Munkavédelmi előírások magasban végzett munka esetén ... erre kell rákeresni, előírás szerinti kéményjárda az még biztosító keretet, a láb lecsúszását gátló peremet meg miegymást is tartalmaz. (Előírás szerint)
Felmentünk a kéményhez (pár hónapja vett lakás). A kéményjárdából a két vas keret maradt. A gyerek rutinosan ráállt a vasakra oszt kész. De gondolom nem ez az ideális.
Kérdés: Milyen kéményjárdát tegyek oda? Colos szőrös deszka - 2,5 cm - (lefestve) az jó? Vagy 2 colos - 5 cm - kellene?
Felrögzítésre laposvasat gondoltam a deszka 4 "sarkán".
Urak! Adott egy vegyes és egy gáztüzelésű kazán. Egy kéményem van, egy kémény bekötési luk. Átmérő 150 cm, ez megegyezik a vegyes tüzelésű kazáncső átmérőjével. Kizárólag a vegyest kívánom használni.
Azonban rendkívüli helyzetben, mondjuk betegség, rákényszerülhetünk a gázfűtésre. Ebben az esetben a gázkazán átmérő 130 cm-es füstcsövét, egy tágító elem felszerelésével belehetne kötni a 150 cm.-es lukba. Kéményseprő jogszabályok mit mondanak ezzel kapcsolatban, és mi a gyakorlat?
Kivágni úgy kell a külső elemet flex-szel, a samott béléscsőből már nem kell alakítani semmit.
Egyelőre én is csak építtetem, így nem tudom, hogy üzemel majd.
Az építéshez habarcs kell csak, más nem. A kéményrendszer kiegészítőit (fedlap, stb) saját ízlés szerint kell beszerezni, de az álatlában nincs a rendszerben., bár én ajándékba kaptam most a fedlapot.
Szia! Én most akarok rendelni kéményt,akkor nekünk kell kivágni minden lukat nem úgy öntik?még azt szeretném kérdezni +ba milyen anyagott kellett veni hozzá és hogyan üzemel meg vagy elégedve vele jól passzóltak az ellemek egymásba?várom válaszod Daffos
Kedves Forumtársak! Lenne egy nagy kérésem felétek,mivel járatlan vagyok a témában,most csináltatok központifűtést és úgy döntöttem ,hogy Leier kész kéményt veszek mivel ahová kerül a kazán semmilyen kémény nincs.több kémény forgalmazót megkérdeztem de nem igazán kaptam kielégítő választ a kémény iránt. Egy 35 kw-os 150mm-es füstcsővel ellátott FEKA kazánt néztem ki,A Leier LSK 160 mm-es belső kéménycsöves kémény elég a kazánnak? Ja és 7 méter magasra kértem ajánlatot.Ha valaki adna válasz erre a kérdésemre megköszönném.Üdv mindenkinek Daffos
Csak ezt találom a google-ban sajnos:( http://www.kemenysepro.hu/muszakiszabalyzat/mellekletek/Segedlet_MSZ_EN.pdf
CSak itt nincs 2.1.7-es pont ha jól látom sajnos!
Mondjuk nem tudom mit jelent a " más lakásban vagy más intézményben nem lehet, mint amelynek a kéményéhez tartozik", mert hát végülis én is rakhatnék be konvektort csak nálam az előző tulaj valószínűleg befalaztatta!
Korábban már kérdeztem, de gondolom, hogy van jobb dolgotok is, de hátha majd most jön válasz.
Szóval, épülőfélben van a házikórészem. A kémény, ami megépül Leier LSK 180.
A helyét az aklaprajzon láthatjátok. Ez a felsőp szint alaprajza. A kérdésem az az, hogy a metszet rajzon látható elhelyezkedés mellett hová tetessem be a második
(felső) tisztítóajtót a kéménybe?
Ugyanis az a baj, hogy a méretezett rész túl alacsony a közlekedéshez és nem is szívesen csináltatnék padlásfeljárót, ami maximum a lépcsőházból (a pihenőnél) lehetne. Viszont félő, hogy második (felső) tisztítóajtó nélkül nem fognak szeretni a kollégáitok, de van -e értelme betetetnem így, vagy inkább legyen lakótérben?
Azt mondanám, hogy az MSZ-04-82/1-85 szabvány 2.1.7 pontja alapján: "A koromzsák és a koromzsákajtó (illetve a kondenzátumgyűjtő és ürítő szerkezet) más lakásban vagy más intézményben nem lehet, mint amelynek a kéményéhez tartozik." bár ez koromzsákot és koromzsákajtót említ mégis joggal alkalmazható a tisztítóajtóra is, hiszen tisztíthatóság és ellenőrizhetőség feltételeit a kémény tulajdonosa/ használója kell, hogy biztosítsa. Beláthatjuk, hogy ez más lakásában igencsak nehézkes.
Elolvasva az előzményeket, a hibás kürtő nem is a tiéd. Vagyis más kéménykürtője, szóval nem hogy nem szükséges rajta tisztítóajtót fenntartanod, hanem egyszerűen tilos!!
Eldogoult a kéményem és az alattam lévő miatt szét akarják verni a lakásom! Bővebben itt: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9201956
Azt nem tudja vki h utána vissza lehet falazni, vagy köteles vagyok egy kéményajtót fenntartani mégha nem is használom?
A másik szobában ugyanis bejelez a CO-jelző! Ebben a szobában viszont ha nem muszáj nem szeretnék kéményajtót szivárgó CO-al, füsttel, ha nem muszáj...!
Vác közelében. Egy sümegi, egy nagykőrösi és egy bpesti cégtől kértem-kaptam ajánlatokat. Itt a közelben (az interneten keresve) nem találtam. Lehet, hogy kifogtam a 3 legdrágábbat az országban, de most már mindegy...
Kösz az összes infót, csak megerősítetted azt, amit mások is. Lehet, hogy van olcsó vaskémény, én 3 "normális" hazai cégtől kértem be duplafalúra (honlapjuk, mindenféle engedélyeik, referenciáik vannak, stb.) és azok egyértelműen sokkal drágábbak, még úgy is, hogy csak 6 fm-re kértem (falra rögzítés, tehát nem a talajtól indulna). A kivitelezésre nem kértem ajánlatot, de az gondolom olcsóbb lenne, mint az épített kémény; de összességében az anyagár miatt szignifikáns a különbség az épített (sch, lei) javára. Szóval 16-os épített lesz, ez már biztos; a típuson még vacillálok; árban és gariban nincs nagy differencia. Első ránézésre Lei mellett szól a kondenzvíz kivezető...
Nehéz az indulás. Ez főleg a klasszikus téglakéményeknél igaz. Nagy a tömeg. De az üzemvitelhez nem a kémény falanak kell átmelegednie - csak a nyugvó hideg levegőnek - nevezik ezt légdugónak is. Hár ezt a levegő oszlopot kell elindítani. gyakorlott vegyes tűzelők ezt tudják. Pl. a kaminajtónál eltüzenek egy Népszabadságot.
Amúgy ott is sántit az ajánlat : a nemesacél csőves - mindegy, minden vascsöves kémény ha már mondta, hogy gyorsabban melegszik akkor azt is hozzátehette volna - gyorsabban is kihül.
tehát ami egy nagytömegű kéménynél összel fordulelő egyszer - meg máskor hideg indulásnál az a nemes ac. kéménynél akár kettőnaponta is előfordulhat.
Természetesen a hideg kéményfal az nem jó - másért. Arra lekondenzálhat az ami arra hajlamos ( gáznál víz, fánál fakátrány - ez viszont a kémény falának, ha olyan nem tesz jót. Szét fagy, átitatódik.
Tehát : a gyorsabban felmelegszik tétel -az nem a kémény falára igaz hanem az áramló kutyura (füstgáz ) A meg gyorsan elhagyja 10 m/sec al szoktunk számolni, de legyen 5 akkor se jelentős az ott tartózkodás. Amúgy a vas valóban gyorsabban melegszik, de az most nem lényeges.
Köszi. Azóta már tudom, hogy árban is jelentős a különbség. 3 szerelt kéményt forgalmazótól kértem árajánlatot. A legolcsóbb nettó ára is magasabb (csak anyag), mint a lei vagy sch esetén a teljes kémény, szakszerű építési munkadíjjal együtt, bruttó. Annyival azért nem lehet jobb a szerelt... Kevesebb helyet foglal, az kétségtelen. Bár ha körbe akarom gipszkartonoztatni, akkor már nem biztos.
Valóban a gyakorlat azt mutatja, hogy az un. szerelt kémények esetében azonos paramétereknél, mintha nagyobb lenne a huzat. (lehet meg kellene már egyszer mérnem)
De az egészen biztos nem igaz, hogy a samott csöves kémények átmelegedése 1-2 órát venne igénybe. A kémény kiválasztása a lehetőség kérdése, hely és persze pénz.
Véleményeteket szeretném kérni: kandallókályhához (fatüzelés, 8 kW; 150-es füstcső, nem vizes, csak kieg. fűtés esti ill. hétvégi begyújtással) az épített kémény (Schiedel, Leier) vagy a nemesacél szigetelt cső a jobb? A kandallókályha cég szakértője szerint az utóbbi sokkal jobb, merthogy begyújtáskor gyorsabban felmelegszik, lesz huzata és hamarabb áll be a kályha az üzemi égésre. Épített esetén a samottcső lassabb felmelegedése miatt kb. 1-2 óra kell, mire rendesen fog fűteni a kandalló. Mi a véleményetek / tapasztalatotok?
T zalfelek! Csak mint kéményseprő szólnék hozzá a dologhoz ... Ha a számított kéményhuzat 16Pa akkor az a max elhasználható összes huzatod: - ebből jönnek le a kémény és a füstcső ellenállási értékei, (nálad ez 9Pa) - ugyancsak a 16Pa-ból kéne fedezni a berendezés saját huzatigényét, ami egy kandallókályhánál kiviteltől függő de átlagosan úgy 10-15Pa, (a SUPRA kandallók közözz pl. van ventilátoros is attól függően milyen funkció akár 0Pa is lehet, ha mondjuk az égéstermék elvezetését oldja meg.) - ha a rendszer nem rendelkezik mesterséges égési levegő hozzávezetéssel, akkor szintén a kéményhuzatnak kell megoldania az égési levegő bevezetését az adott helységbe, valamilyen légbevezetőn vagy nyílászárón (nem ilyen műanyag ablak csodákon.). Vagyis ha az általad megadott adatok helyesek akkor nem valószínű, hogy a rendszer működni fog hiszen a füstcsőcsonkhoz érve már csak 7Pa huzatod maradt. Ez persze így halálian de nem tudományos, de lényegében mégis így jön ki hogy a rendszer megfelelően fog-e működni.