még az "egyenruha" is bejött. Egyen iskolaköpeny!:)))) AJ
- A Da Vinci Audio Labs most, pár nappal ezelőtt számolt be az In Unison lemezjátszó érkezéséről. A lemezjátszó úgy fest, mint egy középkori zenemasina, a csillogó-villogó tányérral és a két hankarral.
- A tápegység és a lemezjátszó futómű teljesen külön alapra lett szerelve, mint ahogyan ez a jobb házaknál szokás
- A gyártó egy teljesen hangtalan, mágneses megoldáson alapuló csapágyazást alkalmazott, ami igen csak lényeges szempont, hiszen az alkalmazott professzionális hangszedő így nem szedheti össze a mechanikus zajokat. A gyártó egyébként ugyanazt a motor és kontroll egységet szerelte be ebbe a típusba is, mint amit a korábban jó fogadtatást kapott AAS Gabriel/DaVinciAudio lemezjátszóba.
- A külön szerelt, teljesen elszeparált áramellátó egység egyenletes és stabil energiával látja el a készüléket. Természetes, hogy a tápegység doboza is megkapta a DaVinci Audio saját fejlesztésű állítható lábait, amellyel tökéletesen szintezhetjük a készülékeket.
- A lemezjátszó megvásárolható, vagy megrendelhető a gyártó hivatalos weboldaláról is. Az ára 24.200 Svájci frank. A Da Vinci Audió emberei jobbnak látták, ha a hagyományos alapverzió mellett még megjelentetnek egy különleges, extrémebb verziót is Ferrari Red alapszínnel. Ez a változat 25.400 frankba kerül.
Engem az a "megáldott" szeánsz érdekelne részletesen, amelyiken eldőlt, hogy nem 60 vagy 62, hanem pont 61Hz az üdvözítő! De kár, hogy nem tized Hz pontossággal lehet állítani!:-))
PS.: A PS Audio se sok kütyüt adott volna el ilyen szöveggel. Áramot az áramgenerátor állít elő. Megáldott áramot pedig.. inkább hagyjuk:)
Azért szinkronmotoros szerkezetekkel ( magnó, lemezjáccó) ne próbálkozz 91 Hz-el, mert furcsa meglepetések érhetnek. Még szarrá éghet a motor is. Nem vagyok híve a Hz változtatásának. A rendes szerkezetek, kivéve USA azt szeretik igazán. Fostalicska cucokkal meg nem kell zenét hallgatni...hehe
Az alanti firkálmányt - kissé rövidítve - egy másik fórumon olvastam.
"... nekem az egykori PS. Audio tápgenerátorom hatása jutott az eszembe.
Ez a gép, a gyártója szerint, egy teljesen új és tökéletesen tiszta szinusz hullámmal megáldott áramot állít elő a falban lévő áramból. Mindezt teszi úgy, hogy még a Hz-et is lehet rajta lépésenként (egyesével) 50 és 120 között változtatni. . . . Ezt a gépet (P. 1000 típusút) kipróbáltam, majd meg is vettem. . . . Azt tapasztaltam, hogy a Ps Audió a 90 Hz-es beállításon érezte jól magát. Ahol egyébként a magyar és a külföldi szaksajtó szerint is, a legideálisabb a használata.
Aztán telt múlt az idő, miközben én egyre igényesebb gépek felé lépdeltem. Aztán az egyik nap azon kaptam magam, hogy most mint ha már, a 61 Hz-re beállított érték lenne az ideális.
Ismét telt az idő és én ismét tovább lépegettem. Ekkor már a Ps Audio tápgenerátora, az 50 Hz-es beállított értéket mutatta ideálisnak.
A számomra ebből levonható konzekvencia... hogy minél igényesebb egy rendszer, ... annál inkább ideális az eredeti 50 Hz, még ha egykoron, a minőségileg gyengébb elektronikákkal, a 90 Hz is volt az üdvözítő."