Tapasztalatom szerint a hivatalos 6,2 l -nél többet kér. Azért is írtam, hogy a 7 liter az tuti elég a felső nívóig. Feltöltéskor figyelni kell és ha kicsi járatás, majd 5-10 perc állás után még kér akkor kell szintre önteni.
Elolvastam. Hát nem tudom, megmondom őszintén. Más helyeken ezt ajánlották (és ott ajánlották az index fórumot, hogy kérdezzek ide mert sok szaki van itt). Bár már arra is gondoltam, hogy kicsit túlbonyolítom ezt az olajvásárt. :D
Olyat olvastam par helyen, hogy japan autoba japan olajat. :)
Az Eneos márkával kapcsolatos bizalmatlanságomról már többször írtam. A topik keresővel (a legfelső hozzászólással egyvonalban, a bal oldali sávban) ezek a hozzászólások megtalálhatóak.
A kerdesem az lenne, hogy milyen olajat vegyek fater kocsijaba? Ajandek lenne szoval nem akarom megkerdezni, hogy milyet szokott bele venni. Neten is probaltam keresni a konyvet, de nem jartam sikerrel. Ja a tipus egy Toyota Hiace 2.4D, 2000-es evjaratu.
... de ha már megvetted, használd nyugodtan. Baja nem ettől lesz a motorodnak. Nem olyan veszett a Suzuki ilyen irányú igénye. Nem az A3, hanem inkább a C3 utal enyhén az API besorolásra.
Sajnos a sima ultra 5w30-at nagyon ritkán lehet kapni. Csak az ultra extrát, ha az 5w30 viszkozitásról van szó.
Az olaj már megvan, és ha nem muszáj nem vennék másikat, megfelelő lenne a suzukiba legalább egy olajcsere periódusra ha esetleg rosszul választottam? Azt mondják, hogy a Shell Helix Ultra Extra a shell legmagasabb minőségű olaja, valószinű azért csak jó lenne a Suzukiba??
A szokásos dilemma... Volvo S60 2.4D (MY2007) olajcsere....
Részecskeszűrő ide vagy oda, az már eddig is eldöntött tény volt, hogy az autó az előírt Castrol Professional A5 0W-30 for VOLVO Cars olajat kapja....
Nade ez állítólag megszűnt, van helyette a sima Professional Titanium SFT 0W-30.... ez is A5..... de ennél már szó sincs arról, hogy Volvo olaj lenne....
Érdeklődnék, hogy Suzuki Swift II. 2007-es 1.3-as autóba megfelelő lenne-e a Shell Helix Ultra Extra 5w30 motorolaj?
A gyár API SM minőséget ir elő, de ez az olaj flakonján nem szerepel, ennek ellenére alkalmas lenne az autóba? A flakonon ugyan az ACEA minősitések sincsenek feltüntetve, de az internet szerint A3 a teljesitmény szintje, ez megfelel az API SM-nek??
Lassan olajcsere előtt állok. Audi A6 4F 3,0 TDi DPF Quattro. Az lenne a kérdésem, hogy milyen olajat ajánlotok, kinek milyen olajjal van tapasztalata és már bevált nála?
Meg kellene nézned az autóhoz adott dokumentációt, hogy pontosan milyen olajra van szükség. Feltehetően VW507.00 jóváhagyásúra, de sokhengeres PD-knél volt egy pár kivétel. Ezt tisztázd.
Ha egy olaj megfelel az adott VAG-specifikációnak, akkor nyugodtan használható. Az autódhoz szóba jövő olajoknál fix a viszkozitás is, tehát igazából nincs nagy válogatási lehetőség, csak a márkát tudod cserélgetni. Azt viszont nem feltétlenül érdemes - az én szerelőm mindig azt mondta, hogy ha egy mód van rá, maradjunk ugyanannál az olajnál.
Ugyanakkor az is igaz, hogy az olaj "bizalmi termék": válaszd olyan gyártó termékét, amiben megbízol, ami szimpatikus. A szükséges jóváhagyást teljesítő olajok közül az a legjobb, amiben hiszel ;-)
Ez lesz az első olajcserém mióta nálam van, eddig ha jól tudom Mobil 1 ESP Formula 5W-30 volt benne. Én 10.000 Km-eként olajat cserélek minden autónkban,
Lelked rajta, ennek nincs különösebb ellenjavallata, de nem feltétlenül szükséges: az autód rugalmas szervizintervallumban működik, azaz jelzi, mikor kell az olajat cserélni. Ez a használattól függ. Optimális esetben enged 30 ezer kilométert is megtenni az autóval (kevés hidegindítás, sok autópálya, stb), de 15 ezer mindenképp meg szokott lenni...
Ez egy meglehetősen kifinomult rendszer, én megbíznék benne.
Azt azért tudni kell, hogy a rugalmas szervizperiódust át lehet kapcsolni fix szervizperiódusra, ilyenkor a rendszer nem foglalkozik a számolgatással/méricskéléssel, hanem fix időpontban küldi szervizbe az autót, az előző olajcsere után 1 évvel vagy 15e kilométerrel. Szervizben pár másodperc alatt megmondják, éppen mire van állítva az autó.
A másik kérdés, hogy olajszűrőt eredeti gyárit VW szervizben vásároltat vegyek jó az "utángyártott" BOSCH vagy MANN szűrők is?
Az említett márkákat én simán használnám a gyári helyett. (Mást nem feltétlenül.)
A vezérműlánc pillanatnyi csörgése miatt raktam bele XADO-t amitől már jobb lett, de a következő olajcserekor rakok bele 2 db XADO Maximum Stage 1-t, mert 1 db 4 liter olajhoz elegendő.
Ha már úgyis elöl van a kezelési, olvasd el, mit írnak benne az olajba és az üzemanyagba utólag töltött adalékokról... >-)
Konkrétan nem tudom, mi az a Xado, de mindenféle utólagos adalék káros, vagy legalábbis kockázatos. Ha csörgést hallasz, azt meg kell javítani. Az olaj nem autószerelő, az alap problémát, ami a csörgést okozza, nem fogja tudni elhárítani.
Lassan olajcsere előtt állok. Audi A6 4F 3,0 TDi DPF Quattro.
Az lenne a kérdésem, hogy milyen olajat ajánlotok, kinek milyen olajjal van tapasztalata és már bevált nála? Ez lesz az első olajcserém mióta nálam van, eddig ha jól tudom Mobil 1 ESP Formula 5W-30 volt benne. Én 10.000 Km-eként olajat cserélek minden autónkban, A másik kérdés, hogy olajszűrőt eredeti gyárit VW szervizben vásároltat vegyek jó az "utángyártott" BOSCH vagy MANN szűrők is? A vezérműlánc pillanatnyi csörgése miatt raktam bele XADO-t amitől már jobb lett, de a következő olajcserekor rakok bele 2 db XADO Maximum Stage 1-t, mert 1 db 4 liter olajhoz elegendő.
Az említett jóváhagyásnak nem egy API SH 10W-40 félszintetikus olaj is megfelel, de tudok olyan, vadiúj fejlesztésű, API SN 0W-30-as csúcs kenőanyagot is mutatni, aminek szintén megvan ez a jóváhagyása - feltételezhető, hogy az előbbi éppen eléri a megkövetelt szinteket, az utóbbi viszont túlteljesíti.
Ebben igazad van .De normális ember megpróbál valami arany középutat találni.
Én eere gondoltam:
pl sae 5w40 sn,a3/b4,vw502...stb elérhető egy kissebb gyártó(csomagoló) cégtől 1100 ft/l,egy márkás gyártónál ugyanez 1.5-3 szorosa.Műszaki szempontból semmi külömbség csak a pénztárcámba marad több.
nincs olyan,hogy jobban teljesíti,túlteljesíti és hasonlók.A gyártó elküldi a mintát az autógyárnak,az bevizsgálja.
két eset van
1.megfelel az előírt műszaki követelményeknek, rá lehet írni a cimkére a jóváhagyást.
2.nem felel meg.
a többi mese habbal.
Ezt a kérdést a szabvány jellege határozza meg.
Vannak olyan előírások, amit pontosan kell teljesíteni, a vizsgált olaj nem lehet rosszabb, de "jobb" sem. Ilyenek a VW 504.00 és 507.00 szabványai. Itt a vizsgált paramétereket nem lehet "túlteljesíteni," de ettől függetlenül lehet különbség az olajok között más, nem vizsgált paraméterekben.
Vannak ugyanakkor szabványok, amelyek minimum értékeket határoznak meg, ilyen pl. a VW502.00 szabványa. Ezt a minősítést minden olaj megkaphatja, ami eléri a minimum értékeket. Ez azt jelenti, hogy olyan olajok is megkapják, amik magasan átviszik a lécet. Az említett jóváhagyásnak nem egy API SH 10W-40 félszintetikus olaj is megfelel, de tudok olyan, vadiúj fejlesztésű, API SN 0W-30-as csúcs kenőanyagot is mutatni, aminek szintén megvan ez a jóváhagyása - feltételezhető, hogy az előbbi éppen eléri a megkövetelt szinteket, az utóbbi viszont túlteljesíti.
Nem tudom hogy eddig milyen olajat használtál így csak sejtéseim vannak a különbséggel kapcsolatban. Arra gondolok hogy az előzőleg használt olaj gyengébb minőségű (vélhetően HC) alapolajból készült aminek értelemszerűen gyengébb a hőállósága így ezért sötétedett el gyorsabban.
Azt próbáltam leírni, hogy én nem bízom a kis márkák olcsó termékeiben. Garantált, hogy a szériában gyártott olajuk is teljesíti azt (egyáltalán, vagy akár a 30E km-es periódus végéig), amit a bevizsgálásra küldött minta?
Eddig a turbós benzines A3/B3 olajat igénylő kocsimba miután olajat cseréltem 1-2 ezer km után már elég sötét volt az olaj. Most 10E km után kezdett el sötétedni. A mostani olaj Castrol Edge Fst 0w-30 leírás szerint tudja a Gm dexos2-t ami jó a kocsimba.
Természetesen utána néztem a neten olyan válaszokat is találtam, hogy a jobb minőségű olaj "kevésbé ég el ill. színeződik".
A felhasználás körülményei nem változtak. Hol a "hiba"?
" .. a viszkozitásra kapott több pontot a Mannol ... "
A viszkozitás tipikusan olyan jellemző ami fekete/fehér alapon megítélhető: megfelel az adott SAE osztálynak vagy nem felel meg, más lehetőség nincsen.
Megvan a teljes teszt, de innen úgy 700 km-re. Egyszer beszkenneletetem a kollégákkal, ha eszembe jut - de a linken is olvasható, hogy a viszkozitásra kapott több pontot a Mannol. Mondjuk ez elég laza megfogalmazás, nem emlékszem már pontosan, mit és hogyan mértek a tesztben.