nincs olyan,hogy jobban teljesíti,túlteljesíti és hasonlók.A gyártó elküldi a mintát az autógyárnak,az bevizsgálja.
két eset van
1.megfelel az előírt műszaki követelményeknek, rá lehet írni a cimkére a jóváhagyást.
2.nem felel meg.
a többi mese habbal.
Ezt a kérdést a szabvány jellege határozza meg.
Vannak olyan előírások, amit pontosan kell teljesíteni, a vizsgált olaj nem lehet rosszabb, de "jobb" sem. Ilyenek a VW 504.00 és 507.00 szabványai. Itt a vizsgált paramétereket nem lehet "túlteljesíteni," de ettől függetlenül lehet különbség az olajok között más, nem vizsgált paraméterekben.
Vannak ugyanakkor szabványok, amelyek minimum értékeket határoznak meg, ilyen pl. a VW502.00 szabványa. Ezt a minősítést minden olaj megkaphatja, ami eléri a minimum értékeket. Ez azt jelenti, hogy olyan olajok is megkapják, amik magasan átviszik a lécet. Az említett jóváhagyásnak nem egy API SH 10W-40 félszintetikus olaj is megfelel, de tudok olyan, vadiúj fejlesztésű, API SN 0W-30-as csúcs kenőanyagot is mutatni, aminek szintén megvan ez a jóváhagyása - feltételezhető, hogy az előbbi éppen eléri a megkövetelt szinteket, az utóbbi viszont túlteljesíti.
Nem tudom hogy eddig milyen olajat használtál így csak sejtéseim vannak a különbséggel kapcsolatban. Arra gondolok hogy az előzőleg használt olaj gyengébb minőségű (vélhetően HC) alapolajból készült aminek értelemszerűen gyengébb a hőállósága így ezért sötétedett el gyorsabban.
Azt próbáltam leírni, hogy én nem bízom a kis márkák olcsó termékeiben. Garantált, hogy a szériában gyártott olajuk is teljesíti azt (egyáltalán, vagy akár a 30E km-es periódus végéig), amit a bevizsgálásra küldött minta?
Eddig a turbós benzines A3/B3 olajat igénylő kocsimba miután olajat cseréltem 1-2 ezer km után már elég sötét volt az olaj. Most 10E km után kezdett el sötétedni. A mostani olaj Castrol Edge Fst 0w-30 leírás szerint tudja a Gm dexos2-t ami jó a kocsimba.
Természetesen utána néztem a neten olyan válaszokat is találtam, hogy a jobb minőségű olaj "kevésbé ég el ill. színeződik".
A felhasználás körülményei nem változtak. Hol a "hiba"?
" .. a viszkozitásra kapott több pontot a Mannol ... "
A viszkozitás tipikusan olyan jellemző ami fekete/fehér alapon megítélhető: megfelel az adott SAE osztálynak vagy nem felel meg, más lehetőség nincsen.
Megvan a teljes teszt, de innen úgy 700 km-re. Egyszer beszkenneletetem a kollégákkal, ha eszembe jut - de a linken is olvasható, hogy a viszkozitásra kapott több pontot a Mannol. Mondjuk ez elég laza megfogalmazás, nem emlékszem már pontosan, mit és hogyan mértek a tesztben.
Anélkül, hogy elkezdenénk a teljes tesztet lefordítani, azért jegyezzük meg, hogy az áron kívül is volt olyan pont, ahol a Mannol jobban teljesített.
Én nem találtam meg a teljes tesztet, de ha neked megvan, belinkelhetnéd, beszkennelhetnéd. Azt azért az online összefoglaló alapján is megjegyezhetjük, hogy ez egy igen egyszerű teszt volt, ami viszonylag kevés szempontra, ezen belül különösen kevés műszaki szempontra tért ki. Így aztán a felbontása is kicsi volt, a 14 tesztelt termék közül 12 "Ajánlott" minősítést kapott, kettő pedig "Feltételesen ajánlott"-at.
Évi 4-5 olaj liter vásárlása esetén engem nehéz lenne lebeszélni arról, hogy prémiumot vásároljak. Egy közép- vagy alsó kategóriás olaj árelőnye százalékosan lehet magas, de forintosítva így is alig érzékelhető: egy olajcsere esetén még a dupla árú kenőolaj is csak 4-8 ezer forint többletköltséget jelent a legtöbb autónál, ezt elosztva mondjuk két olajcsere közötti 15e kilométerrel, kilométerköltségben számolva szinte láthatatlan a különbség....
Flottában gondolkozva persze más a helyzet, ha van ötven kamionom, ami folyamatosan járja a világot, akkor óriási megtakarítást lehet elérni egy "még éppen jó," de alacsonyabbra árazott olajjal.
Anélkül, hogy elkezdenénk a teljes tesztet lefordítani, azért jegyezzük meg, hogy az áron kívül is volt olyan pont, ahol a Mannol jobban teljesített.
...és nyilván nem azt állítottam, hogy az Edge nem jó olaj, és a teszt sem. Csupán annyit, hogy nem névtelen-nevenincs vizezett Vénusz napraforgóolaj a Mannol sem, és simán veri minőségben mondjuk az ATU által magasztalt saját márkás olaját.
Nem kell klikkelned, ideírom: 84 pontot kapott a százból. A Castrol Edge 72-t.
Azért nem árt klikkelni, legalábbis annak, aki ért németül:
1) ez nem egy olaj-teszt volt, hanem kifejezetten egy olcsó-olaj teszt.
2) a Castrol volt a tesztben a referencia olaj. Mindenben magasan a legjobban teljesített, a pontszámát az ár húzta le (egy olcsó-olaj tesztben!), itt kereken 0 nulla pontot kapott a 20-ból. Ha ezt a szempontot kihagyjuk, akkor a Mannol 66 pontot ért el, a Castrol marad 72.
„Das Referenzöl, das auch VW empfiehlt, leistet sich keine Schwächen. Die Additivierung ist tadellos, die Viskosität passt, und die Beschriftung ist leicht zu verstehen. Nur der hohe Preis stört.“
"A referencia olaj, amit a VW is ajánl, nincsenek gyengéi. Az adalékolás hibátlan, a viszkozitás megfelelő, a leírás könnyen megérthető. Csak a magas ár a zavaró."
Szerencsére van, aki helyetted is teszteli az olajakat - többek között a Mannolt Energy Combi LL-t, aminek egy rakás VW-minősítése van. Nem kell klikkelned, ideírom: 84 pontot kapott a százból. A Castrol Edge 72-t.
Pont ez a bizalmatlanságom oka a "nevenincs" olajok iránt, én nem vagyok 100% biztos abban, hogy amit a polcról leveszek, az teljesíti is, ami rá van írva. Valóban nem tudom megvizsgálni az összetételét, értékelhető tapasztalathoz is évek és kilométerek tízezrei kellenének. Más, de mégis idevágó, legutóbbi tapasztalatom, "óccó szint. 2T olaj" dobozán JASO FD teljesítmény szint, motor után vidám füstcsík. Mi a franc? Következő tankolás a szokásos Eni olajjal, ami "csak" JASO FC, füstcsík eltűnt. Hm..
Nem ezt a Mannol féle borzalmat érdemli. (Egyáltalán tudjuk ki termékét csomagolják?)
Már megint ez a előítélettel teli marhaság,nem tök mindegy ki a gyártó?Teljesítse a cimkére ráírt követelményeket oszt jó napot.
egy egyszerű példa:
a járgányom vw 502.00 olajat kér lehet kapni 3k-t is meg 1.3k-t is sztem egy gyagyás aki az elsőt válassza,hisz mind a kettőre rá van írva tehát mindkettő ugyanolyan jó.azt te otthon ugyse fogod tudni eldönteni,hogy melyiknek milyen a valós összetétele.
amugy a gépben 250000km van sosem látott "márkás" olajat,csak mannolt,motorgoldot,meg a többi éppen akciós "gagyit" és még sincs semmi baja.
Az egyik legjobb választás az autódnak a gyári olaj, az olajfogyasztásod is bőven a gyárilag megadott érték alatt van, elmúlni teljesen már úgysem fog másféle olajtól, el kell fogadni. A Toyota motorok sem golyóállóak, vigasztaljon az, hogy a VVT-i motorok egy szériája új koruk óta fogyasztotta az olajat, ezzel szemben, a Priusod már teljesített derekasan.
Nem ezt a Mannol féle borzalmat érdemli. (Egyáltalán tudjuk ki termékét csomagolják?)
A 31588hsz-ban említettem, hog gyári olajat használok és a kérdésem tul.képpen arra irányult volna , hogy célszerűbb lehet e ennyi futás után vastagabb olajra váltani ha a gépkönyv engedi? A szervizkönyv ír:20w50-et,15w40-et,10w30-at és 5w30-at, nyilván ez utóbbit ajánlja legjobban.
Na de 260e km után mi a helyzet......?
Csak API SJ, SL, vagy jobb illetve ILSAC GF3 vagy jobb minősítés van előírva!
Utóbbi pár évben elég sok toyotával kerültem kapcsolatba és nekem úgy tűnik, a 260 egy toyota-nak nem lényeges táv. Ugyanakkor az 1l/10ekm nekem soknak tűnik.
A Toyota ennek gépnek a gyártásakor sehol nem írta, hogy ehhez a modellhez a C2-es olajat javasolná. Az 5W-30 ehhez a 2-es szériához valóban ajánlott, de az ajánlásnál az ACEA -t nem említik.
... viszont az ACEA Cx-nél ott a megjegyzés: nem minden motorhoz használható.
Persze ezzel nem akarom állítani, hogy a C-s olajok megölik a vasat. 261 ezer km és még működik. Az 1 liter tízezrenként meg komolytalannak is nevezhető.
Azért én egy API SL, vagy újabb és ACEA A1/B1, A5/B5 5W-30-as olajat javasolnék. Találni Toyota név alatt is ilyen!
Adott egy 2006-os Prius 2-es 261e km-rel.Az autó tökéletesen teszi a dolgát de tízezrenként kér kb 1 liter olajat.Az autó mo.-i végig 15e -ént márkaszervízben vezetett szervízkönyves.Az említett nem kevés km alatt 2 kivételtől eltekintve gyári Toyota 5w30-as olajat kapott.
Azon tűnődtem, hogy érdemes lehet e ennyi futott km-rel nyáron valami "vastagabb olajra "váltani ami szintén tudja az alapból nem túl bonyolult specifikációt(Api sj, sl Ilsac gf 3 vagy jobb).Egy hozzáértőtől hallottam , hogy ő biztos nem használna ennyi km-nél C2-es olajat, mert az üzemanyag takarékosságot inkább feláldozná a biztosabb kenés (C3) oltárán.
Ehhez a motorhoz a VW 505.00 szabványnak megfelelő olajra van szükség. Olyan olajok közül válogass, amiken fel van tüntetve ez a jóváhagyás. Szerencsére sok ilyen olaj van, ez egy igen elterjedt kategória. (A belinkelt Mannolnak valóban nincs ilyen jóváhagyása.)