Enek eberspacherem van.. Meglehetősen régi darab D5W. Vettem rá új kipufogodobot. A hátuljával igy már nincsen bajom, nekem a szivo oldala fütyül zavaroan.
Mivel én tegnap kezdtem doldozni, ezért eddig csak két reggel ment, de 4:40-5:30-ig. Még nem szólt érte senki, de hülye érzés, hogy ilyen korán járatom a jet hajtóművet. Az üveggyapotos dolgot legkésőbb hétvégén kipróbáljuk. Ha nem fog sokat segíteni, lehet veszek egy nagyobb fajta webasto kippányt, és még uána rakjuk. Olvastam, hogy valaki egy robogó kipufogót rakott be, és azzal már a szomszédja is megelégedett.
Webasto Thermotop E kályhát raknék bele Nissan Terranóba, tud valaki esetleg valami egyszerű bekötési rajzot vagy akár pár tanácsot hogy hová rakjuk, mire figyeljünk stb ?
Én is úgy nézem, hogy jó lehet hozzá. Mindenképp keresni foglak e-mail-ben...
Egy valmit nem értek amúgy, hogy mi a különbség a Z/C és a sima C között. Elvileg mindkettőt tudom rendes állófűtésnek használni, szóval nem csak rásegítőként. Nem?
Ma amúgy adtam feszkót a kályhának, hogy indul-e vagy valami van-e. Üzemanyagszivattyúm az ugyebár még nincs hozzá :(
Ahogy a nagyáramú részre (állandó 12V) adtam feszt, rögtön beindult a szellőztető ventije, és ment kb 10-20 másodpercig, majd leállt. Ezután adtam még pluszba az 1-es lábra +12 Voltot, és így megint elindult a szellőztetés, de semmi izzítás vagy valami, majd megint leállt, és utána már hiába veszem le a feszt az 1-esről, majd adom vissza, így már meg se nyikkan, csak ha teljesen elveszem a tápot a kályhától. Esetleg ez jelenthet valami jót, rosszat, akármit?
Lehet nemártana neki egy diag. Az lehetséges, hogy hiányolja az üzemanyagszivattyút és azért sem izzít?
Amúgy furcsa az is hogy egyáltalán menyikkan +12-re az 1-esen. Ez elvileg gyári BMW kályha (can bus-os)... Ki érti ezt?! :/
Hát, volt nekem már mindenféle kályhám de ez az eber a leghangosabb mind közül. Nekem D5W S kályhám van, ez közel 2 hétig ment dob nélkül. Hát borzalmas volt, már szégyelltem magam ha bekapcsoltam. Több "disznópörzsölő" meg "azt hittem fel is akar szállni" dumával illették :-)
Arra lennék kíváncsi, hogy mit tehetnék a D3WZ állófűtésem csendesebbé tételéhez (beszívó hangtompító is van). Csak egy hete szereltük be, még csak egy-két alkalommal volt használva. Ma reggel munka előtt ment, és a tömbház második emeletén behallottam (csukott ablakoknál persze) a kicsikét, ami az épület sarkától kb. max. 15 méterre lévő parkolóban volt. Olyan mély sugárhajtómű hangja van. Nekem hangosnak tűnik, mivel a bátyám mercedes-ében lévő gyári webasto olyan halk, hogy szinte csak a kocsitól pár méterre lehet meghallani, hogy megy.
Mit javasoltok?
Mi arra gondoltunk, hogy szétszedjük a kippányt, és rakunk bele üveg-, vagy kőzetgyapotot, mert szerintünk nincs benne semmi.
Erre már én is gondoltam, de az a baj, hogy a jelenlegi vezérlés meg van halva. A másik gond pedig az, hogy ez a kályha jelenleg diesel üzemű, és én benzinnel szeretném használni, tehát emiatt is másik vezérlés kell rá... Szóval ha valakinek van, az kérem ne tartsa magában.
Ha magamnak lennék, akkor csinálnék egy jel dekódolót (tárolós szóp, vagy I-bus analizátor szerűség) és megnézném mit küld indításnak és leállításnak a kocsi.
Ezt egy kis PIC-be vagy atmegával előállítanám és mehet a gyári vezérlőjével.
Ráadásul ha kikötöd ezt a vezetéket (I-bus) a diag csatira, még diagolható a gyári programmal ;o)
Rátapintottál a lényegre... :D A relédoboz bent van, a szellőztetés kábekötegével együtt. Ezzel a relével akarom megoldani majd a kályhaindítást, mint a gyári felállásban. Csak ugyebár a gyári kályhának bonyolultabb kötege van, mert ott a vezérlés a csomitartóban van.
Köszi a linket, arra még nem is gondoltam, hogy etk-ból nézzem ki a csatikat... Nem is értem magam.
Vezérlésből amúgy valami gyári (univerzális) bontottnak örülnék, nem horror áron. A pumpa+szívó és kipuff csövek is bontásból kellenének. 20e-ért már találtam komplett gyári webasto rendszert, de én inkább ha lehet ezt a jóval újabb thermo top-ot raknám be...
Próbáltam már menet közben is, akkor tuti jó volt a fesz. De autó is indul pöccre, szóval akksi kizárható. Ma du. kimérem, diagkábel meg csak este lesz majd. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy nem kap 12V-ot a mágnesszelep. De lemérem az izzítóstift ellenállását is. Annak meddig kell izzítania? Nekem max 5-10mp-ig megy. Szétszedtem amúgy az egészet, és a venti által hajtott pumpa szépen kinyomja a benzint, azzal nincs gond. Ha kézzel adtam áramot a mágnesszelepnek, akkor benzin szag lett. De a kattogás nem a mágneszeleptől jön, mert ha lehúztam, akkor is kattog. Az a akattogás mi lehet? A venti fordulatszámával arányos, így talán a benyapumpára gondolnék.
A tényállás az, hogy van egy diesel üzemű gyári BMW/Webasto Z/C kályhám, amit az E34-es BMW-be szeretnék beépíteni. Az analóg +12Voltos indítás megoldott a gyári board computer-ről.
Tehát, azért keresek univerzális benzines vezérlést, hogy a benzines E34-ben életre tudjon kelni, az amúgy újszerűnek mondható kályha. De a vezérlésen kívül, még jól jönne egy benzines pumpa, egy szívóoldali gégecső, szűrővel, és egy komplett kipufogó oldal is, valamint, valami elvágott vezetékes gyári csati a kályhához, hogy be tudjam illeszteni a gyári, analóg BMW kötegbe.
Ha kattog, akkor szerintem begyújt. Nekem pld. az ősrégi van, ami teljesen fémházas. Elindítom, elindul a venti, s az hajtja a kis benzinpumpát is, a végén egy kis csigával. Elindul a vízpumpa is, keringeti a vizet. No meg kattog. Ha van gyújtásod és a venti is elindul, akkor nem kap benzint, nem megy be a lángszűrőbe a benzin, nincs mit átfújjon. Próbáld le egy csontra feltöltött akksiról.
Nekem nem is egyszer volt olyan, hogy el is indult, de hamar lefújt, mert nem volt elég kraft. Nagyon sokszor ez téveszti meg az embert. Külön akksiról megy vagy a fő akksiról? ( Fő akksinál előfordulhat ám, hogy a kazán leszívja, mire elindulnál...Nálam egyszer majdnem előfordult ilyen:( ) .
Gumidugós. További fejlemény: összeraktam, és a kattogó hang vhogy olyankor is jött, amikor nem adnék benzint. Ok, lehúztam a mágnesszelepet. Kattog... Tehát nem a mágnesszelepet hallottam. Viszont 12V-ot ráadoatva rövid ideig, kattogott. Így annak a vezérlése mehetett el. Vagy van olyan, hogy elindul 15-30mp-re, majd lefúj, de a mágnesszelep nem nyitja? Izzítani tuti izzít, de ezek után lemérem annak is az ellenállását. Meg megpróbálok rajta egy diagnosztikát is.
Mikori a kályhád? Tudsz feltenni képet arról, hogy amibe a lángszita pipája belemegy, alul, a fémház, ott Neked egy rézanya van vagy gumitömítés, esetleg mindkettő? Közeli kép kellene, amit a képen pirossal bejelöltem Neked. Erről beszélek, pld.:
Webasto bw50 folytatas. Szetszedtem a magnesszelep reszt. A szivattyu nyomja a benzint, ha nincs benn a magnesszelep. A magnesszelep kiszerelve mukodik. At tidok fujni rajta, ha adok ra 13v-ot. Amibe a szita kapillaris resze megy, azon nehez atfujni. Agogy elneztem, a gumo gelol vmi szivacs, vagy szalas alarmi van benne. De spray-t at lehet rajta fujni. Utana bekapcsolva, mintha a lyukba nyulva benzines lett volna, de ki nem nyomta a benzint ekkor se. Ratettem a szitat isa, osszeraktam, es nem indul
A d1l ben,a tüztérben a szita alatt milyen tipusú anyag van beépitve gondolom ez a lángör.apró fém karmokhoz van rögzitve.Tudom nem javitható de hátha mégis!!! Ez azért lenne jo megtudni,mert hogy most pad tesztelem a fütést erösen kormol,de viszont ha a kompreszoral plusz levegöt fujok az égéstérbe akkor már nem.Meg jo lenne tudni az üzemanyag pumpa szálitásimenyiségét /ora vagy /perc szerintem sokk neki az üzemanyag.
Ha esetleg a vízpumpa lenne a rossz, és azért nem indulna, attól még kattogáskor kellene benzinnek jönnie, nem?
De igen. Ha rossz a pumpa, akkor felmelegszik, de utána leáll, mert eléri a 90 fokot.
Hogy lehet ezt megcsinálni? Adagolócsere, vagy lehet vhogy tisztítani? Ha már egyszer szétszedem, akkor legyen ott minden, ami kellhet hozzá.
Tisztítani azt lehet, amit látsz az égőtér alatt (kivétel után) kis bronzanyát (de itt át is látsz rajta, s ugyanoda kell visszamennie, ahol van, de sztem ezt ne szedd ki, ha átlátsz felülről rajta), továbbá ebbe az anyába bemenő fémcsövet, ami a lángszitához megy, megnézni, no meg, hogy az adagolója működik-e ha igen, kap-e áramot.
Nekem egy BW50-es állófűtésem van, és szintén nem indul. Szétszedtem a középső részt, és az izzítógyertya izzít, venti megy, mágnesszelep kattog, de benzin nem jön. Gondolom a vízpumpa-mágnesszelepes részt kell lecsavarozni az egységről, és úgy megnézni. Benzin van a visszatérő ágban, és jól van bekötve.
Ha esetleg a vízpumpa lenne a rossz, és azért nem indulna, attól még kattogáskor kellene benzinnek jönnie, nem?
Hogy lehet ezt megcsinálni? Adagolócsere, vagy lehet vhogy tisztítani? Ha már egyszer szétszedem, akkor legyen ott minden, ami kellhet hozzá.
tegnap és ma reggel is első inditásnál elindul rendesen és kb. 40-50 mp után kikapcsolja a benzinpumpát kiszellöztet majd megint megpróbál elindulni,de ekkor már az izzitás stádiumában egyszer csak leáll kiszellöztet és utána ha még el akarom indítani akkor nem idul el csak szellöztet.
van vki pesten aki esetleg korrekt modon meg tudja nézni/csinálni?
A villogás számát és gyorsaságát számold meg,számold többször meg mert lehet,hogy egymás után több hibát is kivillog!
A vezérlőegységbe menő 12-lábas ovál csatlakozó 12-es lába (zöld/fehér,lehet hogy ki is van hozva valamennyire a kábelkötegen) a W-BUS diagnosztika szál. A 10-es láb a K-vonalon történő diagoláshoz is rendelkezésre áll.
Az alja üres,de ha ki vagy el van égve a lángszita része,akkor ennél a D1L-nél csak égőtérrel együtt lehetne cserélni...,ha lehetne rendelni...:-(
A szívó/kipufogó méretet nem hoz a leírás,csak Eberspacher cikkszámot. Látom a méreteket amit írtál,amint nem lesznek előttem homályos a tolómérő vesszői....:-),egyből lemérem,hogy milyen méretű/hosszúságú csöveim is vannak,ok!?
Beszerelni a hátsó üléssor alá javaslom,vagy az első két ülés háta mögé valahová.
Hát nem tudom, talán annyira azért nem rossz, mint ahogy írja. -5 fokos full jég autónál 25 perc után már szárazak voltak az ablakok körben, a szélvédő is.
én az 1400wattos utasfűtést tettem bele. A motorfűtést régóta használom, az bizonyított már.
Nem akartam benzinessel sz.rakodni, és ez nagyságrendileg olcsóbb volt így, mégis gyári megoldás.
majd -10-15 fokban meglátjuk, mit tud, és fontos, hogy ha automatán hagyom, akkor ő nem 20 percet, hanem 120 percet nyomatná az utastérit is.
ha jól emlékszem 11 voltnál kapcsol ki magától.......a kontaktvizsgálatokon már túl vagyok ami a kábelköteget illeti.magát a kazánt még nem szedtem ki,mert jól el van dugva és ahoz kell 4-5 óra mire kiszedem meg visszarakom.van egy sárga vezeték (nincs bekötve sehová,ezért gondoltam hátha diag vezeték)amire nem emlékszem már mi lehet pedig én raktam be anno(vagy 6-8 éve)a kazánt.
van egy thermo top c benzines kályhám és 4-5 hete már nem akar elindulni.bekapcsolom és 20ból 1x elindul de a többi esetben izzítás közben leáll és kiszellöztet aztán kikapcsol.
van vkinek ötlete?
esetleg ebböl kil lehet olvasni a gondját valahogy?
Adott egy Air top 3500st 12v állófűtés ami nem indul el .Kiprobaltuk egy olyan autoban amiben ugyanilyen kályha van ami bevan kötve a szabályzó gombb villog és nem indul el valaki esetleg konyit ehhez a fajta állófütéshez?
Helló!
A kályha száma 25138401 a csövek 24/14 es, egy t4 es be lenne beépítve .A hatso labter futese környékére gondoltam v a motorter es onnan menne a szelozo rendszeren keresztulbe a meleg levegő.
Mérd meg a kályhán az átmérőjüket,de ha adsz egy Ausfhürung számot (a D1L felirat alatti sor a tip.táblán),akkor én is betudom azonosítani. Milyen hosszúak kellenének?
Van esetleg valakinek egy BW50-es kályhája ( benzintartályos, nem szivattyús) eladó?
Nem kell hozzá a köteg, kapcsoló, stb., mert nekem rádiósan minden ki van kábelezve. Égőteret külön tudnék hozzá szerezni (mert azt néztem, hogy kicsit már ki van égve), de most ahogy - tisztítás után - visszaraktam a kályhát, hallom, hogy gyújt, de nem indul el a ventillátor vagyis olyan hang van, mintha csak a pumpa menne (ha elinduláskor kell neki menni, mert eddig a ventit hallottam, h elindult. ). Most meg csak szivattyúszerű hang...
Múltkor előfordulhatott, hogy nem volt benne elég víz, mikor elindult, mert hamar leállítta a ventillátort, csak ugyanúgy ez a szivattyúszerű hang ment. Akkor túlmelegedhetett, s letiltotta a ventillátort vajon? Van ilyen? ( 3 napig nem volt most áram alatt).
Rajta is lehet a vízszivattyú ha Termo Top C,de mivel gyári beszerelésű,ezért csinálhatták másképp is. Ha csak Termo Top Z,akkor nem is biztos,hogy van rajta v.szivattyú!
Üzemanyagpumpa a tank környékén szokott lenni,de nem kizárt hogy a kályha környékére tették.
Egyszer lehet, hogy én is inkább meglátogatlak, mert a pesti szakik kezdenek kiborítani...
Mindenféle megbeszélés ellenére a jó kis ajánlott állófűtéses szerelőm "picit" lehúzott. A megbeszélés a végső árra vonatkozott, de azért az kiderült a visszaszerelésnél, hogy az üa. szivattyú sem jó... Így lett a 40ből 60... ÉS NEM JÓ MÉG MINDÍG...
Elindul és kb 1 perc múlva leáll. Hányok az ilyen átverős srácoktól...
Akinek eseteleg kéne a száma, azt biztos nem adom meg! Csak a Cziráki utcát fogom kerülni ezután...
Azt szeretném kérdezni, hogy állófűtéshez (D3WZ 3,3kW) milyen vízszivattyú a jobb? A lassabb, vagy a gyorsabb? És miért? Pl: 800liter/óra, vagy 550liter/óra.
3 éves hozzászólás. Már rég eladtam. Egyébként egy adagolós VW TDI mororről volt, amihez volt csinálva egy ellendarab bronzból, hogy mindkét végére csövet lehessen dugni.
3 gyertyás volt, áramfelvételt nem mértem, de gyertyánkánként 10-15 a között lehetett vhol.
Érdeklődnék az elektromos izzításos fűtővel kapcsolatban,hogy milyen autóhoz való Ford mondeó-é vagy M. passat -é esetleg képet tudsz nekem küldeni róla ,előre is köszi Üdv szatmári Sándor és Boldog Karácsonyt. ! UI. Bővebben mit tud fütőértékileg és áramfelvételileg !
Segítséget szeretnék kérni.Egy külföldről behozott 94"es E300D-be van egy ilyen állófűtésem.
Azt tapasztalom,hogyha bekapcsolom, a láng gomb melletti zöld fény kigyullad viszont 4-5 perc múlva kikapcsol.Közben hallom a motortérben a jobboldalról ,hogy valami működik. Valami folyamat elindul de mégsem lasz belőle fűtés. Mi lehet a gond?
Esetleg Cegléd,Nagykőrös,Kecskemét környékén tudnátok ajánlani valakit aki ért hozzá?
Nem csapágy! Bronzpersely . A mosás joo ötlet de nem tul hosszu életü. igazi megoldás a szélkerék le! s alaposan akkor tudsz hozzáférni az alatta megbujó bronz perselyhez. A Wd 40 jo tisztitó de a kenöhatása hamar elillan.
Hali ,ehez a fajtához ,még én se találtam rajzot,elvlileg tudja,gyárilag kályhások is bekapcsolják a ventit,engem is érdekelne konkrétan....gsm modullal kapcsolnám....Aki már feltárta eme bekötést,na tartsa magába......
Esetleg van e tipped a bekötésre, esetleg rajz?? elég ha a ventillátor megy, nem kell az egész kijelzőnek világítania. vagyis ha meg lehet úgy csinálni. Jó volna... :)
Bár nekem az újabb fajta volt (a faceliftes), szerintem ennek is van állófűtés bemenete, vagyis egy +12V-ot kap akkor bekapcsol állófűtés módban. A szellőzőventinek is kell még adni 12V-ot és úgy megy.
Digitklímás audi a4 ami nem can bus os, ahhoz kell e valami kiegészítő elektronika a ventillátor üzemeltetéséhez? Távkapcsolás esetén??? Pl gsm vagy távirányító.
Köszi aki tanácsot ad esetleeg.
Van egy OPEL 2.2 DTI omegám, amibe gyárilag benne van a Hydronic D3W "állófűtés/ fűtésrásegítő", ami nem műkszik. Bekapcsol, felpörög, de nem kezd melegíteni csak pár csep gázolaj jönn ki belőle. Kérdésem: mi lehet a baja? (így látatlanba) mit ellenőrízek rajta? A melegítő biztosítékai hol találhatóak? Köszi
Én most értottam bele magam mert be szeretném szerelni a kocsimba ha már megvettem és rendberakom..... Én vettem egy 2,5 tds omegából vízkeringetőt, szétszedtem alkotó elemeire, teljesen kitakarítottam majd zsírbarakva, beszilikonozva összeraktam ahogy azt kell!!! Majd szétszedtem a kályhát, kitakarítás stb, hogy teljesen tiszta lappal kezdje az üzemelést. veszek hozzá egy üzemanyag szivattyút utána fizikailag beépítem. Majd átadom a stafétát az autóelektronikásnak. Ő majd tudja mit hova. csak kérte hogy rajzot is mellékeljek neki hozzá.
Azt viszont nem tudom hogy a digitklíma jelent e bármi gondot abban hogy a ventillátort üzemeltesse amikor megy az állófűtés. ez kérdés számomra!!!!!!!
"""Látom nem először foglalkozol ilyen kérdéskörrel"""" Nem.....
Két napja nekiálltam lelket verni az állófűtésembe. Beindult, leállt. Azóta érdekel a dolog, elötte semmit sem tudtam az egészről. Kivettem, nem kapott üzemanyagot, elkezdtem pumpát keresni.
Kivettem a pumpát, a repedt gumitömlónél szívott falsot, gumicső csere.
Összeraktam, indítás, forr, gőzöl mindenhol, ahol melléfolyt a fagyálló, aztán letiltott.
Most ott tartok, hogy kell egy vízpumpa, mert leégett valamikor.
A webastó üzempumpa nem jó az eberhez, ezt már kinyomoztam.
Az e-bayon láttam tömítéseket, de győrben biztosan adnak.
Ez nagyon jó oldal, nagyon részletesen leír mindent. köszönöm.
Azt viszont nem tudom pontosan hogy melyik vonatkozik a d3wz-s kályhára. Talán az 58. oldalon lévő kép az, de az d4 es kályhát ábrázol. Az ugyan az mint az én d3-as kályhám???
Megtaláltam az odavaló "papírtömítést" is amit kerestem.
Látom nem először foglalkozol ilyen kérdéskörrel :) Nagyon köszi!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tényleg. Üzemanyag pumpát specifikusan ehhez kell venni, vagy úgy általánosan állófűtéshez való kell hozzá???
Nagyon köszönöm a segítséged!!!!!!!!!!!!!! hétfőn első dolgom lesz lerendelni, meg beszélni velük. Nem hittem volna hogy ilyen gyorsan tudtok segíteni.... Bekötési rajzot tudtok esetleg adni hozzá???? Én digitklímás 97-es évjáratú audi a4 tdi be szeretném betenni. Valami különlegesség kell e a kályhán, vízszivattyún, üzemanyagpumpán meg az ide "csinált" kábelkötegen kívül????
De azért köszi ezt a segítséget is!!!!!!!!!! Rendes tőled
Jutottál vmire? Ha simán nem indul el, lehet letiltott vmiért. Nekem ez egy különálló kályhához megy, annak van három biztije. Abból a középsőt kiveszed, vársz 3mp-t, majd visszadugod. Aztán bekapcsolod az órán lévő lánggal, majd bizti egyből kivesz, és vár 3mp-t. Aztán bizti vissza. Ekkor nekem egyből be is kapcsolt.
Láttam előzőkben hozzászólók közt, hogy az eberspracher d3wv kályha vezetékkiosztás felmerült.....
Nekemolyan gondom volna hogy szintén ilyen kályhát vettem, és szeretnék benne tömítést cserrélni. 2Db nagy átmérőjű o papírszerű tömítés van benne, azokat szeretném kicserélni, majd üzembeállítani a kályhát. Valaki legyen olyan kedves és segítsen már, hogy hol tudok ilyet venni, vagy van e valakinek ilyen akitől megvehetem. szeretném rendbetenni, hogy jó legyen és rendben működjön ahogy kell. Nagyon köszönöm a segítséget mindenkinek. Az is jó ha útbaigazítást kapok hogy hogy induljak el vele.
Töröm nagyon a fejem az állófűtés beszereltetésén, de a sok pozitivum mellet felmerült bennem egy kérdés:
A nagyon kellemes előmelegitéssel az utastér meleg lesz, a hűtőviz kb 85 fokos. Ekkor történik egy motorinditás. Valóban olyan jó egy motornak, ha a 85 fokos blokk megkapja a mondjuk kb -10 fokos motorolajat?
Eladnám az automhoz tervezett GSM vezérlőmet. Nagyon sok mindent tud pluszban. PC-röl lehet felprogramozni, Van 6 digitális bemenete, 2 analog, 4 külön programozható relés kimenete. Kártya független 4sávos Samsung GSM modullal. Teljesen komplett, 5dB-es antennával (választható) Ráhivással, vagy SMS-el aktiválható, Minden kimenete külön beállitható (bi vagy monostabil, 1kár 24órára is).
Az én tervemben igy müködne:
Kályhát teljesen ez vezérelné, Kivenném az órát is, meg a távvezérlőt is ami most van benne.
Központi zárat, riasztót, motortér zárat, csomagtér ajtót vezérelné még. Különböző bemenetek változásairól SMS-t küld (pl ajtók nyitása, vagy a riasztó működése) Igazábol a riasztót is helyettesitheti, vagy csak kiegészitheti. Teljesen készre szerelt, várná a beüzemelést, de kidőlt alólla az autó. Így most arra kell a pénz. Mire meg kész lesz, már nem kell az állófűtés :-( Jővőre meg csinálok másikat.
Webasto BW50-ben jellemző hogy beáll a vízpumpa? Elindítottam a kályhát, szépen ment is, majd leállt. Mikor újra indítottam, csak a vízpumpa ment. Viszont a jobb oldala sokkal forróbb volt, mint szokott, ezért gondoltam azt, hogy felforralta a vizet, az égőtér körül, de nem keringette, ezért letiltott, mondván meleg van.
Kérdésem továbbá, hogy ha kitisztítom az égőteret az szokott segíteni? Mert tavaly is - leállítás után - (érdekes módon ) a szívóoldalon elkezdett füstölni.
Nemlátod :) ez egy olyan buta óra hogy csak akkor látod az időt mikor világít ezt is csak egy ideig mutatja , , és ha beidőzíted akkor meg csak világít :)
..ráadásul, az állófűtés módban kikapcsolja az ECON módot is, ha utána beindítod rendesen megint ECON-ba kell nyomni. Az elsözö kocsimban (Audi A4) is ugyanezt csinálta a digitklíma, valahogy ebaxták ezt kissé..
Én télen soha nem használom az auto állást! Mindig Econ-on van! És tényleg mindegy, hogyan hagyod leállításnál automatikus a heizung funkció és nem is tudsz módosítani rajta! :-)
Ugyanez a gondom a Climatronic-kal, hiába állítod bekapcsolás után ahova akarod, legközelebb úgyis az alapbeállításról indul automatikusan amin kb. sehogy nem tudsz állítani..
> A ventit nem tudom kisebb fokozatra tenni mert a Climatronic intézi Heizung funkcióban automatikusan! :-)
Nekem is Climatronic egy Leonban, amúgy a legtöbb automata klímában ki tudsz lépni AUTO üzemmódból, és némi szerencsével azt a beállítást fogja használni, ha rágyújt a kályha. Próbáld ki!
A kályhám (thermo top dw50) anyira meghúzza a feszültséget bekapcsoláskor ,hogy leesik a fessz 11.6v -ra és akkor már el sem indúl ,ha szerenycsém van nem megy le annyira akkor utána szépen végigfűti a ciklust ,olyan az akku hogy az autót simán inditja és ha ráteszek egy 140w-os izzót 2-3 percre az sem szívja le annyire a feszültséget! mi lehet a tünet?
Ha ezt csinálja megint holnap is, meg holnapután is, akkor próbáld ki azt, hogy kikapcsolod előre az utasteret fűtő ventit, és annak a többletfogyasztása nélkül valszeg szépen végigfut. Köztes megoldás: kisebb fokozara tedd a ventit.
Amúgy mikor nekem gatya volt az akksim, de nagyon kellett a meleg utastér, akkor csináltam olyat, hogy beindítottam a dízelt, és _után_ rögtön indult az állófűtés, hát innentől valami döbbenet módon gyorsan lett üzemmeleg!
A probléma úgy látszik megoldódott! Balunak lett igaza valószínleg feszültség leesés miatt áll le a kályha! Ma reggel töltővel megtámogatva 25 percet gond nélkül járt állófűtésként! Aztán, hogy az akksi szar vagy valami meríti folyamatosan majd kiderül! :-(
Nekem is alkatrészre lenne szükségem, mégpedig egy izzítógyertyára.12voltos BERU 010217320 a száma, ha lenne valakinek jó áron, érdekelne a dolog. Köszönöm!
Begerjesztettem először a ventit. Ez elég nagy sebességgel forgott és ráadásul ellenkező irányba,mint kellett volna(polarítás helyes volt). Találtam benne egy lógó vezetéket,ezt hozzákötöttem a + kapocshoz. Így szerintem elfogadható lett a sebessége és a forgásiránya is jó lett. Remélem,ezt jól csináltam így.
Továbbá hogyan van megoldva a félfordulatos fűtése? Azt értem,hogy ellenálláson keresztül megy,de benne van a kazánban belül,vagy kívül kell rátenni. És mekkora értékűnek kellene lennie?
Garázsfűtésre akarom használni,hol érdemesebb elhelyezni? Kivűl és befújatni a levegőt,vagy belül és kivezetni a kipufogó füstöt?
Szerintetek, mitől fütyűlhet a kályha szivócsöve? Zavaróan hangos. A régi hengeres B5W ről van szó.
Most vettem rá új kipuff dobot. Az az oldala már csendes. A szivó oldalon rajta az eredeti szivászajcsökkentő. De fütyül a dög!
Van egy BW50-es kályhám. Kb 2 hónapja még ment, de múltkor feltűnt, hogy bekapcsolás utána egyből "lefújt". Akkor nem foglalkoztam vele. Most viszont be akartam kapcsolni, és semmi. Majd reset, és utána elindult. Szépen beindult a venti, de nem volt lánghang, és le is fújt kb 1 perc után. Kis kattogó hang az jön belőle, mintha a mágnesszelep hangja lenne, de ez régen is volt, gondolom ez normális. Gyújtás hibája lehet? Hogy kell szétszedni ezt a részt? Illetve hibakódot hogy lehet olvasni? Olvastam egyszer vmi vag-com-os kábeles átalakításról, meg hibakód villogtatásról is. Sajnos most nincs a közelemben a kályha, így sorozatszámot nem tudok. Ez már a vízmentes dugós, sárga diagcsatos. Márkaszervízben(vagy nem tom hol) mennyi a hibakódolvasás?
Van egy pontott BMW E39-es Webasto allofutes amit olcson megtudnek vasarolni, a kerdes az,hogy szerelt -e mar valaki 2,5DSE P38 (Land Rover, Range Rover) -ba ilyent!
Szoval a vezerles miatt kerdezem, hogy relative egyszeru beszerelni vagy inkabb hagyjam a dolgot!
szia balumaci. elhagytam a telszámod.. kéne megint egy kis segitség..van egy pár kályhám és nem találok bekötési rajzot sehol.. szerintem te fejböl nyomod.. csörgess meg lszi.
sziasztok nekem van egy dw50es kályhám ami alkatrésznek valo a háza van szét egy kicsit.. ha valakit érdekel csörr.. harminc nyolchetvenhat hetvennégy husz.
Eberspacher Hydronic 5 állófűtés. Nem tudom elindítani a kályhát. A keringető szivattyú egyetlen rövid pillanatra fölpörög és le is áll. A távirányítón az "Err" felirat jelenik meg. Ez gondolom, hibaüzenet..... de mi? A keringető szivattyút kiszedtem, közvetlen 12 V-ról működik. A hiba, egyik nap a másik után jelentkezett.
A kályha, valószínűleg botor módon, az üzemanyg főszűrő után, az adagoló után ágazott le az üa. csőről. Abban az állapotában jelentkezett a hiba.
Most átkötöttem, az AC pumpa elől szívja elvileg a gázolajat, közvetlen, a tankból érkező csőből.
Lehet de akkor miért megy járó motornál?? Egyébként is érdekes ez a ventilátor hiba! Elvileg 5 hiba után le kéne végleg állnia a kályhának de ez hibatörlés nélkül is működik tovább! Remélem nem vezérlőhibás! :-)
Urak és szakértők, mivel a BMW-t egyáltalán nem ismerem, ezért hozzátok fordulnék egy kérdéssel:
2003-as E39-es BMW 2.0Tdi, Webasto kályha van beleépítve gyárilag. Hidegben a motorral együtt működik csak, de ma néztük és van rajta keringető szivattyú (gyújtás alatt megy is), Illetve a multifunkciós naviján is van valami 2 időpontos TIMER és Aux Ventill. funkció de az időzitőt beállítva nem kapcsol a kályha..
Alkalmas-e ez egyáltalán állófűteni, vagy esélytelen és csak kiegészítő módban tud fűteni? Van valami trükk, hogy lehet ebből állófűtést csinálni?
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem a szakiktól!
Az autó Seat Alhambra 1,9PD gyári kiegészítő fűtés átalakítva állófűtéssé! Többször elindítottam állófűtés funkcióban és 10-12 perc után leáll a kályha! Hibakódot még nem olvastam ki de tuti megint túlmelegedés lesz mint tavaly!
1 hónapja cseréltem keringető szivattyút ami hang alapján működik (az elődje is működött de gondoltam biztos az a gond, hogy nem szállít eleget!) Amikor jár a motor akkor működik a kályha.
Ha valakinek van ötlete kérem ne tartsa magában! :-))
Még mindig nem jöttem rá hogy müködik az állófűtés a kocsimba. Webasto termo c. Nekem távirányitó nincs hozzá csak egy program óra. Valaki tud leírást hozzá? Illetve ez elektromos vagy benzines? Köszi
Mert valószinűleg a kisegitő/pótfűtés funkción indul el(külső hőgomba,6-os láb),és ilyenkor nem kéri a relét a belső ventilátorhoz (programóra,v. távirányító 7-es láb).....
De vezérlő-hiba esetén is szokott néha indulni,tapasztalat szerint 10:1-hez.
Ami videót belinkeltél az már egy modernebb kályha,ebben belül van a vezérlés.A webasto és az eber kályha kívűlről tök egyforma (dbw46-d5w), de a vezérlése teljesen eltérő. Pl az üa pumpa sokkal gyorsabban kattog az eber-ben. Valóban be lehet kötni vezérlés nélkül, de ezzel kizárod a biztonsági funkciókat én nem javallanám. Így használtam kb egy évet,de nem hagytam sosem magára a felfűtés alatt.
elvileg 1 van andornaktályán kedden megkeresem onala voltam egyszer javittatni es láttam hogy arult is.csak nyar volt es akkor klimajavitas volt a beveteli forrasa. de kedden megkeresem es jelzek ha meg mukodik.
Nagy valószinüséggel ez lessz az. De ma beszéltem két emberrel és azt mondták hogy ilyen vezérlő nélkül is be lehet kötni. Én sajnos nem értek az ilyen dolgokhoz. Ahogy You Tubeon néztem itt is megy vezérlő nélkül http://www.youtube.com/watch?v=h578QJPu39Y
Várom a Javaslatokat ötleteket mert csak újonan találtam ilyen vezérlőt 54000 Ft!!! ért
Az F14 hibakód szerint a túlmelegedés és a hőmérséklet érzékelő értékei között túl nagy a különbség (dugulás valahol, esetleg szenzorhiba, vagy akár vezérlőhiba), a 64-es a lángérzékelő hiba (vagy csatlakozás, esetleg vezérlőhiba). Első lépésként ellenőrizd a szenzor csatlakozásokat a vezérlőegységnél.
Helló, nekem van egy bbw46 os kályhám, és az üzemanyag pumpát nem vezérli az elelktronika, tényleg lehetne ilyen megfizethető áron szerezni másikat? mert én nayobb összegekért láttam.
Elindul a kályha, majd kb 1,5 perc után leáll és kiírja hogy " F14".
De van mikor nem is indul és írja hogy "F64". Esetleg valakinek van ötlete? Olyan is érdekelne, ha valaki foglakozik ilyennel és van alkatrésze is, akkor meg tudná nézni valami baráti összegért....?
Így néz ki a kályhám, viszont az adatlapját nem tudom leolvasni mert nem látszik. Holnap megpróbálom kibontani kicsit és lefényképezem.
ugynez ki a dolog hogy emberem elvérzik a beszerelesevel. egy mercedes sprinterbe szeretnem beszerelni az állofutest esetleg ebben tudnal segiteni?foglalkozol ilyennel? es ha igen akkor merre?en heves megyeben vagyok.van 2 állofutesem is. az egyik 8eu007627-285339c webasto programora.
Az én hibakód táblázatomban ez lángőr hibát (szakadás) jelent. SC jelzésű kályhám van. Nem tudom, a tiéd milyen, ill, hogy más típusoknál mást jelent-e ez a hibakód.
Ez nem az kalyha, ami szakasztott ugy nez ki, mint a webasto bbw46? 1 euroert szoktak menni a vezerlesek ebay-en, most is van egy. ebay.de-n keress erre: "Steuergerät 12V für Eberspächer Standheizung B5W D5W 251599500000 gebraucht"
Kaptam egy 24 Voltos Eberspacher levegős állófűtést, aminek hiányzik a vezérlő elektronikája. 12 Voltos autóba szeretném beépíteni. Érdemes egyáltalán foglalkoznom vele, vagy keressek 12 Voltosat?
Azt már láttam, hogy az izzítógyertyával sorba van kötve egy másik, tehát itt a visszaalakítás csak annyi lenne, hogy a plusz gyertyát lekötném...
Esetleg valakinek értelmes áron eladó levegős, kevés áramot fogyasztó, 6-8 órát folyamatosan üzemelő, hőfokszabályozós, dízel szettje?
Nemrég vettem egy dizel autót, benne WEBASTO Thermo Top állófcűtéssel. A magyar nyelvű kezelési utasítást már megtaláltam, most már legalább nem merül le az akksi :)
A gondom a következő vele:
-kétszer beindult már, de akkor sem fűtött, ( kályhája meleg volt, a kimenő vízcső egy darabig meleg, 60 fok körüli, de az utastérben már hideg levegőt fújt)
- direkt kapcsoláskor, illetve időzítve sem indul már be, a reléje kattan de nem indít
- gondoltam, lehet nyári állásban van, de a bal gomb és set gomb eggyüttes megnyomására sem csinál semmit
-nem szellőztet, füstje sincsen semmi eddig
Kérdésem: -van-e min hőmérséklet ami fölött már nem indul
Van egy Eberspacher D 5 WZ vizes diesel 12v os állófűtésem csak amikor megvettem nem kaptam hozzá vezérlő elektronikát. Ha van valakinek akkor szivesen megvenném vagy bármien megoldás érdekel légyszi segítsetek.
Valóban nem volt gond. Ugyan baromi elfoglaltak voltak, mégis szakítottak rám időt és segítettek. Nem az állófűtés volt a ludas.
Kiderült, hogy nem kap áramot a rendszer, ezért áll le idő elött. A konkrét bűnös, pedig a második akkumulátorom elé bekötött biztosíték volt (2 akksim van a többletfogyasztóknak, innen tápol a kazán is), ő ugyanis megevett bő 3 voltot a töltőfeszültségből, így nem csoda, hogy nem volt meg a kellő feszültség. A multiméteres játék bő fél óra volt, majd kerítettem egy új biztosítékot, s máris ment minden, ahogy az annak a rendje. Ollé!
Üdv. Sziasztok. Látom, itt aztán van fogamra való téma..... szeretnék állófűtést nagyon. Nagyon peaktikus dolog és csak előnyöket hoz a kocsi tájára.
Tud valaki diesel kályhát esetleg? Audi a4 sima tdi, nem pdtdi. Egyszerű belső térben elhelyezett ki-be kapcsoló meg egy távirányító amivel autón kívül is indítható. De ha valaki külön kályhát tud az is jó, csak jó legyen.
Ott tobb diodat es a vezerloict kellett cserelni. Merni kell, de minden eset egyedi (tobb DW50et is csinaltam, ott mas vezerles volt). Ja, en konyvelo vagyok, megis tudok merni :)
Sanyi, a héten szerda-Péntek estig ráérek, hétvégén is napközben. Van nálam két panel, (egy a zolié aminek már nem is emlékszem a hibájára) meg egy komplett kályha. ha neked jó, akkor ránézhetünk a tiedre is.
Szép estét mindenkinek!Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy nemrégen vásároltam egy bmw 525tdst és benne volt nekem ez a képen látható dw50es állófűtés.Alapból nem tudtam elindítani távirányítóról, nem reagál rá, a zöld led villog de semmi reakció, viszont ha a kályhán adok egy pluszt a fekete kábelre azonnal elindul, de véleményem szerint kevés ideig izzít vagy nemtudom, mert sajnos nem gyullad be, gázolaj már jön a túlfolyón tehát a szivattyúval nem hinném hogy gond lenne, kivettem az izzítót és megnéztem mennyire melegszik fel és nem izzik fel azalatt az idő alatt szerintem eléggé amíg kapja az áramot ésa kályha jobban fel nem pörög, szokott ilyen probléma előfordulni, hogy nem megfelelő ideig izzít és ezáltal nem gyullad be ?Kivettem az izzítót és ha külön adok neki áramot azonnal felizzik normálisan viszont ha visszadugom a kábelt rá és úgy próbálom indítani a dolgot akkor szerintem nem kellőképpen meleg az üzemanyag begyújtásához, a távirányítós dolog meg szerintem rossz lehet a vevő vagy nemtudom, de ez a kisebb gond lenne, mert ahogy olvasgattam itt látom több féle képpen is meg lehet oldani ezt az indítást, a léyneg az volna hogy izzítson rendesen, mert a többi dologgal nem hinném hogy gond lenne!Ha valaki tudna nekem segíteni esetleg valami ötletet adni, hogy miért nem izzik fel teljesen vagy hogyan lehetne ezt orvosolni azt megköszönném!Üdv: P.Ádám
Van egy Webasto Thermo Top Z/C elektronikám is, az meg ha a tápot megkapja a nagy 2-es csatin, folyamatosan megy a szellőztetés. Csak akkor áll le ha lehúzom. (6-os csatit rá se dugtam akkor is megy.)
Én nem köttettem rá a ventilátorra, csak a kályhát kapcsolom(és a szivattyút) zárás kapcsolja be, nyitás kapcsolja ki.(billenőrelével) 18ezer Ft volt mindenestül, ebből sztem min. a fele volt a munkadíj...
Ha megnyomod a nyitó gombot akkor bekapcsol és addíg megy amíg a záró gombot megnyomod?
Neked mennyiből jött ki az egész?
Kértem több helyről is árajánlatot a gyári távvezérlő beépítésére.
Még ehez is kell egy pár dolog, hogy működjön.
Az egyik árajánlat szerint:
Szükség van néhány alkatrészre 5.000 Ft értékben, és az automata klíma miatt IPCU-ra, mely 15.000 Ft-ba kerül. Ezekhez jön a munkadíj kb 5-6 óra vagyis 30-36.000 Ft
Ez a lejobb ajánlat.
Gondolom az IPCU-ra és az 5000 forintos motyóra neked is szükséged volt.
Sziasztok hogy szoktátok olcsón megoldani a régifajta webastók távirányítását?
Én egy egyszerű 4000ft-os központizár vezérlőre gondoltam, jó lenne reggelente ha a házból beindítanám, és mivel változó időben indulok a programóra nem jó
Ha nem vettél gyári webasto elektronikát még, akkor van egy olcsóbb megoldás.Kozponti zár vezérlő elektronikát vegyél távirányítóval, és plusz relé bekötésével ami a kályha 1.-es csatlakozójára adja a pozitívot, jóval olcsóóbban kijössz.
Van egy renault scenicem és van benne egy bizonyos webasto állófűtés. Thermo top E Vorwahluhr 3-Zeiten! Sajnos német a leírás, így semmit nem tudok róla! Álítólag programozható is. Szeretném kiprobálni hogy mondjuk reggel 8-kor induljon el. Mi alapján müködik ez? Magyar leírást honnan tudnék szerezni?
Természetesen (gari + szakszervíz), amint van időm viszem is vissza. A hozzállásom a szkeptikus a garanciális javításokhoz, sajnos nincsenek jó tapasztalataim. Hangsúlyozom ezt általánosságban értem, semmi köze a Webastohoz.
Zsír új Webasto fűtésem hibája után kutatva beleolvastam a fórumba, a kereső sok-sok hozzászólást talált... konkrétan az "1-2 perc után kikapcsol" jelenségre. Nem hittem volna h egy ilyen drága cucc, amire azt mondják, hogy a legjobb (vagy csak az egyetlen a piacon? Oké ott az Eber...), egy hónap után elromlik. Na beleásom magam mélyebben mér nem fűt a piszok, oszt visszaviszem a szervízbe, alig egy hónapos, ezt gariban javítják?
Eberspacher D3WZ kályhához keresek hőérzékelőt, azt, ami a hőcserélőben van felül, a kék vezeték megy hozzá, ha ez számít valamit, és egy szám is van a tetején a műanyagban, az 118.
Ha valakinek van ilyen, vagy tudna segíteni abban, hogy hol lehet venni, nagyon megköszönném. Ha esetleg valami száma van, ami alapján tudom keresni, az is nagy segítség lenne.
Van egy T4 2,5 tdi caravellem, van benne állófűtés viszont valami miatt ki lett kötve, amit a saruk lehúzásával értek el. Szereztem kapcsolási rajzot de egy vezetéknek nincs helye a nyák lapon ami a belső programórához megy. Lefotóztam a külső dobozt ha vetne rá valaki hozzáértő egy pillantást és talán tudna segíteni azt nagyon megköszönném.
W202 99-es Cdi mercimben egy Webasto Thermotop Z/C kályha van, ami a mai reggelen elkezdett rendetlenkedni...
A tünet a következő:
Programórával vagy telestarttal begyújtva a kályha elindul, de a klímapanelt nem indítja el, ezáltal nincs kivezérelve a keringetőszivattyú. Eddíg azt hittem, hogy a klímapanel nem kapja meg a 12V indítóját, de amire rájöttem, hogyha elindítom a kályhát + megnyomom a REST gombot (ami elindítja a szivattyút), akkor működik egy darabig REST módban, majd "átveszi" a panel vezérlését a kályha (ilyenkor elalszik a klímapanelon a rest ledje). Ha meleg motornál indítom a kályhát, akkor kapásból bekapcsolja a panelt, csak hideg motornál nem :( Szerintetek mi lehet a nyűgje? WTT-vel kiolvastam, hibajelet nem dobott :(
Inkább vedd meg acélfelnikkel,és később lesz rá csili-vili Mercedes....(de gondolom ezeknél talán már az alap is alufelnis :-) ),de az állófűtés utólag sem jön ki olcsóbbra!
Meglátod majd milyen hálás dolog,soha nem fogsz legközelebb állófűtés nélkül autót vásárolni!
Mindenképpen, főleg hidegebb éghajlaton. Egy új fűtéssel nem sok teendő/odafigyelnivaló van, néha-néha szezonon kívül is havonta 1x begyújtod, ne álljon sokat.. Hátránya annyi kb. hogy oda kell figyelni az akkura, mert a gyakori ciklikus használattól /lemerítéstől hamarabb elhasználódik. Minden más csak előny, a kocsinak is nagyon hálás ha meleg motorral indulsz (fogyasztás szempontjából is), főleg hogy az utastér is meleg, a komfort mindenek előtt..
Ez világos, de akkor miért van rászerelve a szivattyúra és miért van bekötve? (vagy ez így kompakt?)
Ezenkívül hibásnak is írja, mert felforralja a vizet ha elindítom (jóhogy, ha nem viszi semmi el a vizet). Meg mintha az egyszeri elindításkor igen csak csapágyas hangja volt.
Illetve ha átprogramozom a kocsit állófűtésesre akkor gondolom ezt a szivattyút is elindítja, vagy csak a fűtéskörben lévő keringtetőt használja???
ha valaki jártas a kályhák szakterén kérem segítsen.
Van nekem egy ford galaxy 1.9 tdi kocsim. A kályha benne "D 3 W" típusú. Van a vaterán egy "D 3 W Z" tipúsú. Szóval nem tudom a "Z" betű mit takar? Csatlakozó, teljesítmény és minden elvileg megegyezik. A leírás szerint a kályha opel saab-ban volt. Ha valaki tudja a külöbséget ill. azt, hogy ez beépíthető-e az én kocsimba kérem segítsen, írja meg itt, vagy üzenjen a "guba.guba@citromail.hu" címre.
sziasztok, letudná nekem írni valaki a webasto 1560 105.499 es vezérlőegyésgnek a pontos lábkiosztását? először csnálok ilyen bekötést és nem merek belevágni vakon, mert félek, hogy csak kárt tennék benne. az angol nyelvű bbw46 leírás nekem nem elég a bekötéshez, nem látom át. arra volt elég, hogy a kályhán tudom, hogy melyik vezeték micsoda. de külön a vezérlőről nincs ilyen lábkiosztás ábra.
Éppen az a baj, hogy kint állt az udvaron, és elkezdett magától működni, majd gondolom ezt ismételte párszor. Most nemtudom, hogy van e benne programóra, mert a kpoocsi a szerwelőnél van, de ezek szerint van benne...
Nekem is ilyen autom van, csak sedan változat. A kocsidban (ha gyári), akkor Webasto ThermoTop Z/C kályha van, ami gyárilag csak Zuheizer-ként (kiegészítő fűtés) üzemel, de beköthették már állófűtésre is utólag. A kályhád csak járó motornál megy, vagy csak úgy áll kinnt az udvaron és fűt magától? Ha csak járó motornál megy, akkor minden ok, hiszen 7fok alatt kb 75 fokos vízig segít bemelegíteni a vízkört. Hidegben rásegít a motorra gyakorlatilag. Az autó leállítása után rögtön el kell kezdenie a leállítási folyamatot (kiégetés, szellőztetés...) ez nem tart sok ideig.
Pár napja vettem egy 2000-es ávjáratú C220 CDI Merci kombit. Jelenleg szerelőnél van, aki átnézi és kissebb javításokat csinál rajta. Most telefonált, hogy a gond az, hogy az állófűtés magától beindul fűt, és leszívja teljesen az aksit. Nem lehet valahogyan nullázni a programozását, hogy ne induljon csak ha én akarom?
Nekem a második van a kocsiban (gyári BMW-ként beszerelt Termo TOP C/Z-hez), ami elromlott, és az elsőt tudnám hozzá jó áron megvenni. A kérdés, hogy kompatibilis-e. De ránézésre így fotón nem látok különbséget, leírást meg nem találok. A motor áttehető, ha mégsem lenne ugyanaz?
(figyelni a gyártmányra /Bühler,Pierburg/,mert a kettő nem 1forma!!) Ezt nem értettem :(
Van 2db benzines Eberspacher állófűtésem (Barkas-ból). Szeretném őket elcserélni egy vizes benzinesre. Ha valakit érdekel, akkor privátban, vagy ide jelezze.
Lehet de minden különböző üzemanyagnak megvan a maga "munkapontja" és minden ettől eltérő anyag kevésbé biztos üzemelést, esetleg károsodást, viszonylag hamar erős lerakódást okozhatnak a tökéletlen égésből kifolyólag. Főleg ha dízelt teszel benzinkályhába, Én azért néhány üzemóra után megnézném az égőteret.
Beinditottuk a benzines kályhát, minden változtatás nélkül, gázolajjal. Egyedül az üzemanyagpumpát használtuk a dizeleset. Tökéletesen megy. Elsőre indit. :-)
Gyárilag többnyire levegőset szoktak használni hajoba, viszont ott állohelyben nincsen, ami a bojler vizét melegitené. Nekem ezért kell a vizes fűtés. A bojlerben a villamos fűtőszál mellé egy csőkígyot is beépitettem, amit vagy az állofűtés, vagy menet közben, egy-egy lemezes hőcserélőn keresztül, a két motor hője melegit.
Ez eddig OK.. Én egy hajoba épitem be a cuccot. Ráadásul, kettő, esetleg három kis helység lenne fűtve vele. /szalon, hálokabin, zuhany-wc/ valoszinűleg jobban járok, ha inkább épitek valami vezérlő elektronikát hozzá, és zonánként a hőcserélők ventillátorainak fordulatszám -vezérlésével fogom a kivánt hőmérsékleteket szabályozni.
Vizes fűtéshez -ha jól okoskodok- szerintem azért nincs hőfokszabályzós kezelőóra mert a kályha a víz hőmérsékletét szabályozza, az utastér hőfokát meg elvileg a műszerfali fűtés kezelőeleminek beállításával tudod eszközölni. Hogy az manuális vagy épp automata az már a Te autódon múlik.
Sziasztok!
Biztos hülyeséget kérdezek, de létezik olyan programkapcsolo ora vizes fűtéshez, amiben a hőfok kapcsolo is benne van? A régi D5W hengeres kályhához kelene nekem valami ilyesmi.
Nézegettem a neten, a webasto 1531 es programkapcsolonak a levegős kályhához valo változatán ott a hömérséklet állito poti... Jo lehet ez a wizes fűtéshez is?
Esetleg van valami hasonlo, digitális hőmérséklet beállitással?
Köszönöm!
Csabi
Nemrégiben vettem egy Fiat Multiplát, amiben van egy Eberspacher állófűtés, de nem működik, átnézetném, rákerestem az Eberspacher weboldalára, de az elég döglöttnek tűnt, tud esetleg valaki segíteni, kit érdemes ilyesmivel keresni?
A gyári Thermo top C-n rajta van a szivattyú és vezérli is. (egyforma autónk van így nagy eséllyel a kályha is egyforma) Az más kérdés hogy az enyémen a szivattyú rossz volt, és vennem kellett egy újat.
Tudomásom szerint a kiegészítő fűtéshez nincs keringtető szivattyú, tehát azt is pótolnod kell. Aztán, hogy mivel fogod indítani a kályhát (programóra, kapcsoló vagy távirányító) az már mindegy, ez már szerintem a kisebbik baj.
Ha jól tudom, van olyan kiegészítő fűtés ami nem vezérli a keringtető szivattyút, azaz még azt is meg kell oldani. Bár az sem olyan nagy dolog.
Ha Galaxy és 2000.05. utáni akkor a kehelybe kell becsavarni az izzítógyertyát(a kehelyben illik lángszitát is cserélni ilyenkor!),és a vezérlő száma meg így néz ki,ha nem gyári állófűtéses(!) 25 2163.
Lesz ilyen vezérlőm használt ha minden igaz,de először ki kell majd olvasnom/próbálnom,hogy 100%-e!? Kb. 2hét múlva tudom megmondani biztosra...
Az egesz cucc egy e34-es bmw-bol lett kibontva, annak a pukifogoja van rajta. kb 15 centi gegecso, dob, kb fel meter gegecso a felallas. Az viszont elofordulhat, hogy a kijarat es a bejarat fel lett cserelve elhelyezesi okokbol, de ugy tudom ilyen szempontbol szimmetrikus a kipuffdob. Nomeg regen ez a beepites gyujtott elsore, most meg nem.
Pedig nem viccből kinlódták rá a gyárban azt a szelepet,nélkűle olcsobb lenne nekik legyártani.A kipufogó remélem gyári hosszú,és rajt van a dob is...Próbáld meg,hogy a szívó nyilás felét papir ragasztóval leragasztod,úgy hogy indul?Ha nem változik a csavartól semmi,akkor akár el is lehet tömödve a csatorna,ezért mondom,hogy ragazd le próbára a szívó csonkot.
Hat en azt a csavart tekergettem ossze-vissza, de az eg vilagon semmi nem tortent. Ha koppra betekerem akkor egy nagyon picit megvaltozik a szivo hang, de ennyi. A szallitott levego mennyiseget kezzel erezhetoen vagy fullel hallhatoan nem sikerutl befolyasolni. Most ahogy javasoltad, koppra kitekerve es nem is egy, csak egy fel menetnyit visszatekerve van, aztan igy is masodjara gyujt.
Sziasztok! Nekem is 2004-es C8-as van 2.0 HDI. Bár szerintem ez nem annyira lényeges, inkább az hogy elvileg ebbe már be van szerelve az állófűtéshez a távirányítóról működtethető elektronika, csak éppen távirányítóm nincs hozzá. Az autó szélvédőjén lévő antennáról következtetetek erre.
Ugyanolyan filc van benne, mint a korong. En is kicserelem, 0 eredmenyt hozott, viszont ahhoz is jart egy korong, ugyhogy van egy 0 km-es korongom, elado.
Van egy 2002-es "Bódém" 115 pacival, van rajta kiegészítő fűtés, de nem működik. Mennyire egyszerű a kályha kiszedése a járgányból, mert arra gondoltam úgyse üzemel, kiszedném és így át lehetne vizsgálni, javítani, közben a bódét meg lehetne használni. Tudom a csonkokat le kell dugózni. Nehéz megvalósítani?
Idezet a bbw64.pdf-bol. (ezen a neven elso helyen hozza a gugli)
Adjustment Procedure Clockwise rotation: CO2 contents decreases
Na mindent ertek. A +/- jelek a CO-ra vonatkoznak, nem a szallitott levegore. Nyilvan a tobb CO kevesebb levegot jelent. :)
Tovabba, az egokosar temahoz: szinten az emlitett pdf-ben latszik, hogy a benzines egokosarban a filc korong egy teli kor, mig a dizelnel csak egy korgyuru, de mindkettoben ott van.
Van egy vizes eberspacher állófűtésem,minden sallangjával együtt,kb tíz éve működött utoljára,akkor tette a dolgát.Ezt szeretném eladni,mit érhet egy ilyen?
Nem terveztem eredetileg eladni,de a levegős felújítására horror árat mondtak.
Ha nincs lefixálva a csavar akkor tekerd teljesen ki,így nyitja meg a megkerűlő csatornát,a filces anyag meg nem ég el,csak katalizátorként működik,olyan mint ha gyertyát akarnál gyujtani,de nincs benn kanóc,ez a párna hőszigetel,segítí a "porlasztást".vagy májkrémes dobozba tégy gázolajat,és gyujsd meg öngyujtóval,nem sikerűl,de ha teszel bele rongyot ....én még nem láttam diesel kályhát "szövet" nélkűl,ez szívja fel,nagy felületen szigetelve a hideg fém oldaltól,néha fém háló alatt,ami mégjobb,és a" katalit" is igy van megoldva...Hiába csepeg a cucc az izzóra az cseppenként sisteregve elég de nem hosszú ideig csak cseppenként láng csóva,ha viszont ez az anyag magába szívja meghosszabbítja és tökéletesen égeti az ű,anyagot.Szóval az izzító közelében kell hogy legyen,és magába szívja az anyagot.Egy bacho kályhát dieselesítettem,és abba ez nem volt addig nem is működött amig az égöteret ki nem béleltem egy osztrák gázkályha égőfilcével dráthálóba burkolva,utánna már hibátlanul ment.Nekem az a gyanus,hogy égőtér javítás után lett hibás a kályhátok,valahol ott lehet a baj.Egyébbként ezeket a kályhákat én az udvarba,csak égő csővel satuban szoktam tesztelni,víztér nélkűl nagyon sok minden kiderűl,tök jól látni mindent,egyszer este muszály volt messzíről bevílágítani a csőbe,mert annyíra tökéletesen égett,hogy láng nélkűl az alu felyben belül, nem volt fénye...még sem olvadt el mert a belépö levegö hűtötte,egyszer lefilmezem....akkor derűlt ki az is,hogy kevés volt az ű.anyag mennyisége.Én ugy gondolom,ha kint jól megy akkor össze rakva is,eddig így volt.Bár hozzá kell tennem,nem mindig a saját elektronikályával tesztelek.Nagy diesel motorokat is "földön" indítok javítás után,ne keljen már pluszba kivenni mégegyszer...ha kell kertet is csinálok neki...
Onnan indultam es ahogy nezem pont ugyanabban a cipoben jarunk. Sot, ha jol emlekszek te is akkoriban dobtad be a kalyhat, amikor en, meg Csacskamacka osztotta nekunk az eszt meg a potalkatreszt. :)
Szerintem valami felreertes lesz a csavar korul. Koppra betekerve van legkisebb nyilas, ugy kellene neki a leglagyabb szellot fujni.
De frankiboy pont azt mondta hogy ha betekered akkor lehet elfújja az izzítást.
tekerd ki inkább jobbanés nézd meg úgy.
Nekem a régi, azon kívül hogy régi volt, kopottas és égett, nem volt hogy is mondjam teljesen kuka. Csak szvsz. ez is hozzá tartozik a karbantartáshoz amolyan "kopo" alkatrész. :)
Az enyem is az uj egoparna ota csinalja ezt. A regi parna olyasmi volt, mint a filc anyag, ez az ujabb viszont sokkal kemenyebb, merevebb, tomorebb. Ja es a fullra betekert - 1 menet csavarral is csak masodjara indul. Akarhova tekerem azt a csavart ugyanaz a jelenseg. Ki fogom probalni arra mit lep, ha teljesen elzarom.
Az enyémben konkrétan semmi filces anyag nincs,de az nem befolyásolja az indítást.Én azt vettem észre,hogy ha minden más hibaforrás ki van iktatva,akkor még az akku állapota is fontos tényező, ugyanis tavaly nekem is csak másodjára indult többnyire bár a motort simán indította az akku. Idén nyáron új akkut vettem bele,azóta viszont elsőre indul mindig,pedig máshoz nem nyúltam.Szerintem az eber hasonló kinézetű kályhája jobb megoldásokkal van összetákolva, az minden esetben elsőre indul,ott az izzítón keresztül folyik a nafta.Szerintem a pumpa vagy jó vagy nem nincs köztes állapot.
Ez egy gyári rendszer, amit úgy értek, hogy nem utólagos szedett-vedett rendszer. Igaz nem mai, hisz talán 94' és ugyan magam szereltem át egy másik kocsiból, pont olyanba amiből jött, elötte teljes rendszer pucolás volt és pár évig megfelelően működött is.
Tavaly kezdte el azt (miután vadi új égő kosarat kapott), hogy nem indult el elsőre.
De lehet ekkor már szarakodott az akku.
Aztán izzító stiftet cseréltem, bár tesztelve az eredeti is teljesen jó volt, csak az alsó részénél volt kicsit megnyúlva, így ezt is cseréltem.
Nem segített. :(
Most akkut kap, bár a régit lehet meg tudom menteni...
A pumpa megfelelő működését hogyan tudom tesztelni?
Mert ezt lehet cseélni kellene.
De még a keringtető víz szivattyú és végét járja, mert hidegben igen csapágyas hangja van az első percben, de ez igazából minuszokban jelentkezik. (elöregedett műanyag alkatészek)
Nagyon kényes törékeny anyag ez a filces égöpárna,ha hiányos,akkor is nehezen indul,de mindenképp illik ellenőrizni az izzítót,sokszor a korrozió,hanyagul meghuzott csavar,kis keresztmetszetű vezetkek,stb...miatt csak "félig" izzít, Indulásnál akár 20 ampert is feltudnak venni,ahoz pedig vastag vezetékek kellenek,vannak akik csak összesodorják a vezetéket stb.. Amit írtam csavart,azt a gyár leragasztja csavarrögzítővel,indokolatlanul nem kell bántani, csak ha muszály, mert cserélve volt az egység,és az ujat be kell állítani,vagy korom tömi el a járatját,mint nálam,de fa levelet is felszippant ha kell,nem akadályozza semmi.Ehez csak akkor kell nyulni,ha rendben erősen izzít,épp tiszta az égőtér,az agagoló buborék mentes,megf. mennyiséget nyom.mégis csak másoszorra indul,vagy ha befogod egy kissé a szívó csonkot,és azonnal indul,akkor valószínű hogy ott lesz a baj.ilyenkor csak fehéren fűstől,de nem ég,mert túl sok a levegő,és nem éri el a gyuladási hőfokot.Az idősebb kályháknál előfordul,illetve tisztát,makulátlant még nem láttam.
Na kozben megneztem eloben. Ha befele tekerem az a - irany a kis matrinca szerint. eddig ugy volt, hogy otal kinyitva es egy menetnyit elzarva, most total elzartam es egy menetnyit visszanyitottam. (es se tok tiszta a leiras szerint, mert azt irja, hogy tekerjem "flush with surface" aztan vissza egy tekeresnyit) Ez akozben volt, hogy mar a negyedik inditasi ciklust probaltam, nade nem ment a kalyha fel eve. Egyszer csak belobbant, most viszont ki kellene probalni a hideginditast, hogy mi tortenik.
Ha az égőkosárnak az oldalába a fém keret és a fém háló közötti nem tudom milyen anyag töredezett, esetleg hiányos az is okozhat ilyet? Lehet csak szétégett és ezért kap levegőt ott ahol nem kellene...?
Ti mekkora értéket mértetek? A diagon figyeltétek az értékeket?
Visszakerestem, (akkor én is itt a fórumon kaptam segítséget) és itt egy angol leírás a tesztre: Glow Plug/Flame Sensor Resistance Check When testing the glow plug/flame sensor with a digital multimeter, the following readings should be obtained: Resistance at 25 °C: 0.324 ... 0.360 ohm Test current: < 5 mA
Egyébként nagyon változó volt nálam: hol magasabbal (0.54) is elindult, máskor meg alacsonyabb (0.45) értékkel sem (bár a hőmérséklet nem biztos,hogy azonos volt).
Megnéztem,igazából két dologban különbözik "csak" a két készülék.
A befúvófej + rajta a motor,és az üzemanyagpumpa.
A többi cikkszámra is megegyezik.
A régebbi diesel kályhának a komplett befúvó-fejét tedd át az új benyós kályhaházába,és a diesel üzemanyagpumpáját használd a beüzemelésre.(itt lehet hogy egy O-gyürűt cserélned kell ha sérülne,a mérete 81X3mm)
De szerintem a befúvó-fejen a légmennyiség csavarnak a helyzete lehet a különbség tárgya sz.tem!?
Azt meglehet próbálni,hogy a benzinesét hozzá állitod a diseléhez....,tehát látod hogy a gázolajosé mennyire van betekerve(álltalában leszokták azt a csavart rőgziteni festékkel vagy valamilyen anyaggal),és hozzá állítod a benzinesét. Az üzemanyagpumpa fontos,azt csak a dieselét használd.Első kőrben megpróbálhatod azt is,hogy a benzinest elindítod úgy ahogy van a disel üz.pumpájával.....,és látni fogod,hogy mit produkál....
Igen, csak a csere segített. Nagyon sokat szívtam(tunk) vele, míg egyáltalán kiderült,hogy az ellenállás a gondja. Ha jól emlékszem egy tizesért vettem egy másik kályhát,bontóban. Csak gyorsan rámértem a stiftre, aztán jöhetett az alkudozás! Tök mindegy,hogy benzines vagy diesel, az izzítóstift csak az évjárattal (?) és csak a rögzítésben változott. (Ha tévedek, akkor kérem a nálam jobban hozzáértőket, hogy javítsanak!) Létezik több fajta (csavaros; rögzítő lemezes,stb.), meg tán van valami alaki különbség a "foglalatuknál" is. Tehát végülis egyszerűbb,ha ugyanaz az üzemanyag, mert akkor égőkosárral együtt mehet a helyére. Lehet újat is venni, de az elég húzós.
Köszi a válaszokat. Mióta nem indult a kályha, nekem mindig 0.3 feletti érték volt a ellenállás. Ezek szerint amíg nem 0.3 környéki az ellenállás értéke nem is fog elindulni.
Nekem is volt ilyen gondom, néha még el is indult, de legtöbbször csak a ventillátor sivított. A hibakódra pontosan nem emlékszem, de valami hasonló rémlik.
A lényeg: az izzítóstiftet az indulás után lángellenörzőnek használja a kályha ( a stift ellenállását figyeli). A probléma az,hogy induláskor is "ránéz" és ha nagyobb az ellenállás, akkor őrült szellőztetésbe kezd,mintha még égne a kályha és hibával megáll.
A stift ellenállásának 0.36 Ohm körül kell lennie (nekem 0.6 volt). Egyébként lepróbálva rendesen izzított.