Csak tudnám hogy van ilyen sok időd mindenre, a pénzről nem is beszélve :))
Kezdem elveszteni a fonalat :)
Eredetileg a hidrováltót milyen céllal tervezted a rendszerbe?
Mert ez még számomra nem derült ki.
Azt meg nem értem, hogy miért nem elég a folyamatos üzem mellet a 40 fok a fürdőszobai radiátorba, ha enginernél csak a tetejébe pisil néhány fokos vizet :D
Ja, én se írom alá, ha folyamatosan 30 fok feletti. De náluk a padló szigetelés is rossz, így magasabb előremenő kell hogy ugyan azt a padló hőt tartani tudja.
Oké csak ez nem padlófűtés, vagyis az csak nem let szakszerűen kivitelezve. Egy a lényeg a padlófelület hőfoka kb 28-30fok a fürdőbe 32fokos lehet. Aztán ,hogy ezt hány fokos előremenővel tudod elérni az a szigeteléstöl függ.:-))) Egyik rokonnál is 60fokos megy benne és vagy 40fokos a padló mert csak így tudjatartani a belső 22 fokos hőmérsékletet, B30 falak vannak szig nélkül.:-)
Faterék padlófűtése vegyeskazánról megy szakaszosan, nincs szigetelve a fal, a padlóba is nagyon gyér a szigetelés, a falnál sincs szigetelés körbe csak alul. A nyílászárók is szarok. Ha fél napot 60 fokon járatja, akkor langyos a padló. Aztán fél nap alatt ki is hül. Van akinek sok, van akinek a 40 is sok. Több mint 20 éve készült.
Tavaly, azt hiszen szintén év eleje körül volt nagyon hideg. Akkor volt 580-600m3 a fogyasztás.
Mindenkinek:
Csak elméleti szinten fordult meg a fejemben, lehet, hogy megérett a cserére a kazán. Az előbb leírtak alapján milyen álló kazánt ajánlanátok? Márka, típus? Árban max 150e köról. Vagy ezek a kéményes kazánok már nagyon elavult technológiát képviselnek?
Naja, de a kerdes az, hogy tavaly mekkora volt a gazszamla? Nem volt ilyen hideg, de azert lehet viszonyitani.
Mert ugye ket lehetoseg van. Vagy elromlott valami, es megnott a fogyasztas, es meg kell talalni hogy mi romlott el. Vagy egyszeruen ez a haz ennyit eszik es kesz.
Inkább az lenne a gond, hogy nem a radiátorba kereingene a víz hanem a váltóba. De azóta csináltam mégegy rajzot, ahol nem a váltóba, hanem a pf bemenőjébe kötném sorba. Így a padló szivattyúja keringetné. A kazán meg csak akkor menne, ha valamelyik szivattyú fűtést kér.
Nem hiszem, hogy erőlködne a radiátorok felé, amikor a váltóban erőlködés nélkül megtud fordulni. De mintha láttam volna valami hasonló rajzot a múltkor.
,,Amugy miert van leszabalyozva a kazan? Gondolom gyarilag 30kW,,
Hát ez érdekes dolog. Megtaláltam a kazán gépkönyvét, abban azt írják, hogy 20kW hőterhelés és a fogyasztása 2,6m3/h, vízoldali hatásfoka 90%. Hát ezt akárhogy is számolom az kb 24kW és nem 20kW és így ránézésre, lehet, hogy a tüzeléstechnikai hatásfok meg max 80%, vagy inkább 70%?
Anno kihívtunk egy kázkazán szakit, hogy üzemelje be a kazánt (új ház, régi kazán:). Már anno azt mondta, hogy még a 34l/perc-es fogyasztás is sok lesz a tesóm házához. A min égőnyomás miatt azonban nem merte lejebb venni.
A pufferal egyébként arra gondoltam, hogy talán még ritkábban kapcsolna a kazán. Elgondolás: -5/-7C-nál megy a kazán 20-25percet, utána azonnal utánafűti a puffert, így ha nem tévedek, akkor bő 1,5 óráig nem kell bekapcsolni a kazánt. Van ennek értelme?
Régebben -5/-7C-os hidegben figyelgettem a Tesóm kazánját. Max 18-25percet ment azt is szakaszosan. Anno a CM67-en 3 ciklusidőt állítottam be(ez volt a legkisebben beállítható érték), így kb 3*6-9percet ment a kazán.
A kazán egy régi Termo ÖV, 20kW-ra leszabályozva (34l/percet mér a gázóra). Ház 144m2, 114m2 hasznos, 300lm3, 38PHT fal vakolás/szigetelés nélkül, 1,4-es ablakok. Belső hőmérséklet állandóan 22C.
Hat ahhoz hogy az a 700m3 sok vagy keves, tudni kene legalabb a futott lakas mereteit.
Alapvonulat itt a topikban, hogy mindenki a termosztatra probalja meg rafogni a nagy fogyasztast. Jo a termosztatgyarak marketingje? Vagy mert azt egyszeru cserelni?
A termosztat nem tunteti el a hot.
Ha a gaz elfogyott, akkor abbol ho lett, az ehtszentseg. Ha nem egett volna el, akkor gazszag lenne nagyon.
Aztan hogy az a ho hova lett, az mas kerdes. Hogy a kazan kiengedte a kemenyen, vagy a lakas szellozik mindenutt ahol nem kellene, vagy a falak vacakok, vagy a fodemszigeteles, ast igy tavolrol nem lehet megmondani.
Ha eddig kisebb volt a fogyasztas, akkor meg kell nezni mi valtozott. Ha mindig is ennyi volt, akkor plane nem kell a termosztatra fogni.
Így talán jobb lenne mintha közvetlen a kazánra kötném. A padló meg vagy mehetne függetlenül a kazántól folyamatosan, vagy csak akkor, ha a padlótermosztát kapcsolja a kazánnal együtt. Ez azért is jó, mert átmeneti időben, mikor a padlót nem akarom fűteni, akkor lezárom mindet, csak a fürdő padló menne, meg a radiátor.
Tegnap a Tesóm megkapta a gázszámlát. 1hóra 767m3 gáz Forintosítva. Hát nem nagyon örült neki:( Pláne, hogy ott az 1 éves csemete... Van kiadása bőven e nélkül is.
Tegnap átmentem, és arra lettem figyelmes, hogy a CM67 a következőket művelte. kb 1 óra pihi, 4,5perc működés, több, mint 1,5 óra pihi (utána már nem tudom, hazamentem.) Benn 22C, radiátorok langyosak, kinn +1C és szélvihar. Igaz a dec.14-jan14 sokkal hidegebb volt, de ha az előbbi termosztát vezérlést nézem, nem reális ez a magas fogyasztás. A 2,5 óra alatt nem nagyon láttam értelmét a 4,5 perces működésnek.
Arra gondoltam, hogy javulna-e a helyzet, ha a pincébe a kazán mellé elhelyezek tárolót (pl 120l), azt felfűtöm a kazánnal és megvalósítom enginer ,,rendszerét,,. Minden radiátorra termofej, így minden kör szabályzása megondódna. Ráadásul gravitációsan is működne (egyszer kipróbáltuk a fűtést szivattyú vélkül és nagyon szépem müködött, csak termofej hiányában nem tudtuk szabályozni a hőmérsékletet)
De az is lehet, hogy a CM67 a ludas, vagy a 14 éves gázkazán.
Csak a hidro váltót fűteni tényleg felesleges folyamatosan. Az lesz a végleges, hogy csak akkor megy a kazán, ha valamelyik szivattyú bekapcsol. A radiátort hogy gondoltad a pf-re kötni? Sorba, vagy párhuzamosan, a keverőszelep elé. A radiátornak kevés a 40 fok. Nem árt, ha a kazánon beállított 50 fokot kapná.
A pf szivattyú mehetne folyamatosan? És a kazánt kapcsolná csak a padló termosztát? Nem is olyan hülyeség. Ha a pf a radiátor visszatérőjét kapja, ami kb. 40-45 fok, akkor a keverpszelep is, ha le van véve, nem lesz akkora folytás, mivel a hidegebb (kb.40 fokos) víz miatt kinyit. Tudom hogy a legjobb, egy időjárás követős keverőszelep kéne rá, de a kazán elő van készítve időjárás követésre, csak egy 3E ft-os érzékelőt kellene rákötni. Így inkább azt szabályznám külső hőmérséklet alapján, már ha van értelme az én esetemben. A hidro váltós rajzot megkeresem, mert most nem ugrik be hogy hogy rajzolta.
Az a kerdes, hogy mi a cel. Ha az eleg, hogy 0 fokban 20 perc pihit tudsz adni a kazannak, akkor eleg a 120l. Ha ennel tobb kell, akkor nagyobb puffer kell.