Keresés

Részletes keresés

xrami Creative Commons License 2023.07.21 0 0 237331

Nagy pech. Akkor legyen 110 és 120.

Előzmény: smogger (237329)
xrami Creative Commons License 2023.07.21 0 0 237330

Igazgasd, ahogy írták, mert nem vonalzóval készült  lábad, és még az se biztos, hogy hibátlan. Nézegess ortopédost, de olyat amelyik tud és szokott is kerékpározni :) Sima pedálon önkéntelenül is mindenféle módon rakosgatod a lábad, a stoplival viszont nem tudod úgy.

Előzmény: Tibor Óvári (237327)
smogger Creative Commons License 2023.07.21 0 0 237329

 Eltekertem ma is arra, és rosszul emlékeztem, csak "10 km/h" az úton lévő felirat, de a 0 és a k közé nem fér el még egy nulla, így maximum 110 km/h-t lehet belőle csinálni.
 Ugyanakkor az egyik jacht kigurító helynél is van egy érdekes tábla, egy piros szegélyű fehér háromszögbe írt 20 km/h, ami szintén nem KRESZ kompatibilis jelzés.

Előzmény: xrami (237326)
RadiX Creative Commons License 2023.07.21 0 0 237328

Próbáld meg egy kicsit kintebb tenni a stoplit azon a cipőn, akkor a lábad annyival bentebb lesz a pedálon. Nekem akkor fájdult meg a térd külső rész amikor túlzottan kifelé volt a lábam.

Előzmény: Tibor Óvári (237327)
Tibor Óvári Creative Commons License 2023.07.21 0 0 237327

Sziasztok!

Szeretném kikérni a nálam tapasztaltabb kerékpárosok véleményét. Pár hónapja kezdtem el használni stoplis cipőt, és az utóbbi tekeréseknél figyeltem meg,hogy a jobb térdem külső része egy idő után el kezd fájni. Amíg utcai cipőben egy egyszerű taposó pedállal mentem, akkor nem volt ilyen. Lehet, hogy rosszul van beállítva a stopli a cipőn? Mi okozhat ilyet ?

Köszönöm.

xrami Creative Commons License 2023.07.20 0 0 237326

firkáljatok még utána egy nullát.

Előzmény: SzeZo (237324)
smogger Creative Commons License 2023.07.20 0 0 237325

 Én is tekertem mostanában egy párszor arra, a molinón és a (talán rózsaszínnel?) kézzel felfújt, kb.  "maximum 10 km/h" pingáláson jót mosolyogtam, de a csiborral sajnos még nem találkoztam, pedig az is érdekes jelenség lehet.

Előzmény: SzeZo (237324)
SzeZo Creative Commons License 2023.07.20 0 0 237324

Tegnap egy bringásnak öltözött csibor hadonászva kiabált rám a Lupa-szigettel szemközti bringaúton, hogy csak tízzel szabad kerékpározni.

Persze. Tíznél már felborulok. Pajkos gyerekek felfestették a bringaútra, hogy 10km/h, meg kifeszítettek egy molinót, hogy tudjuk, lakott terület. Nem hiszem, hogy a KRESZ-ben van civilek által meghatározható, felfestéses sebességkorlátozás.

Amúgy jó, ha hússzal gurulhattam, mert a csónaktárolóból éppen akkor vontattak ki egy törpeyachtot. Azok sem tízzel mentek keresztül.

XNC Creative Commons License 2023.07.18 0 0 237323
Előzmény: puckandúr (237307)
főgóré Creative Commons License 2023.07.18 0 0 237322

ha, egyáltalán, van rajta gyártási címke, made in china?

túrás videjókat nézek, abban is panaszkodnak az újabb gyártású cuccokra

azt mondják, a régebbi jobb volt, praktikusabb, strapabíróbb anyagokból, összeszerelési minőségben. 

Előzmény: NeomatiK (237321)
NeomatiK Creative Commons License 2023.07.18 -1 0 237321

Üdv!

 

Én nem tudom, kik tervezik ezeket a csomagtartóra szerelhető átlagos biciklistáskákat, de a felfogatásnál mindig kiszakad. Van amikor csak a műanyag szegecs feje fogja, kb 8 mm átmérőjű és csak az egyik oldalon van valami erősebb de flexibilis műanyag. Na nem is tart sokáig, főleg, ha meg is van pakolva a táska. Ha egy fület több szegeccsel és nagyobb teherelosztó és erősebb műanyag vagy fém lemezzel csinálnák, ami kb 300 forinttal drágítaná a táskák gyártását, akkor nem kéne házilag szopakodni ezzel, ami nem is lesz esztétikus végül és a vízállóság sem tartható már így a megbontással.

xrami Creative Commons License 2023.07.17 0 0 237320

https://www.borsonline.hu/aktualis/2023/07/magyar-biciklisek-halalos-baleset-reszletek

 

Hát igen, a harmadik lemaradt 2 perccel. A Tour de Francon van rendezői felvezetés és útvonalbiztosítás. A beláthatatlan kanyarba is teljes sebességgel kell beleesni, és mindenképpen egymás mellett ugye.

Előzmény: Ashi Valkoinen (237318)
xrami Creative Commons License 2023.07.17 0 0 237319

Naszóval a két bringás egymás mellett mehetett, úgy ahogy illik ugye. Majd jött szemből a jogsi nélküli marha és egyik se tudta hogyan merre. Mindkét fél hozzátette a maga részét maximálisan.

Előzmény: Ashi Valkoinen (237318)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.07.17 -1 0 237318

Azért az autó sérülései alapján feltételezhető, hogy a kerékpáros sporttársak sem úgy csorogtak lefelé, hogy az általuk belátott távolságon belül meg tudják állítani a járművüket.

 

Ahogy a vezetéstől korábban már eltiltott autóvezető sem úgy közlekedett, hogy az általa belátott távolságon belül meg tudja állítani a járművét.

 

---

 

Hasonló szituációból - szerencsére a sebességkülönbség és a résztvevők miatt nem halálos kimenetellel - már kettőt is láttam az "Erzsébet királyné útja - aluljáró" nevű objektumban, bevágódik a bringás a Hungária felől, érkezik a lejtőn Zugló felől, a kanyarban meg találkoznak, mert mindketten az "ideális" íven mennének...

Előzmény: vizus (237317)
vizus Creative Commons License 2023.07.17 -1 0 237317

Azt olvasom, hogy "Az autóban utazó egyik személy azt mondta, hogy az egyik biciklis az út egyik oldalán ( nagy sebességgel ment az autó is meg a biciklisek is), a másik a másikon érkezett szemből, és már nem tudták elkerülni az ütközést." https://index.hu/kulfold/2023/07/17/szlovakia-baleset-kerekparos-kozlekedes/ Az autó sérüléseiből nyilván megállapítható, hogy egymás mögött, vagy egymás mellett mentek. Utóbbit nehezen tudom elképzelni. nagy sebességgel egymás mellett belemenni egy beláthatatlan kanyarba. Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de szűk szerpentinen ereszkedve mindig felötlik bennem: Mi van, ha épp akkor érek utol egy lovaskocsit ( tojásszállító furgont, stb.) egy kanyarban, amikor épp mellé ér egy szembejövő kamion?

Előzmény: xrami (237316)
xrami Creative Commons License 2023.07.17 -1 0 237316

Igen, szemből, és egymás mögött mentek.

Előzmény: koller andor (237315)
koller andor Creative Commons License 2023.07.17 -1 0 237315

Újabban nagy arra a forgalom egy útépítés miatt. Szemből ment nekik.

Előzmény: xrami (237314)
xrami Creative Commons License 2023.07.16 -1 0 237314

Szlovák eset.
Itt vajon mi lehetett a sztori? Két bringás egymás mellett a világvégi senki földjén, de jött a helyi menő és nem fért el köztük?
https://ma7.sk/kavezo/ket-kerekparost-gazolt-el-abelfalvan-egy-autos

főgóré Creative Commons License 2023.07.16 -3 1 237313

régebben szó volt róla, hogy a kismotorokat, robogókat is rendszámkötelessé tennék, de aztán elhalt az ügy.

alighanem, a + költségekkel indokolták, 2 évente vizsgára kellett volna hordani, stb.

ittas kerékpárosra

lehet italozni biciklizés előtt, úgy fogalmaz, hogy alkalmas állapotban kell lennie.

xerintem, zéró tolerancia kellene biciklisnél is.

Előzmény: puckandúr (237307)
xrami Creative Commons License 2023.07.16 -1 0 237312

Én meg nem értem, hogy legalább a Európában miért nem pontosan ugyanaz a kresz és ugyanaz a táblázási-festési metodika mindenhol, értelemszerűen a balosoknál logikusan fordított kiegészítéssel.

Angoloknál hülyére van táblázva, festve, máshol meg lószarsemmi sincs.

Előzmény: h_g (237311)
h_g Creative Commons License 2023.07.16 -1 0 237311

A Kresz nagyjából nemzetközi, legalábbis sokkal több a közös vonás, mint az országonkénti különbségek. Kerékpárrendszám már sehol nincs Európában (az 1930-as években még akadt, de már mindenhol megszüntették, nyilván nem véletlenül). Nem lehet ekkorát különcködni és egyedül bevezetni, még ha jó ötlet lenne, akkor se.

 

Előzmény: puckandúr (237307)
Veszpremi Creative Commons License 2023.07.16 -1 1 237310

Ez alapvetően társadalmi probléma ebbe az országban. Az a gáz, hogy szerintem most romló a tendencia. "Verseny" van, rohanás, egymáson keresztül, letaposni a másikat minden áron. Fejétől (is) bűzlik a hal sajnos.

Előzmény: Ashi Valkoinen (237309)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.07.16 -1 3 237309

Puckandúr topiktárs hozzászólásával abszolúte csak egyetérteni tudok.

 

Alapvetően nem is a bringás és autós szembenállás a baj, mindkét csoportnak megvannak a maga veszélyes és csoportra jellemző szabálysértései, melyeket nagyobb arányban követ el, mint más közlekedő csoportok, a baj az ego, az ignorancia, a "még belefér" és leginkább az, hogy a közlekedést versenynek tekintik a csoportok egyes tagjai, és nem együttműködő rendszernek.

 

A közlekedés oktatása kapcsán alapvetően az előzékenységet, a közös gyorsabban haladás megoldását kellene keresni, ehelyett sokan azonban a "jogos elsőbbségem kikényszerítése" mentén autóznak. Igen, elsőbbséged van az autópálya külső sávjában a gyorsítósávról érkezővel szemben, attól még az az optimális, ha bemész a belsőbe, beengeded a másikat, vagy ha a belső tele van, elveszed a gázt és villantasz, hogy menjen. Sokkal veszélyesebb, ha a gyorsítósáv elfogyásával ott áll 0 km/h-val és fel kellene csatlakoznia pályatempóra.

 

Én magam - mivel magabiztosan vezetem az autóm - szoktam figyelni a környezetemet is, és igyekszem időben reagálni arra, hogy előzékenységgel másnak is jobbá tudom tenni a napját. Vagy felismerem, amikor nem kell előzékenynek lenni - egy keskeny 2×1 sávos úton, ha jön szembe bringás, nem húzódom le, így a szembejövőnek, bringás mögött jövő autónak nem hagyok helyet arra, hogy centizze a bringást - ha viszont elég széles az út, én lehúzódok teljesen jobbra, így a szemből jövő úgy tudja megelőzni a bringást, hogy tud rendes oldaltávot tartani.

 

Bringásként egyébként meglepően sokat tapasztalom az előzékenységet az autósoktól - a körúti kerékpársávban MINDIG áll valaki elakadásjelzővel és ha hátranézek, kirakom a kis kacsóm, 10-ből 9-szer beenged az autós a saját sávjába - pedig elsőbbsége van benne! A nagykörúti sáv vége a Petőfi hídnál elsőbbségadás táblás a bringásnak, de 10-ből 6-7 autó megáll és átenged!

 

De egy egy jobbra kisívű kanyarodásnál, amikor gyalogos vagyok, egy-egy autót elengedek, ha én vagyok az aktuális első gyalogos a zebrán - ha kikényszerítem az elsőbbségem, akkor, mire átérek, odaér a következő gyalog és így tovább, a forgalom meg állhat mögötte, egy-egy lámpát 0-2 autó jut ki a forgalmas helyeken. Egy intés, hussan, én meg kb. két lépésnyi időt veszítek.

 

Az ilyen szituációk felismerését és magabiztos kezelését kellene oktatni. NE legyél előzékeny, ha NEM ismered fel magabiztosan az ilyen helyzeteket, de legyél az, mert mindenkinek gördülékenyebb, gyorsabb, nyugodtabb a napja, ha nem erőből közlekedsz...

 

és akkor ott vannak a szűk derékszögű utcán kanyarodó buszok, ahol nem férnek el a sávban és átlógnak a másik irányba is - az Ógyalla köznél a trolik és busz fordulása a BVSC felé és ezernyi helyszín, ahol egy kis figyelmességgel és tudatossággal lehetne segíteni a közlekedést.

 

Ez nem működik a közúton versenyzőknél, a járdán gyalogosok közé bevágódó bringásnál, vagy aki a busz előtt csakazértis 5 km/h-val teker és véletlen sem húzódik ki annyira, hogy a mögötte lévő busz 50-100 emberrel haladhasson.

xrami Creative Commons License 2023.07.16 -1 0 237308

"Nem mellékesen, ha visszanézzük a tüntetés képeit, vajon a kerékpárok hány százaléka felel meg a KRESZ egyértelmű előírásainak?"

 

Nem csak itt. "Kedvenceim" a gyíerekhurcolászós utánfutók. Kb kivétel nélkül szabálytalan annál a roppant egyszerű paraméternél fogva is, hogy a bicikliutánfutó max szélessége 70cm lehet. Ezek pedig szinte kivétel nélkül német importok, ottani szabályoknak megfelelvén szélesebbek és piros háromszög sincs rajtuk. Persze a kereskedő mindent kimagyaráz, csak vegyék a szarját.

A kerékpárutak pedig nem ezekhez a 90 centi szélesekhez vannak méretezve. Meg egyébként is... utánfutón nem lehet jelenleg mo-on személyt szállítani. Bicikliutánfutón sem. Dehát ezt is pont azzal az érvel mgyarázzák ki mint az 50 helyett gyorsabban száguldozók, akiknél az a lényeg, hogy mikortól büntet a rendőr. Azt mindják mindig, hogy még sohasem szóltak érte.

Előzmény: puckandúr (237305)
puckandúr Creative Commons License 2023.07.15 -3 0 237307

Az iskolákban is csak papíron van KRESZ oktatás. Tantónéni talán azt sem tudja, miről is kéne beszélnie. Meg amúgy is inkább matekból töriből ismételnek, mert ott van lemaradás.

 

Érdekes a kerékpárosklub érvelése a rendszám tekintetében. Szerintük a lopások ellen nem nyújt megfelelő védelmet, és az ittas kerékpárost, ha elkapja a rendőr, amúgy is megbünteti. Csak arról nem szól a fáma, hogy az utolérhetőség/felelősségre vonás lehetősége némileg visszatartó erő is lehet. Ha bármilyen egyedi hatósági azonosítóval a piroson áthajtó kerékpárost azonosítani lehetne, kevesebben kockáztatnák meg. Mert aki tudja, hogy mit veszélyeztet, annak nem ez lesz a visszatartó erő, hanem a józan gondolkodása. De aki ezzel nincs tisztában, azt csak úgy lehet jogkövetésre kényszeríteni, ha a jogsértésnek következménye van.

Előzmény: főgóré (237306)
főgóré Creative Commons License 2023.07.15 0 0 237306

ahogy korábban én is, egy közlekedési illetékes elvtárs is megemlítette , tudnak róla, látják a kihágásokat.

pld. a puttonyosok , volt, panda, stb. versenyszerűen cikáznak autók között, járdán, sietnek időre mennek.

amíg a bringával semmiféle előképzettség nélkül ki lehet menni a forgalomba, nem lesz változás.

 

Előzmény: puckandúr (237305)
puckandúr Creative Commons License 2023.07.15 -1 1 237305

Nos, három az a kettő. A közút valóban nem versenypálya. És ennek a szörnyűségnek nem lett volna szabad bekövetkeznie.

 

Most beindult egy kampány, amiben kerékpáros szervezetek szigorításokat és több, még több traffipaxot és egyéb térfigyelő kamerát követelnek. Bár motorizálva, de én is gyakran közlekedem két keréken. Pontosan tisztában vagyok azzal, hogy mennyire védtelenek vagyunk. Ami egy autón csak az irányjelző, vagy egy karistolás, az két keréken akár az életünkbe is kerülhet. Ezért a követelést támogatom. De ne legyen az egyoldalú és részrehajló! Miért is?

 

Mert a KRESZ nem kérés, vagy ajánlás, hanem mindenki számára kötelező, aki részt vesz a közúti közlekedésben.

Mert a biciklisek nélkül egy mégoly tökéletesen felépített változás sem ér fabatkát sem.

 

 

És akkor ezeket kivesézve: Napi 60 km-t közlekedek. Nincs olyan nap, hogy legalább 2-3 kerékpáros át ne suhanna a piroson. Akár körültekintés nélkül is. Bár a körültekintés a szabálysértés tekintetében nem oszt és nem szaroz. Bartók Béla, Múzeum krt, egy pirosnál álldogálva akár ott helyben is meg van a 3 bringás tilos áthajtás. Blahán szembeforgalom és záróvonal, majd helyes közlekedési irányban 45 fokban keresztbe áthajtás. (ez 6 sáv, ha összeszámolom) Zebrán áttekerés és büszke szülők erre tanítják csemetéiket. Körülnézés, irányjelzés elfeledése. Sorolhatnám, mennyi veszélyes manővert látok naponta. Nem mellékesen, ha visszanézzük a tüntetés képeit, vajon a kerékpárok hány százaléka felel meg a KRESZ egyértelmű előírásainak?

 

Remélem, hogy senki nem veszi személyeskedésnek és nem is úgy reagál szösszenetemre. De tegyük a kezünket a szívünkre! (mert fordítva, ha a szívünket teszik kézbe, már nagyon késő lesz) Igaz az az állítás, hogy rendszer szintű a probléma. De ebben a rendszerben benne van a kétkerekűek egy részének rendszeres és veszélyes szabálysértése is. És bár az elején az index kontra kerékpáros életével indítottam, azért ez a másik irányban sem veszélytelen. Mert ha reflexből és érthetően a mentés szándékával autósként elrántom a kormányt, mert természetesen nem akarok balesetet. Akkor akár én is feltekeredhetek egy villanyoszlopra és akkor rajtam sem segít sokat a kaszni.

 

Mint írtam, támogatom a törekvéseket. De nélkületek semmi eredménye nem lesz. A jogkövetés nem kedv kérdése. Viszont annak elmaradása drága lehet és nem a bírságra gondolok. Amíg pedig megtörténnek a változások, szerintem bőven megtenné a jelenlegi előírások maradéktalan betartása is. Nemde?

Előzmény: xrami (237167)
xrami Creative Commons License 2023.07.15 -4 0 237304

Ezek a hülyék rossz bringást karikáztak be. Nem annak ment neki, hanem egy másiknak, aki szemből jött.
De ilyenkor azért van egy kérdés. A bringás mégis hova a lófaszba nézett??? Mi a lószart csinált? Nem látta, hogy jön szemből valaki, meg kereszteződés és ott talán nem kellene ezerrel tekerni, hanem felkészülni egy esetleges manőverre?
Autósra is ugyanez vonatkozik.

Előzmény: NAR (237298)
atp Creative Commons License 2023.07.15 -1 0 237303

A zselés nyereghuzatomat meglehetősen aszimmetrikussá ültem. Egyik oldalon semmi, a tököm alatt meg egy nagy dudor.

Ütöm - verem (mármint a zselés huzatot) de nem nyeri vissza a formáját. :-)

 

Van valakinek megoldása erre? Forró vizes mosásra gondoltam vagy valami hasonlóra....

 

főgóré Creative Commons License 2023.07.15 0 1 237302

az a helyzet, hogy az autósok- motorosok között vannak olyanok, akik egész egyszerűen leszarják a 

kerékpárost. fogalmuk sincs, hogy bringán ülve teljesen más a szitu.

akik bringáznak is közülük , azokba talán szorul némi rálátás, empátia, de ahogy ott a sok lóerő a valaguk 

alatt ez röpke pillanat alatt elillan, megváltoznak, átváltoznak.

cobranco túravidejóit ha megnézed, pld svájcban, a hegyekben, ők is sokat panaszkodnak a berregősökre.

Előzmény: NeomatiK (237300)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!