A Favorit biciklinek akkora a nimbusza, mint egy 105-ös Skodának. Szerintem.
El kell adni, csak ha nem képvisel eszmei értéket. Az érte kapott pénz plusz a felújításra szánt keretből már kijön egy öregecske trekking kecske, Shimano pozicionált váltókkal. No az már egy erős ugrás a jövőbe.
> keveset megyek, de szeretnék többet ... és persze jó lenne egyenes kormány
Ezek ellentmondó igények. Egyenes kormányon egyféle fogás/póz van, így a hátad hamar vétót emelhet a továbbhaladás ellen. Koskormányon tudsz fogást váltogatni, különösen a fékváltó karosokon, ahol az a rész is megnagyobbított, beburkolt és kvázi a kormány részeként rátámaszkodható.
Csepel Marathon tulajként mondom, hogy szerintem nem érte meg régiséget tuningolni: a munkadíjak relatíve magasak, ha nem magad építed, illetve egy új alkatrész miatt gyakran másikat is cserélned kell.
Harmadrészt az "átkos rendszerben" eléggé durva osztású volt a vázméret gyártás, pl. a Csepel egyetlen Marathon méretet gyártott 160-200cm közti felnőtteknek... Ha nem tökéletes neked a Favoritod vázmérete, akkor inkább felejtős, csak szenvedés lesz többet tekerni vele. A jó magyar utak mellett első villa teleszkópos bicaj használata megfontolandó, de a régi 1" nyak méretű vázakba való telót ritkán találni.
Elvileg a Favorit eladható, mert márkásabb, van nimbusza. Ha a gyári papírok is megvannak hozzá, akkor tuti. (A "vízvezeték cső" vázú Marathonomra 22eFt modernizálás ráköltése után mondták, hogy papírokkal 15-20e-ért lenne eladható...)
én is vettem azt a műa szerszámot ki lehet tekerni a belsejét, de a tömítés elszakadt (régi volt). Amikor néztem az elszakadt tömítést, szinte nulla erővel tovább szaggattam. Utána összeraktam tömítés nélkül, sok zsírral, de nem sokáig bírta. O gyűrű sem jó a profilos gumigyűrű helyett. Szóval óvatos legyél a tömítéssel, ha már régebbi a pedál.
Nem vagyok cangás, keveset megyek, de szeretnék többet. Van egy nagyjából gyári állapotban lévő Favorit ökörszarvas országúti bringám (kb. '90-ből) (Nem ez, de ilyen). Szét van kopva a hajtáslánc, mindenképp cserélni kell. (és persze jó lenne egyenes kormány). Van-e erre bevált módszer? 1. korszerű alkatrészekből összeépíteni, 2. halandóként gyári alkatrészekben kell gondolkodni. Van-e bármi leírás, rajz, méretek, hogy milyen alkatrészeket kell beszereznem? Szabványok, méretekre gondolok. Vagy egyszerűen vaterázzam el és vegyek egy nagyjából ép gépet. Természetesen az anyagiak szűkösek, hiszen akkor nem lennék itt, de persze nincsenek illúzióim, hogy pár ezer Ft-ból megúszom.
a modell régisége mindegy, a lényeg, hogy passzoljon hozzá a cipő/stopli. nekem több ezer éves spd-im vannak, semmi bajuk, viszont a cipők/stoplik kopnak rendesen. :)
A montira 2005-ben vettem azt a párat, melyet tavaly cseréltem. Ugyan nagyon kevés terepben volt részük, de igen nagyvonalú becsléssel jó 60000 km-en tapostam őket, döntő többségében városi környezetben. Ha tudtam volna (már tudom), hogy hogyan kell karbantartani, szerintem még ma sem lenne bajuk.
Az igazsághoz tartozik, hogy az, amit 2010-ben az országútira vettem, kevesebbet bírt, de csak azért, mert nem rakták össze pontosan. Ez sajnos a tavaly vettre is igaz, de ennyi erővel az 540-est is szerelhetik "félig".
Ti szedtetek már szét elemcsere céljából Blackburn 20 hátsó világítást? Csak hogy melyik irányból menjek neki csavarhúzóval való feszegetés céljából... (Ősszel puszta kézzel leamortizáltam már egy Blackburn első lámpát, ezzel már nem tenném.) Köszönöm :-)
Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton dhpage(?)
160. Sijófoki Telihold Túra
Hely: Siófok
Dátum: 2017. február 10. (péntek)
Időpont: 18:30
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Ma láttam egy érdekes kulacsot, illetve először azt hittem, egy üveg vörösbort látok, de közelebbről kiderült, hogy kulacs. Legalábbis nagyon úgy tűnt a száján egy rendes kulacs szelep van. Másrészt nem olyan bringásnak tűnt, akinél épen maradna, ha üveg lenne. Meg nem is zörgött.
Szóval láttatok már ilyet? Hol lehet beszerezni ilyet? :-)
igen, ez is kedvenc fékteszt helyzet, de ami jobb, az ha a bekanyarodáskor hirtelen előzékeny lesz és befékez, hogy elengedje a gyalogost. ugyanakkor a mögötte jövő pedig nem hagy helyet a kanyarodó mellett balról. na ilyenkor nincs hova menekülni.