Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.17 0 1 61032
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.16 0 0 61031

Szép munka volt, köszönjük! Még így kopottan is szép látvány és milyen lesz majd új köntösben! :-)

Előzmény: 262 (61030)
262 Creative Commons License 2016.04.16 -1 0 61030

Tisztelt Hölgyek és Urak!
Ma délután elkezdtem az április 23.-ai állagmegóvó munka előkészítését Gyál-felső állomáson.
Egy nagynyomású mosóval letakarítottam a 6633-as mozdonyról az algát, mohát, port és a koszt. A régi festék egy jelentős része is távozott velük. Sajnos az állapota elég siralmas, de innen szép győzni!
Előtűnt a piros festék a kerekeken és a rudazaton, a védház bal oldalán pedig az 1943 március 17.-től 1966 decemberéig viselt "10"-es pályaszám.
Mához egy hétre, április 23-24.-én mindenkit szeretettel várunk, aki szeretne részt venni a mozdony festéshez való előkészítésében!
Köszönettel és tisztelettel, Regula Géza

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.15 -1 0 61029

Ez a mozdony házi barkács?

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.14 0 0 61028

Vésztő felől nem mehetett, mert a határátmenet fel volt szedve, Kötegyán felől nem mehetett, mert a távírópóznák nem így néztek ki a vonalon.

Előzmény: gumidani (61017)
KVZOLI Creative Commons License 2016.04.13 0 0 61027

Más könyvben megnéztem(címe Erdély a hadak útján),abban van egy bánffyhunyadi kép a 101-es páncélvonatról.Az is fel van díszítve.

Előzmény: gumidani (61024)
KVZOLI Creative Commons License 2016.04.13 0 0 61026

Igazad van.Ráadásul tördelési vagy nyomdahiba is van benne.

A hitelességgel kapcsolatba egy jó példa.  

Az említett könyv 72.oldalán egy visszaemlékezőtől idéz,hogy az 1939-es lengyel háború vége felé a királyházi fűtőházhoz 50 424-est vontak össze az ország különböző fűtőházaiból személyzettel együtt.

1939-ben nem is volt 50 424-es mozdonyunk.Szerintem összekeverte a 324-el.

Előzmény: fantal (61020)
KVZOLI Creative Commons License 2016.04.13 0 0 61025

Szerintem is.Kicsit furcsállottam,miért van a kép alatt szeptember 18-i dátum.

Előzmény: MIHOK1 (61019)
gumidani Creative Commons License 2016.04.13 0 0 61024

Köszönöm. Szerintem a helyszín lényegtelen, hiszen semmi érdekes nem látszik a környékből.

Előzmény: MIHOK1 (61023)
MIHOK1 Creative Commons License 2016.04.13 0 0 61023

A kérdésre sajnos nem tudok válaszolni, de hadd okoskodjak egy kicsit.

 

A képen látható pc.  vonat vagy a 101-es vagy a 103-as szerelvény.

A nagyváradi helyszínt viszont némi kutakodás után megkérdőjelezném. Az 1989-as Vasúthistória Évkönyv közöl egy visszaemlékezést, amely szerint Nagyváradra a 102-es vonat, az ún. laposszerelvény futott be feldíszítve.

Előzmény: gumidani (61022)
gumidani Creative Commons License 2016.04.12 0 0 61022

A képen látható páncélvonat számát megírná valaki?

MTU-890 Creative Commons License 2016.04.12 0 0 61021

Tűznélküli gőzösök a Vasút 1980/4. számából:

 

 

fantal Creative Commons License 2016.04.12 0 0 61020

Sajnos Lovas Gyula könyvei sok kívánnivalót hagynak maguk mögött az adatpontosság terén.

Előzmény: KVZOLI (61018)
MIHOK1 Creative Commons License 2016.04.12 0 0 61019

Szerintem a dátum korábbi. A honvédség szeptember 5-én reggel lépte át a határt és az első napon elérte Nagyváradot, ahol 6-án tartották az ünnepélyes bevonulási ünnepséget. A bevonulás  során 13.-ra már elérték Sómezőt a legtávolabbi menetcélt. A fotó több hleyen megjelent a korabeli sajtóban

Előzmény: KVZOLI (61018)
KVZOLI Creative Commons License 2016.04.12 0 0 61018

Néhai Lovas Gyula bácsi könyvében is benne van ez a kép(Magyar vasutak a II.világháború éveiben),a 92.oldalon,ott 1940.szeptember 18-i dátum van.A helyszín STIMMEL.

Előzmény: gumidani (61017)
gumidani Creative Commons License 2016.04.12 0 0 61017

Állítólag 1940-ben Nagyváradra menet közben készült a kép.

pg54 Creative Commons License 2016.04.10 0 0 61016

Meghajlok a tények előtt...

Előzmény: etomcat (60995)
manhattani Creative Commons License 2016.04.10 0 1 61015

Szintén OFF: Valóban nem, Lakihegyen az egyik adó végcsöveinek az anódját, ami nagyfeszültségen van, vízzel hűtötték, méghozzá zárt körben keringő desztillált vízzel, a keringető rendszert pedig ebonit cső betéttel választották el a nagyfeszültségtől, ON.

Előzmény: rezgaras (61014)
rezgaras Creative Commons License 2016.04.09 0 0 61014

OFF

A vízhűtés azért nem egy triviális dolog a nagyfeszültségű villamosgépekben... :-)) A szövegből nekem az jött le, hogy nem láttak más megoldást. A vizet be kellett vezetni a forgórészbe, kivezetni belőle és keringetni.

Előzmény: etomcat (61010)
324540 Creative Commons License 2016.04.09 -1 0 61013

Sziasztok. Van valakinek olyan képe a 324.540-esről, vagy a 424.009-esről ami szemből vagy oldalról készült? Akinek van az küldene? Előre is köszönöm!.

manhattani Creative Commons License 2016.04.08 0 0 61012

>A vasúttól távoli példa, de repülésben ezért használnak 400Hz hálózatot, mert igen kis trafó méretek adódnak.

 

Igen, és a 400 Hz miatt mágnesesen jó minőségű anyagokat használnak, mint trafóvasat, motor alkatrészeket, stb., amik kisebb súlyúak lehetnek, mint a kisebb frekvenciásak (de ez már végképp OFF, úgyhogy témát is váltok :-) )

Előzmény: kihúzóvágány (61003)
manhattani Creative Commons License 2016.04.08 0 0 61011

Igen, igazad van, köszönöm szépen!

Előzmény: etomcat (61001)
etomcat Creative Commons License 2016.04.08 0 0 61010

> már az 1930-as években a német E19-eseknél a 4000kW-os trafó súlya sem volt korlátozó tényező. Az 1950-es évektől kezdve pedig nem számít.

 

Ez nem egészen így van, ma is gond a hagyományos (~ZBD elvű) trafók nagy súlya, különösen a 16,7 és 25 Hz-es rendszerekben. Tegnap véletlenül akadtam rá egy PETT azaz "teljesítmény-elektronikai transzformátoros" kísérleti mozdonyt bemutató brosúrára:

https://library.e.abb.com/public/fc192d38056fa3b3c12579f20055483b/11-17%201m211_EN_72dpi.pdf

 

Az ABB és SBB együttműködésének célja főként a súly és kissé a méret csökkentése volt a 15kV / 16,7Hz-es vontatásban, úgy hogy az egyenirányítást már a nagyfesz oldalon elvégzik. A tolató mozdony 2009-től üzemelt, de sajnos többször eldurrant benne a félvezető és 2013-ban a luzern-i közlekedési múzeumba küldték.

 

> A Ganzban az osztrákok számára készült 16Hz-es fázisváltót még léghűtéssel kellett tervezni, mert a magyar mozdonyok olajhűtésével túl nehéz lett volna.

 

Ezt a részt sosem értettem. Ha jól olvastam, a legelső fázisváltós próbamozdonynak (1923) volt olajhűtése az állórészen, de nem volt vízhűtése, csak levegő a forgórészen. Az osztrákoknak készült két prototípusnak (1925) volt vízhűtése a forgórészen, de az állórészen nem volt olajhűtése, csak léghűtése. Végül az átalakított magyar Kandó próbamozdonyon (1928) egyesült az olaj- és vízhűtés. Nem lett volna jobb eleve a kombinált módszerrel kezdeni?

Előzmény: rezgaras (61009)
rezgaras Creative Commons License 2016.04.08 0 1 61009

OT

Azt hiszem igen fontos, hogy mikor készült a trafó. Az anyagtechnológia fejlődése nagyon sokat hatott rá (mint minden másra). Egyszerűen arról van szó, hogy 100 év alatt a vasmagban megengedhető indukció mértéke a sokszorosára emelkedett. Amikor a 16Hz-es vasútvillamosítás elindult, a trafó súlya volt a mozdonyok teljesítményének a korlátja. A Ganzban az osztrákok számára készült 16Hz-es fázisváltót még léghűtéssel kellett tervezni, mert a magyar mozdonyok olajhűtésével túl nehéz lett volna. Ugyanakkor már az 1930-as években a német E19-eseknél a 4000kW-os trafó súlya sem volt korlátozó tényező. Az 1950-es évektől kezdve pedig nem számít.

Előzmény: manhattani (60999)
k.novotny Creative Commons License 2016.04.08 -1 0 61008

Azt egy forumozó irja .-))

 

Amit egyáltalán nem tud alátámasztani, hiteles információval

 

De ha rámész a Wikire, pl. ide

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_locomotives_in_China

 

itt sem jegyzik a mozdonyokat, nyilván azért, mert sosem került a kinai államvasút tulajdonába.

 

pedig a Wiki jelzi az 1800 évek végén illetve az 1900-évek-ben gyártott mozdonyokat is, köztük Japán gépeket is

 

Természetesen a Wiki-re sem lehet adatilag támaszkodni 100%-ban

 

Ha valóságot akarsz akkor nem a modellező dolgokat kell nézegetni

 

 

Előzmény: GOLAZ111 (61007)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.04.08 0 0 61007

Igen, de máskülönben nem vennék meg.

 

Te ezeket honnan tudod? Mert ezt az oldalt én is megtaláltam, de csak átfutottam. Viszont ott van egy link:

 

http://www.chinesemodeltrains.com/encyclopedia_db3.html

 

Itt, ha jól értem azt írják:

 

Information is very limited, probably as many historical documents and records were destroyed during the culural revolution and the locomotives were withdrawn shortly after this time.

Az információ nagyon korlátozott, talán sok dokumentum és nyilvántartás megsemmisült a kultúrális forradalom során és kevéssel később selejtezték a mozdonyokat.

Tehát a koreai háború után is volt ilyen mozdony. És ezért írták, hogy:

it may be highly possible they were painted in blue/white after China National Railways was formed in 1949 and then painted in Camoflague livery for use in the Korean War.

 

Nagyon valószínű, hogy a Kínai Nemzeti Vasút kék-fehérre festette a mozdonyokat 1949 - ben, és a koreai háború miatt festették át álcázószínre.

 

Előzmény: k.novotny (61006)
k.novotny Creative Commons License 2016.04.08 -3 0 61006

Talán maradjunk abban, hogy a modell gyártok, modell építők fantáziája nem ismer határokat.-))

 

Erre szokták mondani korábban őseink, hogy ameddig van lószar lesz veréb is.-)))

 

Elöszőr is soha nem voltak a mozdonyok a kinai államvasút tulajdonában, de voltak a Dél Mandzsuriai Vasút tulajdonában. (Japán megszállás)

 

Ime az eredeti képek a mozdonyokról mert összesen kettő készült belőlük.

 

 

Ezt a mozdonyt később átszámozták 1-es pályaszámura, és a 2 világháború alatt elpusztult Kinában

 

 

 

 

Ezt a mozdony is átszámozták, ez lett a 2-es pályaszámú gép, ez pedig a II vh. alatt Koreába került, majd a koreai háború alatt elpusztult, mivel az akkori Mandzsuriai vasút átnyúlt Koreába is, egészen Fussonig

 

Ime a térkép róla

 

 

 

 

Ha megnézed a mozdonyokeredeti képeit a pályaszámokon kivűl semmi sem szerepel rajta, sőt mi több vasúttársaság megnevezése sem

 

És akkor nézzük az általad betett modellek képeit

 

Mozdonyon az elsőnek betett képeden a mai kinai államvasút logója szerepel, és akármilyen pályaszámon

 

Én beteszek egy képet róla nagyobb méretben

 

 

Én még azt sem hiszem el, hogy esetleg átfestették terepszinűre a mozdonykát.:-)))

 

Itt pedig egy kis technikai adat a mozdonyokról

 

Additional information from the Japanese S. Manchurian Rlwy

1. two units built dabusa #500 and #501, later #1 and #2
2. 2000mm diameter drivers
3. cylinder bore x stroke (mm): 470 x 660
4. boiler pressure: 15.5kg/square cm
5. grate area: 2.28 square meters
6. total weight(?): 99.89t
7. weight on drivers: 40.44t

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: GOLAZ111 (61005)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.04.08 0 1 61005

Igen, és ha jól értettem a koreai háború idején festették át álcázószínre. Tehát akkor még rajta volt a burkolat. Lehet, hogy ezt sem lehetett üzemeltetni burkolat nélkül.

 

 

Előzmény: rezgaras (60998)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.04.08 0 1 61004

A mellékelt képeken szereplő mozdonyra ezek nem állnak, mert:

- tűzteret meghagyták,

- vitt magával szénkészeletet is,

- vezeték alól kimenve tűznélküli mozdonyként ment addig, amíg gőznyomása elegendő volt,

- utána meg szabályszerűen tüzelve a tűztérben.

Előzmény: manhattani (61000)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.04.08 0 0 61003

A vasúttól távoli példa, de repülésben ezért használnak 400Hz hálózatot, mert igen kis trafó méretek adódnak.

Előzmény: manhattani (60999)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!