Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.03 0 0 60741
Vagy Vác és Balassagyarmat közt kb. félúton, Drégelypalánkon leszállsz a vonatról, elvileg van csatlakozás Parassapuszta felé busszal. Ott leszállsz, átsétálsz Ipolyságra - ne csak Homokig menj, hanem be , a városközpontba, mert a vasútállomáson szinte nulla a forgalom. A központból, az autóbuszállomásnak csúfolt placcról több átszállással, de el tudsz jutni. A magyarokat nem csipázzák a környéken, ahogy tapasztaltuk fotóstársakkal.
Előzmény: -Smiley- (60739)
DUD-591 Creative Commons License 2015.01.03 0 0 60740

Üdv.!

 

Tudnátok olyanba segíteni, hogy mind a 24 Volán-társaság esetében egy teljes forgalomban levő autóbusz-állományszám (volánonként) a december 31-ei állapot szerint?

-Smiley- Creative Commons License 2015.01.03 0 0 60739

Köszi az infót.

 

Igen pár éve is kérdeztem, akkor meg tudtam oldani egy rokonom által végül, de ismerve a MÁV/VOLÁN egyre jobb menetrendjét, érdeklődtem, hogy van-e valami változás azóta?


A Balassagyarmat szlovák oldalán lévő betonplacc ez lenne, ez a buszvégállomás? 

http://goo.gl/maps/XPVUR

 

Miért nem megy át legalább 3-4 óránként egy nyamvadt busz a határon Gyarmatra? Ki érti ezt a remek közlekedést? 

 

 

Előzmény: timetable (60736)
timetable Creative Commons License 2015.01.03 0 0 60738

Gyanús volt nekem hogy ez már téma volt valamikor, de egyszerűbb volt a választ megadni, mint utánakeresni. :)

 

OFF

Három éve Füleknél egy vasazós cigányt stoppoltam, ő hozott át a határon...:D

Előzmény: 18-09 (60737)
18-09 Creative Commons License 2015.01.03 0 0 60737

2 éve is eljátszotta ezt, aztán csak kijutott valahogy...

Előzmény: timetable (60736)
timetable Creative Commons License 2015.01.03 0 0 60736

Szorítkozva arra, hogy a lehetséges útvonalakat megadom:

 

1. Balassagyarmatra eljutsz busszal vagy vonattal. A buszállomás gyakorlatilag ott van az Ipoly-híd mellett, így ez esetben talán ez célszerűbb. A hídon átsétálsz, majd balra kanyarodsz, és körülbelül 300 méter múlva ott lesz az a betonplacc, ahonnan indulnak buszok Nagykürtösre, illetve egyik-másik közvetlenül Losoncra.

 

2. Elvonatozol Ráróspusztára, átsétálsz a folyó fölött, majd balra fordulva kb. száz méter múlva ott lesz a buszmegálló  /Trenč, Rároš osada/, ahonnan járnak buszok Losoncra.

 

3. Vonattal Somoskőűjfaluig, ahonnan kb. tíz perces gyaloglással el lehet jutni a határra, melynek a szlovák oldalán lévő megállóból /Šiatorská Bukovinka,,št.hr./ járnak buszok Losoncra. Van Salgótarjánból helyi busz is, ami egyből a határra megy.

 

A szlovák menetrendi adatbázist itt találod:

http://cp.atlas.sk/bus/spojenie/

 

Eredményes kutakodást...

Előzmény: -Smiley- (60735)
-Smiley- Creative Commons License 2015.01.03 0 0 60735

Tudnátok-e nekem segíteni abban, hogy Pestről kéne Szlovákiába, Losoncra utaznom.

Bármilyen menetrendet nézek vagy Párkánynál vagy Hidasnémetinél lép ki az országból valamilyen járat.   Tőlünk északra egyáltalán nem jár át se Balassagyarmaton, se Rárósnál, se Ipolytarnócon se Salgótarjánnál legalább a legelső faluig semmilyen busz, hogy csatlakozás legyen a szlovák hálózathoz?  

 

Ez mennyire gáz már?

trizs77 Creative Commons License 2015.01.03 0 0 60734

1./ dolgozói bérezéssel kapcsolatos szabályokat is egységesítették.

 

---------------------------

 

Igen.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

2./ Régiós szinten határozták meg a bérszinteket?

 

-----------------------

 

Igen.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

3./ Vajon a dolgozók többsége rosszabbul, vagy jobban járt az összevonással ebből a szempontból?

 

------------------

 

Szükségképpen jobban jár.

Majd minden új cégben volt gyengébben fizető ex Volán társaság.

Az Ő bérszinvonalukat most fel kell emelni.

Nem mától.

Úgy tudom erre egy naptári év van adva.

 

Az, hogy létszámában a kevesebbet keresők voltak többen, vagy a jobban keresők azt új társaságonként külön-külön változik.

 

 

timetable Creative Commons License 2015.01.03 0 0 60733

Óvatos kérdés a Közlekedési Központosodás kapcsán: ahogy sok mindent, feltételezem a dolgozói bérezéssel kapcsolatos szabályokat is egységesítették. Régiós szinten határozták meg a bérszinteket? Vajon a dolgozók többsége rosszabbul, vagy jobban járt az összevonással ebből a szempontból?

siófoki35 Creative Commons License 2015.01.02 0 0 60732

Azzal olyan sok gondom nincs is, inkább a másik kettővel :)

Előzmény: Adambence (60731)
Adambence Creative Commons License 2015.01.02 0 0 60731

Starjánhoz annyit, hogy minden városrésznek megvan a maga "számkódja" és ezek összekötéséből jönnek ki a 2-3 jegyű járatszámok, szóval teljesen érthető.

Előzmény: siófoki35 (60727)
trizs77 Creative Commons License 2015.01.02 0 0 60730

egy alkalmat kivéve kaptam jegyet ott nem volt gép különjáratos kocsi volt, amin nincs jegykiadó , kiesett egy busz ezt küldték, és azon K7 se volt....

Ott izgultam, hogy a pénzem nem fogadja el, jegyem nincs, kicsit fura volt az a grátisz út.

 

-------------------

 

1975-1985 között a VB-nál bevett gyakorlat volt ha extrém pótlás kellett (nem tervezett, nem másodrész, stb.) és különjárati ment jegy minden nélkül, akkor pályaudvari ügyeletes tiszt szóbeli engedélyével, ingyen vittük végig a vonal utasait.

Aki ilyenkor pénzt kért azt nagyon meg------------k.

 

 

siófoki35 Creative Commons License 2015.01.02 0 0 60729

Ennél bonyolultabban nem is lehetett volna megoldani :D

Előzmény: Snake-Mojzi (60728)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2015.01.02 0 0 60728

Tarjánhoz van egy elég nehezen emészthető térkép megállólistával, külön fájlban:

http://nogradvolan.hu/new/files/sthelyi/sthelyi_halozati_terkep_20141010.pdf

 

Valamint az oldal alján vannak részmenetidős megállólisták pdf-ben, amikbe véletlenül sem írták bele az indulási időket...

Előzmény: siófoki35 (60727)
siófoki35 Creative Commons License 2015.01.01 0 0 60727

Körülnéztem a nógrádi helyijáratok ügyében.

Hát döbbenetes, ilyet még nem láttam :D

 

Bátonyterenye.

http://nogradvolan.hu/new/files/mrend/bterenye_helyi_mrend_2013_02_01.pdf

Alapvetően van 1, 2, 3, 3A, 11 és 11A járat, már kb. ez is soknak tűnik egy ilyen méretű városban, de ezeknek van kismillió alváltozata is, darabonként egy vagy kettő indulással... én, aki sosem jártam ott, pokoli káoszt látok az egészből, vajon a helyiek értik a rendszert?? Miért nem lehet ezt értelmesebben megszervezni? Vagy ha már ilyen, nem kéne adni hozzá valami térképet? Vagy megállólistát? Vagy bármit? Döbb.

 

De Balassagyarmat sem jobb.

http://nogradvolan.hu/new/files/mrend/mrend_bgyarmat_20150101.pdf

Itt is van vagy 15-féle járatszám, itt is van egy jelölés alatt többféle, megállólista már van, térkép nincs.

Kérdés itt is az, hogy a helyi lakosok ezt értik??

 

Salgótarjánban is kicsit soknak tűnik a járat, megállólista és térkép elkélne hozzá, de legalább egy számhoz csak egyféle útirány tartozik...

http://nogradvolan.hu/new/files/mrend/Sthelyi_mrend-20141129.pdf

 

 

 

-Smiley- Creative Commons License 2015.01.01 0 0 60726

Este 8 után próbálkozz Esztergomi járatokon :)

Előzmény: Törölt nick (60725)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.01 0 0 60725

Nem értem, talán megtévedt a dolgozó?

Mert új járatról van szó?

 

Komoly eredmény, hogy engedélyeztek egy ilyen járatot.

Talán abban reménykedik, hogy bejáratós a járat, kevés utassal talán azért is sietett annyira?

 

Kb.: 1990 es évek közepén, végén kikoptak a jegyet nem adó sofőrök ennél a cégnél.

Addig virágzott ez , sőt egy gumi cserénél benn a telepen pl.: 1991 körül 70 Ft jattot kért egy szerelő. Akkor egy kezdetleges mátrix nyomatóval is nyomtattak előre jegyet, feltűnő volt a betűkülönbség, nem helyben nyomtatta ki ugye, a dátum stimmelt, míg az időadat nem.

Volt aki nyíltan csinálta, amikor ellenség jött egy utas hátrament és még időben kapott jegyet. A profik nagyon jól nyomták.

Távolságiban a gyulai kocsit 3 szor is ellenőrizték egy nap alatt.

Talán a helyiben a ollós trükkel találkoztam vagy 2 éve egy esti járaton utoljára.

A sofőrnél váltott jegy vékonyabb volt, le volt vágva gondolom a korábbi géppel rátett gépi érvényesítés.

Pestre kb. 1998 tól nem küldtek zsebre dolgozó sofőrt eddig.

 

Ha így folytatja, akkor nem marad meg a járat, mert 0 bevétellel a vezetőség nem dönthet másként. 

 

Biztos bennem van a hiba, de én egy alkalmat kivéve kaptam jegyet ott nem volt gép különjáratos kocsi volt, amin nincs jegykiadó , kiesett egy busz ezt küldték, és azon K7 se volt....

Ott izgultam, hogy a pénzem nem fogadja el, jegyem nincs, kicsit fura volt az a grátisz út.

Előzmény: Törölt nick (60724)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.01 0 0 60724
Én is utaztam már jegykiadó nélküli buszon. Kaptam Á/7-est:

http://users.ininet.hu/somogybusz/jegyek/nagy/kpv-bpe833-6103-segesdsszob.jpg

A fájlnév el is árulja a dolgot: BPE-833, Segesd-Somogyszob, az akkor kísérleti jelleggel nyitott 6103, Segesd-Somogyszob járaton. Sofőrbá még csak jelét sem mutatta annak, hogy bármiféle maxizás részéről fölmerülhetne. Összesen négy ilyen Á/7-est gomboltunk le róla.
Előzmény: Törölt nick (60722)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.01 0 0 60723
Köszönöm.

Legutóbb 2014.01.01-jével Balatonvilágos váltott megyét: Veszprémtől Somogyhoz csatlakozva. ;)

Az 1990-es évek közepén még "én" is barna 266-os voltam, sok Siófoki társammal együtt, később megkaptam a Kapos-zöld színt "én" is. Sajnos csak 2005. őszén kezdtem a buszfotózást, az első valamirevaló képeim 2006-osak. :(
Előzmény: Törölt nick (60721)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.01 0 0 60722

BPD-017 2 órája     259510 Az Agria karácsony óta nálam a Volánbusz, a Vértes és az Alba után épp csak lecsúszott a dobogóról a legkevésbé szívemcsücske Volánok rangsorán a jegyadás-jegynemadás témakörében. Távolsági járaton végállomástól végállomásig nem akart jegyet adni, a jegypénztári rendszer nem ismeri a járatot. Térden állva könyörögve, minden érvemet bedobva sikerült kicsikarni egy 90%-os jegyet belőle. :/ Menetrendhez képest 28 perccel hamarabb értünk a végállomásra. A Kaposos dzsipszis kütyü már 1 perc sietés esetén is pirosan figyelmeztet. Ekkora mínusz esetén tutira elfüstölt volna buszostul és buszállomásostul együtt...Előzmény: HBweb hu (259503)

 

1. A busz csak leszállás céljából áll meg a Budapest közig határa után!

Magyarul Erdőtelektől Poroszlóig nem vesz fel utast.

E miatt a sietés meg van engedve ha nem vesz fel utast akkor mi értelme menetrend szerint közlekedni?

Ez olyan, mint amikor még nem kellett Ludason megállni, és mondjuk 5 perccel hamarabb ért Eger Volán telephez ahol nem vesz fel utast.

Lett volna értelme várni?

Annak fényében, hogy a belvárosban meg késést is össze tud még szedni a busz végállomásig.

 

http://www.volanbusz.hu/hu/menetrendek/vonal-lista/vonal?menetrend=1071

 

http://www.volanbusz.hu/hu/menetrendek/fuzet-keszito/print?menetrend=1071&mode=pdf&dir=to&menetrend_id=194

 

A kalapjel a mérvadó!!!!

A jegy téma érdekes utaztam már olyan járaton amin nem volt jegykiadógép.

Nem érdemes feszegetni ezt a kérdést.

Tudom emlékbe is szeret eltenni az ember jegyet, amolyan kultikus tárgy is egyben.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.01 0 0 60721

Keszthely megyeváltása:

 

http://hu.wikipedia.org/wiki/Keszthely

 

"1950-ben a közigazgatási átszervezéssel Keszthely Veszprém megye része lett, ahol periferiális helyzetben maradt. Az1954-ben városi rangra emelt Keszthelyen nem történt komolyabb fejlesztés az 1950-es1960-as években, így a város megőrizhette régi patináját. Az 1970-es években aztán új lakótelepekkel bővült a város, amelyekhez újabb iskolák épültek. A városban jelenleg öt középiskola működik, a Gazdasági Akadémiát 1970-ben emelték egyetemi rangra. Ebben az időszakban honosul meg itt a textilipar és az alkatrészgyártás is, amelyek azóta megszűntek. Megindult közben az idegenforgalom fejlesztése is, így 1971-ben átadták a 480 ágyas Helikon Szállót, 1985-ben pedig az 1959-ben épített Motel helyén a Phoenix Hotelt. Megújult a Hullám Szálló is. A város déli részén továbbá nagyobb vállalati üdülők épültek, amelyek ma többnyire panzióként üzemelnek. 1979-ben Keszthely és környéke Zala megyéhez csatlakozott."

 

Vannak megyeváltó települések, legutóbb 2000-2002 között Veszprém megyéből pár kis község került Győr-Moson Sopron megyéhez.

Ez érintette a Bakony Volán területét is...

 

Én nehezen fogadom el az egyen fehér arculatot a korábbi egymástól jól elkülöníthető design megjelenés jól eltalált volt,  kár, hogy ez is megszűnik, a VOLÁN cégek egybeolvadásával.

 

Nálatok is volt érdekes Somogyban a Nagyatád, Marcali, Kaposvár eltérő színvilágra festett buszokkal találkoztam az 1990 es évek közepén.

Pl: Nagyatádi kocsik barnák voltak, a pisztácia zöld szín az a kaposvári kocsikra volt jellemző.

 

Azokból az időkből van esetleg fotód?

Előzmény: Törölt nick (60720)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.31 0 0 60720
Köszönöm szépen! :) A két vonal a somogyi kötődése miatt került a látókörömbe. A somogyi megyehatárok változásai ismerősebb téma, mint a Kis-Balaton szabályozása, de utána fogok olvasni (ez nem újévi úgysem teljesülő fogadalom).
Előzmény: Törölt nick (60715)
sosiforda Creative Commons License 2014.12.31 0 0 60719

Pedig azt hittem, hogy ez már átcsoportosított, ahogy Hatvanban is láttam egy korábban csak errefelé csak a Jászkunnál fellelhető Plasma midit, az egyik babakocsis utas hiányolta is, hogy jó lenne, ha többször az járna.

 

Előzmény: Snake-Mojzi (60718)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.12.31 0 0 60718

"Tatabányán is flangál Albás feliratától megfosztott piros csuklós"

 

Az éppen magán gép (Szöllősi Travel), egy ideig az ipari parki szerződéses járatokon dolgozott, most Volán-alvállalkozásban.

Előzmény: sosiforda (60709)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.31 0 0 60717

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=133097286&t=9008229


trizs77 20 perce Creative Commons License 273443
Mi a véleményed az átalakulásról?

-----------------

a pár éve volt 106-108 városi helyi közforgalmú közlekedés - szerintem - a következő években zsugorodni fog.

Csökkenni fog az ellátott városok száma, illetve hálózat és üzemidő csökkentésre számítok ott, ahol megmarad a közforgalmú, közszolgáltatáson alapuló városi közlekedés.

Az elővárosokban az eszközpark majdnem végleges, de mindenképpen kritikus elöregedése miatt, drasztikus költségnövekedésre és megnövekedett menet/járat kimaradásokra számítok, köszönhetően a ma már majd fél évtizedes járműbeszerzési tilalomnak.

 

Az utolsó bekezdés az érdekes.

Volt egy beszerzési stop.

Időnként használt illetve csak egy két hazai gyártónak kedvező tender volt, ez tűzoltásnak tekinthető.

 

Kérdés, hogy nem a BKK, BKV fog megismétlődni azaz marad egy állami cég tönkretéve meg egy plusz szervezet a maga plusz működési költségével, vízfejével?

 

2016-tól liberalizálni kéne a piacot.

Ez milyen irányt vesz, esetleg csak a Közlekedésszervező szerep marad e csak a Közlekedési Központoknak?

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.12.31 0 0 60716

A VOLÁN nevet én is sajnálom.

A megyei cégek vegyes teherszállítással és személyszállítással foglalkozó cégek voltak.

 

Az 1980 as évek közepén végén elindult egy átalakulás.

1990 es évek elején a csak személyszállítással foglalkozó cégek viszonylag sikeresen alakultak át.

Heves megyében 3, Veszprém megyében 8 Volán Vállalat alakult utóbbiban 1990-1997 között. Bács Kiskun megyében két Volán alakult, a többi megyében egyben maradtak a cégek.

 

Ha már AKÖV akkor egy céget találtam

 https://xn--andornaktlya-kbb.cylex.hu/ceg-info/jt-ak%C3%B6v-kft-675126.html

Igaz ennek az igazi AKÖV-höz nem sok köze lehet....

Előzmény: FOMA (60711)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.31 0 0 60715

Zala megye ha minden igaz a 1960 as évek környékén változott, egy város és pár község talán Keszthely környéke megyét váltott, Kis Balaton szabályozás etc.

 

 

AKÖV cégek: ugye ezek az 1950 es évek közepére alakultak ki.

 

Területük nem megyei alapú volt!

 

Hogy érthető legyen írok egy példát:

 

Heves megyében volt két külön működő  AKÖV.

Egerhez a Szolnok megyei Tiszafüred környéke, és a Borsod megyei Mezőkövesd környéke is hozzátartozott.

Szolnok megyében Jászberény és Szolnok külön külön működtek.

Egy megyében akár több önállóan működő AKÖV is működött.

Egyes AKÖV cégek szívesen indítottak kinnalvós hivatásforgalmi járatokat a másik megyéből is. Ez az egy megye egy vállalat elv után már nem volt szempont, a meglevő helyközi vonalak maradtak, de főleg megyén belüli közlekedés volt az elsődleges, a távolsági járatok megint más szerepkört töltöttek be.

A budapesti távolsági vonalak forgalmát, főleg a Volán 20. Sz Vállalat, a Volánbusz elődje bonyolította le.

Előzmény: Törölt nick (60703)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.31 0 1 60714

Persze nem lennék meglepve, ha akadna még Volán nevű cég is,  ha van ilyen, akkor Takilaci biztos tud róla.

 

----------------

 

Például :

 

 - Baja Volán-Sped,

 - Halimba Volán,

 - Palóc Volán,

 - Pannon Volán Taxi,

 - Volán autódaru Kft,

 - Volán Biztosító egyesület,

 - Volán audit Zrt,

 - Voláncom Zrt,

 - Volán elektronika Zrt,

 - Volán Humán Zrt,

 - Volán Kunsped Kft,

 - Volánpack Zrt,

 - Volán Tefu Szervíz Zrt,

 -

 

ami még VOLÁN nevet visel cégnevében a személyszállító volán társaságokon kivül/felül.

 

 

 

Előzmény: FOMA (60711)
FOMA Creative Commons License 2014.12.31 0 0 60713

Gond egy szál se': 

 

http://www.volanegyesules.hu/tagszervezetek

 

 

De most már inkább igyunk.:-)

FOMA Creative Commons License 2014.12.31 0 0 60712

Jut eszembe, persze hogy vannak ilyenek, elég csak a Volán-nevű taxis cégekre gondolni, és ott még a csiga is megvan, legalábbis nálunk.

Előzmény: FOMA (60711)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!