A radiátorba úgy kerül víz, hogy mivel a bojlerbe van gyárilag hőcserélő spirál, mert nyáron napkollektorral akarom fűteni, télen meg gázzal, így van egy külön szivattyúja. Mivel csak 1 radiátorom van, és nem akartam neki külön szivattyút, így a bojler körbe kötöttem sorba, hogy annak a szivattyúja keringesse a vizet.
45 fokos vízzel most feljebb menne, de decemberben, mikor kész lett és kiköltöztünk, akkor tartósan -4-5 fok volt kint, és sokat is szellőztettünk a pára miatt, meg még nincs szigetelve se a tető se a falak(téglás), a födémbe is csak 4cm lépésálló van. Most folyamatos 40 fokos víznél áll be a benti 22 fok.
A keverőszelep, meg ha már majdnem letekerem, akkor hallani a hangján hogy el van folytva. A visszakeverő ág átömlő keresztmetszete kb 4-5mm átmérőjű, tehát ha maxra nyitva van, akkor is csak egy 5-ös furaton mehet a víz. Lehet hogy csak ez az ESBE ilyen.
A kazán min. teljesítményén(kb.4kW) 0,45m3/h a gyári adat. Ez is ha folymatosan megy 1 nap alatt bő 10m3. Szóval a folyamatos járatás nem oké.
Ha üresbe megy a kazán, hogy nem mennek a többi szivattyúk, a hidrováltót akkor is melegíti, ez összesen kb 5 liter.
Hidro váltós rendszernél meg lehetne azt csinálni, hogy a kazán szivattyúja a hidrováltót is meg a radiátort is tudja egyszerre, vagy külön-külön is melegíteni? Mert az lenne a tuti, ha nem a bojler szivattyútól függne. Akkor tennék egy termofejet a radiátorra, és akkor állandó 25 fokon tudnám tartani a fürdőszobát, ami nem függne a padlótól. Még egy szivattyút már nem akarok neki külön.
Ja és most úgy néz ki, hogy turbós kazánom (SaunierDuval) van radiátorokkak és a köves helységek radiátor visszatérője csőben le van tekerve a padlóba....
Új lakásba költöztünk, ahol a fütésrendszer teljesen más mint a régi kis garzonunkban, cirkó kazán váltja a konvektort. Mivel nem vagyok jártas egyáltalán a fütéstechnikában, szeretném tanácsotokat kérni abban, hogy lehetne belőle kihozni legtöbbet.
Ami a kazánt illeti, ez egy Westen Quasar 24. A thermostat, pedig nagyon egyszerü. Mechanikus, csak a hőfokot lehet megadni. Éjjel, nappal 21.5 fokra van belőve. Beköltőzés után, ami idén volt, most néztem meg, hogy mennyi gázt égettünk el, és ledöbbentem, 150 m3 / 17 nap, ez napi 8.82 m3. Amit fűtünk, az egy 72 nm-es lakás. Jól szigetelt fa nyílászáróink vannak, a fal vastagsága 44cm, 38-as phoroterm+vakolat, nincs rajta külső szigetelés, hőhidak nincsenek. A lakás földszinti, és 4-oldala közzűl csak az egyiket határolja másik lakás.
Nemtom, ezen infók alapján hozzáértő megtudja e mondani a témában járatos és nálam tapasztaltabb , hogy ez normális fogyasztás-e?
Lehet-e ehhez e a kazánhoz egy inteligensebb thermostat-ot kötni, ha igen milyet?
Én inkább azon gondolkodtam el, hogyha a ~30 fokos csöpp felületű radiátor felső 5-10 centimétere simán tartja a 24 fokot a szobában, akkor mi lehet azoknál akik 40-50-60C-os padlóval fűtenek!!! :D
Nálam csak 600/600 és 600/800 radiátorok vannak és ha nálam folyamatosan ennyi lenne a hőmérsékletük 28-29 fok lenne a lakásba.:-))) Egy szigeteletlennél meg 15fok.:-))
Hoppá itt van a kutya elásva, nem biztos ,hogy elég lenne neki egy ki tudja milyen szigetelésű háznak a felmelegítésére mert nem mindenki úgy fűt mint te(folyamatosan). Ha nálam is ilyen lenne mint nálad akkor a szobáim 28 fok környékén lennének minimum.:-)))
Kiváncsiságból raktam egy hőmérőt a radiátor tetejére, aztán még 1et. :D Egyenlőre úgy néz ki, hogy az első beállt 34C-re a második még csak ~30-nál tart. 24C van a szobában. Kazán előremenő ~45C (már amennyire pontos). Igaz, hogy ez nem FELFŰTÉS!
Tudtok nekem segítséget adni, mert egy pár dolog nem egészen világos. Kondenzációs kazán esetén hogy is mennek a dolgok? Az előremenő 45-50C a visszatérő 30 fok körül van ugye? Ha nincs padlófűtésem, csak hagyományos (DÉG) radiátorom, akkor ez a 45-50C-fokos víz fel tudja melegíteni a lakást?
Több dolog is van amit nem értek a rendszerednél. Az első, hogy a rajzodból nem bírtam kinézni, hogy a radiátorodba hogy kerül bele a víz (a bojleren kersesztül?).
A másik, hogy 45 fokos vízzel folyamatos üzemben miért nem megy 22 fok fölé a hőmérséklet. Valamint azt, hogy mi lesz nagyon lefolytva, ha lejjebb tekered a keverőszelepet? Én azt gondoltam, hogy a keverőszelep úgy működik, hogy az egyik ágat folytja, a másikat nyitja. De ettől a víz ugyanúgy áramlik a körben. Vagy nem?
Azt meg végképp nem értem, hogy 4 kW-tal, hidrováltóval és keverőszeleppel hogy fogy 10-12 m3 gáz. A kazán a hidrováltóval is folyamatosan megy?
Lassan becsomagolom a helyére, csak most még teszt alatt van, meg még kicsit variálgatok. Ez az első szezon és még tesztelgetek egyfolytába.
Folyamatos üzem nem jó, mert a 12kW-os kazán 4kW-ra modulálva is megeszi a 10-12m3 gázt 1 nap. Olyat is kipróbálok légfűtés nélkül, hogy alapból padlótemperálás padlótermosztáttal, és a szobatermosztátot is rákötöm, hogy azon felül a maradék hőigényt is a padló adja. Annyi hogy az előremenőt kicsit feljebb kell venni, hogy hidegebb időben is elég legyen az össz hőigény kielégítésére.
Igen, mert én a nagyobb hőfokút kértem a boltba. A csövek is 10 centinként vannak, tehát elég sűrűn, és 35-60-ig van a keverőszelep. -5fokban folyamatos járás mellett 22 fok volt 45fokos előremenővel, de most +5 fok körül, már a elég lenne a 35-38 is, de akkor már nagyon le van folytva szóval nem egészséges. Na meg hiába lenne jó, ha jön a hideg akkor kevés, ha melegebb jön akkor meg ez is sok, így állandóan tekegetni kellene a keverőszelepet. Akkor próbáltam a szobatermosztátos vezérlést is, de akkor meg 2 fűtés közt túl sok volt az idő és nagyon kihült a padló, ezért mindíg a hideg padlót kezdte melegíteni. Ezért gondoltam, hogy padlótermosztáttal közel azonos hőfokon tartom nem folyamatos járás mellett, így független az időjárástól. A maradék hőigényt meg légfűtéssel pótolom szobatermosztát vezérléssel.
De valószínű következő szezonra kicserélem a keverőszelepet Danfoss segédenergia nélküli távérzékelős FTC egyutú szelepre. Az 20-50 fokig szabályoz.
Csináltam a padlófűtésemhez egy padlótermosztátot. Így most már nem kell folyamatosan járatni a kazánt hogy ne hüljön ki a padló. kb 28-32 fok közt tartja szakaszos üzemben. Folyamatos járatásnál nem tudtam eléggé visszavenni a pf előremenőt és melegebb időben túlfűtött. Már csak azt kellene kikisérletezni, hogy hogy lenne jobb az előremenő hőfok. Ha magasabb hőfokon hamar felfűti és lekapcsol a padló termosztát, vagy alacsonyabb hőfokon sokaáig fűt és rövid időre lekapcsol(majdnem folyamatos fűtés.) A másik kérdésem, meg hogy a kazánt folyamatosan járassam, egy bizonyos hőfokon, vagy amikor lekapcsol a padlótermosztát akkor kapcsolja le a kazánt is? Vagy legyen készenlétbe a hidro váltó mindíg melegvízzel? Utóbbi azért lenne jobb, mert közben néha bekapcsol a légfűtés is, meg a bojler szivattyú is.
Igen, engem is megrendített a három egyező vélemény, eézrt is kezdtem számolgatni. Az nem lehet, hogy mindenki szembe jön az autópályán..... :)
Sajnos eddig egy csomó (mindenféle) mesterrel találkoztam, akiknek az érve az "így szoktuk" volt. Emiatt kicsit megrendendült a bizalmam az emberek szakértelmében. Utálom, hogy mindennek nekem kell utána néznem.... :(
Senki nem néz hülyének, csak elmondják a véleményüket. Az persze fura, hogy ez elég egyezőnek tűnik :) De a döntés rajtad áll.
Ez a sok szám (a Halálosztóéról nem is beszélve :)) engem összezavar :), úgyhogy már csak egyet fűznék hozzá. Saspapi köpheti a kaját akár 10 bar nyomással is, ettől még nem változik semmi (kivéve persze azt az apróságot, hogy leszakad a fiókák feje), ugyanis a bendőjében nincs több kaja, így nincs mivel jóllakatni a fiókákat. Persze mondhatod, hogy elmegy egy másik körért, de ugye ezt is csak egy bizonyos sebességgel tudja csinálni, na meg ugye elfogy egy rakat energiája (m3).