Az új VW konszern által használt automatizált DSG 6, DSG 7 sebességes váltók a használat során megmutatták hogy minél bonyolultabb valami, annál könnyebben el is romlik.
A váltóolaj csere alkalmával márkaszervízben rá lett rakva gépre, ott belenéztek de nem volt hibakód benne.Amúgy itt a kuplungnál mi szokott a hiba lennni?Ebben is ugyanúgy lehet cserélni a kuplungtárcsát, mint a kéziváltós modellekben?Vagy ebben lamellák vannak?
Olaj kb.4000 km-rel ezelőtt volt cserélve.Előre lett hozva 240 ezer km-ről(akkor lett volna meg a 60 ezer km).Emiatt a probléma miatt, ami azóta sem szűnt meg:
Ezt is meleg motornál csinálja, mint ahogy a "lödkösős" elindulást.Az emelkedőn való elindulásnál "lökdös" a legjobban.Hidegen mintha a kúszás nem lenne tökéletes, hiába engedem fel a féket nem nagyon akar elindul az autó, csak kisebb gázra.
Jobbik esetben csak elfáradt az olaj ha már rég volt cserélve. Mikor cserélted? 60 ezrenként ajánlott... Rosszabbik esetben a kuplung lamellák koptak meg. Hidegen és melegen is csinálja? A kúszás rendben van? Meg szoktad várni míg elkezd kúszni és csak utána adsz gázt, vagy behúzod D-be és egyből rálépsz a gázra?
2006-os 2.0 PDTDI Passatnál a következő hiba jelentkezik:Induláskor rángat, "lökdös" az autó.Érdekes, hogy nem mindig csinálja ezt.Mikor el kezdte csinálni (kb 1500km-rel ezelőtt) nem volt annyira érezhető de mostmár elég erőteljesen "lökdös". Tudja esetleg valaki mivel érdemes kezdeni a hibakeresést?Esetleg a kuplung lehet megkopva? (232 ezer km van az autóban)
Sziasztok. Felteszem itt is a kerdest hatha vkinek van valami otlete.Alany egy Skoda Superb 2011 2.0crtdi 170lovas 6seb dsg valos 1910000km-rel.Hibajelenseg:Allo helyzetben,motor jar kezifek behuzva,feknyomva. N-bol D-be huzaskor hallani a valtot ahigy berakja a sebesseget nem szepen-csattogva.Ezzel egy idejukeg jelentkezett h pl.3.ban gurulva ha gazt adok hallok egy kattanast. Gaz elvetelre megint csak kattan valami. Igyan ugy mintha a kettostomegu koppanna le egyik vagy masik vegleten. Minden sebessegi fokozatban csinalja es a leg kisebb gazadasra kattan, epp igy a gaz elvetelre is.
Bocsi a kései reagálásért. Pontosítanák. Csak egyes sebességben és nagy gázadásos indulásnál és nem ránt hanem mintha megcsúszna a kuplung. Minden más sebességben normálisan szépen vált. Szerintem beszerelés után nem tanították hozzá, mert elvileg ugyanolyat sikerült beszerezni. A szerelő még egy szoftverfrissítést fog végezni, mondjuk nem tudom pontosan minek a szoftverét akarja frissíteni.
ami valahol szomorú... A Superb úgy jó ahogy van, ne légy szomorú. Akinek nem jó a minőségérzet, vagy esetleg a VW-re izgul fel, az megveszi azt, majd bánatos szemmel nézegeti az Audikat. Ez a mentalitás nem engedi elfogadni azt létrafokot ahol a házi-kedvenc áll. Mire ez az ínyenckedés, paraszthajszálnyi a különbség köztük. Debrecen vagy a Diósgyőr a jobb csapat vitára emlékeztet... :-D
Félre ne értsen bárki is. A Skoda nagyon egyben van, nem zörög, semmi baja, sőt hírek szerint "ugyan" azzal a technikával kevesebb szervíz igénnyel elmegy, mint az anya cég modeljei. Akár még megbízhatóbb is lehet, de valóban igaz amit sok helyen leírnak, alá van butítva a Vw nek. Ok, ez van, akinek kell a több, a pusz amiről én írtam, az fizesse meg a Vw emblémában, akinek pedig még több kell ezen a téren vegyen 4 karikát, a technika majdnem ugyan az...
A Toyota belsővel igazad van. Ezt én is bevallom, bőven a Vw alatt van, de ez a mostani faceliftes verzió hozott a különbségen, s nem is keveset. Esztétikában van a legnagyob differencia szerintem a Vw javára. Kezelhetőség? Nos, ezt nem tudom. Ésszerűen mennek a dolgok a japánban is, s finom is. Kényelem? A Vw ergo- komfort állítható combtámasz és egyebek ülése Igen. Az veri a Toyotát, de ha nem ez az ülés van benne elöl, akkor nem. Sima Highline- Toyota döntetlen, High. alatt lévők pedig gyengébbek szerintem. Hátul, a Rav nagyon jó. Az állítható háttámlával nagyot dob...
Anyagminőség? A Bőr/ Alcantara bőr/ Szövet kombóban van minőség. Az ajtó kárpittal érintkező és legnagyobb rész alcantara bőr. A középkonzol egyedi, kitüremkedő része felül bőr, alúl alcantara bőr. Hidd el, anyag és minőség terén ez nagyon ott van...de esztétika, stílus, forma terén sehol sincs a Vw hez képest, ez tény!
Tudod minek van stílusa? Soha nem hittem volna. A "dög" kaszninak, ami hangtalanul suhan, na az ad egy egyedi stílust a közlekedésben..
Persze az 1.2 tsi Polót ugyan így imádom, hangra, mármint a némaságra, a teljesítményre, csak az a fránya dsg a benzin motorhoz ne lett volna ilyen. Kár érte, most így- ezért nem lesz ilyen autóm, de ez nem sírás, csupán innen idúlt a storry
a skoda valóban nem üti a vw szintjét de már nagyon igényesen össze vannak rakva azok is.
Viszont tényleg nem akarlak én sem megbántani de a toyota bőven a skoda szintje alatt van munka-anyag minőség és esztétikában-kényelem-kezelheősségben is.
Unokabáttyámnak van a legfullosabb rav 4 de én beleülve ledöbbentem bmw-k vw-k után ,mennyire gyenge mindenben.
A felhasznált anyagok, az egész belső enteriőr magasabb szinten van egy kategóriával lejebb (Vw), mint a Skodában.
De, távol álljon tőlem, hogy bárkit megbántsak, ez az én egyéni- szubjektív érzésem. 2010 Polóban legalább megvan ua. érzésre mint a 2016 Superb ben...ami valahol szomorú, de ezért van Skoda- Vw- Audi sorrend, amivel semi baj.
Ja. Superb nem üti meg a Golf VII. szintjét belül. Nagyon nem. Csomagtartó tekintetében (kombik) pedig 13/l a Superb előnye (természetesen pótkerékkel mindkettő) így az kiesett.
Láttam tesztautó nagy átlagát: 8,5/l. Mentem vele két alkalommal, alkalmanként kb. 20 km, Bp. hétköznap délután, átlagos forgalom: 5,5/l! S.U.V. 17mázsa, 197 Ps. 5,5...