megakadt a szemem a HENCO-n: számít az egy ötrétegű csőnél, hogy ki követte el? Most épp egy olasz gyártmányú 20-ast kínálgatnak 230 körül, erősen gondolkodom, hogy az lesz letekerve padlófűtésnek....
Egyébként érdekes módon ma tudatosult bennem, hogy Te mennyi tapasztalattal rendelkezhetsz. Eddig nem nagyon foglalkoztam a rajzoddal, mert azt hittem, hogy az csak radiátor meg padlófűtéshez jó. De ma valahogy jobban átgondoltam, és már nem is tűnik annyira rossz ötletnek :) Hihetetlennek tűnik számomra, hogy megosztasz értékes információkat mindenkivel és nem reagál rá senki. Sőt inkább gúnyolódnak.
Na mind1 :(
Az esetemre visszatérve ugye ez az istenverte helyiségszabályozás nem akar összejönni. Az a baj, hogy a csövek (Henco 16) nem annyira vastagok, hogy lehessen folytani, mert akkor csak az elejében lesz meleg a víz. Akkor mit lehetne kezdeni?
üdv Néked! szóval van máshol is van lemezradiátor felszerelve vascsővel bekötve ott több éve semmi probléma ezek a rézcsöves atalakításokon meg 6 év alatt a 2.ik radiátor lyukad ki. a rendszer eddig nyitott volt most alakítottam zárt rendszerűvé. egyébként épületgépész barátaimnak is keserű tapasztalatai vannak ilyen téren, kártérítés stb.. én ezért csak vascsővel szerelek mindent ha lehet vagy műanyaggal ( henco, stb) AMÚGY MEG KÖZTUDOTT HOGY VÍZHÁLÓZATBAN SEM SZABAD HORGANYZOTT ACÉLCSŐBE BETOLDANI RÉZCSÖVET --bocs a nagybetű véletlen --üdv haka
Valami azt súgja, hogy kerülöd ezt a szabályozós témát velem kapcsolatban :))
Ma próbáltam rákeresni, de nem találtam semmi értelmes szabályozást (nem vezérlést) falfűtéshez. Légyszi segtíts, ha tudsz és van ötleted, vagy tapasztalatod!
Igen sok rézcső, dunaferr radiátor kombináció működik ebben az országban probléma mentesen. Minden esetre 3 évnél jóval többet kiszoktak bírni.
Az egy dolog, hogy a rendszer valahonnan friss oxigént tud felvenni, de, hogy pont csak abban a lakásban okozzon mindíg problémát? A többi lakásban is ugyan ilyen radiátorok vannak, vagy valami vastagabb anyagúak?
hali! Örülök a kérdésednek, most nincsenek előttem a pontos adatok, de réz normál potenciálja +0.55 Volt a vas normál pot,ja - 0.44 Volt emlékeim szerint, namármost ionos környezuetben,- a fűtésvíz ilyen-az egymással érintkező felületek között galváelem képződik, és a negatívabb fém oldódni kezd és elvándorol a pozítívabb felé... a szakirodalom az egymással fémes kapcsolatban levő alkotó elemekről beszél többnyire, de véleményem szerint ha egy elektrolitikus közegben felváltva vannak szerelve réz ,alu, vas alkatrészek akkor ott megindulnak a folyamatok... szerintem nem szerencsés rézcsővel alumínium kazánt rákötni a vas radiátorokra. a vas meg az alu jobban elvan egymással mert mindkettő negatív potenciálú, ezért szerelték a lakótelepeket aluradiátorokkal és még ma is mennek, na meg olcsó volt--üdv haka
Eddig az Immergasnál találtam egyedül értelmes letölthető anyagot erről, azok alapján írtam azt, amit. Ott egyébként még azzal van megspékelve a dolog, hogy ha nem időjárásszabályzású a kazán, és megveszed a távvezérlőjét (AMICO), akkor az nem csak sima on-off termosztátként dolgozik, hanem a kívánt és a mért szobahőmérséklet függvényében állítja a kazán előremenő vízhőmérsékletét. Elsőre nem is tudom, hogy mi a takarékosabb, ez vagy az időjárásszabályzás, hiszen felfűtött lakásnál általában csak 0,5-3 fok különbséget kell a kazánnak áthidalni....
Keverőszelepest sokkal olcsóbban kilehet hozni, meg egyszerűbb és kevesebb helyet is foglal. :)
Iszapfogó igy is úgy is kell a készülék elé és mintha nem annyira műanyag csövek szoktak volna az iszaposodást okozni, hanem a fém radiátorok inkább? Az megint egy másik dolog, hogy az iszap lerakódhat a PF csöveiben.
Ezek az új kondenzációs csodák általában két vezetékesek.
Ha jól láttam, ezek a készülékek általában csak az előremenő hőmérsékletét figyelik, én ezért arra tippelek, hogy: 1. kezdik full gázon, amíg el nem érik a kívánt előremenő hőmérsékletet, 2. majd fokozatosan visszaveszik a teljesítményt addig, amíg az előremenő előírt hömérsékletét garantálni tudják.
Esetleg okosabb elektronikánál el tudom képzelni, hogy az előző fűtési ciklus teljesítményével kezd, és ha x időn belül nem éri el a szükséges előremenő hőmérsékletet, akkor emel rajta.
Én is örülök, eddig persze a sok nagyokos mind legagyizta, mert nem ismerik. Azt kérdezném meg még, hogy egy olyan 3 járatú keverőszelep, mint a sokat dícsért Honeywell tn200, tartalmaz tehát egyben egy termofejet, így a szivattyún kívül másra nincs szükség?
Én nem nagyon értek hozzá, de az elég köztudott dolognak tűnik, hogy a réz és alumnium nem nagyon jó együtt. Ez eddig a villanyszerelésnél tűnt ki a legjobban, de erről Lacivill tudna ódákat zengeni :)
Bennem felmerült egy olyan kérdés, hogy mintha azt olvastam volna valamelyik nap, hogy a kondenzációs kazánoknak alumínium ötvözet a hőcserélője. Ott nem jelenthet ez problémát?
hali ! egyáltalán nem volt rossz napom, sőt sok megrendelés futott be... nem is bántó szándékkal írtam a "beszólást" csak olvasva a topicot mintha egyesek itt ott kioktatnák a másikakat, de ez a téma amit felvetettem tényleg valós probléma. pl adott egy 50 lakásos társasház a belvárosban én tartom karban, én üzemeltetem a kazánházát(kazánfűtés) egy csaj meg a szomszédja átépítette rézcsöves rendszerre a saját lakásán belül a hálózatát . na ezen a hálózaton levő du..fe.. radiátorok sorozatban 3 évente kilyukadnak. kihívták a garanciális szervízt ( nekem nem szóltak hogy legyek ott, ebben az esetben persze az én időmet fizetni kéne valakinek,)szóval azt állapították meg hogy az oldott oxigéntartalom a 0,1 helyett0.7 mg/ liter .na szóval hogy a mérés milyen körülmények között zajlott vagy hiteles volt e a műszer vagy nem e mérés közben vett fel oxigént a próbavíz azt nem dokumentálta senki de a bringa engem a "kazánfűtőt" (2 diplomával) akar beperelni az ő elqrt rendszeréért. a házban az eddig átszerelt de acélcsővel szerelt lemezradiátorok még nem lyukadtak ki exr sem. na én nem félek a pertől nem ezért írtam hanem hogy megvilágítsam a rézcsövek problémakőrét, illetve megjegyezzem hogy aki tud forrasztani az még nem biztos, hogy ért a fűtésszereléshez, és ezért óvatosan a "szakikkal" --üdv haka
Viszont ha már itt vagy és úgysincs nagy mozgás (hála istennek :)) ), akkor kicsit átbeszélhetnénk a szabályozós kérdést :) Persze ha nem untatlak vele agyon :)
A különbség a hatásfokban van, de erről majd inkább enginert kérdezd.
Vagy hakapecit :) Úgy látom ő is konyít hozzá valamelyest :)
Ha a terven az van, és azt hozzáértő ember csinálta, valamint azokkal a csövekkel lett szerelve, akkor jobban jársz szerintem. De ez csak egy vélemény.
Egyébként meg örülök, hogy végre van itt valaki, akinek olyan kazánja van mint nekem :) Nagyon jó :)
De én eddig kétféle modulációról olvastam. az egyik, amit Lacivill írt, tehát a termosztát alapján modulál. Ha jól tudom, ezt hívták levegőre modulálónak. A másik pedig a visszatérő víz hőmérséklete alapján. De ennek nincs köze a termosztáthoz (már ha a szobatermosztátra gondolt)
üdv az olvtársaknak ! mi a helyzet a rézcsövek okozta elektrokorrózióval? ez egy újabb téma hogy veszekedjünk . a neten elektro korrózióvagy elektrokorrózió (qugli) címen rengeteg anyag van fenn. na ez a jelenség teszi iszapossá(szennyezetté?) az egyébkáént lágyvízzel feltöltött zárt rendszert, es itt ahogy látom rengeteg kollégánál rézcsővel van szerelve a dolog , ezért is van a sok eqrt fűtési hálózat mert aki úgy gondolja hogy tud rézcsövet forrasztani az már épületgépész es ért a fűtésrendszerhez is, na lehet fikázni a hozzászólást uraim üdv--haka
Így van, a fűtéstervemen keverőszelep+szivattyú van, aztán jött a Biasi beüzemelő ember, aki közölte hogy hőcserélőt vegyek, mert csak akkor választom le rendesen a radiátorfűtést a padlófűtésről, nem lesz leiszaposodás, stb.. Én ezt elhittem és ha jól látom olyan nagy különbség nincs anyagilag. Még nem döntöttem el, nekem e legegyszerűbb megoldás is elég, de ha kicsivel drágább csak a komolyabb, akkor legyen az. A csövek márkáját megnézem.