Nincs tapasztalatom, de mivel 2 ilyen hangszer tulaja vagyok, egyfajta merítést már végeztem, kettőből kettő jó, az 100%-os siker. :) A pénzvisszafizetésről személyes tapasztalatom nincs, de ismerőseimnek volt (nem szaxival, de az mindegy): ha eredeti csomiban megy vissza a a cucc, csak a postaköltségeket veszíted, a pénz maradéktalanul visszajön. Nyilván szaxinál ez macerásabb, de azért pár nap fújkálás után kiderül, hogy jó hangszert kaptál-e, és addig nem kell összekarcolni. (Az sajnos igaz viszont a rendelt hangszerek esetében, hogy annyira kell hozzá érteni, vagy kell a közelben lennie valakinek, aki ért hozzá, hogy ha nem shopassistant a hangszer, akkor be tudd állítani a kipróbáláshoz, mert nyilván nem viszem hangszerészhez, ha lehet, hogy visszaküldöm, de ehhez nem kell kínai legyen, ez igaz egy Selmerre is.)
Nyilván mindenki szívesebben megy ki a Yanagisawa gyárba, és akasztgatja le sorban a hangszereket, hogy kipróbálja, és aztán hazavigye a legjobbat. Erre azonban kevés az esély, mint ahogy arra is, hogy akár Selmerből próbálgass, megrendeled, egyet hoznak, vagy jó, vagy nem. Az enyém is így érkezett anno, volt rajta egy horpadás, mondták a boltban, hogy ha nem kell, hoznak másikat fél éven belül. Úgyhogy kellett. :(
Tehát - szerencsére - nincs tapasztalatod arról, mi történik, ha vacak hangszert fogsz ki. Nem vagyok maradéktalanul biztos abban, hogy ilyen esetben problémamentes a pénz visszakerülése, ráadásul továbbra is ott vagy hangszer nélkül, csalódottan.
Vessetek a mókusok elé, de én továbbra is csak olyan hangszert vennék meg, amit megfújkáltam, körbenéztem, sőt nálam hozzáértőbb is azt mondja, jó lesz az nekem, és/vagy tökéletesen bízom az eladóban (ilyen nincs sok).
A fickó hangszerész és csinált egy weboldalt az un. ultra cheap hangszerekről.
Sajnos a Thomann nem szerepel a listáján, csak az alt kategóriában vizsgál egy cheap chinese alto nevű hangszert ami kb. az lehet. Azt irja, hogy mivel a gyártó nem a saját márkás hangszereket készit, ezért jobban odafigyel a shop - a megrendelő - észrevételeire és igy felgyorsul a hangszerek evolúciója ami a minőség gyors javulását hozza.
A hangszert azért linkeltem be mert bronzból készült és épp a hagyományos - nem hagyományos szinezésről volt szó.
Fenntartom, hogy nem vennék hangszert próba nélkül. Kérj meg valakit, aki ért hozzá, hogy próbálja ki a kinézett darabot vásárlás előtt. Lehetőleg olyan embert, akinek egyébként is több hangszer forog/forgott a kezében, pl. egy tanárt, aktív szaxofonost.
Valahol mindenkinek igaza lehet... Nekem viszont 1 bajom van csak - én nem tudom kiprobálni. Hogyha tudnám sima ügy lenne, nade igy? Hogyha pl. gitárt kéne venni, az talán még csak menne. Saxofon viszont csak egyszer volt életemben a kezembe. (szerintem akkor is rosszul foghattam :-D ) Alap rutin nélkül és nagyobb összegek hiányában kissé kockázatos. Amugy meg majd lesz valahogyan. Amikor oda kerül a sor az ilyesmi valahogyan megoldódik mindig ,szinte magától.
Nem tudom. Szerencsére nem értek az új csövekhez, anno nyolcvanvalahányban megvettem a Super Action 80-ast, azóta azt fújom, karbantartom, örülök - tovább lesz hangszer, mint én ember, és messze többet tud a szaxofonozásról, mint én, tehát nem lesz olyan, hogy jobb kell, mert "kinőttem" :-)
Nagy gondban is leszek, ha egyszer - adja ég - szoprán vásárlására is lesz pénzem, mert bizony anno egyszerű volt a helyzet, a Yanagisawa volt a jó cső, sima ügy. Ma nem is tudom, milyet vennék, sokat kellene próbálgatnom.
Alapvetően konzervatív vagyok hangszerek tekintetében. Bár egyre több jó véleményt olvasunk mindenfelé a kínai csövekről, azért elő-előjön, hogy "ki kell fogni", "nem mind jó" stb. Szóval én inkább a használt, de brand szaxofonok mellett vagyok, és semmiképp nem vásárolnék meg olyan hangszert, amely nem volt a kezemben, nem fújtam rajta. Az a véleményem, hogy ki kell próbálni a csövet, mégpedig a megvásárlandó példányt, és nem egy ugyanolyat.
http://www.cadesonjapan.com/global/tenor/t-900bn.html Kinézetre ö tetszik a legjobban. Valami elképesztöen szép azzal a fekete testével és az ezüst mechanikával. Kár hogy 300.000 felett van az ára. (nade majd talán egyszer, ha tényleg nagyon megtetszik...)
Nincs tanács. Tenor tetszik, tenort vegyél.:) 168 cm nem annyira kicsi, hogy egy tenor problémát okozzon. Baritonon már el kellene gondolkodni, de a tenor szerintem simán jó. Nyilván nagyobb, mint egy alt, de naés.
Kezdem furán érezni magamat. Belémültettétek a bogarat ezzel az ALT-TENOR különbséggel és azóta mindenfélét hallgatok és probálom eldönteni ,hogy melyik is kéne nekem. Mára odáig jutottam, hogy Alt csak a mérete és az ára miatt kellene, viszont hangzásban Tenor kéne... 168cm-es magassággal nem lenne kényelmetlen egy Tenor? Kicsit tanácstalan lettem. Gyözzetek meg valamelyikröl! :-) Köszönöm.
Nem tudom. Rengeteg hasonló hangszer van, ugyanott gyártják őket valószínűleg, vagy egymás mellett évő üzemekben, vagy más városban, nem tudom. Úgyhogy lutrizni lehet pár tízezerért, hátha bejön. Nekem volt már a kezemben borzalmas kínai hangszer is, ugyanilyen noname szériából, külsőre hasonlítottak a Thomannra, csak éppen vackok voltak. A Thomannal van tapasztalatom, mással nem sok.
Szerintem semmi lényegi különbség. A 150-es simán polírozott és lelakozott hangszer, a 350-esen aranylakk van, azért fizetsz 90 eut. Nyilván az aranylakkos szebben csillog. Én nem fizettem a csicsáért, nekem egy 150-es van, kiváló, mind hangban, mind tisztaságban.