Egyébként lehet ,hogy még a szivattyú és a hőcserélő kicsi magához a padlócső hosszához képest és már nem lehet ezt fokozni a cső keresztmetszete miatt ilyenkor 2 vagy 3 padlókör osztó-gyűjtőt csinálnak persze mindegyikhez külön hőcserélővel.
Ok, és valójában mennyi? 7,1? ;-) Mert nekem kinti 0 fok és benti 22 esetén a Te számaiddal ez jön ki.
Egyébként, hány fok belső hőmérsékletre a képleted? Én ugye 22vel számoltam. De számolhatok másra is... vagy a képletben a "*10" jelentené a hőmérsékleti valamiféle arányszámot? Ami tartalmazza az átlaghőmérsékletet? Node hogy konvertálom át akkor mondjuk 24 fokra... Bocs, de nekem ez olyan, mint a közdasznászoknak a matek. Ott van egy képlet, van benne pár együttható, meg tényező meg megszokott szám és piros has, de hogy mi a lényege, az valahol elsikkad számukra. Ergó, módosításkor megáll az ész. Azért nem szeretem az ennyire kompakt képleteket.
Amit még mindig nem értek: aljzatban 4 , ezt érteni vélem. Ez van az aljaztbeton alatt. ugye? Vagy már itt tévedek? A lábazaton meg 6 ... node ez függőleges... akkor ezt az éptár alapján hogy számolod? ott csak vizszintes rétegeket lehet beállítani... vagy elnéztem valamit?
A Te adataiddal egyébként nekem kicsit rosszabb jött kis átlagos K-ra, mint r0226-nak. A Tied a számtanom szerint 0,3756. És ha ezt az én átlaghőmérséklet számításommal kombinálom, akkor fűtési idényre 1093m3 fogyasztás jön ki. Ugye még mindig 22 fok benti hőmérséklettel számolva.
Az meg azért nem jó ha az összeset mert akkor a kazán hamar felmelegíti a kazánkört és lekapcsol és ha olyan ami egy bizonyos idő (90mp) után kapcsol vissza akkor nagyon lehül a víz Általában mindegyikben van egy ilyen védelem. Csak egyet hagy meg ha annál is kikapcsol akkor 2 és igy tovább amig nem áll le.
Igazad van, a hőcserélő kell a csövek miatt. Mivel már hőcserélőt meg szivattyút is cserélt, már csak 1 maradt hátra amit te is írtál. EMELNI KELL A HŐFOKOT. 40-ről 45-50-re. 60 fokra kell állítani a termofejet 1 napig. Ha nincs változás, akkor vagy nem kap elég vizet a hőcseréő, vagy kicsi a teljesítménye. Utóbbi nem valószínű. mivel jóval 10 kW fölötti.
Nem is biztos, hogy meg kell mérni. Tesztelés céljából elég volna a radiátorokat lezárni. A kazán szivattyúnak csak nem gond egy hőcserélőt meghajtani?
Áruld már el, hogy a szobatermosztátod radiátoros, padlófűtéses, vagy mindkettő által fűtött szobában van-é?
Csak mert nekem továbbra is az az érzésem, hogy nem megy elég ideig az a pf. ahhoz, hogy meleg legyen a padló. Mégpedig azért nem, mert egy radiátor által gyorsan felfűtött helységben van a szobatermosztát, ami idő előtt lelövi.
A termoszelep alkalmazásának okát pedig r0226 már leírta előttem, ha az nincs, akkor más módon kell biztosítani, hogy ne menjen a megengedettnél magasabb hőmérséklető előremenő a padlóba.
A hőcserélőbe belépő víz hőmérsékletét kellene megmérni bár ez valszeg tuti jó csak meg van e ott is a megfelelő áramlást ezt nem tudom ,hogy lehetne olcsón megmérni.:-))
Ne hallgass rájuk mert 1. a termoszelep és az érzékelője azért kell a oda ahol most van mert 50foknál többet nem szabad ráengedni a padlóra, a padló felületi hőmérséklete nem lehet 30foknál több a fürdőbe lehet max 32fok, az izületeknek nem egészséges. 2. neked a keverőszelepes megoldás nem jó mert a pf csőveid nem oxigéndiffuziómentes.
Nálad vagy a szivattyú vagy a hőcserélő nem megfelelő vagy mindkettő. Ha az előremenő osztódnál 40 fokos víz van hideg vissza menőnél akkor az jó avval az áramlással amit képes csinálni a szivattyú. Ez akkor kevés ha nem bírja felmelegíteni a padlót mert nagy a terület a szivattyú teljesítményéhez. Ha nagyobbra cseréled a szivattyút az jobban lehűti az előremenőt ezt meg úgy tudod kivédeni hogy növeled a kazánkör hőmérsékletét vagy nagyobb hőcserélőt teszel be.
A TERMOSZELEPET ÉS ÉRZÉKELŐJÉT NE BÁNTSD MERT EVVEL A 60FOKOS ELŐREMENŐNÉL HA TARTÓSAN HASZNÁLOD AZ EGÉSZSÉGKÁROSÍTÓ ÉS KÁRT OKOZ A BETONBA ÉS A BURKOLATBA (ELREPED)
Ezt nem tudom. De ahoz hogy a padló fűtsön érezhetően, ahoz 1 napig kéne menni neki folyamatosan. főleg 40 fokon. Nekem 60 fokon 2 óra alatt érezhetően fűt, utána visszatekertem 40-re. Ha 40-en hagytam volna akkor kb 1-másfél nap múlva érte volna el ua. a hőmérsékletet.
Nem beszélve arról, hogy a radiátoros fűtés felmelegíti a szoba levegőjét viszonylag gyorsan, a helyiségtermosztát pedig lekapcsolja a kazánt. Így nem is fog tovább melegedni a padló. A padló szivattyúja állandóan megy, vagy azt is lelövi a termosztát? Mer akkor meg nem kell csodálkozni.
Mi ebben az "érdekes"? Én meghatároztam a pillanatyni (jelen esetben napi) értéket, Te meg felírtad a szezont. Hol itt az összevethetőség?
Én a szezonra esőt úgy számoltam ki, hogy vettem az utolsó két év téli hónapjainak átlaghőmérsékletét, azt átlagoltam (több évhez nem volt kedvem) és kiszámoltam az átlaghőmérséklet és 22 fok belső napiját, amit felszoroztam 30-al. Ezeket összeadtam. Talán pontosabb, mint egy sima ökölszabályos számtan...
Egyébként az éptárat én is használtam az egyes elemek K-jának meghatározásakor. nem mondom, volt is eltérés pl. az általad közölt (24214-ben) "Ajzat+lábazat = 4 cm az ajzatban+ 6 cm ursa XPS a lábazaton U=0.33 " Én nem voltam ilyen optimista. Magam esetében a 6 cm aljzat alatti 5cm Austrotherm LT-II -t csak 0,56-ra mertem venni, lévén az éptek is valami hasonlót számol. Emléxel, erre kérdeztem rá nálad is, amit simán leráztál azzal, hogy " Egyszerű :))
Az URSA XPS U=0.35
A fekete lépésálló U=0.35
" Ugyan nem értettem mire gondolsz, de végülis akkor ott nem volt annyira lényeges.
Még egy kérdés. Amikor az előremenő csak langyos, tehát rajt vannak a körök, akkor a hőcserélő milyen? forró, vagy az is ugyan olyan langyos? HA langyos, akkor termofejen tekerj még feljebb, és figyeld hogy melegszik -e. Ha akkor se melegszik, akkor nem a termofej a ludas, ha meg melegszik, akkor a termofej a ludas mert nem enged elég vizet a hőcserélőre. Ja, és ilyenkor kapcsold le a radiátrs fűtést, mert az elveszi a vizet a hőcserélő elől.
Igen, én is így vagyok ezzel. Jobb a 13, mint az a 4, ami épp akkor kint volt. Legutóbb tudom, hogy szellőztettünk vagy egy órát vele, amikor kint -4 körül volt, de akkor nem volt rajta a hőmérő... (mert a hőmérő nagyon elfoglalt, akkor épp a radiátorban mérte a bejövő viz hőmérsékeltét :-)) de nem volt kellemetlen. szerintem ha 5 fok jött volna be, akkor most nem beszélgetnék itt, asszony meg várhatna a bablevesre... :-DDD
nekem kb 20m 200as sima KPE (vagy milyen) sárga csövem van. Rajta egy szabályozható ventivel. Kb fél fordulaton ment.
"Nem kéne se a hőcserélő se a termofej, csak egy keverőszelep a szivattyúval."
na majd ez lesz a következő lépés!
egyébként tényleg van radiátoros kör is. tegnap beszéltük, hogy a termofej nem az alatta átáramló viz hőmérsékletét méri hanem az előremenő elosztójét, na most ez még az 50 fokot sosem érte el, csak ha 1 kört hagytam nyitva, ugyhogy szerintem ez nem akadályozó tényező.
Viszont önállóan nem is szellőztetünk. max a mászkálás miatti ajtónyitások, meg a kandallókémény. De tudatos szellőztetés nem hiányzik, és ha igen akkor jön a talajreg.
Oké, kiváncsi vagyok. Neked is 110-es csövekből vannak? Nekem -3 foknál +5 fokot fújt be. kb 100m 110-es cső. duplán megy szóval a levegő 50m-t tesz meg. A héten kötöm be a "nagy szellőző " központot, majd még méregetek.
Mint köztudott, nekem nincs hőcserélő rajta, így elég ritkán használom télvíz idején. Leginkább olyankor, ha egész nap otthon vagyunk (hétvégén) és már úgy érzem, hogy a kandalló nagyon elfogyasztotta a friss levegőt. Szóval talán ha 3-4* kapcsoltam be október óta. Egyik alkalommal megmértem, de akkor még kint 4 fok körül volt. Ez november vége fele lehetett. Akkor 13-14 jött be rajta. Ami azért nem meleg. De most, hogy kérded... szóval valamelyik nap megmérem, ha jó hideg lesz kint.
Nem üvegpalota, csak szeretjük a fényt. Meg jól jön az az átmeneti évszakokban is. Meg szép rajta a kilátás az erdőre. Minden esetre kiszámoltam (majd némi méréssel ellenőriztem is) a ház átlagos hőveszteségi tényezőjét (K). És az jött ki, hogy így "üvegházként" 1,1-es üvegekkel és véleményem szerint nem a legjobban szigetelt aljzattal az érték: 0,447. Jobb aljzattal és redőnyökkel lemenne 0,367-re, ami már vetekszik r0226 kollégáéval. Ami annyit tesz, hogy egy ilyen tényezős kocka 70m2 ház fogyasztása úgy 6m3 gáz naponta, egy 100-asé meg 9m3 körül lenne.
Kiszámoltam ugyanezt az értéket r0226 barátunkéra is, nos ott nekem 0,367 jött ki. Ami az Ő 100m2-ére vetítve napi kb 7,5 m3 gázfogyasztást kéne jelentsen. Nomost ezt vagy vissza tudja igazolni, vagy nem. (nem olvastam most vissza, hogy írta-e.)Remélem kb. eltaláltam. :-)) (Természetesen a HMV meg ha van gáz főzés, az pluszban van... 100liter 60 fokos víz előállítása úgy 1m3 többlet gázfogyasztás...)
A környezeti paraméterek : 0 fok kinti és 22 benti hőmérséklet.
Én a magamét tegnap ki is mértem, és mivel szerencsém volt, gyakorlatilag teljesen egyenletesen nappal és éjszaka is 0 fok volt kint. bent meg ez a 22. Napfény gyakorlatilag nem volt. És a fenti számított érték ki is jött gázfogyasztás méréssel. A ház egyébként PTH 38HS hőszigetelő habarccsal és fele fele arányban 6cm tömör tégla és sima vakolat burkolattal - egyáltalán nem kocka felépítéssel, 13%-nyi ablakfelülettel.
Ja, úgy tudom van radiátor is. Kérdés, hogy a teszt alatt mentek -e a radiátorok. MErt ha igen, akkor a melegvíz a kazántól inkább a radiátorok felé megy. Nem kéne se a hőcserélő se a termofej, csak egy keverőszelep a szivattyúval.
Sőt szerintem ki kellene lökni a p.-ba. Nem értem miért kell termoszelep. Nem inkább egy padlótermosztát kellene? A másik kérdés. Jól értem, hogy padló + radiátoros fűtés is van? Vagy csak padló?
Szerintem is a termoszelep is közrejátszik. Vagy tekerd fel, vagy tedd a visszatérőre, mert nem enged át elég mennyiségű forró vizet a hőcserélőre. Ezért ha minden kör rajt van, akkor kicsi a hőcserélőn átmenő teljesítmény. Amúgy minek a hőcserélő? Milyen a padlófűtéscső? 5 rétegű, vagy sima?