Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Surci126 Creative Commons License 2010.12.29 0 0 4846

2004ben a szalonból hoztuk ki a 9milkás Sprintert,csak 1 évet volt nálunk a hátsókerékhajtás miatt.Csúcs modell volt,az automata váltón kivül minden benne volt a difizártól kezdve a lábtér világitásig.Hosszú történet ez,a hátsókerék,a csúcs motor,és hogy a kis kasznis volt.Ja és nem terheltünk de hegyen lakunk ahova télen soha nem jött volna fel.

Előzmény: Surci126 (4845)
Surci126 Creative Commons License 2010.12.29 0 0 4845

Hamvasat!

 

Félre értés ne essék,én nem fikázni akarom az autódat!

Azért arra a Mercie kiváncsi lennék,mert a 3.0 Sprinter motor V6-os és a legújabb szériában van ami gyárilag 187LE 400nm

de ilyen motor találni is nehéz,ha van akkor az min. 1milka felett van.Van a 2.9-es 312-es motor ami gyárilag 120LE 280nm

azt szokták beletenni G Mergába, 190-esekbe stb... Krézídízel csinált hozzá adagolót amivel 230LE-s.

Előzmény: hamvasat (4842)
hamvasat Creative Commons License 2010.12.29 0 0 4844

Apropó! Ha már arról volt szó, hogy hogy megy a transit. Ez az első teherautóm és az első Fordom is, szóval lehet láma a kérdés, de érdekelne, hogy ezek a motorok mennyire bírják a hajtást? Tehát életszerűen nézve ha kimegyek vele Frankfurtba 130-as tempoval az árt neki, vagy túl van ez úgy méretezve, hogy "kitolhatom a szemét is", azt is bírja. A régi kissé húzott dízel golfomat hajtottam rendesen, autópályán szinte mindig közel padlógázon mentem vele 180-200-al, többször volt, hogy kis túlzással itthon lenyomtam padlóig a pedált és Frankfurtnál elvettem, de 4 éve 270e km-nél megkukkoltam a hengereket és csapágyakat és még semmi bajuk nem volt, azóta is gond nélkül megy az új tulajnál. Na, ezt bírja egy transit motor, vagy illik finomkodni vele, ha nem akarom széthajtani? 

hamvasat Creative Commons License 2010.12.29 0 0 4843

DeményZs!

 

Ha nem transit specialistával csináltatod a dolgot, akkor tarts egyet szem előtt, mielőtt még nekilátnátok kidobni vagy újraferodoloztatni a kuplungtárcsát. Ezek a kuplungok gyárilag nagyon vékony kopóbetéttel jönnek ki, ezért is van ragasztva és nem szegecselve. A létező legvékonyabb szegecselhető ferodolnál is vagy 1 mm-rel vékonyabb a tárcsa újkorában. Nézz utána, hogy mennyi az alapmérete, mert simán előfordulhat, hogy a szegecselt ferodolhoz "szokott szemű" szerelő ki akarja veled dobatni, hogy már nagyon kopott, közben meg még  simán 50%-os.

Előzmény: DeményZs (4839)
hamvasat Creative Commons License 2010.12.29 0 0 4842

Surci126!

 

Hát, izlésem nekem is van, csak pénztárcám nincs :-) Én is nagyon kacsingattam a Sprinterek felé, de hát ahhoz kellett volna 2 milla is, hogy normálisat kapjak. Öcsém 124 coupe mercijében is egy 3.0 Sprinter motorja dohog 200Le fölé húzva, de a lóerő nem mond sokat, a nyomaték az ami iszonyatos durva, alapjáraton szaggatja az aszfaltot még 6.-ban is :-))))

 

Egyébként szerintem az elsőkerék frankó, most télen semmi gondom nincs a közlekedéssel.

 

Ami pedig igazán vicces, hogy a 75 lóerős tranyóval meglepően dinamikusan lehet közlekedni. 140 körül van ugyan vége, de a rövid áttétel miatt egész jól lehet vele előzgetni. Ma is sietnem kellett Bonyhádról haza, 130-as tempóval egész dinamikusan tudtam tolni, persze üresen.

 

Hátsókerékről még volt egy beégésem, talán már írtam. Régi hátsókerekes tranyókat nézegettünk öcsémmel, majd megvettem ezt. Azt hittem, hogy ez is hátsókerekes, öcsémmel mentünk esőben egy próbakört, osztotta az észt, hogy a csúszós úton álljak rá a gázra kanyarban, hogy drifteljünk. Én meg álltam a gázon, de akármit csináltam, csak az elejét tolta, véletlenül sem akarta kidobni a farát. Ekkor még nem esett le a dolog, hogy elsőkerekes, mert meg voltunk róla győződve, hogy csak hátsókerekes transit van. Közben volt ez a berezonálás és mivel azt olvastam, hogy kardán tud ilyet csinálni, mikor zárcserén volt egy transitos szerelőnél a verda, mondtam a szerelőnek, hogy ellenőrizze már a kardánt is. Erre néz rám kerek szemekkel, nem érti mit akarok, mire egyszercsak mondja, hogy "Ember! Ez elsőkerekes!". :-)

Előzmény: Surci126 (4840)
hamvasat Creative Commons License 2010.12.29 0 0 4841

DeményZs!

 

Ha nagyon fekete és "koksz" szagú olaj jön alul (tehát motorolaj), akkor a főtengely szimering lesz a ludas, ha nincs koksz szaga és nem koromfekete, tehát azért némi átlátszósága van, akkor a váltó kimenő tengelyed szimeringje halt be. Ha nem tudod eldönteni, hogy milyen olaj, akkor egy fehér papírzsepivel, vagy kéztörlővel itass fel egy cseppet. A papíron lesz egy pacád, ahogy felszívja. Ha az egész paca tök fekete, akkor valszeg motorolaj, ha a paca közepe sötét, de a széle felé sárgásabb olajszíne van, akkor váltóolaj lesz.

 

Akármi is a történet a váltót le kell szedni. A főtengely szimerig cseréhez a kuplungot is le kell venni, a váltószimeringet remélhetőlen a kinyomócsapágy leszedése (3 csavar) után ki lehet cserélni a váltó szétszedése nélkül, de ebben nem vagyok biztos.

 

Ha már lent van minden, akkor ajánlott a már beszélt kuplung ellenőrzést végrehajtani, szükség esetén cserélni, ha valami szar. A váltó leszerelésekor külön kérd, hogy a hosszú féltengely támcsapágyat ellenőrizze a szerelő, illetve ha már úgyis lent lesz a kinyomó csapágy is, akkor meg kéne tisztítani a felső részét a csapágynak és és a már régebben beírt gumilapos módszerrel kellene tolni bele kenőanyagot, így gyakorlatilag megduplázod-triplázod az élettartamát, mert különben a konstrukciójánál fogva, meg hogy folyamatosan melegben van és kapja is a kuplung kopadák porát, összetörik, elszennyeződik a zsír, elkezd szárazon futni, és szépen gallyra megy. Ez megelőzhető egy kis újrakenéssel.

 

Ezen felül a kuplungfolyadék is folyamatosan kapja a hőt, meg szerintem még sosem volt kicserélve ott, tuti a tiédben is fekete, mint az éjszaka, tele kopadékkal és vizet is vett fel, tehát fokozottan koptatja, erodálja a munkahengeredet. Szóval mond, hogy folyassák ki a régit és légtelenítsék friss fékfolyadékkal (Ez is a fékfolyadék tágulási tartályából kapja a cuccot).

 

Még egy tanács, minél előbb csináltasd meg a hibát, mert ha a kuplungferodolod felázik az olajtól, akkor kakukk lesz neki hamar.

Előzmény: DeményZs (4839)
Surci126 Creative Commons License 2010.12.29 0 0 4840

Szia!

 

Persze,tudom hogy mért adták le,már 2 hónapja ott állt a petrányi tetején az új flotta.Én soha nem vennék elsőkerekes teherautót.

És nekem 85LE még viccből sem jöhetne szóba.Amúgy Mercis vagyok,és az igazi haszonjármű hátulhajt!:)

Előzmény: rsescort (4837)
DeményZs Creative Commons License 2010.12.29 0 0 4839

Bocs de azthiszem téves lessz a diagnózis,mert az olaj csöpög az autóból,de a hidraulika olaj nem fogy,tehát más lessz a képlet.A lényeg ,hogy amikor elkezdte alánéztem és a motor és válltó összetételénél kb félmagasan buggyantak ki az első cseppek.Szerinted mi lessz a gond?Talán főtengelyszimering vagy más.Neked volt ilyen gondod,azért kérdezlek.

Előzmény: hamvasat (4838)
hamvasat Creative Commons License 2010.12.29 0 0 4838

Rsescort!

 

Teljesen egyetértek veled. Én is régebbit akartam venni, aztán csak azért lett 2002-es tranyó, mert ismerős autókereskedőnek volt ez a nagyon pöpec állapotú, egygazdás, valósan kevés kilométeres, amit beszámított anno és olcsón, 870-ért megkaptam. Ha nem jön be ez az adagoló elektronika behalás (120eFt), akkor még jól is jártam volna. Ellenben a régin nem halt volna be :-) Alkatrészárakban sem tájékozódtam, ami nagy hiba volt, így beleugrottam. Mindezek ellenére nem bántam meg egyelőre, de ez még változhat :-)))) Az is gaz mondjuk, hogy régiből csak nagyon leharcolt kasznisat láttam, viszont haver úgy vett teherautót, hogy 300 volt a gép, műszakilag egyben, de a kaszni elég gyatra, rányomott még egy kasznimunkát meg egy telifényt és van egy tiptop gépe cirka 7-800-ból.

Előzmény: rsescort (4837)
rsescort Creative Commons License 2010.12.29 0 0 4837

Én ennyi pénzből inkább vennék egy utólsó perces 2000-ig gyártott td-t...kb kettőt ;-)

Az is katalizátoros, hogy ne utáljanak ki a szmogtörvényükkel, ugyanilyen erős, ugyanennyit eszik, csak épp kimegy a világból...ezek a tdcdpdbizbasz rendszerek, ha besz@rnak, elég húzósak-4 csúcscsere+adagolóbelövés padon a régihez=kb db csúcs ára az újhoz), felszereltségekben ugyanazok (a képen a vezetőülés ugyanaz, mint nekem, mindenhova állítós-derékpumpás, csak egy műanyagborításban más...)

A 85-2000 közti futómű már jobban fekszik mint a régi merevtengelyes, de strapabíró...

Én a hétköznapi tranyómmal nem hétköznapi meneteket toltam pályán, 540 fokos megkerülések 2-3 keréken, stb...és bírta, de elég csak rákeresni egy képre egy alkatrészkereskedő lapján, hogy milyenek az új lengőkarok...ugyanaz a beöntött gumiszilentes, ami kegyetlen csavarásnak van kitéve minden rugózásnál, mint a 90-2000 közti escortoknál.Jó bp-i utakon kb fél-1 év...

Hidraulikus kuplungok, meg bowdenes váltókar...lennebb olvashattuk a kupluncuccok árait...én teljes szettet cseréltem, gyári cuccal 38-ból.

Pont az az 5 éves korúak, amire ma egy autót terveznek, most is ugyanilyet gyártanak, mi másért adnák el, mint, hogy most kell, mielőtt elkezdenek széthullani?

Szeretném én azt a lóvét megkapni, amit erre a flottára az elkövetkező öt évben költeni kell(ene, mert nem biztos, hogy fognak), többet lehet, nem kéne kalapálnom...

Előzmény: Surci126 (4830)
hamvasat Creative Commons License 2010.12.28 0 0 4836

Surci125!

 

Akkor a "tanultak alapján" az enyém L1H1 :-) A legrövidebb és legalacsonyabb.

Előzmény: Surci126 (4835)
Surci126 Creative Commons License 2010.12.28 0 0 4835

Nem színkód.Bocs,csak már megszoktam hogy a hirdetésekben újonnan így határoza meg a kaszni fajtát.Pedig nem újkeletű dolog.

Szóval: "L" az a hosszúság,jelen esetben a Philip-es Transitok a legrövidebbek ezért L1,és magasak ezért H2.:)

 

A tanultak alapján ez L2H3:

Előzmény: hamvasat (4833)
pajaci Creative Commons License 2010.12.28 0 0 4834

L1=első hossz. (long)

H2=második magasság (high)

 

Nem vagyok benne biztos, de ez is lehet a megoldás.

Előzmény: hamvasat (4833)
hamvasat Creative Commons License 2010.12.28 0 0 4833
L1H2?

Ha az a színkód, akkor nem tudom megmondani, hogy az enyém is az-e, de amennyire képről meg lehet mondani, az enyém is ez a szín. Ha nem színkód,akkor valami új influenza vírus lehet :-)
Előzmény: Surci126 (4832)
Surci126 Creative Commons License 2010.12.28 0 0 4832

Szia!

 

De nem pont ez a L1H2?

Előzmény: hamvasat (4831)
hamvasat Creative Commons License 2010.12.28 0 0 4831

Surci126!

 

Szépen csillognak villognak :-) Szívesen megcsíptem volna egy kis maszek melónak a felpolírozásukat :-))))

Ezeken az akril festéseken nagyon nagyot dob a polírozás, mert mattítja őket a nap rendesen. Az enyém is pont ilyen színű, mint ezek, elég matt volt már 8 évesen, egy napom ráment mire géppel kipolíroztam, de olyan színe és fénye lett, hogy bexarás.

Előzmény: Surci126 (4830)
Surci126 Creative Commons License 2010.12.28 0 0 4830

Amikor megláttam Petrányiék tetején a sok új piros Transitot,gondoltam hogy Philip Morris flotta.Már vártam mikor lesznek fent a selejtezet autók.Itt vannnak:http://hasznaltfordtransit.hu/

hamvasat Creative Commons License 2010.12.26 0 0 4829

Rsescort!

 

Köszi, akkor lemosom majd tavasszal, mert nagyon saras, meg múltkor úgy légtelenítettek, hogy a porlasztócsúcs hollandiját lazították meg, szóval tiszta gázolajos macskaszőr az egész blokk :-)

 

Kulcs: na jó, akkor nem én vagyok a balfék, hogy nem találtam meg a helyét...

 

Köszi, üdv: Hamvasat

Előzmény: rsescort (4827)
mindaricsi Creative Commons License 2010.12.26 0 0 4828

Boldog Karácsonyt mindenkinek!

rsescort Creative Commons License 2010.12.26 0 0 4827

Menet közben is beveri a vizet, tehát elvileg, ha minden oké, bírnia kell a mosást...

Pl az RS escortomnál ilyen témában problémás a kopoltyú...a turbó + hőjét kivezetni van, rezeg is felette a levegő 100 méter után, de beesik rajta az eső.Menet közben ami felverődik, az leszárad, de ha kinn parkol, az eső állandóan veri a generátort, ami nem használ- több év alatt...a víz meg elég rossz vezető, és escortoknál elől-alul van az önindító, telibe veri a víz, mégse kóborol az áram, pedig az indítókábel nincs szigetelve, szabadon van a csavarszem...a discovery-n a "roncstelepi csaták"-ban építettek modell tengeralattjárót autó hűtőventillátorral...semmit nem szigeteltek pluszban, benyomták a vízbe, és működött.Inkább a tekercseken haladt az áram, mint a vízen át...

Ha valahova bemehet a víz és az bajt okozhat, az alapon rejtett hiba, és javítandó.

Jártam egy csőrössel 4 évig, aminek nem volt meg a váltónál alul a takarólemeze, ahol a blokk alá lóg a lendkerék...nem normális állapota, kérdeztem is a szerelőt, nem kéne?-Áááá, úgyis kiveri a vizet, ahogy pörög....és valóban, párszor féltengelyig érő sárban hasalt fel, hogy félóra volt kimászatni, de akkor se volt gond.

Olyan kulcsot meg én utóljára azon az elfordítható nyelű kormáyzárhoz láttam, amit a műszerfal tetejére hajtasz ki...csak rajtamaradhatott a kulcskarikán.

Csak a lapított 6 szögletű, régebben (-85) meg a lapos, 2 tollú kulcsok voltak fordnál, legalábbis 2000-ig, ami utána van, nem tudom - de nem is nagyon érdekel... ;-)

 

Előzmény: hamvasat (4826)
hamvasat Creative Commons License 2010.12.25 0 0 4826

Rsescort!

 

Köszi, keresgettem a neten, előző szériás Transithoz árulnak 12.xxx Ft-ért, rákérdezek a kereskedőnél, hogy ehhez tud-e.

 

Nem tudom, hogy ez mennyire fogja lezárni a motorteret, kutyaütő macskák a másik motortérburkolatos kocsimon megtalálták a kis réseket, ahol bepaszírozták magukat.

 

Ebből fakadna a következő kérdésem is, mivel tiszta egy merő sár az egész motorterem, le kéne mosni. Mennyire érzékenyek az elektromos cuccok ebben? Lefújnám brigéciollal a motort, aztán vékony vízsugárral óvatosan leöblíteném, aztán kompresszorral szárazra fújnám. Ez mennyire necces a transitoknál beázást/zárlat szempontjából?

 

Már lassan fél éve van meg a transit, de még nem jöttem rá, hogy mire való a második kulcs, amit kaptam hozzá. Érdekes kulcs, mert nem olyan mint a gyári Ford, hanem négyágú és olyan "tarajos", mint egy sima kulcs, csak négy ilyen taraja van, tehát 4 éle van. De nem találtam eddig semmilyen zárat, ahova jó lenne, se kormányzár, se semmi. Nektek is van ilyen hozzá?

Előzmény: rsescort (4824)
rsescort Creative Commons License 2010.12.25 0 0 4825

Többen "kuplungoztatok" alább, ezért nem válaszként...

Én most fogom a 97-es td-t, tavasszal meg az előző szívós 93-ast kuplungoltuk.

Tartom magam olyan "vájtfülű" vezetőnek, hogy olyat is észreveszek az autón, amit más esetleg nem, mert nem szembetűnő és/vagy szép lassan változik meg egy jellemző, és hozzászokik az ember, ahogy exanyósom mondta erre találóan, az ember együtt hülyül meg az autóval...

Szgk-knál a tárcsa ferodolozás még játszik, meg ha a szerkezet a membránnál- ahol a kinyomócsapágy felfekszik kuplungoláskor- nincs nagyon megkopva (könyvek tizedeket írnak), akkor visszarakható.Tranyó az más.Hiába nem egy lóerőkirály, nyomatékos, és az áttételezés miatt a nagy súly mozgatására képessé téve nagy igénybevétele van a kuplungnak.Ismerek olyat, aki a tranyó mt75 kuplungszettet használja a cossie escortjába....azzal a súly-lóerő kombinációval is elbír, és ő biztos előbb lekoptatja a ferodolt, hogy találkozzon a jelenséggel, amit tranyónál észrevettem.

Mikor vettem, már gyanus volt, mintha kicsit csúszna, mikor a szívóban kihuzatva mind a 70 ló "tombol", de gondoltam, meg úgysem javul, amint jele lesz, hogy rosszabbodik, kicserélem.Így telt el rajta még 3 év...és amikor kivettük, a ferodol olyan vastag volt, hogy akár vissza is tehettem volna...DE...a tárcsában a rugók már lötyögtek, amitől rángógörcsökkel indult, a szerkezet membránja se volt vészes- ha ott lekopik és elhajlik a vége, nehezebb kuplungolni, az a jele- , de mégis csúszott...kiderült, hogy azok a kis lemezrugók, amik rászorítják a tárcsát a lendkerékre, azok fáradtak el.Egyszerűen nem szorította rá kellően, így a legnagyobb igénybevételkor elcsúszott.

Csere után nem csak az lett feltűnő, hogy úgy fogta, hogy simán elkapart induláskor, de szinte elmúlt az a bodé himbálás, amit a hosszmotor művelt előtte alapjáraton.Adagolós azt mondta, a kopott adagoló fej okozza, de a kuplung excentrikus súlyelosztása rátett egy lapáttal...

Most a td is ezt csinálja, csak mivel erősebb, feltűnőbb.A felső egyharmadban nyúlik mint a t@kony, alul meg, ha váltáskor előbb összerakom, és csak utána adok gázt, akkor fog, de ha úgy, ahogy tanítják, bal láb fel, jobb le, akkor már az elején csúszik, és végig úgy is marad...ha már csúszik, kisebb a súrlódási ellenállás.Persze, ez nem feltűnő, csak úgy sutyiban műveli, a kúton kaptam csak észbe, mikor 10 lett a fogyi, minden ok nélkül...odafigyelve, "szögletesen" pakolva neki ugyanott közlekedve visszament 8,5-re...

 

Egy ilyen kis sz@r lemezkén múlhat, hogy "nem megy" meg "sokat eszik" és mégsincs semmi baja a motornak...

rsescort Creative Commons License 2010.12.25 0 0 4824

Alulról kell motorburkolatot feltenni...ami macskáktól független sem rossz dolog, nem kell beverni a mocskot feltétlen minden tócsából.Maszekban is össze lehet barkátsolni, hisz ki látja ;-), de ha nem pénz kérdése, van cég, aki készít olyanokat, hogy a kartert védi, és hason lehet tolni az autót terepen, elbírja azt is...

Előzmény: hamvasat (4823)
hamvasat Creative Commons License 2010.12.25 0 0 4823

Szeretnék én is Boldog Karácsonyt kívánni Mindenkinek!

 

Illetve kérdezni: tiszta sár a motorterem belüről, kutyaütő kóbormacskák másznak be, a baj az, hogy látszik a tappancsuk, hogy a vízcsövekbe kapaszkodnak a körmükkel, úgy másznak fel a motor tetejére, egyelőre még nem lyukadtak ki a csövek, de nem tudom mi a bánatot csináljak, hogy nem másszanak be a motortérbe. Nincs ötletetetek?

hamvasat Creative Commons License 2010.12.25 0 0 4822

bojsziwww!

 

Köszi az ötletet, valami hasonlóra gondoltam én is, de egyelőre várok, hátha találok olyan transitost, akinek a burkolatát simán ráfektethetem az enyémre és fél perc alatt átrajzolhatom a furathelyeket oszt jóccakát. Az az igazán pontos. De ha nem találok olyat, akkor jön ez a módszer.

 

A problémádra azt tudom javasolni, hogy olvastasd ki a kódot, mert az izzító visszajelző villogása hibára utal. Szerintem akkor közelebb állsz majd a megoldáshoz. Mindenesetre a hibát ott kell keresni, ahol hozzányúltatok, nézzétek át mégegyszer, hogy minden rendesen a helyére került-e vissza, nem lehet-e testhiba, vagy akármi. Múltkor mi is alig nyúltunk a géphez, oszt összeszarta magát a computer elektronikám... kész öröm volt...

 

Üdv: Hamvas Attila

Előzmény: bojsziwww (4813)
trafo2000 Creative Commons License 2010.12.25 0 0 4821

Az jó.Igaz a te motorod teljesen más mint a 95 utáni és kb tízszer annyit bír ki mind terhelésre mind élettartamra.

Előzmény: GGV (4811)
trafo2000 Creative Commons License 2010.12.25 0 0 4820

Ha nem jutsz dűlőre vele,van motorom.

Előzmény: biff75 (4806)
sanya38ford Creative Commons License 2010.12.24 0 0 4819

Békés Boldog Karácsonyt Mindenkinek!

 

Zúgjon a motor, forogjon a kerék!

 

Balesetmentes  Boldog Új Évet!

Transit'92 Creative Commons License 2010.12.24 0 0 4818

 

Békés Boldog Karácsonyt kívánok minden Transitos kollégának !!

miki_csavoo Creative Commons License 2010.12.24 0 0 4817

Hali!

 

Én a nyáron cseréltem izzitógyertyát, nekem szerencsére mind kijött. A visszajelző nekem is szokott villogni, olyannkor 2500-tól feljeebb nagyon neheezen pörög. A számítógép egr szeleep hibát ír :) kitisztitóttam, bát nagyon nem volt benne semmi. Azóta csak néha villog, aztán elalszik, viszont nem tilt le :)

 

Transitos kaarácsonyt!!!

Előzmény: bojsziwww (4812)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!