A jelvényeket is le szoktátok ellenőrízni? Vagy az már nem a ti asztalotok?
De belső infótok van?
Azt olvasom fácsén, hogy az újonnan gyártott jelvények már nem gravírozottak, hanem csak úgy rá van írva/nyomtatva a sorszám, de olyan okosan és ügyesen, hogy pár hét alatt eltűnik róla
Tényleg nem gravírozott?
És a szám hol kerül rá, még a gyártó teszi rá vagy az MTSZ-ben írják rá filctollal?
Mindig szerettem azt,ha valaki ingerülten reagál valamire,majd megkéri a másikat,hogy ne reagáljon.:)Mondjuk elegánsabb lett volna,ha írsz egy privátot,hisz az e-mail címem nyilvános,de így jól beolvastál a nagy nyilvánosság előtt.Égek is rendesen,hogy milyen bunkó voltam.Ja,nem is.Különben egy ilyen sztori hallatán a doki csak annyit mondana,hogy na de a maga korában?:)
De ha attól jobban érzed magad,akkor bocsánatot kérek a "beszólásomért",ha ugyanezt te is megteszed a két ismeretlen hölgy felé.Hisz a cicababa erőteljesen degradáló kifejezés...
Van valami bizonyított kimutatás arra vonatkozóan, hogy mennyi volt korábban a bizonyított kocsis valós teljesítés és mennyi most, vagy ez csak megérzés, mert hogy ma sokan ülnek kocsiba és mennek egy 10km-t sétálni?
Biztos naív vagyok, de szerintem az emberek elég elenyésző része olyan, hogy érdemtelenül dicsekszik valamivel. És hol is lehetne ezzel villogni? A baráti kör előtt? Az emberek a neten élik-osztják orrba-szájba az életüket. Lehet látni, hogy ki túrázik és ki nem.
Más túrázók előtt? Na de aki kocsikázik, az vajon bekerül-e túrázó közösségbe?
Biztos van néhány hülyén gondolkodó ember, de ezt két-három mondat után simán le lehet szűrni. Az ilyeneknek stichje szokott lenni.
Nem gondolnám, hogy egyre több a lelkiismeretlen. Én pont Azt látom, hogy rengetegen járnak az erdőben és csinálják.
Egyébként sztem ha totál tiszta játékot akartok, akkor mondjuk a kéktúra oldalán legyen minden túrázónak lehetősége beregelni és képeket feltölteni és legyen ez a teljesítés igazolás része. Pecsétek mellé iktassatok be kötelező fotozkodós pontokat, ami csak gyalog érhető el. Vagy legyen egy teszt, amit csak akkor lehet megoldani, ha végigjártad. De bevallom én ezeket már nagyon erőltetettnek érzem.
Egyébként meg én csak a saját lelkiismeretemért vagyok felelős. A másért más az. Nem a túra erodálódik, hanem az, aki nem csinálja meg.
Azért az MTSZ, ha nem is látványosan, de növeli a nem településeken lévő kéktúra pecsétek számát. A Nyírjesi erdészház helyett a Vércverés, mint új pecsételőpont, a Nagy-nyugodó pecsételőpontja a Vöröskő vendégház melletti "Bányi-nyereg" helyett, valamint a Csobánc és a Lokó pihenő, mint új pecsételőpontok, mind-mind a szabadban lévő pecsétek számát növelték. És mind hegycsúcs, vagy legalábbis nyereg.
Szerintemnem erre gondolt, hanem két településen van pecsét és közé a "semmibe" is betenni egyet. Így lehet könnyen levadássza kocsival a két szélsőt, de a középsőért feltétlenül be kell mennie. Aki viszont végig tolja rendesen nem plusz munka, hisz útbaesik neki a plusz pecsét.
Valóban remek ötlet a nem csalókat ilyen plusz 5 km-kel megszívatni. De ha már ennyire azt szeretnétek, hogy ne lehessen kocsival megközelíteni a pecséteket, akkor ennek van egy nagyon egyszerű módja. Nem kell, hogy a Kék bármelyik része is bemenjen a településekre. Hagyjon ki minden falut, várost, aztán a logisztikát meg megoldja mindenki, ahogy tudja!
Technikailag sok megoldás létezhetne, de ér annyit az egész, hogy chipes füzetek legyenek vagy csak applikációval lehessen végigmenni és ujjlenyomatot vagy más biometrikus azonosítót kezelni képes megoldással kiszűrni, hogy más vigye az illető helyett a füzetet?
A megoldással már elkésett az MTSZ, legalábbis az OKT esetében. A kéktúra felmérése után eleve azzal kellett volna folytatni, hogy a pecsételő helyek is újra elosztásra és sűrítésre kerülnek. Ez az új OKT igazolófüzet kiadásával minimum 5-6 évre elodázásra került. A másik két túra esetében addig nincs semmi veszve, amíg az új igazoló füzetek nem jelennek meg. Ezeknél elég lenne 10-10-zel megnövelni a pecsétszámot, két mostani pecsételőpont között olyan helyeken, amelyet csak erős rágyaloglás után lehet elérni. Pl. Oda-vissza 5-5 km, mindez tízszer, már erős visszatartó tényező.
Szerintem meg erősen erodálja a teljesítések és a jelvények értékét az ilyenforma végigjárás. Persze mondhatjuk azt, hogy mindenkinek a lelkiismeretére van bízva, de úgy tűnik, hogy egyre többeknek nincs lelkiismerete. Abban is szinte biztos vagyok, hogy akik ily módon szerzik meg a jelvény(eket) azért villognak is egy kicsit-nagyot vele. És mivel ez nem egy futó-kocogó nap, természetesen tiszteletet vált ki azok között, akik tudják, hogy mivel is jár a teljesítés. Persze, ha tudnák az igazat...
"két cicababa kiszáll és pecsétel. Tettem megjegyzést, de nem nagyon zavarta Őket."-Azért hogy te még dögmelegben és fáradtan is megjegyzéseket teszel fiatal cicababákra!Metooooooo!:)
Szimpi az Ötz-völgy és több csúcsra is felmennék+kicsit bejárnám a völgyet.Innsbruckban megáll az éjszakai svájci postavonat,onnan meg elvileg már nem olyan nehéz eljutni Ventig.
Ott helyben elvenni a füzetüket, széttépni és elégetni! A 10 millió önkéntes fotelrendőr hazája...
"Attól, hogy az illető egy rakás széplány, és a melegben légkondicionált kocsival érkezett, még simán lehet, hogy végigjárták."
:( pedig jó lenne szép túristacsajokat nézegetni az erdőben, de ezek szerint csak csúnya és csóró csajok túrázhatnak. Btw mi a baj a légkondival? Nem szeretek megdögleni a melegben, nem is extra már egy kocsiban, kvázi alap...
Ez még olyan ötvenes évekbeli beidegződés, hogy jelentgetem a másikat.
Most komolyan - mennyibe is kerül a füzet, meg az érme? Ma szerintetek van valaki, aki többszáz liter bengát kifizet egy éremért? Ma?
Sokkal valószínűbbnek tartom azt, hogy valaki X okból kifolyólag a séta során nem tudott pecsételni és később visszament pótolni. Attól, hogy az illető egy rakás széplány, és a melegben légkondicionált kocsival érkezett, még simán lehet, hogy végigjárták. Ez egy előítéletes gondolkozás, hogy csak azért mert ... hát biztos csaló.
Ha én lennék ilyen helyzetben és valaki elkezdene ugrálni, hogy mégis mit képzelek, úgy, hogy nem érdeklődik, hanem egyből azt feltételezi, hogy én biztos csalok, hát őszintén szólva én sem méltatnám válaszra, mert azok az idők már elmúltak a viceházmesteri idők, amikor rendkívül komoly névtelen feljelentések jöttek-mentek írógéppel írva.
Én maximum annyit mondok neki, hogy mint látja pecsételek. De nem indoklom meg, miért így, mert senkinek semmi köze ehhez a dologhoz. Ha a pecsétek nagy részét autóval akarja begyűjteni, akkor azzal csinálja. Az én lelkiismeretem ettől még tiszta lesz, ő meg valószínűleg nem foglalkozik vele.
"Kisgyón pecsételő hely, Suzuki megáll, persze feltekert ablakkal, mert megy a klíma, idekint 29 fok, két cicababa kiszáll és pecsétel. Tettem megjegyzést, de nem nagyon zavarta Őket."
Úgy látom, megint felmerült az ősi probléma, amit már számtalanszor átrágtunk itt a fórumon. Megoldást eddig soha nem találtunk arra, hogyan lehetne kiszűrni a teljesítők közül azokat, akik autóval járják végig az útvonal pecsételőhelyeit, de nekifuthatunk még egyszer, ha még nem unjátok. Mi, ellenőrök nyitottak vagyunk bármilyen értelmes megoldási javaslatra!
Én a fentieket nem mertem megkockáztatni Gánton, pedig ömlött rám az eső. Felismerhetetlen is lett a pecsételőfüzet. Valahol éreztem, hogy nem úsznám meg szárazon...
Városlődön tavaly előtt mi is kihagytuk, éppen az eső miatt. Aztán a kéken az első pár száz kilométert egy pecsétélessel sikerült bejárnom a megszakítási pontoknál, ezeknek a nagy részét pótoltam utána (Cserhátsurány, Bánya hegy, Katalinpuszta, Gánt stb), de ha valaki megkérdezi mit csinálok, akkor elmondtam volna, 1009 meg pont az ellenkezőjéről számolt be.
Aztán lehet csak nem volt kedvük beszélgetni...mindegy, hagyjuk is.
Különben nem értem, hogy az ilyeneken miért vagytok kiakadva??? Ők így csinálják, mi pedig máshogy. Ők felvonóval mennek fel a csúcs közelébe, mert nekik nem a sport része számít, hanem az, hogy van lehetősége eljutni egy olyan helyre, ahová valószínűleg a technika nélkül sosem menne el. Mi meg inkább lentről felgyalogolunk időt és energiát nem kímélve, mert nekünk azon kívül, hogy fent voltunk egy hegy tetején az is számít, hogy oda hogyan jutottunk el.
Sosem fognak megérteni minket, mint ahogy mi sem fogjuk soha megérteni őket.
2013-ban, amikor a Kalkalpenweg-en jártunk, mi is felmehettünk volna felvonóval a felső állomásra, de inkább a 20 kilós zsákokkal gyalog tettük meg verőfényes napsütésben, de ettől azok, akik a felvonót választották még nem lettek kevesebbek, hiszen nem a négy fal között ültek, kimozdultak a gyerekekkel a természetbe, stb.
Csak magatoknak okoztok bosszúságot, hogy ha ezen a kérdésen nem tudtok felülemelkedni.
Valószínű, igazad van, de nem tudhatod, hogy mi van a háttérben.
Előfordulhat olyan eset, amikor az ember inkább úgy dönt, hogy akkor ott kihagyja a pecsétet, mert pl. szakad az eső és nem akarja, hogy a füzet elázzon. Ez velünk az RP-DDK-n esett meg. A pecsételőhelyhez aztán autóval mentünk vissza és úgy nyomtuk be a stemplit. Az írásod alapján, mi is csak "teljesítők" lennénk.
Az ígért Kis-Fátrában készült képeimből válogatás. Amúgy is terveztem róla feltenni, íme:
1. Stefanová-Medzihole között, kel fel a nap, még tökéletes egyedüli a túraélmény
2. mókus szaladgál
3. sedlo Medzihole (magyarul Két hegy közötti nyereg), azaz a szemben látható Nagy Rozsutec (1609 m, korábban már bejártam, nagyon megéri!) és a mögöttem elterülő Stoh (1608 m) közötti völgy nyerge
4. Visszanézve a Rozsutecre, a Stoh oldalából, bal szélen a Kis Rozsutec (alacsonyabb mint nagyobb testvére, de nem könnyebb a terep)
5. Stoh, 1608 m, a piros V alakban érinti, innen nyaktörő lejtő lefelé, kb 350 m szintvesztéssel, rövid távolságon
6. Polodnovy lejtő, kilátás északi irányba Terhely felé
7. visszanézve a Stohra és a Rozsutecre
8. a gerinc folytatása a lejtőtől nézve, a képek senkit se tévesszenek meg, inkább megvártam, hogy kisétáljanak a képemből az emberek. A következő 2 púp a Steny severny és juzny csúcs nevet kapta, én nem sokat agyalva a becenéven csak "Szemét hegyeknek" nevezetem el őket magamban, mert elég szemét emelkedők és lejtők vezetnek rájuk ill róluk le.
9. Chleb, gyűlik a tömeg, a túloldalon még többen voltak
10. a következő csúcs a Nagy Kriván!
11.-12. visszanézve a Nagy Krivánról a gerincre és a déli irányú kilátás. A gerinctúra még folytatódik keleti irányba kilométereken keresztül, de nekem ennyi fért most bele
13. lefelé jövet, közeledik a Snilovské nyereg (Snilovské sedlo, 1500 m), büfé, felvonó felső állomás
14.-15. Snilovské nyereg-Vrátna közötti meredek zöld lefelé, a felvonó nyiladékában vezet nagyrészt
16. Vrátna szimbolikus temetője, 5 éves kortól kb 70 éves korig sajnos számos áldozat neve olvasható itt
Ehhez mi nem értünk, hogy ez miért jó, sajnos mégis csinálják és megint sajnos a pecsételőhelyek döntő többsége röhögve megközelíthető kocsival. Én ezért is támogattam pl a Gazos-kőnél kihelyezendő pecsét ötletét. Még sok ilyen kéne, aki becsületesen csinálja annak nincsen félnivalója ettől, aki meg nem, annak meg legalább meg lenne nehezítve.