Apríték adagagoló építése .Ide lehet írni tapasztalatokat kérdéseket ebben a témában.Sok embert foglalkoztat a kérdés .hogyan lehet kiváltani a gázfűtést ,hogy a komfort azért megmaradjon.
Szia! Jól szabályozza a szobát a megoldásod, valószínű én is ezt fogom választani.
Képzeld, ma beszereztem száraz fűrészport, feltöltöttem, kitakarítottam a kazánt. A takarítás közben esett a füsthőfok, ezért odapörkölt a venti(kell egy takarító üzemmódot is betennem, mert a stop nem tesz jót a PID értékekenek...), ami feltolta a meleget a kéménykijáratba. A száraz fpor 300°C köré tolta a hőfokot, amire a kéménycsőben és a kéményben a lerakódások beindultak! Olyan füst jött ki a kéményen, mint még soha! Érdekes, hogy nem fekete volt, hanem fehéres szürkés, úgyhogy nem vészes, de csak úgy dőlt. A füst hőmérő felment 600°C fölé is, de szerintem a kéményben ennél is több lehetett, mert a huzatszabályzón keresztül beláttam és a vas füstcső falán izzott a lerakódás. Olyan huzatot keltett, hogy a huzatszabályzó vízszintesen állt percekig! Na ez az igazi kémény seprés! :)
Az SSR az egy szilárdtestrelé, ami a bemenetén 3..30V egyenfeszültség megjelenés hatására a kimenetét rövidrezárja. A kimenetére kell kötni a motort(pontosabban sorba vele), a bemenetére a vezérlő áramkört. A jó benne, hogy egy CMOS kimenet is meg tudja hajtani, azaz közvetlenül rá lehet kötni egy kisteljesítményű kimenetre(ilyenből 5db van a rajzon). Alapvetően egy hagyományos relét vált ki, csak örök életű, ha megfelelő biztosítékot kötsz vele sorba. A triak, optotriak, áramköri elemek, amikkel az SSR-t fel lehet építeni egy nyáklapon. Olcsóbb, de nem kompakt. Egy elektronikához értő ember, akit megkérsz majd az áramkör elkészítésére, biztosan tudja ezeket(kéne).
Az 500W elég. A 60-as fordulat elmegy, jobb lenne kisebb, pl 30, de nekem is hasonlóan sokat forog, működik.
Az autó venti jó. Nekem is az van.
Az áramkör, amit rajzoltam eléggé bőven el van látva be és kimenetekkel, talán nem tudsz annyi dolgot fellógatni a mechanikára, amihez át kéne tervezni. Azt viszont el kell döntened, milyen módszerrel akarod a beadagolást vezérelni, mert a szerint kell a programot megírni, sőt az áramkör egyes elemei el is hagyhatóak, ha pl. nyelves, vagy a tisztán időalapú megoldáshoz ragaszkodsz. Én nem szeretnék állást foglalni, olvas vissza, sok indok volt pro és kontra, a döntés a tiéd.
A módszereket itt leírtuk sokat beszéltünk róla korábban, legutóbb stadler7-el a füsthőfokos megoldást taglaltuk, amit utána meg is valósított, érdemes lenne újra átolvasnod, hogy tudj dönteni.
A lehetőségek röviden a következők:
-nyelves
-tisztán időalapú
-füsthőfokra szabályozott időalappal kombinált
Mindhárom módot meg lehet valósítani az áramkörrel, de nyílván egyet érdemes megírni és kifinomítani a beadagolóhoz.
Köszönöm szépen, hogy válaszoltál. Nagyon rendes vagy. Ritka manapság aki a több éves tapasztalatait megosztja másokkal. Ezért mégegyszer köszönöm! Az aggodalmadat megértem tűzesetekkel kapcsolatban, és ezért természetes, hogy én vállalom a felelősséget. A kazánházam amúgy is most kerül kialakitásra. A háztól egy leválasztott elszigetelt helyiségbe található a kazánom, ezért ha gond adódik csak ott jelentkezik a probléma.
Mivel én még kezdő vagyok ebben a dologban, ezért leirnám, hogy szeretném megépiteni a rendszert és kérlek ird le mit találsz ezen kivetni valót.
Egy darab csigát szeretnék amit egy darab motor hajtana meg, plussz a bolygatót is, a csiga 50-60 -nat forogna percenként. A motor 500 w lenne, szerinted elég lesz a motor teljesitménye? A ventim egy autóból kiszedett befúvó lenne. Gondot jelentene ha a vezérlőt szeretném megépiteni először és ahoz épiteném meg a mehanikát?
Ezeket a röviditéseket kérlek részletezd bővebben mivel nem vagyok szakember, nem értem:SSR(szilárdtest relét),(opto triak + triak) ezeket hová kell kötni és mi a feladatuk?
Ma elvinném a rajzot amit publikussá tettél számomra, az egyik ismerősőmnek és megkérdem, hogy meg-e tudja épiteni a vezérlőt.
A programmal kapcsolatban egy nagyon jó ismerősőmet szeretném megkérni a megirásához, mivel ő programozóként dolgozik. Viszont nem tudom, hogy milyen paramétereket kell megadjak neki a program megirásához, mit kell pontosan csináljon a program, (mibe kell megirni a programot,), nagyon szépen megkérlek, hogy ird le ezeket.
Természetesen amit sikerül megépitenem a vezérlőn vagy fejlesztenem azt ugyanúgy megosztom veletek.
Megálmodtam egy másik lehetőséget diszkrét szintérzékelőnek. A hordó oldalába egy kb. 30mm-es lyuk, amit belülről egy gumi membrán takarna le, amin normál esetben nem tud átjutni az anyag kifelé, valamint kívülről nem lehet enyhe nyomásra benyomni. Ha mügüle lefogy az anyag, akkor már be lehet nyomni kis erővel is, azaz elmozdulást lehet detektálni. a detektor itt is egy elektromágnes által mozgatott mag lenne, praktikusan egy relé nyelve is megfelelhet. PIC kiadja a relére a jelet, az vagy elmozdul(nincs anyag), vagy nem(van). Ez elég robosztus lenne szerintem. 2-3 relével kellő felbontás is lenne. Egy vezérlőláb a reléknek, 2-3 érzékelőláb a visszajelzőknek. Lehet, hogy egy 1 pontosat kipróbálok majd, bár nekem nem szokott lefogyni, mert megvan mikor megyek le hozzá...
Próbáltam már azt is, de nem működött. Én TCN75MOA I2C-s hőmérőket használok a fűtésvezérlőmnél ( ez vezérli a keringető szivattyúkat: napkollektor, kazán-puffer, kazán-HMV, padlófűtés, villamos tartályfűtést, padlófűtés háromutu keverőszelepét), itt nekem I2C hálózza be a házat a padlástól a pincéig, mondjuk néha ki is akad, ekkor a PIC újraindul, és helyreáll minden. Nem a legfrappánsabb megoldás, de ez van. Az RS485 biztos sokkal jobb, mert azt nagy távolságokra is lehet használni. Az ultrahangos megoldásnak utánna járok kipróbálom mennyire érzékeny a porra, ha beválna ez lenne a legjobb, mert ez járna a legkevesebb farigcsálással. A védelmet megoldottam, ha egymás után van öt olyan beadagolás amikor nem emelkedik a hőfok, "STOP" állásba megy a vezérlő. A 90 fokot nem tettem bele.
A görbét megpróbáltam feltölteni, de nem engedi a rendszer, hazaviszem, és holnap otthonról feltöltöm.
Az I2C nem túl alkalmas nagyobb távolságra, ami kb. 20cm-ert jelent. Kis szerencsével elmegy 1-2m-t is. Nekem RS485 hálózza be a házat, arról megy a kijelző panel is.
A szint fokozatmentes mérésére nincs megoldás, illetve drága(ultrahang. bár talán nem is olyan drága, nemrég láttam egy cikket valahol róla. Igaz nem tudom mit szólna a fporhoz...).
Egy diszkrét szint figyelésére én egy nyelves rezgő szondát gondoltam ki, ami egy relé nyelvére szerelt rúd lenne, ami vagy mozog, ha nincs fpor, vagy nem mozog ha van. A mozgást egy HALL érzékelővel lehetne detektálni. A nyelv nem túl mélyen nyúlna be a hordó oldalán keresztül. Sajnos nem teszteltem, és nem tudom hogyan lehetne a kivezető nyílásokat pormentesíteni.
Megoldottad a kazán beadagolás lekapcsolását is, ha elfogy az anyag és nem emelkedik a hőfok a beadagolások után? A 90°C-ot ki fogom venni én is, gondolom te bele se tetted!?
Bocs elfelejtettem. Ma megyek vissza éjszakára dolgozni, akkor felteszem. Elvittem a munkahelyemre az pk2-t, és ott gond nélkül működött, nem tudom mi lelte az itthoni gépet, de ezek szerint ezzel van valami probléma. Betöltöttem egy másik PIC-be a nyelv nélküli programot, hazahoztam már ezzel üzemel az égető, úgy csinál mindent ahogy megbeszéltük kb. 2 órája hibátlanul.:) Nem tudsz valami egyszerű, olcsó, és megbízható megoldást a hordóban lévő tüzelőanyag szintmérésére, vagy ha nem is mérésre, akkor legalább olyan megoldást amivel azt lehet detektálni, hogy egy szintnél több, vagy kevesebb van benne? Akarok a házba is tenni kijelzőt egy PIC-el ami I2C-n kommunikálna a szuterinban lévő vezérlővel, igy a házban is látszanának a fontosabb paraméterek, köztük a tartály szint is. Előre is köszönöm!
Feltettem az említett félbehagyott tervhez kapcsolódó rajzot is, pontosabban a rajz az nincs félbehagyva, csak nincs program írva hozzá. Ha valaki megépíti, és megírja a programot, tökéletesen megoldható vele egy fej vezérlése.
Szia! A legdrágább alkatrészek a hőérzékelők(kb. 8ezer/db K type hőelem 3mm). Az áramkör alkatrészára kb. 12ezer. Ha SSR(szilárdtest relét) akarsz, akkor annak darabja 6..10 ezer körüli, de meg lehet oldani diszkrét alkatrészekből is(opto triak + triak), akkor kb. 1500.
Kérdés, hogy hány motorod lesz, milyen motorok. Milyen venti(DC javallott, mert azt jól lehet fordulatszám szabályozni PWM-el.) Tápegység 5..10ezer(12V 10A),
Ami itt a gondot jelentheti az-az, hogy a kazán veszélyes üzem, családok élete forog kockán, kiemelkedő felelősséggel jár, ha komplett ajánlást tesz valaki egy vezérlő elektronikára, programmal. Én elkezdtem egyet tervezni, hogy majd közreadom, de félbe hagytam, mert beláttam, hogy nem tudok ilyen felelősséget felvállalni.
Ezeket a dolgokat mindenki saját felelőségére és tudásához mérten készíti el a rendelkezésére álló dolgokból. Egy gyári minősítve van, levéve a felelőséget a gyártó válláról, jó pénzért. Nyílván erre nekem nincs lehetőségem.
Tehát segíteni próbálok, amiben tudok, de kész megoldást nem tudok adni nyugodt szívvel.
Én is szeretnék épiteni egy ilyen égetöt vezérlö elektronikával segitenétek nekem ebben a dologban?Az elektronikat megépitetnem a programot meg beirná az eggyik barátom remméllem betudja irni! Leirnátok nekem hogy mit kel a vezérlohoz és h mennyibe kerülne durván az alkatrészek Nagyon szépen meggköszöném nektek
Szerintem nem működik, vagy én csinálok valamit rosszul. Csatolom a képet a hibaüzenettel. Ugyanezt írja ki ha simán csatlakoztatom, és akkor is ha előtte nyomom a gombot. 18F2520 vezérli. Köszönöm a segítséget az oltóban, meg fogom építeni. Milyen távol tetted a kazántól?
Szia! Ha megnyomod a gombot rajta, miközben csatlakoztatod, akkor bootloader módba lép, amikor is fel lehet rá tölteni a PK2 programmal az FW-t(PK2 help, User's Guide). Ha ez nem működik, akkor kell egy külső programozó. Milyen PIC vezérli a kazánt?
Az oltót én egy 12mm átmérőjű fémcsőből készítettem, amit U alakra hajtottam. A cső végét belemártogattam forró parafinba, majd vízbe felváltva, ami végül eltömítette. Ez került a csigacső tetejére hegesztett csőcsonk csatlakozóba, amin keresztül elérheti a meleg. A gyertya kiolvad, a víz befolyik.
Azért kell az U alak és az is fejre fordítva, hogy mikor megtöltöd a tartályt, levegő dugó alakuljon ki, hogy a parafin könnyen kiolvadhasson. 3..5literes edényeke szoktam látni, több biztosan nem kell.
Köszi az észrevételeket! Hol, és milyen típusú oltót érdemes venni? A csigacső hőmérő vezetéket majd távolabb viszem, a nyelvé remélhetőleg meg fog szűnni. Ma megírtam a programot a nyelv nélküli vezérlésre, de nem tudom kipróbálni, mert szórakozik a PICkit2-es programozóm, szerintem újra kell rá tölteni a vezérlő programot, de majd holnap a munkahelyen megcsinálom, mert ha jól tudom kell hozzá egy másik programozó, amiből itthon csak egy van.
Furtam az aljára még egy pár furatot és az oldalából vakoltam be párat a képed alapján.Kissé javult az égés,nagyon de hullámosan ég.Egyszer beindul-aztán éppen hogy csak izzik.
Az nem baj,hogy az az elején ott egy perem?milyennek kell lennie a nyelv-rudjának?fontos az alakja?
A fűrészpor a nyelv alatt nem ég el.Kifogy az égőből és utána nem megy az anyag,vagy csak izzik.