Keresés

Részletes keresés

halaloszto Creative Commons License 2008.01.23 0 0 25761
Az hogy eleg-e vagy sem, nem egy varazskerdes.

Van egy hoveszteseg, meg lehet saccolni, ki lehet szamolni (az is saccolas), meg lehet merni.

A radiatorra meg egy tablazatban meg van adva, hogy mondjuk 50/30-nal mennyi a leadott teljesitmenye.

Annyi radiatort kell betenni, hogy a fenti hovesztesegnel nagyobb legyen a leadott teljesitmeny. Ennyi.

Aztan hogy ezt bazisok bazinagy radiatorral, vagy hoszigetelessel es igy a hoveszteseg csokkentesevel ered el, az mar szabad valasztas.

vajk
Előzmény: r0226 (25748)
dpek Creative Commons License 2008.01.23 0 0 25760
A radiátorba úgy kerül víz, hogy mivel a bojlerbe van gyárilag hőcserélő spirál, mert nyáron napkollektorral akarom fűteni, télen meg gázzal, így van egy külön szivattyúja.
Mivel csak 1 radiátorom van, és nem akartam neki külön szivattyút, így a bojler körbe kötöttem sorba, hogy annak a szivattyúja keringesse a vizet.

45 fokos vízzel most feljebb menne, de decemberben, mikor kész lett és kiköltöztünk, akkor tartósan -4-5 fok volt kint, és sokat is szellőztettünk a pára miatt, meg még nincs szigetelve se a tető se a falak(téglás), a födémbe is csak 4cm lépésálló van.
Most folyamatos 40 fokos víznél áll be a benti 22 fok.

A keverőszelep, meg ha már majdnem letekerem, akkor hallani a hangján hogy el van folytva. A visszakeverő ág átömlő keresztmetszete kb 4-5mm átmérőjű, tehát ha maxra nyitva van, akkor is csak egy 5-ös furaton mehet a víz. Lehet hogy csak ez az ESBE ilyen.

A kazán min. teljesítményén(kb.4kW) 0,45m3/h a gyári adat.
Ez is ha folymatosan megy 1 nap alatt bő 10m3.
Szóval a folyamatos járatás nem oké.

Ha üresbe megy a kazán, hogy nem mennek a többi szivattyúk, a hidrováltót akkor is melegíti, ez összesen kb 5 liter.

Hidro váltós rendszernél meg lehetne azt csinálni, hogy a kazán szivattyúja a hidrováltót is meg a radiátort is tudja egyszerre, vagy külön-külön is melegíteni?
Mert az lenne a tuti, ha nem a bojler szivattyútól függne. Akkor tennék egy termofejet a radiátorra, és akkor állandó 25 fokon tudnám tartani a fürdőszobát, ami nem függne a padlótól.
Még egy szivattyút már nem akarok neki külön.



Előzmény: pborisz (25742)
Djapor96 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 25759
Ja és most úgy néz ki, hogy turbós kazánom (SaunierDuval) van radiátorokkak és a köves helységek radiátor visszatérője csőben le van tekerve a padlóba....
Djapor96 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 25758

Mondjuk 30-as porotherm + 5 cm dryvit. Az megfelelő szigetelés?

Igazából egy hőszivattyún gonolkozom. Mondjuk valami ilyenen: http://www.hanlo.hu/esb/index.htm, de itt is 45-53C-fok között van az előremenő...

Előzmény: r0226 (25748)
suchp Creative Commons License 2008.01.23 0 0 25757
 

Sziasztok!

 

Szeretnék segítséget kérni tőletek. Hogyan lehet kiszámolni egy nyitott fűtési rendszernél azt, hogy mekkora tágulási tartály szükséges?

 

KÖszi

rferi Creative Commons License 2008.01.23 0 0 25756

Szerintem ez kábé stimmel.

(két házban, hasonló körülményekkel hasonló adatok vannak nálunk)

De ha nem stimmel, akkor engem is érdekel hol lehet csak a fűtéssel ezen még spórolni.  :)

Előzmény: mlori (25755)
mlori Creative Commons License 2008.01.23 0 0 25755
Kedves Fórumtársaim!

Új lakásba költöztünk, ahol a fütésrendszer teljesen más mint a régi kis garzonunkban, cirkó kazán váltja a konvektort. Mivel nem vagyok jártas egyáltalán a fütéstechnikában, szeretném tanácsotokat kérni abban, hogy lehetne belőle kihozni legtöbbet.

Ami a kazánt illeti, ez egy Westen Quasar 24. A thermostat, pedig nagyon egyszerü. Mechanikus, csak a hőfokot lehet megadni. Éjjel, nappal 21.5 fokra van belőve.
Beköltőzés után, ami idén volt, most néztem meg, hogy mennyi gázt égettünk el, és ledöbbentem, 150 m3 / 17 nap, ez napi 8.82 m3.
Amit fűtünk, az egy 72 nm-es lakás. Jól szigetelt fa nyílászáróink vannak, a fal vastagsága 44cm, 38-as phoroterm+vakolat, nincs rajta külső szigetelés, hőhidak nincsenek. A lakás földszinti, és 4-oldala közzűl csak az egyiket határolja másik lakás.

Nemtom, ezen infók alapján hozzáértő megtudja e mondani a témában járatos és nálam tapasztaltabb , hogy ez normális fogyasztás-e?

Lehet-e ehhez e a kazánhoz egy inteligensebb thermostat-ot kötni, ha igen milyet?

Segítségeteket előre is köszönöm.
enginer Creative Commons License 2008.01.23 0 0 25754
Én inkább azon gondolkodtam el, hogyha a ~30 fokos csöpp felületű radiátor felső 5-10 centimétere simán tartja a 24 fokot a szobában, akkor mi lehet azoknál akik 40-50-60C-os padlóval fűtenek!!! :D
Előzmény: r0226 (25753)
r0226 Creative Commons License 2008.01.22 0 0 25753
Nálam csak 600/600 és 600/800 radiátorok vannak és ha nálam folyamatosan ennyi lenne a hőmérsékletük 28-29 fok lenne a lakásba.:-)))
Egy szigeteletlennél meg 15fok.:-))
Előzmény: enginer (25752)
enginer Creative Commons License 2008.01.22 0 0 25752
Át raktam a 600/900-as radiátor szeleptől távolabbi (majdnem)végére a hőmérőket.
31,7/31

Előzmény: r0226 (25751)
r0226 Creative Commons License 2008.01.22 0 0 25751
Radiátorról beszéltem nem padlófűtésről és a házam hőigényéhez mértem, persze itt is számít a radiátor mérete is.:-)
Előzmény: enginer (25750)
enginer Creative Commons License 2008.01.22 0 0 25750
Most vettem észre, hogy 1-1,5 fok eltérés van a 2 hőmérő között :D



Azért azt ne felejtsd el, hogy ez csak egy kis fefületü radiátor és nem padlófűtés!!!
Előzmény: r0226 (25749)
r0226 Creative Commons License 2008.01.22 0 0 25749
De inkább 35fok ha az előremenőm 45fok lenne.
Előzmény: r0226 (25748)
r0226 Creative Commons License 2008.01.22 0 0 25748
Hoppá itt van a kutya elásva, nem biztos ,hogy elég lenne neki egy ki tudja milyen szigetelésű háznak a felmelegítésére mert nem mindenki úgy fűt mint te(folyamatosan).
Ha nálam is ilyen lenne mint nálad akkor a szobáim 28 fok környékén lennének minimum.:-)))
Előzmény: enginer (25747)
enginer Creative Commons License 2008.01.22 0 0 25747
Ha megkérhetnélek! :D

Kiváncsiságból raktam egy hőmérőt a radiátor tetejére, aztán még 1et. :D
Egyenlőre úgy néz ki, hogy az első beállt 34C-re a második még csak ~30-nál tart.
24C van a szobában.
Kazán előremenő ~45C (már amennyire pontos).
Igaz, hogy ez nem FELFŰTÉS!

Előzmény: r0226 (25746)
r0226 Creative Commons License 2008.01.22 0 0 25746
rajzoljam le?:-)
Előzmény: enginer (25745)
enginer Creative Commons License 2008.01.22 0 0 25745
Mert?
Előzmény: r0226 (25744)
r0226 Creative Commons License 2008.01.22 0 0 25744
Fel, de ahoz nagyon jó hőszigetelésűnek kell lennie a házadnak.:-)
Előzmény: Djapor96 (25743)
Djapor96 Creative Commons License 2008.01.22 0 0 25743
Tudtok nekem segítséget adni, mert egy pár dolog nem egészen világos. Kondenzációs kazán esetén hogy is mennek a dolgok? Az előremenő 45-50C a visszatérő 30 fok körül van ugye? Ha nincs padlófűtésem, csak hagyományos (DÉG) radiátorom, akkor ez a 45-50C-fokos víz fel tudja melegíteni a lakást?
pborisz Creative Commons License 2008.01.22 0 0 25742

Több dolog is van amit nem értek a rendszerednél. Az első, hogy a rajzodból nem bírtam kinézni, hogy a radiátorodba hogy kerül bele a víz (a bojleren kersesztül?).

A másik, hogy 45 fokos vízzel folyamatos üzemben miért nem megy 22 fok fölé a hőmérséklet. Valamint azt, hogy mi lesz nagyon lefolytva, ha lejjebb tekered a keverőszelepet? Én azt gondoltam, hogy a keverőszelep úgy működik, hogy az egyik ágat folytja, a másikat nyitja. De ettől a víz ugyanúgy áramlik a körben. Vagy nem?

Azt meg végképp nem értem, hogy 4 kW-tal, hidrováltóval és keverőszeleppel hogy fogy 10-12 m3 gáz. A kazán a hidrováltóval is folyamatosan megy?

Előzmény: dpek (25741)
dpek Creative Commons License 2008.01.22 0 0 25741
Lassan becsomagolom a helyére, csak most még teszt alatt van, meg még kicsit variálgatok.
Ez az első szezon és még tesztelgetek egyfolytába.

Folyamatos üzem nem jó, mert a 12kW-os kazán 4kW-ra modulálva is megeszi a 10-12m3 gázt 1 nap.
Olyat is kipróbálok légfűtés nélkül, hogy alapból padlótemperálás padlótermosztáttal, és a szobatermosztátot is rákötöm, hogy azon felül a maradék hőigényt is a padló adja.
Annyi hogy az előremenőt kicsit feljebb kell venni, hogy hidegebb időben is elég legyen az össz hőigény kielégítésére.
Előzmény: enginer (25739)
dpek Creative Commons License 2008.01.22 0 0 25740
Igen, mert én a nagyobb hőfokút kértem a boltba.
A csövek is 10 centinként vannak, tehát elég sűrűn, és 35-60-ig van a keverőszelep.
-5fokban folyamatos járás mellett 22 fok volt 45fokos előremenővel, de most +5 fok körül, már a elég lenne a 35-38 is, de akkor már nagyon le van folytva szóval nem egészséges.
Na meg hiába lenne jó, ha jön a hideg akkor kevés, ha melegebb jön akkor meg ez is sok, így állandóan tekegetni kellene a keverőszelepet.
Akkor próbáltam a szobatermosztátos vezérlést is, de akkor meg 2 fűtés közt túl sok volt az idő és nagyon kihült a padló, ezért mindíg a hideg padlót kezdte melegíteni.
Ezért gondoltam, hogy padlótermosztáttal közel azonos hőfokon tartom nem folyamatos járás mellett, így független az időjárástól.
A maradék hőigényt meg légfűtéssel pótolom szobatermosztát vezérléssel.

De valószínű következő szezonra kicserélem a keverőszelepet Danfoss segédenergia nélküli távérzékelős FTC egyutú szelepre. Az 20-50 fokig szabályoz.
Előzmény: pborisz (25738)
enginer Creative Commons License 2008.01.22 0 0 25739
Nempiti!! :D

Lacivill szivrohamot kap, ha meglátja. :)
pborisz Creative Commons License 2008.01.22 0 0 25738

Az én termosztátom is így néz ki, csak abból nem lóg ki ennyi tyúkbél :))

Azt hogy érted, hogy nem tudtad eléggé visszavenni a pf előremenőt? A keverőszelep nem engedte lejjebb?

Előzmény: dpek (25737)
dpek Creative Commons License 2008.01.22 0 0 25737
Csináltam a padlófűtésemhez egy padlótermosztátot.
Így most már nem kell folyamatosan járatni a kazánt hogy ne hüljön ki a padló.
kb 28-32 fok közt tartja szakaszos üzemben.
Folyamatos járatásnál nem tudtam eléggé visszavenni a pf előremenőt és melegebb időben túlfűtött.
Már csak azt kellene kikisérletezni, hogy hogy lenne jobb az előremenő hőfok.
Ha magasabb hőfokon hamar felfűti és lekapcsol a padló termosztát, vagy alacsonyabb hőfokon sokaáig fűt és rövid időre lekapcsol(majdnem folyamatos fűtés.)
A másik kérdésem, meg hogy a kazánt folyamatosan járassam, egy bizonyos hőfokon, vagy amikor lekapcsol a padlótermosztát akkor kapcsolja le a kazánt is?
Vagy legyen készenlétbe a hidro váltó mindíg melegvízzel?
Utóbbi azért lenne jobb, mert közben néha bekapcsol a légfűtés is, meg a bojler szivattyú is.


• Padlófűtés főkapcsoló
• Padlófűtés termosztát hőfok szabályzó
• Padlófűtés termosztát hiszterézis szabályzó
• Szobatermosztát
• Kazán kézi kapcsolás (on/off)
• Légfűtés főkapcsoló
• Szellőző kézi kapcsolás (start/auto off/stop)
• Padlófűtés szobatermosztátos vezérlése on/off
• Szellőző ventilátor fokozat szabályzó
• Hűtés – fűtés váltókapcsoló
• Légkollektor kapcsoló


1db szobatermosztát
1db padlótermosztát
5db kapcsoló
2db nyomógomb
1db váltókapcsoló
1db ventilátor fokozat szabályzó
Visszajelző ledek.
Djapor96 Creative Commons License 2008.01.22 0 0 25736
Mert egy fűtési köröm van, és a legkisebb átalakítással szeretnék "kettőt csinálni"...
Előzmény: pojjo (25644)
Dínó Creative Commons License 2008.01.22 0 0 25735
Nagyon köszönöm, hogy időt szántál rá, ez világos magyarázat volt.
Előzmény: halaloszto (25731)
Dínó Creative Commons License 2008.01.22 0 0 25734

Igen, engem is megrendített a három egyező vélemény, eézrt is kezdtem számolgatni.  Az nem lehet, hogy mindenki szembe jön az autópályán..... :)

Sajnos eddig egy csomó (mindenféle) mesterrel találkoztam, akiknek az érve az "így szoktuk" volt. Emiatt kicsit megrendendült a bizalmam az emberek szakértelmében. Utálom, hogy mindennek nekem kell utána néznem.... :(

 

 

 

 

Előzmény: pborisz (25732)
pborisz Creative Commons License 2008.01.22 0 0 25733
Hát kíváncsi vagyok van-e itt a fórumon olyan földi halandó, akinek így számoltak :)) Kérem jelentkezzen!
Előzmény: halaloszto (25731)
pborisz Creative Commons License 2008.01.22 0 0 25732

Senki nem néz hülyének, csak elmondják a véleményüket. Az persze fura, hogy ez elég egyezőnek tűnik :) De a döntés rajtad áll.

Ez a sok szám (a Halálosztóéról nem is beszélve :)) engem összezavar :), úgyhogy már csak egyet fűznék hozzá. Saspapi köpheti a kaját akár 10 bar nyomással is, ettől még nem változik semmi (kivéve persze azt az apróságot, hogy leszakad a fiókák feje), ugyanis a bendőjében nincs több kaja, így nincs mivel jóllakatni a fiókákat. Persze mondhatod, hogy elmegy egy másik körért, de ugye ezt is csak egy bizonyos sebességgel tudja csinálni, na meg ugye elfogy egy rakat energiája (m3).

Előzmény: Dínó (25729)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!