"Mv: Mi lesz ezeknek a neve? Most hét Volán-társaság, eddig volt 24, 24 különböző névvel. Most van hét. Mi lesz a neve?
Simon Zoltán: Hét regionális társasággá alakultak valóban ezek a társaságok. Az átmeneti időben gyakorlatilag ugye ezek nem Volán néven működtek. Most természetesen az év elején újra Volán névvel fognak működni, természetesen a Volán a jó hírnevét és a jelentős - úgy gondoljuk - értékkel bíró Volán nevet tovább fogják vinni a társaságok."
Januárban a cégközlönyben már közzé is tették azoknak a cégeknek a listáját, amelyeket a fenti két cégen kívül bevonhatnak a nagy tisztogatási akcióba; január 23-án indult az óra, innentől számítva maradt az állami anyavállalatoknak százhúsz napjuk arra, hogy kivásárolják a kicsiket. Önmagában a kivásárlás nem kötelező, csak egy lehetőség, az az államon múlik, hogy él-e vagy nem a vételi jogával. Sejthetően több cég esetében erre nem is lesz szükség.
Mint arról már korábban írtunk, a kormányt a törvényjavaslat indoklása szerint az zavarja, hogy ezen a néhány részvényesen keresztül kiszivárognak a kereskedelmi-üzleti titkok. És mivel a cég közérdekű tevékenységet végez, szerintük jogilag megtehetik, hogy kiteszik a kisrészvényesek szűrét – ha tetszik nekik, ha nem. Természetesen a részvényekért az állam pénzt fizet a tulajdonosoknak, beleegyezésüket azonban nem kéri a tranzakcióhoz.
Milyen cégek jöhetnek még szóba az államosításnál? A cégközlönyben egy sor vízmű- és volántársaság nevét is közzétették."
Érdekes, mert ugye a Volánok 2014.12.31-el, illetve 2015.01.14-el megszűntek létezni....
valószínűleg ez a külön rendeletre közlekedik rövidítése. Nem tudom, hogy miért van ilyen járat Miskolc és Kecskemét között, lehet, hogy a kecskeméti laktanya igénye szerint közlekedik.
Régen voltak ilyen járatok (busz,vonat) még a sorkatonai szolgálat idejében, akkor a bevonulás és talán a leszerelés napjain közlekedtek.
Ráadásul az új menetrendben nagyobb biztonsággal bevállalhatóak prágai átszállással a távolabbi úticélok is, mivel a Prágából 23 órakor Nyugat-Európa irányába induló járatokra már 1 óra átszállási idő áll rendelkezésre a jelenlegi 30 perccel szemben. És ugyanez igaz Pozsony-Budapest irányába is, mivel a reggeli 7 órás járatot 30 perccel későbbre, 7:30-ra tették, így a nyugat felől 6:30-ra érkező nemzetközi járatokról szintén 60 perc átszállási idő áll rendelkezésre.
A kedvenc sztorim, amikor a Miskolc-Siófok járaton Székesfehérváron egy anyuka megvárva a megállót szólt, hogy rosszul van a kisfia. A sofőr azonnal kinyitotta az ajtót, de anyuka kíváncsi volt, hogy vajon mikor indul vissza a járat, hát ezért elé tette a gyerek szája elé a kezét, és hagyta, hogy oda hányjon. Meg a maradékot a sofőrállásba...
Még akkor, amikor a 1188, Bp-Siófok-Keszthely-Zeg járat az akkori formájában létezett, volt egy papa, aki mondta Budaörsnél, hogy neki szükséget kéne végeznie. A sóskúti pihenőig már végigpotyogtatta a padlót. Sofőrbá kért az utasoktól egy másik nadrágot az öregnek. Még jó, hogy sok hévízi utas szokott lenni a járaton ruhásbőröndökkel...
Míg az öreg odavolt elintézni magát, mondta sofőrbá, hogy a Népligetből úgy indult az öreg, hogy neki nagyon kell. Sofőrbá próbálta rábeszélni, hogy Siófokig jó lesz a negyed órával későbbi atádi is. De nem. Aztán az öregnek hála, aznap az atádi beelőzött minket, majd az öreg fölszállt a tabi buszra, amit kényelmesen elér az atádi is...