Kandalló füstcsonkján mérve 10 Pa a normál működés közben (5 Pa csökkentett üzemmódban), 20 Pa a maximum. Ha nedvességálló a samottkéményed, akkor kondenzáció szempontjából biztosan megfelelő, ha nem, akkor méretezéssel dönthető el. A huzat nagysága szintén méretezés, azon esetleg lehet csökkenteni huzatszabályzóval.
Nagyon régi házban rakok. A kéményt még nem béleltettem! Vettem jó olcsó CO műszert, aminél elő is fordul h elkezd pittyegni rá! Mondjuk én a nyitott ablak alatt alszom tehát talán nem gond. Illetve inkább biztos ami biztos alapon télre átköltöztem a másik sobába ahol parapet van tehát csak nem szivárog vissza semmi ugye(gáz,füst, co)?
Mindenesetre most a mivel eldugult a kémény ebben a szobában is kell egy kéménylyuk hála az istennek! Mégha nem is használom szívhatom a gáz/füst/co-t!
Már 1000* megbántam h ilyen öreg házba költöztem! Az lenne a kérdés h mit lehet az ilyen helyzetben tenni? Nyílván sokat szellőzetetek és az ablak mellett alszom, de ezen kívül! De mondjuk ezt a remek kéményajtóra nincs vmi extra szigetelés amit fel lehetne rakni? Jelenleg csak 1 betonlap van odarakva...!
1. gondolatom az volt h lefújom púrhabbal aztán majd ha jön a kéményseprű akkor évente levakarom!
Köszönöm a segítséget megpróbálom fojtani a szelepeket + a legkisebb teljesítményre állítom a szivattyút. A 6938- as hozzászólás alapján akkor az feltételezhető hogy vagy a kazán teljesítménye kicsi vagy a radiátorok vannak túlméretezve, mert a tömegárammal akkor kell ennyire szabályozni ha nincsenek összhangban. Jól értelmeztem? Szerintem sokkal jobb a hőcserélő része az új kazánnak, jobban hasznosítja a füstgázt a réginél . Ha megoldható a Vegyes tüzelésű kazán (fa, szalmabála, p topikon kérdeznék még tőled.
10kW-os, folytonégős, 150mm-es füstcsőkivezetésű SUPRA kandallókályhához megfelelőnek találnátok a ´D=180mm-es, 4,4m hatékony kéménymagasságú samott kéményt?
Létezik valami irányadás, hogy a kémény számitott huzatának ? Pa-al kellene nagyobbnak lennie mint a számitott ellenállásnak a kandalló ideális működéséhez?
Kazáncsere. Ha egy megfelelően méretezett kazánt lecserélsz egy másik megfelelően méretezett kazánra, csak akkor jár energia (pl.: tüzifa) megtakarítással, ha az új kazán hatásfoka jobb.
Keringetés miatt: - Egy adott (pl: 1 liter) víztömeg gyorsabban elhagyja a kazánt, ezért kisebb hőmérséklet emelkedés jön létre rajta, DE - a következő adott víztömeg gyorsabban ér be a kazánba...
Fizika nyelvén: Q.=c * m.* dT (a Q és az m fölött lenne a pont) c (fajhő) adott = 4,18 kJ/kgK Ugyanazt a Q.-ot (esetünkben kazánban a víz felé leadott hőteljesítményed [W-kW]) 1. "kis" m.-al (esetünkben víz tömegárammal [kg/s - liter/óra]) és "nagy" dT-vel (vízhőmérséklet emelkedéssel) is el tudod érni DE el tudod érni "nagy" m.-al (beindítod a szivattyút) és "kis" dT-vel (nem melegszik fel eléggé az előremenő vízhőfok).
21 kW = 4.18 kJ/kgK * 0,5 kg/s (30 liter/perc) * 10 K (70 fok előremenő - 60 fok visszatérő), csak ekkor vagy az emeletet zárod le, vagy egypár radiátort egy kicsit - mivel túlméretezted, vagy bypass-t teszel be. A vízhőfokokat nyilván befolyásolja a radiátorok hőleadó képessége.
egy szó, mint száz: Én egy kicsit zárnék egypár(ad abszurdum az összesen EGY KICSIT) radiátoron, ahol meleg van, ettől (is) feljebb megy az előremenő vízhőfokod. Csak figyeld, hogy ne forrjon fel a víz - akkor sokat zártál. 21 kW = 4.18 kJ/kgK * 0,1 kg/s (6 liter/perc) * 50 K (100 fok - 50 fok)
19,5 volt mikor elkezdtem fűteni 25-26 fok mikor abbahagytam(nem bírom a nagy meleget), ekkor már órák óta próbáltam 50-55 fok föle fűteni a vizet. Kevesebb tüzelő kell 55 fokig utána csak pakolom, pakolom és a vízhőfok nem megy sehová. Minden teljesen ki van nyitva a kémény nem forró ha az emeletet kizárom akkor felmegy a vízhőfok . Megpróbálom megtudni tagonként hány vatt és kiszámolni a helyiséghez képest de a régi kazánnal nem volt gond. 6931-es hozzászólásbán leírt lakásparaméterek alapján a kazánnak elégnek kellene lenni ha tudja a gépkönyvben megadott teljesítményt 21-26kw. A kazánt azért cseréltem le mert úgy számoltam hogy 1/3-val 1/4-vel csökkenni fog a tüzelőanyag mennyiség. Egy barátom vett 1 viadrus 4 tagos kazánt 160m2 fűt vele 1/3-val csökkent az eltüzelt akácfa mennyisége, csak fával tüzel. A vélemények megoszlanak van aki azt mondja szar a kazán (többen panaszkodtak erre a típusra) illetve a kéményre gyanakodtak. Érdekes hogy a tűz szépen ég a kazánban, nem kátrányosodik, nem fűstől vissza csak a 70-80 fokot nem tudom elérni vele.
Ezt magyaráznád bővebben? Ha keringeted a vizet, csak alacsonyabb lesz az előremenő hőfokod (miközben a visszatérő emelkedik). A hőleadás (kazánban és radiátoroknál is) lehet ugyanaz, csak a kazánban a változás megy át gyorsabban a radiátorokra, kisebb lesz a holtidő.
Írod, hogy "a lakás meleg volt de 19,5 fokos belső és 10-12 fokos külső hőmérsékletnél produkálta ezt a kazán". Nem kötekedni akarok! A 19,5 fok volt a szoba hőfoka?
Mert akkor 19,5-10 szemben a méretezési 20-(-15)-el, miközben írtad, hogy kalkulált 19 kW a méretezési igényed, akkor most a kazánod 5,2 kW-ot adott le.
Még egy kérdés: A régi orosz kazánhoz képest ugyanannyi fát eszik, vagy most sokkal kevesebbet (azonos külső/belső hőmérsékletnél)?
- Ha ugyanolyan sokat, akkor valami nem stimmel. Nem forró a kéményed? - Ha sokkal kevesebbet, akkor lehet nézni a fojtásokat még. Ha nincs további állítási lehetőség, akkor ennyit bír a kazán.
Még egy. Ha keringeted a vizet, csak alacsonyabb lesz az előremenő hőfokod (miközben a visszatérő emelkedik). A hőleadás (kazánban és radiátoroknál is) lehet ugyanaz, csak a kazánban a változás megy át gyorsabban a radiátorokra, kisebb lesz a holtidő.
Meglévő kéménybe szeretném behúzatni a kondenzációs csövet úgy, hogy az égési levegőt is a kéményből szívja. Kijött két nagyon szimpatikus ember felmérni, minden OK,
DE azt mondták, hogy olyat Magyarországon nem lehet engedélyeztetni, ahol az égési levegő nem csőben megy, tehát 2, cső a csőben rendszer lesz végig (80/125, ami hivatalos a kazánoknál is). A külső a legegyszerűbb alumínium (csak hűvös levegő jön be rajta) a belső meg a kondenzációs kazánnak megfelelő.
Én logikusnak tartom a külső csövet is. Több kémény van egymás mellett és senki nem garantálja, hogy a kémények közötti tégla gáztömör. Ha viszont nem gáztömör, a szomszéd füstgáza átjöhet és letilthat a kazánom.
Elvi kérdés: Erről a levegő bélelésről semelyik füstgáz elvezető rendszer egy fikarcnyi kukkot se ír. Miért?
Próbáltam1éves akác+barnaszén kb (3800 cal ) később 3-éves jó száraz akác +barnaszén ugyanaz az eredmény a régi orosz kazánnal ugyanazzal a tüzelővel már 70-80 fokos volt a víz sőt.
A radiátorok régi típusú tagos lemezradiátorok nem hinném hogy túl lenne méretezve mert akkor rövid idő alatt fűtené fel a helyiségeket akkor tudnám kiszámolni ha tudnám tagonként hány watt és összehasonlítanám a szoba hőigényével . A vízhőfokkal az a gond hogy vegyesnél 60-90 között van az ideális előremenő vízhőmérséklet még a saját gépkönyve szerint is ( 60 fok az üzemi hőmérséklet) . 50 fok körül még kátrányosodhat, a lakás meleg volt de 19,5 fokos belső és 10-12 fokos külső hőmérsékletnél produkálta ezt a kazán. -10-ben megfagyok????? Tanácstalan vagyok a forgalmazónak írt levelemre még nem reagálta nem kapkodják el.
Elnézést mostanában nem voltam net közelben. A pillangószelep, huzatszabályzó teljesen nyitva. Szerintem a kazán nem tudja azt ami a gépkönyvében le van írva Ha puffer tartályom lenne kw -onként 40-50 liter vizet szoktak számolni a kazán 21,5kw fa 26,2szén ha csak 20kw -tal számolok és 30liter vízzel ami egyből a pufferba nyomja 600litert kellene felfűtenie nem 300-at. Köszönöm a segítséget megpróbálok minden hibalehetőséget kiszürni mert véleményem szerint a kazánnal van gond. Nem fogom magam hagyni vannak ettől sokkal drágább kazánok de nekem ez a 120000 ft -os vételár sem volt kevés főleg úgy hogy nem tudok vele rendesen fűteni. Egyetértek kisebb átmérőjű csövek megfelelő hőfok, faspórolás csak sajnos az átalakítás igen sokba kerülne. Egyébként van benne szivattyú amely állítható fokozatú kipróbáltam mind a 3 állásban de sehogy nem ment feljebb mint 50-55 fok. Ja és a kazán gépkönyvébe sem írták bele hogy csak 100-120 liter vizet tud felfűteni mert ha igen meg sem veszem. Bosszantó régen nem voltak ilyen gondok. Elnézést ha hosszúra sikerült de kicsit elkeseredtem.
Szia! Nálunk is dettó ez van, van benne olyan fél cm lötyögés biztos. Ráadásul az egyik samott tisztítóajtó csatlakozónk külső síkja olyan szinten csavarodott, hogy oda lehetetlenség fixen illeszkednie az ajtónak. Tény, hogy én sem ezt vártam, ezzel együtt nem gondolnám hogy bármi baj lenne majd belőle.
A kérdésem az az, hogy a felső tisztító ajtót hová tetessem be? Ugyanis a tetőtérbe (a záró födém és a tetőszerkezet közé) nem lehet kijutni az alacsony maradék magasság miatt, így kibúvónyílást sem szeretnék. Innentől meg csak a tetőtérbeépítésbe (felső lakószint) jöhet szóba, de ott pont egy nappali lesz. Nem derogálna oda tenni, nem is zavarna, de van-e értelme, hiszen onnantól még kb 4,5-5,0 m marad a kémény tetejéig.
Olvasom, hogy Te is LSK-t építtettél a héten. Én is, de van egy kis gondom.
Nevezetesen az a problémám, hogy az ásvángyapot előlap, ami a tisztító ajtó mögött van (két fülű, befeszülő ajtóka), no ez lötyög.
Értem, vagyis gondolom, hogy maga az ajtó szorítja és tartja a helyén, de nem kéne ennek magától is ott maradnia, kicsit becuppanni? Jelenleg, ha a tisztítóajtóval szorítom a helyére, akkor kinyitáskor az szépen kiborul onnan, meg zárásákor sem igazán ellenőrizhető a biztos, légmentes záródás.
LSK kéményt építettünk a héten. A födémen történő átvezetés után (mivel régi kémény helyébe lett) minden oldalon maradt 3-8cm közötti hézag. Azt mivel lehetne kitölteni?? Arra gondoltam, esetleg EPS-t tennénk köré, így végülis nem lenne a kéménynek merev kapcsolata a födémmel. Szabad ezt?? Ha nem, ki mit javasolna??
Ha a tüzelési szokásod megfelelő, tehát nincs lefojtva a kazán égési levegő szabályzója, illetve a füst szabad áramlása (pl pillangószeleppel), tehát a legintenzívebb égés mellett is fennáll a probléma akkor így első blikkre a hatalmas vízmennyiség lehet az oka annak, hogy nem tudod a megfelelő hőmérsékletűre melegíteni a vizet. A kéményednek ehhez nem sok köze van, bár nem szabványméret, de ez ebben az esetben nem oszt, nem szoroz.
Kisebb átmérőjű csövek + szivattyú = megfelelő hőfok, faspórolás!!!
Tisztelt Siókémény! Vegyes tüzelésű kazán topicon ajánlották hogy téged kérdezzelek ( A kéményes topicot,Siókémény vérprofi:))))) Van egy Maximus 4 tagu kazánom ,nem tudom 55 fok fölé fűteni a kazánt ill a vizet a rendszerben. 1 éves elég száraz akác a tüzelő +barnaszén . 300 l víz van a 2" -os gravitációs rendszerben ,a kémény10 m tégla 27x14-es(belső) a huzat jó szakember ellenőrizte. A lakás hasznos alapterülete 76m2 +tetőtér 51m2=127m2 8cm homlokzati hőszigetelés mind a 2 szinten +15cm a födémen. A kw számítás alapján 19kw elég lenne a kazán állítólag fa 21,2 szén 26,... Mi lehet a probléma ?????? Sokan mondták hogy a kémény kicsi és hogy ilyen méret nincs. Megmértem nekem a belső 14x27 (+-1cm) a külső mérete 38x51 ebből ha levonom a tégla 12 cm -es vastagságát akkor ugyanezt az eredményt kapom. 51-(2x12)=27 38-(2x12)=14 5 téglás kémény Szeretném a tanácsodat illetve a véleményedet kérni . Segítségedet előre is köszönöm!