Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Az üzleti utasnak az számít, aki a cég megbízásából, vagy mint vállakozó utazik valahova. Ezt kérdőíves felmérésekből tudják felmérni. Illetve ők általába céges számlát kérnek az útról, ez alapján is számszerűsíteni tudják őket.
A Germanwings német diszkont légitársaság az idén mintegy 300 ezer utasra számít budapesti útvonalain - közölte Andreas Engel, a légitársaság nemzetközi PR igazgatója a csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón az MTI-vel.
A nyári menetrendben a Lufthansa kisebbségi tulajdonában lévő Germanwings 80 ezer utast szállított a Köln/Bonn-Budapest, és 60 ezer főt a Stuttgart-Budapest útvonalon. Férőhely-kihasználtsága ebben az időszakban elérte a 82 százalékot, illetve a meghaladta a 80 százalékot. A Köln/Bonn-Budapest útvonalon július-szeptember hónapokban a kihasználtság több mint 85 százalékot tett ki, de még októberben is 83,1 százalék volt.
A járatokon a magyar utasok aránya viszonylag alacsony, 21-22 százalék. Az üzleti utazók aránya jelentős, de erről az igazgató csak annyit mondott, hogy az összes útvonalat figyelembe véve az üzleti utazók az összes utasszám 42 százalékát adták, míg egy évvel korábban ez az arány még 38 százalék volt.
A német légitársaság számára fontos a magyar piac - mondta Andras Engel a sajtótájékoztatón. A jövő évi nyári menetrendben a Köln/Bonn-Budapest útvonalon a napi egy járatpárt várhatóan kettőre növelik, míg a Stuttgart-Budapest desztinációban a heti öt járatpárt napira bővítik.
Az év első tíz hónapjában a Germanwings az összes útvonalán mintegy 2,8 millió utast szállított, 44 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A férőhelykihasználtság ebben az időszakban 2,2 százalékponttal 82,3 százalékra nőtt, a pontossági mutató pedig 0,14 százalékponttal javult, és 99 százalék volt. Jövőre és 2005-ben 4,5-6 millió utasra számít a légitársaság, ezért a jelenlegi 16 Airbusból álló flottáját 20-ra növeli.
Es meg a full servicenek nem versenytarsa a fapados az uzleti szegmensben....
Az AB fél-fapados szerintem. Ha csak az árakat nézzük, akkor inkább a fapados felé húz. A NIKI-nek eddig is Airbuszai voltak. Ha jól emlékszem, valamelyik német portálon olvastam, hogy 2005-ben az AB visszaadja a Fokker100-asokat a Germanianak. Azt hiszem, hogy most is van valahol egy apró Germania matrica az AB Fokker100-asain.
Nem tudom, az Air Berlin ténylegesen mennyire fapados (bár inkább az), így ide kívánkozk ez a hír is:
"Az Air Berlin, Németország második legnagyonn légitársasága 70 új Airbus A320 gépet rendel 4 milliárd euró összértékben, további 40 gépre pedig opciót kötött. A repülőgépeket 2005 őszén kezdik leszállítani 2011-ig bezárólag.
Az új gépek közül 10 darab az Air Berlin osztrák partnervállalata, a Niki számára kerül beszerzésre.
Egészen mostanáig az Air Berlin szinte kizárólag B737-esekből álló flottát üzemeltetett (megj: meg néhány Fokkert, ha jól tudom), s döntése követi az easyJet hasonló lpését, amely szintén a vegyes flotta kialakítását célozta meg korábban. A lépés indoka egyrészt az Airbusok alacsonyabb üzemeltetési költsége, másrészt kapacitásfejlesztés Európában."
A cabin krú sem volt oké, de az kevéssé zavart. (törték a magyarot) Jobban zavartak a késések, és fiatal repülőgéppel szívesebben repülők, pláne ha aktuálisan a fiatalabb gépekkel üzemelő EZY, W6 olcsóbb is. Tegnap is szép késést hoztak össze STN-ről, ORY-ról, míg a W6 pontosan érkezett...
hát akkor majd legközelebb visznek szlovák szótárt a rokonok, ha akarnak valamit :)
nálunk magyar sztyuvik voltak, igen aranyosan és figyelmesen viselkedtek, és meggyőződésem, hogy ha szlovákok, akkor is így tesznek, hülyeség és kissé már avitt is az ilyen csoportosítgatás, bármelyik nációból (incl. HUN) ki lehet fogni adott esetben utálatos v. rossz kedvű embereket
Lakóhely szerinti illetékes rendőrség vagy a Teve utcza...
Zahnstein,
Nem lehet, hogy a te rossz élményed a Sky-jal amiatt is volt, hogy milyen volt a személyzet?
Rokonaim utaztak mostanában velük többször és egy negatív megjegyzést tettek: amikor szlovák személyzet dolgozott a gépen, ők nem voltak hajlandóak megszólalni magyarul és eléggé kelletlenül szolgálták ki az utasokat a gépen... A magyar kabinszemélyzetek okésak voltak.
Az Air Berlin és NIKI végül az Airbus mellett döntött. 110 db A320-ast rendelnek, melyből 70 már biztos rendelés (60 AB és 10 NIKI). A további 40 gép rendelése opcionális. A gépek 174 főre lesznek ülésezve és az első db-ot 2005 szeptemberében szállítják le a cégnek.
de hat ember... MEGLOPNAK, megis miert vagy korrekt? elment a jozan eszed?
elmesz a rendorsegre, teszel egy bunteto feljelentest, ez a korrekt viselkedes egy tolvajjal (plusz allampolgari kotelesseged is jelenteni a buncselekmenyt)