Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie-13 Creative Commons License 2014.07.16 0 0 31568

Meg hat ahogy olvasom mindig valtoznak az olajok mindig van vmilyen ujitas vmelyiknel....

 

 

A helyzet az, hogy az autód motorja ősöreg tervezés (1998-as modellévű IV-es Golfban már volt), igen egyszerű konstrukciójú szívó benzinmotor, meglehetősen konzervatív teljesítményleadással (kortárs francia 1.4-es motorok 90-100 lóerősek voltak).

 

A gyári előírás kifejezetten laza, az 502.00 nem valami trükkös szabvány.

 

Tehát ha a motor egy 502.00-as, 5W40-es Castrolt kap, akkor teljesen rendben van minden.

 

Viszont ha a maximumot keresed, akkor válassz 0W-30-as olajat - ezek biztosan a legnemesebb alapolajból készülnek, és hidegindítás után ezekkel épül fel leghamarabb a kenés. Ami a márkát illeti, valóban szimpátia, bizalom kérdése a választás. A Seat maga a Repsol olajokat ajánlja, de a Repsolnak nincsen 0W-30-as olaja, ami tudná az 502.00-t. Viszont az Aralnak és a Castrolnak van (és talán másoknak is).

 

 

 

 

Előzmény: enterprise (31566)
oLayos Creative Commons License 2014.07.16 0 0 31567

T enterprise!

 

A dugattyúkon nem szoktak védőréteget létrehozni, hanem a hengerfalon. A VW a porszórást alkalmazza, de első kísérlet a 3 hengeres 1,4 FSI-nél volt. Kezdeti bakik velejárójával együtt.

 

... de ne OFF-oljuk a topikot.

 

" ...  ahany forum annyi fele velemeny ... "

 

Ez természetes. Ahány ember annyi vélemény.

Itt igyekszem a hivatalos álláspontnak megfelelően írogatni, de persze nekem is van saját bejáratott magánvéleményem.

... viszont itt nem megyek szembe a forgalommal!

Előzmény: enterprise (31566)
enterprise Creative Commons License 2014.07.16 0 0 31566

Szia!

 

Ertem En, hogy ott a w502 stb az olajokon de ahany forum annyi fele velemeny...

Na igy igazodjon ki az ember....

 

Mivel egyszer mar kellett a dugattyukat cserelni ezert a legjobb olajat szeretnem beletolteni. ( tavaly lettek cserelve ) ( sok ilyen 1.4 75le alap golf motornak kopog a dugattyu x ido elteltevel.... Markaszervizben sem sokkal okosabbak, hogy miert... ( rendessen volt szervizelve stb... )  ( allitolag van vmi vedoreteg ezeken a dugokon es az lekopik akkor kezdodik a kopogas... ezt mondtak legalabbis, de a vw nem ismeri el tipus hibanak pedig nem keves van ilyen. szerviz allitasa szerint  )  

 

Meg hat ahogy olvasom mindig valtoznak az olajok mindig van vmilyen ujitas vmelyiknel....

Előzmény: oLayos (31565)
oLayos Creative Commons License 2014.07.16 0 0 31565

T enterprise!

 

" ... bar a c3-as 5w40es olajnal is ott van a VW 502 00/505 00 ugy ahogy a a3/b3 , a3/b4 es 5w40 esnel is ... "

 

Sztív erre már ugyan megadta a választ, de látom - évek óta - labilis döntéshozó vagy. Ha a kételkedés szikrája mégis ott van, akkor a lelki békéd érdekében tegyél bele EDGE 5W-40 A3/B3 olajat. Már ha a Castrol mellett döntesz, ami amúgy a többi hasonlóval megfelel az autód motorjába.

(szimpátia és befolyásolhatóság kérdése csupán)

Előzmény: enterprise (31562)
enterprise Creative Commons License 2014.07.16 0 0 31564

Oks koszi.

Marka az mindegy?

Castrol, mobil, stb nincs kulonbseg kozottuk?  ( szimpatia dont? )

Előzmény: stevie-13 (31563)
stevie-13 Creative Commons License 2014.07.15 0 0 31563

ez alapjan bar lehet rosszul ertelmezem akkor a c3-as nemigazan valo az autoba?

"   C" kategória: részecskeszűrő kompatibilis személygépkocsi/könnyű haszongépjármű motorolajok    "

bar a c3-as 5w40es olajnal is ott van a VW 502 00/505 00 ugy ahogy a a3/b3 , a3/b4 es 5w40 esnel is....

 

 

Az autódba minden olaj megfelel, amin szerepel a VW502.00 minősítés, függetlenül az ACEA, API, ILSAC besorolástól.

Előzmény: enterprise (31562)
enterprise Creative Commons License 2014.07.15 0 0 31562

Ezt neztem meg:

http://www.goldolaj.hu/content/18-acea-teljesitmenyszintek

 

ez alapjan bar lehet rosszul ertelmezem akkor a c3-as nemigazan valo az autoba?

"   C" kategória: részecskeszűrő kompatibilis személygépkocsi/könnyű haszongépjármű motorolajok    "

 

 

bar a c3-as 5w40es olajnal is ott van a VW 502 00/505 00 ugy ahogy a a3/b3 , a3/b4 es 5w40 esnel is....

 

 

 

Előzmény: enterprise (31561)
enterprise Creative Commons License 2014.07.15 0 0 31561

Oks koszi akkor 5w40 lesz. Es jo a Castrol Ti amit linkeltem vagy nala "jobb" olaj? Vagy ez mar csak szimpatia kerdese, hogy Castrol vagy pl Mobil vagy Fuchs olaj?

Előzmény: stevie-13 (31560)
stevie-13 Creative Commons License 2014.07.15 0 0 31560

Milyen olajat tegyek inakbb az autba 5w30 vagy 5w40?

 

 

Olyan olajra van szükséged, ami tudja a VW502.00 jóváhagyást.

 

Az először linkelt olajok közül csak az 5W-40-esek tudták ezt.

 

Én négy évig hajtottam olyan autót, mint a tiéd (csak a 100 lóerős motorváltozattal), és az mindvégig Elf Excelium NF 5W-40 olajat kapott.

 

Előzmény: enterprise (31559)
enterprise Creative Commons License 2014.07.15 0 0 31559

Ertem.:)

 

Azt tudom, hogy a Castrolnak jobb a marketingje.:)

 

Nem azt mondom, hogy ez csucs jo olaj csak ezt talaltam rola.:)

 

A kerdesem azert meg mindig megvan.:) Milyen olajat tegyek inakbb az autba 5w30 vagy 5w40?

 

 

Előzmény: stevie-13 (31558)
stevie-13 Creative Commons License 2014.07.15 -1 0 31558

Most olvasgattam es ezt is dicserik jo paran.... Errol valakinek velemeny? Jobb mint a Castrol Titanium fst vagy pl. Mobil vagy barmelyik?

 

 

Hm, az Eneos olajok... visszatérő téma :-)

 

Egy csomó dolgot könnyű mérni: például egy autó gyorsulása elég egzakt, könnyen érthető mérés. Vannak területek, ahol a szubjektív elemek dominálnak, például a boroknál, de ott is sok tekintetben biztosra lehet menni, amikor valaki megítéli a terméket.

 

A kenőanyagok nem ilyenek: mérni gyakorlatilag semmit nem lehet (háztartásban előforduló eszközökkel semmiképp), szubjektíve megítélni szintén nincs mit - az olajok közötti különbség több ezer, de inkább tízezer km lefutása során értékelhető, a motorblokk bontásos vizsgálatával. Ilyet senki nem csinál otthon a garázsában.

 

A zajszintet, fogyasztáskülönbséget, hasonló paramétereket hitelesen mérni szintén rettenetesen komplikált dolog, házilag ez sem kivitelezhető, már csak azért sem, mert az olajgyártók ugyan büszkén hivatkoznak csökkenésre, de arra kínosan vigyáznak, hogy annak mértéke a hibahatáron belüli legyen - az Eneos Sustina olajok fogyasztáscsökkentő hatása is pont 2%, azaz a 3% hibahatáron belüli.... nahát.

 

Innentől kezdve az olaj bizalmi termék, hiszen értékelni sem objektív, sem szubjektív módszerekkel nem egyszerű.

 

Bizalmat építeni sokféleképpen lehet, de talán a legfontosabb a kommunikáció. Az Eneos és a mögötte álló JX Nippon Oil vállalat kommunikációja semmiképpen sem tűnik meggyőzőnek.

 

Itt van például ez a hivatalos oldal:

 

http://www.noe.jx-group.co.jp/english/company/brand/index.html

 

Ez bizony gagyi, stock fotókkal a fejlécben, és egy teljesen súlytalan szöveggel a cég logóját illetően....

 

De az anyacég híroldala sem nagyon meggyőző:

 

http://www.noe.jx-group.co.jp/english/

 

Itt ugye simán fent van egy 7 hónapos hír, hogy a cég "közreműködött" egy vietnámi általános iskola építésében.... Az igazán nagy globális vállalatok központi oldalán ennél sokkal nagyszabásúbb projektek szoktak lenni. Az Eneos európai  FB oldalának 243 lájkolója van, de a központi oldal 8,306 követője is komolytalan egy világcéghez képest (ez a szám a Castrol lájkolóinak 4 százaléka, a Shellének pedig 0,15 százaléka).

 

A magyar képviselet oldala még gyászosabb. Stilisztikai borzalom, helyesírási hibákkal, egymásnak ellentmondó mondatokkal. A szokásos marketing maszlag is elég fájdalmas: eleve a szlogenjük, a "Japánban a legnépszerűbb" is a levegőben lóg, semmilyen forrást, felmérést, kimutatást nem linkelnek, ami bármit alátámasztana.

 

Ez így botrány.

 

A műszaki rizsa a Sustina termékcsaládról egy újszülöttnek biztosan új, de egy közepesen kiművelt autószerelőt már sem a "W Base alapolaj" sem a "ZP adalékolási technológia" nem fog lázba hozni: ha nem is ilyen néven, de ezek széles körben elterjedt technológiák.

 

Persze az egész weboldal csúcsa a Vélemények rovat, ahová különböző fórumokból idéznek hozzászólásokat, ilyeneket, hogyaszongya:

 

"Opel Agila B szgk van, azaz Suzuki Splash. Többféle ismert, full syntetic motorolajat próbáltam már! Úgy írnám le, h utca hosszal veri mindet, ahogy le van írva! Köszönöm az ENEOS nak, mert jobb az autómnak, meg Nekem is!"

 

A vállalati kommunikáció legalja.

 

Természetesen nem akarom azt mondani, hogy a FB oldal látogatottsága vagy a honlap helyesírási hibái miatt ne lehetne egy olajban megbízni, de egy magát komolyan vevő globális cég legyen szíves kifizetni néhány száz/ezer eurót egy tisztességes honlapért vagy FB profilért. Ha erre nem gondolnak, vagy csak simán sajnálják a pénzt, akkor miért hinném el, hogy olyan baromi jó adalékokat fejlesztenek, és ha már kifejlesztették, nem spórolják ki az olajból?

 

Az a cég, aki a bizalmi termékei mellé nem fizet meg egy profi kommunikációs céget, arról vajon elhiszem-e, hogy a legjobb mérnököket, termékfejlesztő szakembereket viszont megfizeti?

 

 

Előzmény: enterprise (31555)
oLayos Creative Commons License 2014.07.15 0 0 31557

T W 211!

 

 " ... szerinted melyik ... "

 

Ugyan nem rendelkezik Fiat 9.55535-N1 szabvánnyal, de a Castrol EDGE 5W-40  A3/B4 az amit használnék, ha ragaszkodnék a Castrol márkához.

Főleg a 2012-es ACEA szabvány már a TBN számot is az akkori -N1 minimumra emelte.

 

Előzmény: W 211 (31548)
SLX-350 Creative Commons License 2014.07.15 0 0 31556

Szia MW,

 

Nincsenek pontos ismereteim az MTF 0063-ról de a Castrol választékából a Syntrans Multivehicle 75W-90 nagy valószínűséggel megfelel erre a célra.

Előzmény: MortalWombat (31554)
enterprise Creative Commons License 2014.07.15 0 0 31555

Most olvasgattam es ezt is dicserik jo paran.... 

 

 

Errol valakinek velemeny? Jobb mint a Castrol Titanium fst vagy pl. Mobil vagy barmelyik?

 

http://www.eneos-olaj.hu/eneos/az-eneos-sustina-elonyei

https://the-filtershop.com/spd/E_SU5W40_4/ENEOS-SUSTINA-5W40-4-L-motorolaj#page_artdet_tabs

 

Azt latom, hogy nem olcso....

 

 

Előzmény: enterprise (31553)
MortalWombat Creative Commons License 2014.07.14 0 0 31554

Szia!

 

Köszönöm a választ, a képet meg pláne.

(Eltart egy ideig, amíg rájövök, mi hol van a váltón.)

 

Ennek az MTF0063-asnak nincs valami megfelelője?

Castrol-nál olvastam valami MTF0063-as olajról, de magyar oldalon semmit sem írnak.

Nem hinném, hogy valami übermodern olaj kellene bele. 

 

Üdv:MW

Előzmény: SLX-350 (31552)
enterprise Creative Commons License 2014.07.14 0 0 31553

Meg annyit kerdeznek, hogy 5w30 vagy 5w40 lenne a jobb az autoba?

 

( mint irtam tavaly nyaron volt a negy dugattyu cserelve bar nem tudom ez mennyire szamit,   2004.06.havi az auto, kb 90e van benne )

SLX-350 Creative Commons License 2014.07.14 0 0 31552

Szia MW,

 

Az eredeti előírás a Saab MTF 0063 fedőnevű hajtóműolaj aminek a tulajdonságairól meglehetős ellentmondó információkat találtam. Az API GL-4-es SAE 75W-90-es hajtóműolaj tűnik legvalószínűbbnek, a feltöltési mennyiség 2.00 liter.

 

https://www.genuinesaab.com/psi/files/93-95man-oil.htm

 

Előzmény: MortalWombat (31551)
MortalWombat Creative Commons License 2014.07.14 0 0 31551

Sziasztok!

 

Szeretnék segítséget kérni.

SAAB 9-3 2.2 TiD 125Le 2001-es évjáratú autóban szeretnék váltóolajat cserélni.

Milyen olaj kell bele, és mennyi?

Esetleg lehet azt tudni, hogy hol kell leereszteni és az újat betölteni? 

 

Választ előre is köszönöm.

 

MW

SLX-350 Creative Commons License 2014.07.14 0 0 31550

Szia Gun,

 

A legkevésbé sem :D (Syntrans Transaxle 75W-90).

Előzmény: gun111 (31549)
gun111 Creative Commons License 2014.07.14 0 0 31549

Köszi szépen!

 

Jól gondolom, hogy nem lesz baja Castrol 75W-90, API GL-4+ olajtól?

 

Köszi, üdv!

Előzmény: SLX-350 (31546)
W 211 Creative Commons License 2014.07.14 0 0 31548

Szia!

 

 

A Castrol termékei közül szerinted melyik a legmegfelelőbb ebbe a gépkocsiba?

 

Válaszodat előre is köszönöm!

Előzmény: oLayos (31539)
stevie-13 Creative Commons License 2014.07.14 0 0 31547

Itt a tablazat szerint melyik lenne a jo?

http://www.castrol.com/hu_hu/hungary/products/cars/engine-oils/castrol-edge-no-titanium.html

c3  v  a3/b4  ugyanugy 5w40.

 

 

 

Az oldalon mindegyik 5W-40 olaj tudja a VW502.00-t, tehát mindegyik használható.

Előzmény: enterprise (31545)
SLX-350 Creative Commons License 2014.07.14 0 0 31546

Szia Gun,

 

Ennek a Citroennek a váltójába PSA B71 2330 (más néven PSA 9730A2) jóváhagyású SAE 75W-80-as olaj használatát írták elő, a feltöltési mennyiség 2.00 liter. A gyár (temészetesen) a Total Transmission BV 75W-80-at ajánlja.

A rendelkezésemre álló ismeretek szerint ez az olaj API GL-4+ besorolású.

Előzmény: gun111 (31541)
enterprise Creative Commons License 2014.07.13 0 0 31545

Itt is talaltam olcsobb ha literest veszek:

http://lavina.hu/webaruhaz/termek-adatlap/?id=1264

 

 

 

 

 

Itt a tablazat szerint melyik lenne a jo?

http://www.castrol.com/hu_hu/hungary/products/cars/engine-oils/castrol-edge-no-titanium.html

 

 

c3  v  a3/b4  ugyanugy 5w40.

 

 

Meg a kerdes meg az, hogy jo az 5w40 vagy inkabb 5w30?

 

 

 

( 1eve csereltek a dugattyukat vagy ez mindegy?  )

Előzmény: stevie-13 (31542)
enterprise Creative Commons License 2014.07.13 0 0 31544

Ott valoszinu ez a valasz lenne.:)

Előzmény: Törölt nick (31543)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.13 0 0 31543

Amelyiknek jobban tetszik a csomagolása. Hiába írom le neked, hogy új kora óta Castrolt kap az autómban ugyanez a motor, csak Golfban, a Seat fórumon úgyis meg fog neked esküdni a főmufti, hogy a másik jó bele, mert a Castroltól sz.rrá kopik a motor.. ;)

Előzmény: enterprise (31540)
stevie-13 Creative Commons License 2014.07.13 0 0 31542

Ezt a kettot neztem ki jo ezek kozul vmelyiket valasztani? Ha igen melyiket?

 

 

Én mindenképp a Castrolt választanám, de meg kell jegyeznem, hogy a linkelt oldal ára elég magasnak tűnik.

Előzmény: enterprise (31540)
gun111 Creative Commons License 2014.07.13 0 0 31541

Sziasztok!

 

2003-as citroen c3 1.6-16v valtoolaj feltoltesi mennyiseget es ajanlott markat tudnatok irni?

 

Koszi!

enterprise Creative Commons License 2014.07.13 0 0 31540

Sziasztok!

 

2004es 1.4 ( 75le ) Seat Cordiba vennek olajat.

Tavaly volt a negy dugattyu cserelve.

 

 

http://www.olajshop.hu/castrol-edge-titanium-fst-5w-40-4-l.html

http://www.motorolajkiraly.hu/index.php/motorolaj/olaj/Midland_Synova_5W40_Motorolaj_1L/635

 

 

Ezt a kettot neztem ki jo ezek kozul vmelyiket valasztani?

Ha igen melyiket?

 

koszi

oLayos Creative Commons License 2014.07.09 0 0 31539

T W 211!

 

"...Fiat Panda 1.3 Multijet

1248 ccm

51kW

Diesel

188A8000 mot. kód

2005. évjárat ..."

 

Ehhez a motorhoz 2007-ig az alábbi elvárást fogalmazta meg a gyártó:

 

SAE 5W-40, ACEA B3/B4, API CF, FIAT 9.55535-N2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N°F515.D06, MB-Approval 229.3, VW 505.00, VW 502.00, GM-LL-B-025

 

Selénia WR 5W-40

Mobil1 New Life 0W-40

Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W-40

… meg még található!

 

... majd 2007 őszétől:

 

SAE 5W-30, ACEA C2, FIAT 9.55535-S1 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N°F510.D07

 

Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30

Total Quartz Ineo Ecs 5W-30

Selénia WR P.E. 5W-30

… és ilyen is van még!

 

Tehát ez utóbbi a jelenleg aktuális olajkövetelmény. 

 

Mivel azonban az említett autóban nincs még részecskeszűrő részemről én maradnék az alapajánlásnál. 

Tapasztalatom alapján tisztább motorbelsőt tart fenn, még a csereperiódus vége közelében is. Természetesen egy magánvéleményt nem kötelező megfogadni!

 

... ja és 3 liter kell a cseréhez!:-)

Előzmény: W 211 (31538)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!