Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

macita 2011.01.21 21:28:36 © 673

Nagyon valószínű, hogy nem alszom!! FIGYELEK! :-) Viszont jó volt látni az általam is épített asztal alatti részt! Ezt talán még senki nem mutatta be! Öröm volt látni, hogy amit elképzeltem egyes helyeken, és megépatettem, az másnak is tetszik! Megérte annyit fáradozni érte! Személyszerint büszkevagyok a MŰVÜNKre!!!! Mindegy, hogy valaki csak egy fogpiszkálót tett bele a műbe, vagy a munka oroszlánrészét viselte a válán, az asztal így lesz, lett teljes!

Előzmény: Zolysys (663)
róbertke 2011.01.21 20:32:33 © 672

Nagyon jó!!! 

Előzmény: martisz (662)
jelmeztelen 2011.01.21 15:25:29 © 671

OFF

"Ugye a 100e plusz az egyértelműen az új kiállítások kapcsán realizálódott"

 

Senkit meg nem bántva, de a látogatók természetesen 2008 előtt nem voltak ilyen sokan, hiszen a kiállítások zárva voltak (a kialakítás/építés miatt ). Természetesen többen jönnek, ha kinyitjuk a kapukat. Öreg bölcsesség ez :)

Előzmény: Gyurma5 (670)
Gyurma5 2011.01.21 11:26:34 © 670

Sajnos az a 400ezres adat egy kicsit sántít. A 3 nagy kiállítás összlátogatottsága lehet kb. ennyi. A múzeum hivatalos weboldalán van egy 2008-as jelentés, amiben ez áll:

 

A múzeumi szolgáltatás a társaság fő közhasznú tevékenysége. A kastélymúzeumot ebben az évben 171 200 látogató tekintette meg. 

A hintómúzeum gyűjteményét (37 hintó és 6 szán) 68 815 látogató kereste fel.

Március végén megnyitottuk a ROP pályázat keretében megépített új múzeumot, amelyben a vadászati kiállítás új, kibővített formában kapott helyet, az épület földszinti és emeleti termeiben. Az épület tetőterében 500 m2-en modellvasút-terepasztal került megépítésre. Ezeket a kiállításokat 99 119 fő látta.

A Kastélymúzeum kiállításait összesen 339 134 látogató kereste fel, amely 100 ezerrel több az előző évinél. Ugye a 100e plusz az egyértelműen az új kiállítások kapcsán realizálódott.

 

Sajnos a múzeum nincs olyan jó helyzetben, mint amilyennek tűnik. Főleg, hogy az elmúlt években a nagy EU-s projektek kapcsán a régiós vezetés nagyon keresztbe tett a múzeumnak. Ugye az igazgató úr az előbbi videóban arról beszél, hogy két épület maradt meg a volt honvédségi területen (ez a terület egyébként az egykori kastélypark, amit szeretnének helyreállítani, egyedül a pénz hiányzik hozzá). A másik épületbe érkezne az az iszlám múzeum, amely anyaga kisebb részben most is látogatható a torony alatti szárnyban. E múzeum kialakítására nem kapott támogatást a múzeum, mivel a régiós vezetés (élén Keszthely ogy. képviselőjével és Zala megye Közgyűlésének elnökével) inkább támogatta az egymástól 30km-re levő két győr-mosoni projektet (Fertőd, Fertőrákos), amely szerintem tizedakkora látogatottságot nem fog generálni, mint ez a múzeum tenné, ha helyreállítanák a történelmi parkot, valamint a 10 éve húzódó botanikus kert is megnyílna. De úgy látom erre a következő évtizedben alig lesz esély. :(

Előzmény: fodcsab (669)
fodcsab 2011.01.20 01:07:02 © 669

az elmúlt évek során figyelemmel kísértem a keszthelyi modellkiállítás fejlődését, újításait és persze a sok gondot, problémát amit itt a fórumon panaszoltak el az építők. A legszomorúbb a riportban az, hogy az igazgató úr éves szinten 400.000 látogatóról beszél ami ha csak 800 ft-os belépővel számolunk is elég kemény összeg. Ha ennek az összegnek a negyedét visszafordítanák a modellasztalokra közel nem ilyen készültségi foka lenne a kiállításnak. Sok kitartást és jó egészséget kívánok az építőknek. üdv. Csabi

Zolysys 2011.01.19 12:55:48 © 668

lsd lejebb :)

Előzmény: imagefactory (664)
Zolysys 2011.01.19 12:55:02 © 667

Páran megjegyezték hogy elég köznyelven is érthetően elmagyaráztad a mikénteket. :)

ÉS a riporte lelkesedésén is sokan meglepődtek, és hogy talán azért is volt ennyire pörgős :)

Előzmény: martisz (662)
2xlion 2011.01.19 06:50:52 © 666

Szia!

Végre egy nem kapkodós, mindenki által érthető felvétel.

Előzmény: martisz (662)
etwg 2011.01.18 20:47:18 Creative Commons License 665

Jo voltál, jo volt a film is!

 

:-)

Előzmény: martisz (662)
imagefactory 2011.01.18 19:54:42 © 664

Remek videó! A riporter lelkesedése, buzgalma teszi igazán érdekessé a bemutatót. Like :)

Előzmény: martisz (662)
Zolysys 2011.01.18 19:13:08 © 663

hihihi :)

Én nem voltam benne :S:S:S

Pisti meg tuti aludt az asztal alatt :D:D:D:D

Előzmény: martisz (662)
martisz 2011.01.18 18:08:30 © 662

Egy kis kedvcsináló, ajánlom magamat :-)

 

http://atv.hu/videotar/20110117_keszthely_es_a_festetich_kastely_telen

 

üdv,

martisz

martisz 2010.12.27 01:15:28 © 661

Szervusz !

 

Ha három sorral feljebb olvasol, a fejlécben ott az általad kért info, ettől függetlenül ide is bemásolom:

 

http://www.meszi.hu/helikonkastely/index.php?page=informaciok

 

Üdvözlettel:

 

Martisz Gábor

 

Előzmény: héliosboci (660)
héliosboci 2010.12.26 22:47:06 © 660

Sziasztok. Még nem írtam ide, de lenne egy kérdésem!

Keszthelyen szeretném megnézni a vasútmodell kiállítást, de nem találok pontos infót arról, hogy télen (januárban) nyitva van-e? Tudnátok segíteni? Jól jönne egy link, vagy telefonszám ahol lehet érdeklődni!

Köszi előre is.

martisz 2010.12.06 19:33:39 © 659

Szervusz !

 

Kicsit megkésve, de köszönöm a lelkesítő sorokat.

Az ötleted abszolút helyén való, az építés kezdete óta gyűjtöm az anyagot a falakon, kivetítőkön történő dokumentáláshoz, annyi kiegészítéssel, hogy magáról a Déli vasútról, mint történelemről is szeretnék minnél több információt megosztani a kedves látogatókkal. Rajta vagyok az ügyön, a vezetés támogatja is az ötletet, reményeim szerint a következő nyári szezonra már ebbe az irányba is el tudunk indulni.

 

Addig is újabb részletek, friss infók kerültek fel a weblapomra (örülnék, ha a hivatalos weblapunk is valami hasonló módon frissülne.... ez is egy újabb harc lesz...)

www.martrain.hu

 

 

Üdv mindenkinek!

Előzmény: Cooper911 (657)
MarkTrain 2010.11.15 12:35:19 Creative Commons License 658

Egyébként a kiállitás része lehetne egy ilyen technkiai bemutató pl a falon ábrák-képek, hogy mi a különbség az analóg és a digitális vezérlés között, aztán egy terepasztal készülésének fázisai, az asztal alatt megbúvó elektronikákról is lehetne kép meg ismertető. Szóval olyan dolgok amik egy vasutmodellezőnek evidens azokat egy kicsit ki lehetne így teregetni, hogy a kevésbé hozzáértők is lássák, megértsék, mi hogy van.

 

Ez nagyon jó ötlet!

Előzmény: Cooper911 (657)
Cooper911 2010.11.06 07:13:34 © 657

Sziasztok,

 

Most bukkantam rá erre a topicra, gondoltam irkálok ide egy kicsit.

A nyáron volt szerencsém megtekinteni a kastély kiállitásait, köztük a vasutmodell kiállitást is.Kb egy évvel azelött bukkantam rá a honlapra véletlenül és elhatároztam, ha úgy adódik akkor megtekintem.

 

Szeretnék gratulálni mindenkinek akinek a keze munkája benne van, nagyon frankó az egész. Nagyon ötletes, hogy a terepasztaloknak külön témájuk van. Nagyon szép a zalai táj és a téli asztal is. De nekem a kedvencem az a terepasztal ami szinte a falra épült és az osztrák viaduktokat jeleniti meg. (Élőben is volt szerencsém látni) Egy ideig morfondiroztam, hol fordulhat meg a vonat, aztán a kijáratnál a kis kukucskálón látni lehetett a spirális pályát. Csodás.

 

Tetszettek a részletek is, az ünnepi diszbe öltözött terecske, a trafipaxos rendőrautó, meg minden.

 

Én még gyermekkoromban vasutmodelleztem (H0-majd TT), igy van némi elképzelésem mi meló lehetett ezeket a dolgokat megalkotni és müködésre birni. A kiállitás hangadója is tetszett, a diesell mozdony aminek élethü hangokat ad. Gondoltam, hogy ez valami hangmodulátoros téma (kamion modelleknél már hallottam ilyet), utánnaolvastam és akkor találkoztam a digitális vezérléssel, hát igen a modern technika.

 

Egyébként a kiállitás része lehetne egy ilyen technkiai bemutató pl a falon ábrák-képek, hogy mi a különbség az analóg és a digitális vezérlés között, aztán egy terepasztal készülésének fázisai, az asztal alatt megbúvó elektronikákról is lehetne kép meg ismertető. Szóval olyan dolgok amik egy vasutmodellezőnek evidens azokat egy kicsit ki lehetne így teregetni, hogy a kevésbé hozzáértők is lássák, megértsék, mi hogy van. (Nekem pl egy nagy kedvencem volt az a rész a hol a számitógép állt, forrasztópáka, alkatrészek stb igazi kis műhely)

 

Szóval mégegyszer gratula, nagyon szép az egész.

GeryM41 2010.10.11 14:14:37 © 656
Szépek lettek a feltuningolt részek, valamint jó ötlet, hogy a neten is lehet követni az építést.
Előzmény: martisz (655)
martisz 2010.10.11 13:01:12 © 655

Újra fejlődtünk, terepben is, képekben is :-)

www.martrain.hu

 

üdv

Törölt nick 2010.10.08 17:06:21 © 654

:-))

Ja..

Három ilyen változata van:

- az első, ami  képen is van, ezt nem lehet digizni, mert a pajzs fémből van, nem tudod a motor egyik pólusát leválasztani a mozdonyvázról.

- ugyanez, de már a pajzs NYÁK-ból van, itt pr metszés egy szikével, és mehet a digi üzem.

- ugyanez, csak a NYÁK meg lett változtatva, rajta figyel egy hatpólusú NME651 aljzat.

Ezutóbbival csak az a baj, hogy a saját dekoderük, ha beledugog, akkor nagyon szűk ívekben beleérhet a mozdonyvázba... "Átgondolt" egy fejlesztés:-(((

Előzmény: martisz (653)
martisz 2010.10.08 16:55:13 © 653
Előzmény: Törölt nick (651)
Törölt nick 2010.10.08 14:18:00 © 652

Kicsit offszagú...

Napi ingázásaim során ismerős kalauz hölgybe futottam be az egyik debreceni gyorsvonaton a napokban. Még a nyáron találkoztunk egyszer, megismert. Előzőleg pont arról beszélgettünk egy utazáson, hogy mit lehet csinálni Keszthelyen nyaralva, ha rossz az idő. Mondtam, hogy például meg lehet nézni a múzeumot.  Jelentem a kalauz hölgy leellenőrizte, hogy igazat mondott-e az utas. Megnézték az egész múzeumot, ebből neki csak a vasútmodell tetszett:-))) Nem is gondolta, hogy hazánkban van ilyen egyáltalán.

Előzmény: martisz (632)
Törölt nick 2010.10.08 14:07:29 © 651

Ahha...

Fleischmannék megfejelték a régi ősi cuccaikat egy NEM651-es aljzattal, " 'oszt jó van az" alapon. Sajnos ezzel napi üzemben is gond lehet egy házi asztalon is...

Előzmény: martisz (638)
wartburger 2010.10.07 11:20:25 © 650
OFF
ettől függetlenül én továbbra is a centírozást (centerezést) használom, mert semmivel sem helytelenebb mint a centrírozás.
ON

Ami nem OFF, úgy látom lassan el kell látogatnom újra Keszthelyre, mert nagyon klasszak a most kidolgozott részletek.


Előzmény: nazareth (649)
nazareth 2010.10.07 10:58:38 Creative Commons License 649

Aham, pl. a "centifuga" :)

A "központosítás" valószínűleg ott jön a képbe, hogy a tömegközéppontot akarják bevinni a forgástengelyre (a forgás "középpontjába").

Figyelem, OFF volt :)

Előzmény: wartburger (647)
nazareth 2010.10.07 10:56:06 Creative Commons License 648
Köszi a javítást, a "centrírozott" valóban logikusabb, ezentúl ezt használom (egyébként err nélkül is elég elterjedt).
Előzmény: bcs szgab (646)
wartburger 2010.10.07 10:35:16 © 647
OFF
Ha már nyelvészkedünk, központ angolul centre, de ma már inkább center, így magyarosabb, elterjedtebb és kimondhatóbb a centírozás műszó. Ami ráadásul nem is feltétlenül központosítás, mert a gumit is centírozzák, de nem központosítják, hanem kiegyensúlyozzák.
ON
Előzmény: bcs szgab (646)
bcs szgab 2010.10.07 08:19:32 © 646
Apró javítás ide is :-)
Nem centírozott hanem centRírozott jelenti azt hogy központosított. Ugyanis központ=centrum .
Előzmény: nazareth (642)
nazareth 2010.10.06 20:52:31 Creative Commons License 645
Hümm. Meglepő, arra számítottam volna, hogy több probléma van velük...
Előzmény: martisz (644)
martisz 2010.10.06 19:58:52 © 644

Ezeknél a mozdonyoknál csak az áramszedést kell feltuningolni, vagy plusz lemezeket betenni (motorvonatoknál), vagy összedrótozni a húzott kocsikkal és azokat is belemezelni. Hajtás szintjén még nem volt semmi probléma se motorral, se csapágyakkal. Tisztítás, és kb. évente szénkefe csere + motor tisztítás. Kardánnal eddig 2 mozdonynál volt, a szokásos műanyag fej elforgott motor fémtengelyén, ezt viszont egy csepp pillanatragasztóval orvosolni lehetett.

Üdv,

martisz

Előzmény: nazareth (642)