Most beszéltem a haver PUG-os szerelővel, azt mondja, hogy nem biztos, hogy rossz a thermosztát, ne foglalkozzak vele. Ha baj lenne szerinte, a sárga színű motordiagnosztikai lámpa is kigyulladna. Arra kérdezett még rá, hogy a fűtés jó-e, nem tudom, hogy a kettő kihatással van-e egymásra. Minden esetre ezek után nem babrálom, ha hozzá kellen nyúlni, azt mondta volna.
Nekem 2002, 2 l-es, még színre is olyan, mint az Öregedé. Csinálta a tavasszal, a nyaralás előtt - nem mertem belevágni a több, mint 5 ezer Km-es útnak így - cseréltettem az indító motort. Nem hivatalosan a gyári, szerelési díjjal együtt 30 db ezresem volt. Utána másik szerelő jól lehülyézett, hogy lehet, javítható lett volna. Bendix-re gyanakodtunk, hogy mi az, itt részletesen olvashatod némi rékereséssel. Május környéke. A csere óta nincs ilyen gondom.
Na most egy kicsit el vagyok kenődve. A Laca aztmondja a termosztát 1500 ft. Ehez képest ezt az emailt kaptam a Fábiántól:
"Az Ön autójához a termosztát kétféle lehetséges (az alvázszám ismerete mellett pontosítható) Az egyik fajta 8844 Ft-ba kerül, a másik pedig 10 506 Ft-ba, a munkadíj pedig bruttó 6800 Ft."
Van valamim ötletetek, hogyan tudnám minimalizálni a költségeket? Vagy jó bele más termosztát is?
Nem tudom volt-e mostanában szó róla. Kicseréltem a kerekeket télire a hétvégén és láttam, hogy a hátsó lengéscsillapítókról kecsúszott a porvédő gumiharang. Egy egyszerű de határozott mozdulattal fel lehet őket pattintani a helyükre. Gondolom álltalános lehet a kombinál ill. az sw.-nél, talán még a símánál is. Nézze meg mindenki a magáét, jön a lucskos idő, a lecsúszott porvédő miatt ne menjen tönkre a lengéscsillapító. Kár lenne több tizezret fizetni egy apró elmaradt mozdulatért.
Nekem a 607-esem van 2.2 HDI -m . Ha átugratok a 607 -es fórumba olvashatjátok, hogy mindenki áradozik a chippelésről. Mondhatom nálunk mindenkinek bejött. a sját tapasztalatom majd 1 literrel kevesebbet fogyaszt és az amúgy nem "gyorsvonat" autó fürgévé vált (134LE-ről 170LE-re). A fogyim most computer szerint (5000 km átlaga) 6L/100 km !! Ténylegesen is 6.5 alatt. (kb a comp 3 dl -ert csal). Szóval én (mi) csak javasoljuk. Egyébként én (mi) egy Üllői gurunál chippeltünk (motorvez. progi, nem box) a neve Halacs69 a fórumunkba. Peugeot szerelő .
Más .
Fater is csatlakozot a peug.osokhoz (2004 -es 1.6 sw 60.000km Mo.-i 1.- gazdás) . Az Ő problémáját kérdezném. egy ideje indítaná az autóját (és hol csinálja hol nem alapon) nem indít az autó. Semmit nem csinál kulcs eltekerésre . Aztán újra próbálja és beindul. volt valakinek ilyenje? sajnálnám ha komolyabb baj lenne , mert én beszéltem rá erre az autóra (sőt én szereztem neki) és nagy égés lenne....
A fogyasztásom, ha normálisan megyek kevesebb lett, legalább fél literrel, de én azért nem nagyon kimélem, ami nem azt jelenti, hogy folyamatosan tökiggázon megyek, hanem inkább a gyorsulását használom ki, és elözgetek rendesen.
Ez a második 307-esem, az elsö is chippelve volt, ott is a kuplung probléma jött elő, itt is, de ez egy délután otthon simán orvosolhato probléma. Sajos nem méretezik tul mint a VW-t.
A következö kocsim is átesik a chippen akármilyen diselmotorja is lesz, mert rettenetesen rugalmas lesz töle.
Velem is megfordult a világ, amikor megtudtam, hogy milyen dinamikusan megy a 407-es az 1.6-os HDI-vel! Megfordult a fejemben, hogy ilyet szeretnék. De olyan alacsonyan van a plafon, hogy komoly félelemérzetem támadt. Úgyhogy forever 307 SW! :)
Mennyi km-t ment az autód az új programmal? Mik a tapasztalataid, van-e (káros) mellékhatása? Változott-e a fogyasztásod, merre, mennyit. (Tudod, a "chiptuning kontra P-box kontra nyugodjak bele a 240 Nm-be mer ez még mindig sokkal több, mint a benzineseké, sokkal kevesebb naftából" kérdéskör mélyebb kitárgyalása miatt kérdezem.) Meg még az is egy érdekes kérdés, hogy egy két literes blokkból lehet-e könnyebben kihozni ilyesmit 8 szeleppel, vagy a 16 szelepes, de csak 1,6-osból.
Vagy cseréjjek motort, mi? Egyből bele is tetetném az új 2,2-est... Hátha nem is lehet bele tenni. Ú. elment az eszem... :) De teljesen mégsem:
Egy hete láttam itt egy eladó 206-ost. 206-ost, tehát 206-ost (a 2003 utáni, újabb lámpás szériából). A hirdetésben rá vót írva, hogy 2 literes új HDi van benne, 138 lóval. 1000 kilóra. Szép lehet. állítólag még az 1,6-os 110-essel is úgy megy, mint az ördög. (Olyanunk lett majdnem, olyat rendeltünk, csak aztán a szerencse, ugye... lett a 307 SW)
Nekem az SW előtt egy Laguna Grandtour 1.9dci 130LE volt. Azért az egy kategóriával feljebb van és ez érződik is rajta. Sokkal csendesebb, meg olyan jobban összerakottnak tűnik, viszont unalmasabb a beltere.
Fogadok, hogy turbódizel volt a tönkrement laguna is, mert azokkal szoktak ilyen rémségek megesni. Sokan nem veszik tudomásul, hogy a turbós gépekre kicsit jobban oda kell figyelni és ezt meghálálják, ellenkező esetben meg kurva sokba kerülnek.
Mondjuk a gyökér kereskedők sem mondnak egy rohadt szót sem arról, hogy öcsi, azért ha meghajtottad a pályán, akkor ne állitsd már le azonnal a kútnál, stb...
Elég komoly francia flottánk van és azért amelyik kocsinak normális gazdája van, az 250.000km után is rendben van, amelyiknek meg fakezű, az már 70.000-nél szar.
Az ATV-n ma reggel volt a Renault. Grand Tournak tesztje, dícsérgették. Jókor... Annak idején nekem is megakadt rajta a szemem, de aztán győzött az SW.
Olvastátok az A2-t? Egy szerencsétlen muksó Lagunát vett 7,5 milláért (Grandtour), majd 3 évesen 9 nappal a szavatosság lejártata után szétesett a motor alatta az autópályán, kb. 2 millás javítási költséggel 120ekm-nél. És előtte egy hónappal volt a 100 ezres vezérműszíjcserés kötlező szervízen 300 ezerét. Szóval kicsit aggódik, hogy gyorsan avul az autója, most kb. 1 millát ér :-(
Pedig vehetett volna SW-t is :-))
1. csak 5,5 millába került volna
2. az autópályán az is megállt volna alatta, de csak egy turbócső miatt (80euro).
3. kötelező 100 ezres vezérműszíj cserés szervízt 100 ezerből megúszhatta volna Frédiéknél.
4. és kb. 3 millát érne az autója
Akar még valaki Renault - venni?? Forever SW :-)))
:-( összeomol. A "báltermi villám" férevezetett, ez csak a Sweetéknél volt. Attól még lehetsz rendes srác:-)) /az is vagyol/ De ELP-on nem találkoztunk volna, anno a szomszéd gyereket is lecsaptam az örökös "képkiállítás" miatt.
Ezért is írtam, hogy nagyon nem érdemes fogyasztást számolgatni. Mentem már az 1.4-sel ( fed. comp. szerint ) 3.2 l-rel is,nyáron, városban, klímával, 50-nel. Igaz, gyorsításkor a csigák mellettem ....huss elvágtáztak. De ennyit írt ki.
A fogyasztósdi kérdés egyk legfontosabb eleme az embertípus faktor. Ismerek olyanokat, akik 15 méterrel a kereszteződés előttig gyorsítanak, azután satufék. Na ez használ a fogyasztásnak. Ugyanakkor van aki az utolsó 50 métert üresben gurulja. A különbséget mind eltudjuk képzelni literekben is.
Szerintem a fogyasztásod természetes. Nekem, csak benzines autóim voltak, csak városban közlekedett, és csak néha sportosan. Dácia: 11.5. Lada 2107-es 10., Seat ibiza 1200-as 10.l. Opel Omega 2000-es 12.l. Peugeot 307 1.4-es nyáron 7.7, télen legnagyobb hidegben 9.2l. A te 1600-as opelod 7 literes fogyasztással az szinte már X. akta.
A nyomatékom nem lett mérve, de volt aki ugyanezzel a chippes progival lemérette, szerinte 310Nm 142Le volt. Valahol eköröl van.
A Kéttömegü lendkerekes megoldás birta a nyomatékot, csak elöjött a csilingelés nálam is, gariban cserélték egytömegöre, de az kb 1honap alatt feladta, és tárcsacsere lett belöle.
Most lehet, hogy egy világ omlik össze benned, de ezek az előadók sosem voltak a kedvenceim, kicsit messze állnak tőlem (is). Könnyekkel küszködve vallom ezt be !
Én inkább a dancefloor-t favorizálom.
Persze, ez nem azt jelenti, hogy ne ismerném őket.
Tudod, arra gondoltam, ha egyszer így elkezd rakoncátlankodni, gondolhat is akár egy nagyot és nem nyit ki a termosztát. Na ezt nem szeretném megvárni. Nekem sem 90 fölé, inkább túl lent van a megszokotthoz képest, de ha egyszer már beindult, bármi megtörténhet.