> Pakurát már nem gyártanak, a MOL beszüntette a termelését
Horvátoktól, mint hajós nemzettől nem lehetne behozatni pár tartálykocsi pakurát? Lehet, hogy még szállítással együtt is olcsóbb lenne és EU-n belül marad.
Nem lenne célszerű a gőzösöket szenesre visszaalakítani? A gázolajon van egy nagy adag adó, ami a szénen nincs. Ráadásul - talán Te írtad - hogy a 324-es kazánján a pakura fűtés maradandó károsodást (beégést, bemaródást?) okozott. Vagy a 424,009-est működőképessé helyreállítani?
A nyuszi expressz dízellel volt meghirdetve, úgy járt tavaly is.
Pakurát már nem gyártanak, a MOL beszüntette a termelését, mivel a hazai felhasználása megszűnt, a gőzösök kedvéért meg nem gyártanak pár ezer litert. Marad a gázolaj...
> Az M40-es orrán egy Tapsi Hapsi (Bugs Bunny) molinó van, tehát nem értem, mi itt a becsapás?
Miért kell cinikusnak lenni? A gyerekek már egy kamuból füstölő, tizenketted rangú gőzöskének is örülnének a különvonatuk elején és nem is lehetetlen megcsinálni, lásd:
> A gázolajfűtés már az összes olajtüzelésű gőzmozdonyra igaz (tehát sokba kerül)
Jelentős különbség van a literre árult gázolaj/dízel, illetve a pakura/mazut és hasonló, ma már leginkább a hajózásban használt olajszurok-féleségek között, amiket tonnánként pár centért adnak a rossz minősége miatt. Tudtommal a 242-es finomított dízellel járt, aranyárban, a 424-es pedig talán pakurás.
Az M40-es orrán egy Tapsi Hapsi (Bugs Bunny) molinó van, tehát nem értem, mi itt a becsapás?
A gázolajfűtés már az összes olajtüzelésű gőzmozdonyra igaz (tehát sokba kerül), mással nem tudnak fűteni. A 242-es kazánhasználati engedély lejártát nem tudom pontosan, de kétlem, hogy szobor lenne belőle.
> A Boomerang Nyuszi Expresszt az M40,114 vontatja, nincs gőzös rajta.
Sajnos a parkban is ezt mondták, de szerintem ez becsapása az emberpalántáknak. Legalább jelzés értékűen lehetne valami Thomas-szerű az elején.
> A 242-es üzemképes, tavaly volt Kassán.
Olyat hallottam, hogy idén tavasszal lejár a kazánvizsgája és vagy 8bar lesz vagy szoborság vagy felújítják, de a drága dízelfűtése miatt inkább nem költenek rá. Ez álhír?
Egy szóval sem állítottam, hogy a 45-ös kísérleti gép mindig a képen látható állapotú volt
Én pedig nem irtam azt, hogy az általam betett mozdonyok mindig gőzturbinával rendelkeztek.
Nem szerettelek volna megbántani, csak látom hogyan válaszolsz akár nekem, akár másnak egy-egy egyszerű kérdésre. Ezt nem csak én látom, mások is megjegyezték már korábban.
Nem bántasz meg, lepörög rólam, sosem jegyzem meg ki mit ir rólam, csak azt, hogy ki irja.-)))
Akkor azt is észre vehetted, hogy a hozzá szólásaimat, bizonyos értelemben alá is tudom támasztani, azokkal szemben akik csak úgy spontán a hasukra ütnek és nyomják a nagy tudásukat, minden nemű alátámasztás nélkül.
Aztán nem is olyan rég vitáztunk arról, hogy a V40 és V60 sor. mozdonyok.......
Volt ilyen is, és mi a probléma?? Most irtad le, hogy vita forum, én mondom a magamét, más pedig az ő véleményét, Nem egyezzünk meg az érvekkel abbahagyjuk a dolgokat. Ezért forum a forum. De ez még nem jelenti azt, hogy a másikat arogánsnak kell nevezni, meg mindenféle jelemet rá aggatni. Én is tudnék minden emberről minden féle véleményt alkotni, ehhez nem kell tudomány, csak nem teszem, mert amellett, hogy vitatkozunk, embert látok benne.
Nem szokásom az ilyesfajta megkülönböztetés; szerintem a fórumok éppen azért vannak, hogy bizonyos dolgoknak utána lehessen járni, segítséget lehessen kérni valamiben, vagy csak megbeszélni valamit. Ez elkerülhetetlen viták, érvek és ellenérvek nélkül. Csak a tántoríthatatlan egy irányba menéssel van a gond sok esetben, de szerintem hagyjuk mára. Részemről lezárva.
Szerintem amit beírtam a mozdonyokkal kapcsolatban teljesen helytálló. Egy szóval sem állítottam, hogy a 45-ös kísérleti gép mindig a képen látható állapotú volt, de nem mondtam az ellenkezőjét sem; most megint te kezdesz ezen lovagolni. Én nem szeretném ezt tovább folytatni, nem haragszom, csak tényeket írtam.
Nem kötözködök veled, de bevallom, a sokszor nagyfokú fellengzősség nem tetszik a bejegyzéseid mögött, és ez az én válaszaimat is magával sodorja /mondhatnánk úgy is: nem hagyom magam./. Még emlékszem, mikor anno nekem elmagyaráztad itt valamelyik fórumon, hogy nem készült M40,001 és 002 psz. mozdony. Egyszer magyaráztad azt is, hogy milyen fordában jártak az M63 sor. gépek, amikor mind a 10 db Sm-en üzemelt. Aztán nem is olyan rég vitáztunk arról, hogy a V40 és V60 sor. mozdonyok esetében miért nem azonos magasságban van a főkeret felső éle, amit te váltig állítottál, hogy márpedig egyforma. Egyik esetben sem volt igazad, képekkel is alátámasztottuk a dolgokat, de mégis nem hagytad annyiban, hajtottad a saját igazadat, meg sem fordult a fejedben, hogy esetleg te is tévedhetsz. Egyedül az M40-es dolog esetében volt részedről utólagosan mea culpa, de a többi esetben nem.
Nem szerettelek volna megbántani, csak látom hogyan válaszolsz akár nekem, akár másnak egy-egy egyszerű kérdésre. Ezt nem csak én látom, mások is megjegyezték már korábban.
Sosem irtam egyetlen egy hozzászólásomban azt, hogy irásomat kötelező elolvasni: Ha valakinek nem tetszik, a nick nevem sorában a jobb oldalon balról a negyedik ikont csak be kell jelőlnöd, és máris nem kell törödnöd a hozzászólásaimmal
Figyelj ide ezek mind kisérleti mozdonyok voltak. A kisérletek alatt egy egy mozdonyt annyiszor épitenek át ahányszor akarják, és olyanra amiilyenre akarják. A boritóra csak egy képet szoktak felrakni, és azt általában az első állapotában.
Te betetted a H45-ös képedet. Biztos, hogy mindig ilyen állapotban pontosabban ebben a formájában látható a mozdony, amelyet betettél?
Még egyszer megkérlek ne bennem keresgéld a szálkát, hanem magadban a gerendát, hátha nagyobb sikered lesz.
Egyenlőre azt veszem észre a hozzászólásaidból, hogy nem a mozdonyra koncentrálsz, hanem kötözködsz velem, hiszen én
a jellemedről sosem irtam semmit, te meg lassan könyvet irsz rólam.
De majd az előszónál remélem tehetek megjegyzéseket, ugye?
Ettől függetlenül kellemes Húsvétot kívánok neked!
Na látod, éppen ezért passzol a 45-ös képe az általad betett magasnyomásúra átalakított 02-es és 17-es képe mellé.
Azon a 4db általad betett képen 4db kísérleti német gőzmozdony volt; 2db magasnyomásúra átalakított és 2db turbinás. Ezek mellé szerintem passzol egy másik turbinás német gép /38-as/ és egy másik magasnyomású német gép /45-ös/. Szerinted viszont nem passzol a 45-ös, mert..., viszont passzolnak a jenki gépek, stb. mert... Nevetséges.
Utólagosan nem kell magyaráznod a bizonyítványt, meg ferdíteni a dolgokat, hogy aztán csakazértis neked legyen végül igazad. Ráadásul ha még igazad is lenne, akkor sem ilyen stílusban kellene kioktatnod a többieket, amit általánosságban megengedsz magadnak; már bocs, de szerintem nem vagy felsőbbrendű lény te sem másoknál. :-)
Ettől függetlenül kellemes Húsvétot kívánok neked!
Mindkét mozdony fotója az első állapotát tükrőzi ezért van rajtuk a H.
Lásd az általam betett képet amikor az emberkék körbeállják a mozdonyt, az 1929-ben volt, a 17-esről betett kép pedig 1925-ös azaz 10-évvel korábbi, mint, hogy átépitették turbinásra
a 17-es összesen két évig, mig a 02-es 07 évig viselte a turbináját. . Sajnos a turbinás képeken nem a pályaszám volt előtérbe helyezve, hanem maga a turbina illetve a hajtás.
Éppenséggel most is te írsz hülyeséget, és ráadásul a megszokott fellengzős, arrogáns stílusban adod elő a baromságodat.
Ha már egyszer a németeknek jobban hiszel, akkor olvasd el és fordítsd le az általad belinkelt könyv címét.
Szerinted mit jelent a sorozatszám előtt a "H" és a "T" jelölés? Gondolkozz el rajta kicsit; pláne a hozzászólásaid elküldése előtt érdemes gondolkozni, és akkor talán nem járatod le magad a fórumon... :-)
Mielött tovább kukacoskodsz, a könyv 130-oldalától kb 8 oldalon taglalja, hogy 02 -est 1930-ban, a 17-est 1935-ben turbinás mozdonyra épitették át, amely 1937-ig tartott.
Ekkor a 17-esről még a magasnyomású kazánt is kicserélték, a turbinával együtt, és azaz visszaépitették a mozdony az eredeti állapotára.
A 02 ről csak a turbinát épitették ki és visszaállitották a képen szereplő állapotára. Bent a könyvben van róluk fotó, turbinával
Az általad először betett 02-es és 17-es gép sem volt gőzturbinás, már bocs, én csak erre válaszoltam. Azért remélem kitalálsz erre is valami okosságot, mint mindig... :-)
Talán maradjunk abban, hogy a németnek jobban hiszek, mint a te hülyeségeidnek
Az általad először betett 02-es és 17-es gép sem volt gőzturbinás, már bocs, én csak erre válaszoltam. Azért remélem kitalálsz erre is valami okosságot, mint mindig... :-)
Az átalakított 02-es, 17-es és a 45-ös nem turbinás gépek; a 18-asok igen. A 38-as átalakításánál megmaradt a gép hajtáslánca, viszont ott még pluszba a szerkocsi két tengelyét hajtották meg turbináról.
A másik bibi az, hogy az általad betett kép a 45H 024 es gép nem volt gőzturbinás mozdony. 1951-ben a LKM Le-Mont kazánnal látta el amely 42 at. nyomást tudott, szénportüzelés mellett, és kapott egy áramvonalas kivitelt