Uraim, segítsetek: melyik a legjobb diffúziómentes padlófűtéscső (márka, gyártó)?
Úgy néz ki nem tudom ötrétegűből tekerni, mivel 20-as méretben már csak 100m van egy tekercsen, az meg nekem pont kevés egy körhöz... a padlófűtéscső meg elvileg 300m-es tekercsekben van ebben a méretben is.
Gondolom, az emlékek kicsit szépítenek :o), de tény, hogy a panelban valahol mindig nyitogatják a vizet és így a hálózat sűrűn kap utánpótlást. Nálunk is, ha a kazán melletti fürdőszobában melegvizet engedünk, akkor a távolabbi zuhanyzóban is megnyitás után szinte rögtön ott a melegvíz. Ha előbb a zuhanyzóban kell a melegvíz, akkor sokára ér oda.
Már régen laktam panelban, de ott mintha mindig jött volna rögtön melegvíz. Ott hogy csinálhatják? Monjuk az igaz, hogy néha amikor csak kezet akar mosni az ember akkor nem ártana, ha jönne a melegvíz. Hmmm...
Nálam a távolabbi fürdőszoba 15m-re van. Valóban nem gondoltam arra, hogy ez a cső vékonyabb lessz, mint a jelenlegi lakásunkban, ahol a régi technika szerint
félcolos horganyzott csövekben megy a víz. Egy lakásban 4-5 vízvételi hely is lehet és a családtagok számától függően, naponta nagyon sokszor nyitogatják a csapokat. Tehát azért összeadódhatnak a literek, de valjuk be kényelmi szempontok is vannak a dologban.
Mekkora távolságokról beszéltek? Nálam 8 m cső van a kazán és a mosogató csaptelep között. Ebben mindössze 0,9 l víz van (16 mm Henco). Tehát ha kinyitom a csapot, és az átfolyósból ugye még kicsit később is jön a melegvíz mint egy bojlerből, akkor sem jön ki 10 liter víz a meleg megérkezéséig. Mondjuk én csináltam egy olyat, hogy az odavezető HMV cső mellett van egy főtéscső is ami a konyhába megy. Így az némiképp melegen tartja a szigetelésen keresztül is. Egyébként nem tudom mivel fűtöd a bojlert, de ha keringeted a csövekben a vizet, akkor az olyan mintha fűtene, tehát folyamatosan hűl, ami újabb energiába kerül.
De akár így, akár úgy csinálod meg, egy valami közös: a csövek mellett vezettess el egy vékony bergman csövet, amibe majd a vezetéket húzhatod a szivattyúig!
Aztán hogy a csap felőli végén mit teszel fel, nyomógombot, vagy PIR detektort vagy éppen semmit, mert időzítő került a szivattyú mellé, az már mindegy.De a cső ott lesz szükség esetére pár forint plusszért.(15-25Ft per métere ezeknek a csöveknek, nem nagy összeg)
Ez jó ötlet. Csak nem biztos, hogy eszükbe jut meg nyomni előtte gombot és várni pár másodpercet, míg oda ér a meleg víz. Valami automatikus indításon gondolkodom. Most éppen az jutott az eszembe, hogy létezik olyan mozgásérzékelő, amelyiket a kapcsolók helyére szokták beépíteni és csak igen kis szögben látnak. Tehát ilyent kellene elhelyezni a csap közelében valami módon.
Anyámnál a konyha van nagyon messze a bojlertől, én is meg akarom csinálni ezt oda.
Én ott úgy fogom csinálni, hogy a csövek mellett a falban elfér egy villanyszerelési bergman cső is, amiben mehet egy kapcsolóvezeték-pár.
A konyhában a szekrényben a világításkapcsoló mellett elfér egy nyomógomb.Ezzel egy időzítő indul, ami mondjuk 30 másodpercig forgatja a szivattyút.Utána az már le is állhat, hiszen, ha egyszer megérkezett a melegvíz a konyhába, már nem kell tovább keringetni, a használat megteszi magában.Ez gyakorlatilag nulla energiafelhasználás egy 10 wattos szivattyú esetén, ugyanakkor nem kell kifolyatnom a méregdrága vízből tizenlitert minden első csapnyitáskor.
Még nincs kész, éppen holnap kezdik szerelni. Sajnos az előző házamnál nagyon messze volt a bojlertól a fürdő. Nem csak a víz és az energia pazarlás zavart, hanem a várakozás is mire "megérkezett" a meleg víz.
Vagy az , ha meg sem csinálod! Kiépítés költségei: cső , csapok , szivattyú /bronzházas! / , ha nem magad csinálod + munkadíj Üzemeltetés : a szivattyú 230-cal működik. Mennyi a megtérülési ideje?
Én 2 ötletet olvastam, ami nekem szimpatilus: 1. Mozgásérzékelő valahol, ha mozogtok, jó eséllyel kell melgvíz is valamikor. 2. Ha van riasztó, akkor lehet ahhoz kapcsolni is: ha beriasztotok, álljon le.
Vagy a legegyszerűbb, legolcsóbb, amit Te írtál: időkapcsoló.
Lehet, hogy rosszul fogalmaztam. A mosdókhoz csaptelepekhez "3 cső" megy.
Egy hideg és két meleg. A meleg csövekben folyamatosan kering a melegvíz.
Ezáltal, ha bármelyik vízvételi helyen megnyitod a csapot, azonnal meleg víz folyik és nem pazarolsz el több liter vizet és persze az energia sem mellékes.
én is tapasztaltam, hogy minden szemetet rásóznak az emberre. sajnos minél drágább annál könnyebben elcsábulnak. Nekem például egy SD KLO30-as álló kazánom van és érdeklődtem a szervizben, hogy folyamatos üzemet hogyan lehet benne megoldani. simán rábeszéltek volna egy siemens albatros cuccra 100ezer környékén. Az egész cucc csak annyit tud, hogy a kazán két fix fokozata között (18kW és 26kW) kapcsolgat a külső hőmérséklet függvényében. ezzel nem sokat érek, pláne átmeneti időszakban amikor sokkal kisebb a hőigény mint 18kW... gyanítom, hogy az általad javasolt pufferes rendszer is simán kijön 100ezerből! ami nyilván jobb
Laikus kérdésem lesz. Adva vagyon egy pf és ezt sima szobatermosztát kapcsolja ki-be. Van amikor az a jelenség lép fel, h épp felfűt a kazán és pont akkor kapcsol ki, tehát még van jó kis melegvíz a rendszerben. Valahol olvastam, h csőtermosztáttal lehet vezérelni az utókeringtetést. Na most: azt a visszatérő csőre kell szerelni, és úgy összekötni a keringtetősz. -val? Illetőleg akkor kell e a szobatermosztát? Magyarázza el nekem vki, légyszi :)
Lemez lapradiátorok vannak (nem tudom, hogy ez-e a hivatalos nevük), és alubetétes műanyag csövek ropantógyűrűs csatlakozókkal. Ezen felül még réz szerelvények is vannak a körökben.
Sziasztok! Ma úgy döntöttem, kipucolom a kazánom HMV hőcserélőjét (SD isotwin), mert már gyakran túlmelegedett melegvízkészítés közben, és folyton lekapcsolt. A műveletet kisebb bukkanókkal el is végeztem. Ami furcsa volt, hogy a hőcserélő kazán oldali köre tele volt fekete 4-5 mm-es szilánkokal. Az anyag olyan volt, mintha szénszilánkok lettek volna, könnyen tört. Sajnos nem fotóztam le, de hátha valamelyikőtökek van ötlete, hogy ez mi lehet? A kazán ~4 éves, és még nem volt pucolva. Az anyag nem vizkőnek tűnt. Esetleg benn valamelyik szivattyú sérült, és arról törhetett le valami, bár látszólag minden jól működik?
hali, nekem 1 hónapja van ilyen. az a véleményem,h nem elég zavarvédett. Na nem a rádiós interfészen hanem a kazánhoz menő zsinóron keresztül szed össze nálam zavart. Ilyenkor meghülyül. persze a kazánom is hunyó, de akkor is! ennek nem így kéne működni. Relével leválasztottam azóta nincs ilyen gond. viszont a hatótávolsága kérdéses.van akinek simán átlő egy betonfödémet, nekem nem... szervíz mindenesetre készséges, bár egyenlőre még nem kértem cserét.
termosztát funkciójával nincs gondom. nem hitelesített digitális hőmérővel azonban nem illik ellenőrizni, mert félrevezető. conrad-nal vettem hőmérőt, aszerint tényleg 0.2 C a hiszterézise.
Többi rádiós termosztát mind drágább.16000 ért,26000ért és 52000ért is láttam. Ez utobbi danfoss gyártmány.
nekem is ket honapja van Q7 RF.es egy 097A-t csereltem le vele. a tavmukodes jo, nekem emeleten van a szabalyzo a goldszinten a vevo. a 0.2-es erzekenyseg mar majdnem tul kicsi, bar ez attol fugg, hogy milyen helyisegben van (konnyen hul- konnyen melegszik, vagy lassan hul - lassan melegszik) ez utobbira jobb. bar a kijelzoje nem konzekvens: ha 20 fokra allitom, mar 19.5-et mutat, de meg nem kapcsol be azonnal, viszont meg nem mutat 20.5-ot amikor kikapcsol futesnel. az elejen nekem is volt egy kis hulyules, ki-be kapcsolgatott 10 percenkent, aztan megszokta a klimat, azota nincs gond vele. es nagyon jol programozhato, nem ugy mint a 097A