Sziasztok.Elkelt a az Aixam, bő három évig tette a dolgát nagyobb problémák nélkül.Kezdődő bajokat orvosoltam a hozzáértők ,vagy csak a hibát jelzők hozzászólásai segítségével.Ezúton köszönöm mindenkinek hogy akarva ,akaratlanul segített . Mindenkinek további jó mopedautózást ,azért néha benézek a fórumra hogy mi az aktuális téma.Megmaradt egy olajszűrő ,levegőszűrő és egy elfogadható állapotú primer variátor ,ha valakit érdekelne.
Szóval Amica Luna , 4 kerekű , viszonylag egyben van , de idézzük szó szerint a szegedi hirdetőt .
Eladó a képeken látható hibátlan karosszériájú mopedautó A motor ki van szerve de nincsen meg Minden más alkatrésze és tartozéka megvan Csere -bere nem érdekel Érdeklődni csak telefonban 06030 318 45 88
A papírokról szemérmesen hallgat , a képeken nem látszik rendszám , vagyis gyaníthatóan papírtalan a szentem , dehát ezekre úgysem kell rendszám , mert segédmotoros kerékpár valami uniós törvény alapján .
A (hiányos) motortér fényképen látszik a difin levő szeunder variátor , így valószínűleg az egyhengeres dízelmotor hajtotta egykoron a jámbor masinát .
Ezek fényében a 200 ezres ár nagyon magasnak tűnik -- én olcsóbban adtam el olvtrársunknak az ilyen kocsit rendszámmal , és komplett , de beállítási hiba miatt nem működő motorral .
Tudom hogy ez a fórum Aixam de reménykedek benne valaki mégis csak tudna segíteni nekem...
A fórum neve valóban Aixam , de lényegében az összes mopedautóval foglalkozunk . Érdekes dolog ez a nevezéktan : valaki (vtibiv) indította útjára ezt a topikot , valószínűleg ő is nevezte el . Aztán lelépett : hogy vett-e mopedautót , vagy sem azt nem tudni , de itt utoljára 2007 áprilisában írt hozzászólást . Az Aixam a leggyakoribb mopedautó -- van aki az összes mopedautót Aixamnek hiszi vagy nevezi -- így viszi a fórum nevét .
egy Casalini 0010 ydea mopedautóm,a próblémám az vele hogy ha jár a motor nem tudom hátrafele menetbe kapcsolni,illetve ha nem jár a motor és beteszem lükvercbe,majd beindítom ha nem tartom a váltot nem dobja ki a sebességből csak hallom a fogaskerekek darálnak,legalábbis hallásra olyan és akkor nem is gurul csak áll
Nagyobb baj az , nem ismerjük az M10-es belső szerkezetét -- bízom benne nem sokat fejlesztettek az YDEA-hoz képest . Mert az akad a háznál , így arról írok .
Kedvező esetben csak az irányváltó huzalján kell állítani . Kedvezőtlen esetben ki kell szedni a váltót ( vagyis az egész motort) és szétszedni
Az irányváltó működtetője ilyen a Casalini 500 Ydea-ban -- a dolog pikantériáj a, hogy sehol se látom a bovden állítási lehetőségét ...
van egy Casalini 0010 ydea mopedautóm,a próblémám az vele hogy ha jár a motor nem tudom hátrafele menetbe kapcsolni,illetve ha nem jár a motor és beteszem lükvercbe,majd beindítom ha nem tartom a váltot nem dobja ki a sebességből csak hallom a fogaskerekek darálnak,legalábbis hallásra olyan és akkor nem is gurul csak áll....fogalmam sincs mi lehet a baja...már alulról megnéztem a váltót szemre semmi baja,illetve a motor alatt is szemrevételezéssel nem található probléma,csak a lükvercel van bajom,ezen kívül minden klappol vele...válaszokat előre is köszönöm...
Tudom hogy ez a fórum Aixam de reménykedek benne valaki mégis csak tudna segíteni nekem...
Ezzel a fagyálló mennyiséggel nincs tele a hűtő, addig van mint a kiegyenlítő tartály. Nem a tartály a lényeg ennél a megoldásnál, hanem, hogy a fagyálló szint a hűtő legmagasabb pontja felett legyen.
Be raktam a helyére a kiegyenlítő tartályt. A tartó lemez hajlításánál egy kicsit rosszul saccoltam a ferdeséget, ezért egy kicsit ferdén áll. A második képen a két piros pont jelzi a gumicső két végét. A hűtő csonkja, kb. 3cm-el van magasabban, mint a tartályé. Mikor feltöltöttem színültig a hűtőt, akkor gondoltam, hogy azon keresztül fel fogom tudni tölteni a kiegyenlítő tartályt is. De nem akart átfolyni. Ezért úgy töltöttem külön a tartályba a hűtőfolyadékot. Sokat nem akartam bele tölteni, hogy ne nagyon terheljem a műanyag karosszéria elemet. Attól tartottam, hogy nem fog működni, mivel nem folyt át a hűtőből a tartályba a folyadék. Voltam Baján és mikor haza értem, megnéztem, hogy látok-e valami változást. Úgy tűnik működik, mert a szép rózsaszínű folyadék a tartályba zavaros, barnás árnyalatot vett fel.
a nem müködő motornál lazának kell lenni a varió szíjnak?Mert ez laza ...Pl a robogómnál mindig feszes a szij.
A mopedautók variátorai némileg másképp működnek mint a robogóké . Ez utóbbiak ugyanis külön kuplunggal rendelkeznek , de a kocsikon a szíj kuplungol , emiatt alapjáraton , álló kocsinál a szíj áll . Gázos Sanyi azt írta , hogy a szíjnak kell lennie néhány centi belógásnak , mert különben alapjáraton esetleg kigyalogol oldalra és hozzányomódik a primer tárcsa valamelyik oldalára és az viszi magával . Ha ezt elég nagy nyomatékkal tudja csinálni akkor irányváltáskor recseg a váltó . Én nem tapasztaltam ilyesmit , és újabban egyes szíjakon van belül egy horony ami megvezeti a primer futócsapágyán , vagyis ott nem tud oldalra elmenni .
Szóval eredetileg kéne legyen valamennyi szíjlógásnak . Nálam van olyan kocsi amelyikben feszes a szíj , és olyan is amelyikben laza , és mindkettő kifogástalanul működik . Ugyanakkor van olyan variátorrendszer aminek a rángatását még nem tudtam megszüntetni .
Az én napi használós kocsimban ilyen a szíjfeszesség , és rendben működik .
Törvényen kívüliek kasztja ... Gyakorlatilag nem vehet részt a közúti forgalomban . Ha valaki nagyon rámenős , akkor mint lassú jármű kimerészkedhet a forgalomba . Ugyanis az utánfutót NEM húzó , teherszállító felülettel nem rendelkező , max. 2 személyes lassú járművek lehetnek egyedi építésűek , és ezeket nem kell berendszámozni , nem kell rájuk biztosítás sem . Létező jogszabály , de nehéz élni vele .
Az Érdi felvásárolja az olcsokat és árulja mint sajátbehozot jármüveit.Ne bizon senki benne mielőt vásárol valaki nézzenkörbe lehet külömbet talál olcsobban.
Szivemböl szóltál.Az én mopedemre is azt mondta olaj cserélve,szürö cserélve két évig hozzá se kell nyúlnom,megnéztem az olajat mint a KÁTRÁNY,szűrö régi, ha esik az eső az autóban zuhanyozni lehet!!,bal hátsó "új"lámpa repedt!
Sötétben hozta a "muist"!
DE ÉN A SZARBÓL VÁRAT ÉPÍTEK!!!
400000 ft-ot azért megért az utalványból meg váltsd ki a maradék receptet!
Szivemböl szóltál.Az én mopedemre is azt mondta olaj cserélve,szürö cserélve két évig hozzá se kell nyúlnom,megnéztem az olajat mint a KÁTRÁNY,szűrö régi, ha esik az eső az autóban zuhanyozni lehet!!,bal hátsó "új"lámpa repedt!
Sötétben hozta a "muist"!
DE ÉN A SZARBÓL VÁRAT ÉPÍTEK!!!
400000 ft-ot azért megért az utalványból meg váltsd ki a maradék receptet!
Remélem az Érdi a mopedautó vételárát gyógyszerre költi! Ekkora kamugéppel még életembe nem találkoztam! Undorító, amit művel. Remélem hamarosan becsukhatja a boltját. Nagyon nem tisztességes, semmi becsület jó érzés, lelkiismeret nincs benne. Hazudik mint a vízfolyás!
Állómotornál enyhén laza,Mc1 válton hűtőfelől az oldalán vanegy nagyfelyű csavar amit 17-es kulcsfog otlehetfeltőlteni pontosan 1l megybele aváltó alat imbusz kulcsal lehet kivenni a leeresztö csavart.Afeltőltés egytőlcsérre egyrávelo csövet kel rá huzni
Suzuki Swift 1.3 GL 4WD03/98 Ez is német. 850Ft SCT GERMANI
SM 134
A gyári KUBOTA PIÉCES D'ORIGINE 15853.9917.0 ez drága.
A lényeg az , hogy 20x1,5 a menet és a tömítő felület vagy is a benne lévő gumi tömítés belső átmérője 50mm a külső 65mm legyen az egész hossz kifelé max 75mm mert a burkoltaknál nem igen fér el hosszabb.
liter 1.7 Liter kell bele , de ha nem száraz a motor akkor bő 1.5 L fér csak. Én kiszoktam mosni a blokkot a belső olaj sártól 2x .Utánna rakom bele a jó olajat. (Gázos sanyi)
autos boltba vitbe a régit ot kapsz kb850ft-ért a párásodás sajnos hidegben megvan ezeknél,motor fütsrol rendbejön vagy veszel egy szivar gyujtorol mükodö fütő ventilátort az Ausen be.
Azért vettem egy 4 személyest donornak 420000ft ért abból lett kijavitva. az Érdi 235000ft-ért akart első/hátsó üveget adni amit előre kért volna az eby oldalon 180000+posta került volna
a hátsó lámpa 1db 58000ft+ posta ezért gondoltam a donorra az első üveget Fegyverneki autó üveges rakta át a többi az én munkám igyvolt a legolcsob köszönöm a dicsérő visszajelzést.