Szerencsére van, aki helyetted is teszteli az olajakat - többek között a Mannolt Energy Combi LL-t, aminek egy rakás VW-minősítése van. Nem kell klikkelned, ideírom: 84 pontot kapott a százból. A Castrol Edge 72-t.
Pont ez a bizalmatlanságom oka a "nevenincs" olajok iránt, én nem vagyok 100% biztos abban, hogy amit a polcról leveszek, az teljesíti is, ami rá van írva. Valóban nem tudom megvizsgálni az összetételét, értékelhető tapasztalathoz is évek és kilométerek tízezrei kellenének. Más, de mégis idevágó, legutóbbi tapasztalatom, "óccó szint. 2T olaj" dobozán JASO FD teljesítmény szint, motor után vidám füstcsík. Mi a franc? Következő tankolás a szokásos Eni olajjal, ami "csak" JASO FC, füstcsík eltűnt. Hm..
Nem ezt a Mannol féle borzalmat érdemli. (Egyáltalán tudjuk ki termékét csomagolják?)
Már megint ez a előítélettel teli marhaság,nem tök mindegy ki a gyártó?Teljesítse a cimkére ráírt követelményeket oszt jó napot.
egy egyszerű példa:
a járgányom vw 502.00 olajat kér lehet kapni 3k-t is meg 1.3k-t is sztem egy gyagyás aki az elsőt válassza,hisz mind a kettőre rá van írva tehát mindkettő ugyanolyan jó.azt te otthon ugyse fogod tudni eldönteni,hogy melyiknek milyen a valós összetétele.
amugy a gépben 250000km van sosem látott "márkás" olajat,csak mannolt,motorgoldot,meg a többi éppen akciós "gagyit" és még sincs semmi baja.
Az egyik legjobb választás az autódnak a gyári olaj, az olajfogyasztásod is bőven a gyárilag megadott érték alatt van, elmúlni teljesen már úgysem fog másféle olajtól, el kell fogadni. A Toyota motorok sem golyóállóak, vigasztaljon az, hogy a VVT-i motorok egy szériája új koruk óta fogyasztotta az olajat, ezzel szemben, a Priusod már teljesített derekasan.
Nem ezt a Mannol féle borzalmat érdemli. (Egyáltalán tudjuk ki termékét csomagolják?)
A 31588hsz-ban említettem, hog gyári olajat használok és a kérdésem tul.képpen arra irányult volna , hogy célszerűbb lehet e ennyi futás után vastagabb olajra váltani ha a gépkönyv engedi? A szervizkönyv ír:20w50-et,15w40-et,10w30-at és 5w30-at, nyilván ez utóbbit ajánlja legjobban.
Na de 260e km után mi a helyzet......?
Csak API SJ, SL, vagy jobb illetve ILSAC GF3 vagy jobb minősítés van előírva!
Utóbbi pár évben elég sok toyotával kerültem kapcsolatba és nekem úgy tűnik, a 260 egy toyota-nak nem lényeges táv. Ugyanakkor az 1l/10ekm nekem soknak tűnik.
A Toyota ennek gépnek a gyártásakor sehol nem írta, hogy ehhez a modellhez a C2-es olajat javasolná. Az 5W-30 ehhez a 2-es szériához valóban ajánlott, de az ajánlásnál az ACEA -t nem említik.
... viszont az ACEA Cx-nél ott a megjegyzés: nem minden motorhoz használható.
Persze ezzel nem akarom állítani, hogy a C-s olajok megölik a vasat. 261 ezer km és még működik. Az 1 liter tízezrenként meg komolytalannak is nevezhető.
Azért én egy API SL, vagy újabb és ACEA A1/B1, A5/B5 5W-30-as olajat javasolnék. Találni Toyota név alatt is ilyen!
Adott egy 2006-os Prius 2-es 261e km-rel.Az autó tökéletesen teszi a dolgát de tízezrenként kér kb 1 liter olajat.Az autó mo.-i végig 15e -ént márkaszervízben vezetett szervízkönyves.Az említett nem kevés km alatt 2 kivételtől eltekintve gyári Toyota 5w30-as olajat kapott.
Azon tűnődtem, hogy érdemes lehet e ennyi futott km-rel nyáron valami "vastagabb olajra "váltani ami szintén tudja az alapból nem túl bonyolult specifikációt(Api sj, sl Ilsac gf 3 vagy jobb).Egy hozzáértőtől hallottam , hogy ő biztos nem használna ennyi km-nél C2-es olajat, mert az üzemanyag takarékosságot inkább feláldozná a biztosabb kenés (C3) oltárán.
Ehhez a motorhoz a VW 505.00 szabványnak megfelelő olajra van szükség. Olyan olajok közül válogass, amiken fel van tüntetve ez a jóváhagyás. Szerencsére sok ilyen olaj van, ez egy igen elterjedt kategória. (A belinkelt Mannolnak valóban nincs ilyen jóváhagyása.)
Szia! Igen a víz többször jelzett a műszerfalon, a mutató fent a piros mező előtt egy picivel. Ahogy bejelzett félreálltam visszahűlt mentem tovább. A vizpumpa nem keringtetett igen.
Most ki lett cserélve a vízpumpa, minden ok nem melegszik. Víz és olaj is rendben, mármint a szintek.
ezek pontosan mit takarnak. Ha a vized beforrt, akkor a vízköpeny lelevegősödött, a víz nem keringett. Nehéz, de elképzelem, hogy ezt a tömítések károsodás nélkül kibírták.
Ha az olaj valóban 120°C -nál volt, attól még nem károsodik. Húzott TD-knél általában ennyi a normál üzemi hőmérséklete. Még a normálisabb 10W-40-es olajok is bírták. Persze nem nyújtott csereintervallum mellett, és még nem is 15 ezrenként lettek lecserélve.
Erre volt pénzem mondjuk. Nem tudtam kicseréltetni a vízpumpát,m ég így is olcsóbban jöttem ki mint trélerrel. Jövő hónapban ha kérdezek kímélj meg a választól köszi!
Köszi a választ mantec! Az lehet hogy nem való, de eszméletlen terhelést kibírt ez az olaj. A kérdés továbbra is az hogy megéghet egy olaj ha folyamatos magas hőfokon üzemel? Cseréljem le vagy ráér?