"You can buy the solenoid seperate, but first pull the solenoid 1 connector off and check, then plug it back in. look for boost leaks and or vacuum leaks. The turbo tends to blow off lines. The lines should be clamped or tie wrapped to prevent them from blowing off during boost. Make sure that the line fitting on solenoid 1 are pressed in. If you checked all the lines and none were off disconnect the negative battery terminal for 5-15 minutes to reset the computer, and see if the code comes back."
Ma hazafelé az autópályán kigyulladt a check engine kontroll-lámpa, teljesítmény lecsökkent (vészüzemmód). Benzinkútnál megáltam, leállítottam. Újraindításnál még megvolt a fény, aztán elindulásnál eltünt. Autó ment mint a zsírozott villám. Majdnem haza is értünk, amire újra kigyulladt a lámpa...
Még szerencse, hogy vészüzemmódban is elgurul 110-120-at.
Most bújom a német fórumot (a motortérhez nem értek :) ), hogy mi lehet a baja.
Sziasztok! Tratya, milyen lámpakereted van? Engem érdekelne a dolog. Ja és azt elfelejtettem, nekem minden reggel az az első, hogy az OTP hatalmas üvegportáljában megcsodálhatom a világ legszebb autóját, méltóságteljesen elgurulni és persze benne vagyok én is.....
Remélem igazad van, és akkor se lopják majd, ha leáll a gyártása:). Megbámulok én is minden példányt, ma is láttam kettőt zuglóban, szép bordókat, persze lehet, ugyanazzal találkoztam kétszer. Kedden végre lesz alkalmam kipróbálni egyet, igyekszem valami nagyobb kirakatot útba ejteni:).
Ha logikusan gondolkodnék, és tényleg csak egy gazdaságos szállítóeszközt keresnék akkor valami használt Suzuki Swiftet vagy WagonR-t vennék 500e Ft alatt. Keveset fogyasztanak, egész jól mennek, nem nagyon romlanak el, de ha igen, akkor is fillérekért van hozzájuk alkatrész. Cserébe randák, rengeteg van belőlük, szinte már negatív presztízs ilyennel járni, papírvékony lemezből készülnek és kényelmetlenek.
A PT Cruiser pedig minden tekintetben jóval több, mint csak egy szállítóeszköz. Az embernek egy élete van, döntse el mire van szüksége. :)
Igazad van! Nehany kollegat szoktam ilyen hulye dumakkal rabeszelni, akik eppen autot kersnek :) Egyebkent az a velemenyem hogy ki kell szamolni mennyit autozik az ember, ennek milyen havi koltsegei vannak, az autonak milyen szervizkoltsege van, mennyit veszit az auto az ertekbol. Sokat szamolgattam. Igy, egy 8-10 ev koruli auto, annak ellenere hogy 8-12 litert eszik olcsobban jott ki mint egy reszletre vett, kicsit ujabb, kisfogyasztasu nemet vagy japan auto. Az egyik cimboramnak nem engedtek a szulei megvenni a regi 2500ccm automat, 120 K-ert friss muszakival, mert sokat eszik. A faterja havi 40K-t bukik amortizacion. Ebbol sok benya kijon. A szervizben eltoltott ido, es a PT Cruiser alkatresz igeny pedig ha az ember jol csinalja elenyeszo. En itt csak rabeszelni akarok! :) Egyebkent valszeg jol csinalom, mert mar sok embert rabeszeltem :) hehehehe Udv, Pter
Ez Magyarország. Itt a legtöbb embernek a 8-12 liter is sok az 5-7 helyett. Ezért rohangál annyi dízel meg kis benzines itthon. Azok is elviszik az embert A-ból B-be.
Udv! Nekem 2.4 automata a kicsikem. Ezt ajanlom mindenkinek. Alkatreszt az ebayon fillerekert llehet venni. Magyar markaszerviz felejtos. Kell venni par vaskos szervizkonyvet, par hetvege, es tudos az ember. A masik autom egy Cadillac Eldorado, 1980-es 6000 ccm benzin. Az mar majdnem sokat eszik.(15-25 liter) De ami igazan sokat eszik, az a 7500-8000 ccm (20-35) Szovan senki ne mondja hogy a Pt Cruiser 2400ccm sokat eszik :) (8-12 liter) Ja, szoval azert kezdtem irni a Cadillacrol, mert motorvezerles hibas volt. Nem volt az orszagban egy epkezlab ember aki tudott volna barmi ertelmeset tenni vele. Par hetvege alattt kitanultam, es megcsinaltam. Szerintem par hetveget meger,jobban mint kifizeni egy halom penzt a magyar gazemberszervizeknek. Nem hinnem hogy a PT bonyolultabb lenne mind a Caddy. Udv! petya
Udv! Boldog uj evet! Nem tudtam donteni, hogy milyen lampakeretet vegyek, igy vettem ket felet. Az egyiket feltettem a masikat eladnam, ami maradt. + van az elso lampara is keretem, de nem tettem fel, mert nekem nem tetszik. Kell valakinek? Olcsobban odaadom mintha az ebayon venned. Udv, Peti
szerintem PT-t nálunk nem lopnak. Nem statisztikai adatot mondok, hanem a véleményem szerint nagyon kicsi a piaca, ( csak az olyan hülyék veszik, mint MI mindnyájan :):) ) mi pedig nem nyúlunk a másikéhoz :)
Leáll a PT gyártása ? ==== > emelkedik az autóink értéke ! :)
A CRD vel én is 8 liter körül járok folyamatosan, immáron negyedik éve :)
Drrencz,
az lehet, hogy a 3000-nek nem működött a hátsó elektromos ablakemelője ?
és 80 € -ért visszakapcsolták a műszerfalon a tiltógombot ??? :)
Tényleg nem kötekedni akarok, de azért a labancok nem az olcsóságukról híresek...és ezt saját tapasztalatom is bizonyítja , egy korábbi esetemben, amit itt a fórumon is ecseteltem, hogy Bécsben romlott el az autómon az ékszíjfeszítő görgő.
1,6 vs 2 liter : én ilyen súlyú kocsinál a 2 literest venném (ha el tudnám tartani), mert szerintem a kicsi erőlködve hozza azt a teljesítményt mint a nagyobb alapjáraton, ezért sztem nem lehet nagy különbség a fogyasztásban, viszont a nagy motor tovább bírja.
Megjelenés : az a tapasztalatom, hogy a wartburgból új skodába ült kalaposok kivételével mindenki beenged, a pályán letakarodnak előlem, és mind a mai napig oldalüveghez ragadt orrok jelzik útját :):) hát persze, hogy imádom :):) és hát persze, hogy én is megbámulom a kocsimat a kirakatban :):):)
Elgondolkodtam rajta jómagam is, hogy Amerikából kellene venni, de én nem láttam ilyen nagynak az árkülönbséget. Ami itt három, három és fél körül van, az arrafelé másfél körül, és ehhez még nyilván hozzájön a szállítás, meg az a hogyishívják adó, ami majd nyolcszázezerrel megtoldja az árat, ha akár csak a németektől is veszek.
Üdv mindenkinek... :-D valamint az új tagoknak is, illetve az új Pt tulajdonosoknak, leendő tulajdonosoknak...
Szomorúan olvasom a hírt, hogy a Chrysler leállítja a Pt gyártását... Hát eddig tartott ez a csoda, de azt hiszem, aki most szeretne Pt.-t venni, az (és ha most vennék én is) akkor az biztosan Amerikában tenném...hihetetlen, milyen olcsók ott, és a behozatallal együtt is majd fele áron van mondjuk egy fullos 2007 cabrio (mellesleg, itthon nem is lehet nagyon ilyet tapogatni)..... Szóval srácok, csajok, leendő Pt tulajok irány az ebay.com..... :-D ja, és alkatrészt ugyaninnen, vagy az ebay.de oldalról.....ez tuti.....
Akinek volt smart-ja,mind elégedett volt vele,nagyon dicsérték. De valahogy nekem sem jön be,kicsit mosolygok is,mikor látom vele a csajokat , ha meg pasi ül benne.... :)
Jól tudod,az 1,6os bmw3-mas motorral készült.
Kis érdekesség: A minap beszélt a párom egy chrysler 3000 tulajdonosával (na az az autó egy csoda),meghibásodott benne valami,amit a pappas csak elrontott még jobban,majd közölték 300000ft lesz a vége , ha kicserélik a nem tudom mit... Megelégelte a dolgot és lelevelezte graz-ban a chrysler szalon szervizével a problémát.Megbeszélték az időpontot,kigurult,elment ebédelni,kb 3 órával később készen állta kocsi. Mindössze 80!eurót fizetett,nagyon kedvesek és segítőkészek voltak.
Nekünk korábban volt smartunk. Na azt mindenki fikázta (illetve leginkább az, aki még sosem ült olyanban)
A PT-nek sokkal jobb a megítélése, legtöbb embernek tetszik, vagy a férjének/feleségének az álomautója, meg ilyesmi.
Persze sokan hozzáteszik, hogy azért nem vennének. De ez csak jó, így legalább nincs mindenkinek ilyen :)
Eddig egyedül az autóvillamosságis fogta a fejét, hogy hogy lehet ilyen kocsit venni, de aztán ő is úgy távozott, hogy belülről egész jó.
Az utakon meg van némi tekintélye, de az imidzse pozitív, így szerintem előzékenyebbek vele az emberek, mint más autókkal.
A kirakatokban én is mindig megnézem :) Csak egyszer meg ne álljon előttem a sor :)
Az 1.6-ra visszatérve. Bár sosem próbáltam, de vannak hasonló méretű (sőt) autók ugyanekkora motorral (Seat Toledo, Zafira, VW Touran). Sőt, legjobb tudomásom szerint a BMW 316-ban is ez a motor van. Igaz, egyik dinamikájáról sem áradoznak, de némi kompromisszummal mindegyikkel el lehet lenni a forgalomban. Kg/LE arányt nézve meg pariban van sok 1.4-es alsó-közepessel. A 2.0-s biztos bőven elég, a CRD szerintem bőven erősebb, mint amire a normál gurulásokhoz szükség van. (Néha azért jól jön az a kis tartalék :)) )
Már talán írtam, én integrált casco-s hitelt vettem fel rá. Így a netrisk által számolt 15-17eFt-os legkedvezőbb havi casco-val ellentétben kb 5eFt-ért van rá egy 10%, min 100e önrészű Allianz biztosításom.
Üdv Mindenkinek! pt 1.6 touring l fogyasztása nálam 7Liter.Nem tartom lomhának vagy nehézkesnek,nem gond vele feljönnöm a baráti hegyekre nap mint nap! Igaz előtte egy peugeot 307 1,4-es volt. Szerintem a vezetési stílustól függ minden. Na meg a pénztárcától :)
Az autót figyelik ez biztos,a legtöbben elismerően,vagy irigykedve,vagy megvetéssel , mondván :-hogy tudtam ilyen autót venni?! Persze vegyes érzelmek öntenek el ilyenkor : - általában mosolygok és csodálkozom mekkora barom(bocs) - kinyílik a nem létező bicska a zsebembe :/
Mindent összevetve azt látom az utakon -előre is bocs akiket sértene-, hogy milyen ronda négykerekű valamik mennek......és üditőleg hat,szinte örülök mikor szemben találom magam egy testvérrel,milyen széééép, vagy ha a baumax kirakatában épp meglátom magunkat :D
Bocs,ha csepegősnek vagy saját nyal-nyalnak tűntem....de ez a szerelem :)
Mióta megleltem a PT fórumot, napi rendszerességgel olvasgatom és nézem az eladó PT-ket is. Még keresem az igazit:)) Az lenne a kérdésem hogy digit klimával kiadtak PT-t a frissítés előtt? Mert az eladó autók között töben írják hogy digit klima de ugyan az a fűtésállító a képeken mint a manuális klimásoknál.
Szerintem lopni nem lopják nagyon. De úgyis bármilyen autót veszel, érdemes felvértezni némi egyedi védelemmel.
A formája szép, kortalan, nekem belülről is bejön. A régi jobban, mint az új...
Amennyire én olvasgattam, leggyakrabban a futóművel vannak gondok, mert a nagy súly és a magyar utak nem jó barátok. De ez elég sok autómárkára igaz, az alkatrészek pedig nem horror árban vannak.
A CRD motor a Mercitől, az 1.6-os a BMW-től származik, ezek jó előjelek.
CRD nekem stabilan 7.5-öt iszik, elővárosi, városi használatban.
A nagy fordulókör okoz néha nekem kihívást, de ez leginkább megszokás kérdése.
Ami szerintem a konstrukció rovására írható, az az, hogy túlsúlyos a szerkezet (a CRD több mint 1,6t). Ez feleslegesen növeli a fogyasztást, és a menetteljesítményekre sincs túl jó hatással. Ennek ellenére a CRD-vel nagyon szépen lehet lépdelni. Kétezernél kezd tölteni a turbó, de én ritkán pörgetem efölé. 1500-2000 között kényelmesen lehet tartani vele a ritmust.
Drága barátaim! Lévén nem kimondottan műszaki beállítottságú ember, egyszerű szavakkal és gondolatokkal csupán annyit szeretnék leírni, hogy ne gondolkozzatok, sokan sok mindent mondanak. Ennek a tipusnak vannak örök és hűséges rabjai, ugyanakkor a másik pólus, az ellentét is hallatja néha a hangját. Tény: ez egy csoda, szép, mi több gyönyörű autó, ezzel nem kocsikázunk, ez maga egy életforma. Fogyasztása, az én 2.2 CRD-émnek 8 liter, városban, de ezt hozza télen nyáron. Ha kevesebbet szürcsölne biztosan többet kellene szervízbe hordani, valahol ma minden autónak hasonló a fenntartási költsége. Nem kérnek aranyat érte, ha szűrőt kell cserélni, de sokba van egy suzuki kuplungtárcsa, vagy szélvédő csere is. Minden tekintetben megéri, ez az autó, amelyik minden szinben pmpázik, talán csak az a baja, hogy a benzines 1.6 os motorja kicsit gyengus a súllyához képest
Sziasztok! Borzasztóan irigyellek jabba111, te már célegyenesben vagy. Fél éve tipródom egy helyben, visszaolvastam a topikot, elolvastam, amit találtam a típusról, visszavertem a környezetem józan eszemre hatni próbáló lebeszélési kísérleteit (drága fenntartani, ellopják, nem lesz egy nyugodt éjszakám, javíttatni egy kisebb vagyon, annyit eszik, mint egy teherautó...), de úgy tűnik nincs mit tenni, végletesen beleszerettem. Mostanában a kínálatot böngészgetem, és várom, hogy megdobbanjon a szívem, na, ő kell nekem. Persze van még néhány praktikus kérdés, ami tisztázásra vár, például, hogy 1,6, vagy 2,0. Az előbbi nyilván barátságosabb az ember pénztárcájához, de ekkora kasznihoz olyan kevésnek tűnik, ráadásul inkább hosszabb utakhoz használnánk, nem annyira városban. A száguldozás ugyan nem kenyerem, de azért nem örülnék, ha a Tátra hágóin tolni kellene. Egyszóval, mindenféle támogató vállveregetést, jó tanácsot, hasznos tippet, egyebet szívesen fogadok, ami így autóvásárlás előtt jól jöhet, és ígérem, ha meglesz villogni fogok, és előzékenységet tanúsítok mindenféle közlekedési helyzetben.