Üdv mindenkinek! :) A Mercedes fórumból talán már ismernek 1-2-en, a kérdésem a következő volna: A lökhárítómról a fényezés szépen "lepergett" a fényszórók alatti részen 2 fél tenyérnyi felületen, valószínűleg a kavicsfelverődés is belesegített ebbe a folyamatba (nem volt újrafényezve az elem, gyári réteg). Mi lenne a menete annak, hogy tartós legyen a fényezés? Műanyaggal még nem volt dolgom. Amim van: műanyag alapozó, műanyag gitt, és természetesen a bázis + lakk. A kérdés arra vonatkozik elsősorban, hogy az alapozásnak mi lenne a szakszerű menete? Előre is köszönöm :)
Jól montad,vizbázisu anyaggal meg lehet csinálni.Minden nap használom.Szinte.Sokszor segitek a vásárloknak fényezésben,robogó stb ők előkészitik és mivel nincs hol lefujni én megoldom. Na ijenkor kell a vizes.Szinte minden problémára jó.
Robogóknál nem ritka hogy felmaródik a festék vagy alapozó, szerintem vízbázisú füllerrel meg lehet csinálni és arra mehet a szín az szerintem nemfogja felmarni bár én még nem használtam.
Sziasztok tapasztaltabb fényezőktől kérdeznék, bátyám is fényezget szépen dolgozik, de vidéken senki nem fizeti meg a minőséget a lényeg csak hogy átmenjen a műszakin, a munkái 99%ebből áll, de így is alapos, viszont még a festék árakban is le van szoríitva a meló
kecskeméten tudunk vásárolni, ott van egy grazulit bolt, egy standox és egy full maszek, ebből a grazulit a legdrágább, na ide egy évben egyszer sem kell bemenni, mert a vidéki honpolgár erre nem tart igényt, van a standox de lecserélődött a tehetséges alkalmozotti csapat és akik most vannak hát, szinkódra kikevert festéknek sincs köze valósághoz, és hogy javítsanak rajta minta darabbal az sem megy.
A maszek, ott hellyel közzel a szint eltalálják, de inkább nem mint igen, és inkább az "ipari" festékekre vannak berendezkedve mert Kecskemét körül virágzott a kamion biznisz.
a kérdés amiért itt vagyok most kellene piaggio veszpákat festeni 2éveseket, de valami fura festék van rajta ilyen gumis beütésű, és összeveszik a hagyományos higítós festékekkel még a füllerrel is, mintha kromofág érné úgy vislekedik.
Szeretnék utána járni hogy lehetne rendesen megcsinálni, mi lehet a festék ami rajta van vagy milyen áll meg rajta faszán ahogy kell.
Ha az egész karosszériát akarod ónoztatni arra biztos nem találsz senkit, ezt egyébként is foltjavításokra találták ki. Telibe csak a gyárakban kádban tudnak ónozni. Magyarországon az se biztos hogy találnál hozzá megfelelő anyagot. Főleg veteránoknál használják, de elég macerás.
Tavaly ősszel vettem 3900ért, most 4200ért tudnék venni. A kék hullámosat nagyon jó áron vetted 3500ért, valószínű zöldet is annyiért tudsz mert egy áron vannak.
Úgy tudom ,hogy a narancs szivacs a fehér kupakos pasztához való, a fekete hullámos a világos kék kupakoshoz.
Az új rendszer az meg színkódolt az egyértelmű. A fekete kupakos pasztához nem tudom melyik szivacs kell.
Ja és van egy új fajta zöld kupakos FAST CUT XL. Ezt biztos Maffia05-nek csinálták, gondolom még gyorsabb:)
Hát lehet hogy hatékony de kérdés hogy mennyi idő alatt mert lehet hogy elviszi a 2000-es karcait de nem mindegy hogy egy napig polírozol mondjuk egy gépháztetőt vagy mondjuk fél óráig.
Gondolom a kopottabb papír karcait viszi csak el nem? Régebben én is dolgoztam olyan 2000-es papírral de nekem akkor is maradt benne karc de akkor még faréclával políroztam.
És a zöld szivacs gyorsan elviszi a karcokat mostmár? Milyen fajta 2000-es papírt használsz? Nekem is narancssárga szivacsot adtak hozzá pedig mondtam hogy a hozzávalót kérem de állítólag ezzel is jó, kipróbálom ezzel aztán ha nem túl jó akkor rendelek zöld szivacsot én is aztán majd kiderül.
Nekem is einhell van és én is 1500as fordulaton használom a zöld pasztát. Én csak 2000esel csiszolom és utánna a zöld paszta. Elősször valami narancs szivacsot vettem hozzá csak mert a boltos szerint az jó hozzá,a márkát nem tudom. Az katasztrófa volt nem csinált a karcokkal semmit. Utánna megvettem a zöld 3M szivacsot mert nem akartam tovább kisérletezgetni más szivacsokkal. A zöld szivacsot egy másik boltban vettem vagyis rendeltem mert az üzletben nem tartottak. Az eladó egy jó vastag fehér meg egy kék 3M szivacsot akart megvetetni velem, hogy az ugyan olyan jó és olcsóbb is, mondom nem köszönöm rendelje csak meg a zöldet:)
A zöldet most kezdtem el használni kb5 elemet csináltam meg vele, szivacsnak még a farécla szivacsát használom mert azt akarom elhasználni (tudom hogy a hozzávalót kéne) de egyébkénet car system-es szivacsot vettem hozzá mert egyik ismerősöm ahol dolgozik ott is azzal használják és állítólag jó vele én még nem próbáltam, a szivacsról meg nem tudtam hogy ezt fogom kapni mert én azt mondtam hogy a hozzávaló szivacs kellene aztán ezt adták mert hogy ezzel is működik. A gépem az nem nagy valami egy einhell gép ehez jutottam elég jó áron a fordulatszámot meg úgy szoktam hogy a vége felé 1500 körül szoktam pörgetni.
Fstés után gondoltam hogy nem kellene 3000-essel átgépelnem hanem átcsiszolnám 2000-es vagy 2500-assalés akkor lehetne is polírozni, az a lényeg hogy minél könnyebben és gyorsabban tudjam csinálni a polírozást.
3M értékesítő a zöld sárga kéket javasolja.. Kérdeztem a fehérről és azt mondta az a legdúrvább és régi fényezések renoválásához javasolja. Érdekes mert míg nem volt a zöld sárga kék addig a fehér fekete világos kék kombót használta mindenki a fényezés utáni polírozáshoz is.
Lila trizact paszta is jó lehet egylépcsőben ha valami fényezési hibát kell kijavítani.
Homokszórás után azonnal le kell zárni a felületet, mert rögtön elkezdődik a redoxireakciós folyamat. Futórozsdának is hívják a levegő páratartalma magas és ezis, ill a levegőben levő oxigén felvétele okozza a problémát. Azonnal zsírtalanítás és alapozás. A zsírtalanításhoz lehet kapni törlőkendőt ez a legjobb az biztos nem szennyezett.