Kár, hogy ezt anno nem tudta pl. Petacchi vagy McEwen, és 1300 watt környékén voltak képesek sprintelni a négyszöges Rekord cuccal.
Nem a négyszög tengely a gond - bár kétségtelenül sokkal merevebb az átmenőtengelyes megoldás - hanem a biliacélöntvényből eszkábált tengelynek és hajtókarnak nevezett izével. Az sem mindegy, hogy a tengely 102, vagy 113 széles.
Mellékesen: ha a váz - hajtókar - tengely hármasból valamelyik merevebb vagy ellenkezőleg, hajlékonyabb a többinél, akkor tapasztalható a hajtómű átdobóba taposása. Az acélvázamban Octalinkes tengelyt használok, az aluban Powerspline van, a karbonban átmenő. Egyértelműen a karbon a leghajtáshatékonyabb, de nincs gondom a másik kettővel sem.
amilyen áron most a fulcrum hajtások vannak, lazán adnék neked10ért egy ultra torque mirage-t (2008, ua. mint a centaur, mínusz acél kistányér, préselt nagytányér és otromba felületkezelés) :D :D
A mindenit ezt nem is gondoltam volna hogy a négyszögletes csapágy lesz a ludas én hajtókarra tippeltem volna O.o nah ezt is jó tudni, tehát akkor integráltakkal kel szemezgetnem majd következő vásárlásakor.
A négyszögtengelyes középcsapágyak nagy hátránya hogy hajlanak mint a nád. Még könnyebb emberkék alatt is. A Prowheelről meg nem is nyilatkoznék...Manapság valamire való outiban nem látsz négyszögtengelyt. Nekem a városi szaladgálómban az van mert olcsó és abban sokat ki is bír.Az edzőbringámban integrált van, a különbség leírhatatlan. 100 kilóm alatt meg se mozdul sehová. Merev mint a beton, az összes energia a hajtásba megy át nem úgy mint a négyszögnél ahol sok elvész a hajlás miatt.
Volna egy kis kérdésem amin eddig még nem komolyabban gondolkodtam csak most hogy újítás előtt állok.
Mitől lehet az hogy mikor kiállok a nyeregből teljes testsulyom a hajtókarokra nehezedik és a hajtómű kitér mintha 8as lenne benne és a lánc hozzáér az első váltóhoz mikor ránehezedek jobb lábammal?!
Gondolom ez lehet az olcsó kategória felszereltsége miatt?! A hajtómű Prowheel alu országúti hajtómű 52-42T és a középcsapágy pedig egy Spyral Monoblokk Basic négyszög tengelyes amik a legolcsóbb kategóriákba sorolhatóak. Mi okozhatja ezt a kitérés? Ennyire számít az hogy olcsóbb vagy drágább egy hajtómű vagy középcsapágy?
"A 9000-es széria legfőbb újdonsága a hátul 11 sebességes váltórendszer volt. Aki a finomabb fokozatkiosztásra vágyott, annak új kerekeket, vagy minimum (például a DT esetében) új agytestet kellett beszereznie, mert a hagyományos típusokon egyszerűen nem fért el az új, szélesebb lánckeréksor."
"Erre a problémára gyorsan reagált a Shimano, ugyanis jövőre fél tucat új, 11 sebességes sorokkal kompatibilis kerékszett lesz kapható."
Neten olvasható, hogy a 11-es shimano sor működik campa váltórendszerrel is. Valaki próbálta ? Tartós megoldás ? Van egy fulcrum 5 shimano kerekem és olcsóbb lenne egy shimano sor, mint cserélni campa szabadanonfutóra + campa sor.
Frajti tisztában van vele, de a kolléga nem ilyen típusút linkelt, ráadásul azok még magasabb árakon futnak, amelyek "könnyebbek". Szóval itt ismét tárgytalanná válik.
Értem én, csak frajtinak szerettem volna felhívni a figyelmét rá...pl: nemrég javítottam egy mongoose crossway 625-öst ami tényleg könnyű volt, egyébként szereztem egy MBK Ohio trekking vázat szintén tange csövekből, villálával-stucnival, és meg kell valnom, hogy nagyon meglepett a súlya. szeretnék építeni belőle valami cycloizé félét... nem lesz nehéz, mert canti féket fogad, a hátsó villa (asszem) 42 cm, nem hosszabb, és alig 52-es, ami nekem jó...
Ezek azért messze jobbak, mint amit a kolléga először kinézett. Ez a Puch főleg. Ez sem új, ez sem korszerű, de legalább nem totális zsákutca a fejlesztése.
Ennyi pénzért csak szart kapsz. Ezekre nem érdemes költeni, ha valami tönkre megy rajtuk, akkor irreális áron - komplett gép árához képest - kapni hozzájuk bármit. A modernebb gépekkel nem igazán kompatibilisek, cserébe szerelni őket az igazi kihívás kategória:) Ha ilyenre vágysz, akkor 15000-nél többet ne fizess érte, mert annyit sem ér. Nem könnyűek, mert anno az öröklétnek építettek. Te viszont nem fogod tudni apránként építeni, mert nem lesz hajad, mire hozzájutsz mondjuk egy pár új gumihoz, vagy ha szerzel olcsón új kereket, akkor nem fog beférni a vázba, szabványeltérés miatt.