Az egyik legjobb választás az autódnak a gyári olaj, az olajfogyasztásod is bőven a gyárilag megadott érték alatt van, elmúlni teljesen már úgysem fog másféle olajtól, el kell fogadni. A Toyota motorok sem golyóállóak, vigasztaljon az, hogy a VVT-i motorok egy szériája új koruk óta fogyasztotta az olajat, ezzel szemben, a Priusod már teljesített derekasan.
Nem ezt a Mannol féle borzalmat érdemli. (Egyáltalán tudjuk ki termékét csomagolják?)
A 31588hsz-ban említettem, hog gyári olajat használok és a kérdésem tul.képpen arra irányult volna , hogy célszerűbb lehet e ennyi futás után vastagabb olajra váltani ha a gépkönyv engedi? A szervizkönyv ír:20w50-et,15w40-et,10w30-at és 5w30-at, nyilván ez utóbbit ajánlja legjobban.
Na de 260e km után mi a helyzet......?
Csak API SJ, SL, vagy jobb illetve ILSAC GF3 vagy jobb minősítés van előírva!
Utóbbi pár évben elég sok toyotával kerültem kapcsolatba és nekem úgy tűnik, a 260 egy toyota-nak nem lényeges táv. Ugyanakkor az 1l/10ekm nekem soknak tűnik.
A Toyota ennek gépnek a gyártásakor sehol nem írta, hogy ehhez a modellhez a C2-es olajat javasolná. Az 5W-30 ehhez a 2-es szériához valóban ajánlott, de az ajánlásnál az ACEA -t nem említik.
... viszont az ACEA Cx-nél ott a megjegyzés: nem minden motorhoz használható.
Persze ezzel nem akarom állítani, hogy a C-s olajok megölik a vasat. 261 ezer km és még működik. Az 1 liter tízezrenként meg komolytalannak is nevezhető.
Azért én egy API SL, vagy újabb és ACEA A1/B1, A5/B5 5W-30-as olajat javasolnék. Találni Toyota név alatt is ilyen!
Adott egy 2006-os Prius 2-es 261e km-rel.Az autó tökéletesen teszi a dolgát de tízezrenként kér kb 1 liter olajat.Az autó mo.-i végig 15e -ént márkaszervízben vezetett szervízkönyves.Az említett nem kevés km alatt 2 kivételtől eltekintve gyári Toyota 5w30-as olajat kapott.
Azon tűnődtem, hogy érdemes lehet e ennyi futott km-rel nyáron valami "vastagabb olajra "váltani ami szintén tudja az alapból nem túl bonyolult specifikációt(Api sj, sl Ilsac gf 3 vagy jobb).Egy hozzáértőtől hallottam , hogy ő biztos nem használna ennyi km-nél C2-es olajat, mert az üzemanyag takarékosságot inkább feláldozná a biztosabb kenés (C3) oltárán.
Ehhez a motorhoz a VW 505.00 szabványnak megfelelő olajra van szükség. Olyan olajok közül válogass, amiken fel van tüntetve ez a jóváhagyás. Szerencsére sok ilyen olaj van, ez egy igen elterjedt kategória. (A belinkelt Mannolnak valóban nincs ilyen jóváhagyása.)
Szia! Igen a víz többször jelzett a műszerfalon, a mutató fent a piros mező előtt egy picivel. Ahogy bejelzett félreálltam visszahűlt mentem tovább. A vizpumpa nem keringtetett igen.
Most ki lett cserélve a vízpumpa, minden ok nem melegszik. Víz és olaj is rendben, mármint a szintek.
ezek pontosan mit takarnak. Ha a vized beforrt, akkor a vízköpeny lelevegősödött, a víz nem keringett. Nehéz, de elképzelem, hogy ezt a tömítések károsodás nélkül kibírták.
Ha az olaj valóban 120°C -nál volt, attól még nem károsodik. Húzott TD-knél általában ennyi a normál üzemi hőmérséklete. Még a normálisabb 10W-40-es olajok is bírták. Persze nem nyújtott csereintervallum mellett, és még nem is 15 ezrenként lettek lecserélve.
Erre volt pénzem mondjuk. Nem tudtam kicseréltetni a vízpumpát,m ég így is olcsóbban jöttem ki mint trélerrel. Jövő hónapban ha kérdezek kímélj meg a választól köszi!
Köszi a választ mantec! Az lehet hogy nem való, de eszméletlen terhelést kibírt ez az olaj. A kérdés továbbra is az hogy megéghet egy olaj ha folyamatos magas hőfokon üzemel? Cseréljem le vagy ráér?
Sziasztok! Véleményetekre lennék kíváncsi. Nyaralás alatt tönkrement a vízpumpám, több mint 800 km mentem az autóval úgy hogy 120-122 fokos volt az olajhőmérséklet, a víz meg az égben. Amire kíváncsi lennék az hogy cseréljem le az olajat, kb 3000 km van benne eddig. Megéghetett az olaj? az olaj egyébként Mannol 5w50 szintetikus olaj.