Köszönöm! én is jobban örülnék a gyepnek de az egereket valahogy gyéríteni kell meg egyre szárazabb az idő így egy vízzáró réteget hozunk létre ameddig csak tudom marni fogom. remélem pár szezont elbír gondos karbantartással hibamentesen :) na meg reménykedek némi bérmunkában is :)
Üdv emlékeim szerint veled beszéltem és tervezgettem a kitérős kaszát. Nos a télen sikerült szert tenni egy jól működő kitérős bolgár talajmaróra ami úgy megy mint egy doxaóra. Ismerőstől vettük felújították aztán 4 éve letették mert elkezdtek használni egy falconerot. Ma felöntöttem olajjal és ki is próbáltam. Még szokni kell h közel kell engednem a fához esetleg pár centivel túl rajta mert a hidraulika majd dolgozik :D
Éppen ez az én is a balost próbálom előrébb állítani de nem sikerül állandóan terhelés alatt megmozdul és vissza állítódik! Én már csak azt tudom elképzelni hogy a nyomtávállító lapja rosszul van lehúzva magyarul ez selejt szerintem!
Figyelgetem mennyit össze szenvedsz sajnos a gépeddel az első hajtásnál ,és ma rá néztem az enyémre is az se áll egyformán a balos előrébb áll ,mint a jobbos ,de tökéletesen megy az úton .Az ék csavarokat is át néztem ,és meglepően lazák voltak mindet át kellett húzgálni alaposan , na majd erőltetésnél meg megnézem lazultak e esetleg !
Ezt a keverési arányt télen még megértem ,mert tökéletesen fog indúlni a gép és nem dermed le a gázolaj ! Nyáron semmi értelmét nem látom. Minnél szárazabb a gázolaj annál károsabb az adagolóra és porlasztó csúcsra ,én például Metabond Megaselt használok évek óta és tökéletes a gép ,na meg az autóm is ,mert az is diesel . A kelet Agró weeb Shopon találsz Diesel adalékot 1 liter 100 liter üzemanyaghoz elég .az nagyon jó beleteszed és ki takarítja a gépet ,hogy szárnyalni fog .Benzint meg csak télen ennyi!
A képen látható beállítás mellett lenne jó így futna szépen egyenesen a gép és a kormány! De mint látható a nyomtávállító lapos része beljebb van mint a hídház ékcsavar gömbölyű helyének a széle és így nem fekszik neki!
Heló erre én is gondoltam ,csak úgy túl hosszú a csavar így mutatósabb és nem téptem meg a csavart ,hogy el tudjon fordulni a tokban a szár ,ha baj van! Azért teszünk csavart ,mert a gyári csap nagyon drága ,szoktunk bele esztergáltatni csapot úgy esztétikusabb ,de most ez van ,ja és nem végíg menetes benne a csavar ne rágja a tokot !
Az eketokban lévő csavarra javasolnék kontra anyát! Én is, nem tövigmenetes 8.8-as csavart raktam be kontra anyával. Gyárilag, zsírozható, esztergált csap van bent, sasszeggel biztosított koronás anyával. A csavart ugye nagyon szorosra nem húzhatod meg, hogy a nyírócsapszeg elnyíródása esetén könnyen vissza tudd fordítani az eke fejet, ezért én kontra anyát használok.
"...mert megtöri az ívet." Igen, pontosan, szinte mint egy különálló előhántó úgy működik. Széthasítja a földhasábot, alulra téve a föld tetején lévő csutkás részt és ráborul a tiszta föld. Öröm nézni, ahogy dolgozik. Jó földben (ősszel az enyém nagyon nem olyan volt :-) a porhanyító hatása is jól érvényesül. Tehát jó földben nem hasábok maradnak az eke után, hanem szinte egyenletes felszín.
Az előbb értetted mit mondok? A lapolásnál bekéne két helyen pont a csavaroknál mélyíteni, hogy forduljon a hídban a cső a jó irányba.
Viszont, ha variálod az összetartást, mindíg elhúz a kormány?
Teljesen vízszintes úton kéne próbálni, ha valami kicsi egyenetlenség van benne az rögtön elviszi...
Nem-e a kormánymű miatt húz el... az orosz annyira nem pontos, hogy a két reduktorház teljesen pontosan álljon egyformán gyárilag szerintem. Bá életemben sosem figyeltem meg, szabad szemmel talán nem is látszik, ha egy kicsi van benne. Ilyen gondja itt a környéken sosem volt senkinek mint most neked. A szétvert tsz-es gépnek sem.
Ha mozgatom a szöghajtás csövet akkor az ékcsavar teljesen felmegy alul szinel a vége és akkor megfogja nem mozog a cső, csak akkor nagyon rosszul áll a reduktor majdnem függőleges szinte!