Volt egy hét csend, nyugalom itt a topicban, meg a másikban is, meg a harmadikban is, ez bizonyíték arra, hogy kinek a jelenléte miatt csap át mindig torzsalkodásba.
Sajnos csak a 3. napon vettem észre, miért is van ez a nyugalom, így nem tudtam kellőképpen kiélvezni.
Szerintem nem kéne már az első napon megint kiprovokálni az adok-kapokot.
Na persze, csak szerintem, ez nem tanács akar lenni...
ezüst árrobbanás +agfa +basf erre is nulla az eredmény
ezüst árrobbanás +forte +vác erre is nulla az eredmény
Pedig ekkor (amikor az ezüst ára az egekig emelkedett, s több fotóanyag gyár {még az Agfa is} nagyon nagy bajba került.) már dolgoztam. Ekkor próbálták a főnökeim Du Pont, majd ORWO nyomdatechnikai filmet venni Agfa-Gevaert helyett.
Sosem írtam elő neked, hogy mit tegyél, most is csak kértem, hogy vagy vondd vissza, vagy igazold azt az állításodat, amit rajtad kívül senki sem tudott alátámasztani.
Jobban nem tudom belőni, mint a 70-es évek második fele és a 90-es évek közepe. Pár hónapig volt csak érvényben, mert tarthatatlan volt. Hidd el nekem link nélkül is! A google-n kívül is van élet.
No igen, betű szerint egyetértesz vele, de lényegét tekintve biztosan nem. Ugyanis nekem válaszol arra a kérdésemre, hogy mire írja a demagógiát. Az én szavaimat idézi vissza válaszként, kiegészítve némileg.
Nem állok neki keresni, de volt 40 km/óra, de nem sokáig élt. Nem biztonsági okokkal indokolták, hanem olajválsággal, s hogy 40-nél kevesebbet fogyaszt az autó.
A stohlandrásos topicban is lehet érdekes dolgokat tanulni ám. Pl. azt, hogy a baleseteket döntően nem drogos és piás színészek okozzák. Tehát aki nem drogos és/vagy részeg és/vagy színész, az már potenciálisan gyilkos.
1993 márciusáig Magyarországon 60 km/h volt megengedett legmagasabb sebesség. Azóta 50 km/h.
40 km/h jogszabály szerint soha nem volt nálunk...
Megjegyzem, az utolsó mohikán Európában Szlovákia volt a 60-nal, lassan 3 éve már náluk is 50 a megengedett legnagyobb sebesség.
Mennyire szarügy már, hogy 800millió emberből pont mi, magyarok vagyunk különbek, mi nem vagyunk képesek/hajlandók betartani a mindenhol érvényes 50-et lakott területen...
Amúgy érdekes módon a spanyolok jövő évtől bevezetik általánosan a lakott területen 30 km/h-s maximális sebességet a zárt pályás, lakott területen haladó utak kivételével (és IGEN, a gyalogosok testi épségével, a balesetekben meghalt gyalogosok életben maradásával érveltek).
Érdekes módon náluk autópályán is csak 120 km/h a megengedett. Pedig kicsivel nagyobb ország, mint mi, kicsivel jobbak az útjaik/autóik is.
Kétségtelen, van abban valami praktikum, ha egy kicsit megengedő a szabály, de csak akkor, ha ugyanakkor a fék is erősebb. Ellentmondás? Nem.
Egykori kollégám meséli egy külföldi üzemlátogatása után:
Ott a dolgozó munkaidőban óránként 10 perc, műszakonként egyszer 40 perc pihenőt kap. Nem kaphat, nem ha akar pihen, ha nem nem. Kötelező. És a hosszú szünetben akár szeszesitalt is fogyaszthat. Egy egysége. Azaz egy korsó sört, egy pohár bort, egy kupica töményet. (Hozzá kell tennem, a hely nem kiemelten veszélyes munkahely.) A főnökével is bátran koccinthat.
Mi ebben a logika? Megnyugszik a lelke. Ha rákapott a pijára, úgyis megissza, legfeljebb lopva. Meg talán többet is.
És hol a fék? Hát ott, hogy a következő korty után úgy rugják seggbe, hogy Fovárosig repül. És biztosan kirúgják, nem csak fenyegetik.
Ugye tudjuk, miért nem tartható be a gyermeküléses szabály, tudjuk, miért nem tartható be a biztonságiöves szabály, már tudjuk, miért nem a 30-as tábla, mostmár tudjuk, miért nem az 50-es.
De ha az 50 az inkább 60 lenne, akkor az betartható lenne???
Vagy akkor már a 60 lenne betarthatatlan és 70 kéne inkább?
Olyan szar hely ez a Magyarország, hogy csak betarthatatlan jogszabályaink vannak...
Hogy a 60 az 70 lenne? Megváltoztak az emberek? Kis hazánkban a lakott helyen a korlát volt már 60 és 40 is. A 60-as időkben mentek sokan 70-el (tény!), a 40-es időkben 50-el. (Na ez a 40 jó nagy marhaság volt, főleg az indoklása!)
„De akkor menjünk tovább, mi az oka a lakott területen belül lévő 50 km/h betarthatatlanságának?”
Nem válasznak szánom: Sokszor álmosítóan lassúnak tűnik, máskor meg 40-nél is észnél kell lenni. Az biztos, ha az 50 az 60, akkor a 60 legalább 70 lenne a gyakorlatban.
A szívatásról másak az elképzeléseim, lévén tudom, hogy a táblákat a közútkezelő, a munkálatokat a huszonötödik al-al-al-alvállalkozó, a sebességmérést meg a rendőrség végzi, tehát közöttük bármiféle harmonikus összefonódás teljesen elképzelhetetlen...
Azon kívül tudni kell(ene) azt is, hogy a korlátozó táblát akkor lehet csak levenni, ha átadásra/átvételre került az javított/felújított/stb. útszakasz. Az utolsó levonuló munkás letakarja/elfordítja pofonegyszerű megoldáshoz jogszabálymódosítás kellene, mert ez ma bűncselekménynek számít.
De jó, én is erre hajlok, a 30-asnál történő mérés eléggé határeset, szerencsére eléggé kevésszer alkalmazzák, sok járőr és parancsnok ítéli el (legalábis Budapesten, a Közlekedésrendészetnél).
De akkor menjünk tovább, mi az oka a lakott területen belül lévő 50 km/h betarthatatlanságának???
Mert ugye nem akarod azt mondani, hogy a kirótt gyorshajtási közigbírságok 10%-ánál nagyobb része származik 30-as tábla hatálya alól.
Valami hasonló van Rákoskeresztúron is, a Cinkotai úttól befelé. A házak mögött vezető út már az ővezet része. Gyalogosforgalom lényegtelen, autós sem túl jelentős. Reggel sokan menekülőútnak használják a Pesti úti lámpákból lehet talán kettőt kihagyni. Persze csak akkor nyer vele az ember, ha legalább ötvennel megy ott, de én még abban sem vagyok biztos.