Keresés

Részletes keresés

EMD sound is music Creative Commons License 2014.10.26 0 0 40448

Tölts el két műszakot bármelyik kocsiszínben és megtudod.

 

Mi a probléma? Az, hogy dolgozni kell velük? Vagy esetleg jöhetnek a korszerűbb járművek, a jelenlegi szerelőgárda meg mehet? Valószínű, hogy a műszakos dolgozók döntő többsége csendben örül annak, hogy még ezek a járgányok vannak, újak érkezése esetén ugyanis az ő munkahelyüknek is befellegzene...

 

Félreértés ne essék, én is szívesebben vezetnék kényelmesebb, magasabb nívójú járművet, de egyelőre ezek vannak.

Előzmény: _Nyuszi (40447)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.10.26 0 0 40447

"Ugyan miért?"

Tölts el két műszakot bármelyik kocsiszínben és megtudod.

Előzmény: EMD sound is music (40446)
EMD sound is music Creative Commons License 2014.10.26 0 0 40446

Ugyan miért? Tökéletesen jól helytállnak abban a szerepkörben, amelyre szánták őket. Az idő természetesen már eljárt felettük, korszerűtlenek, de az idejüket eddig becsülettel leszolgálták, nem lesajnálást és becsmérlést érdemelnek, hanem épp ellenkezőleg. Fölösleges beléjük az utastéri légkondícionáló, meg a WiFi, fölösleges átfurkálni ezeket az öreg járműszekrényeket, nem erre találták ki őket. Új járművek kellenek, előbb-utóbb elkerülhetetlen lesz a generációváltás.

Előzmény: Törölt nick (40441)
Rüby 2143 Creative Commons License 2014.10.23 0 0 40445

Az lehet, de a kukáig is saját erőből menne el és ha nem vágod szét rendesen, képes visszajönni. :D

Előzmény: Törölt nick (40441)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.10.23 0 0 40444

Új korában ezekben a kocsikban (pontosabban az alapul szolgáló MIX-ben) volt ilyen kapaszkodó oszlop minden ajtónál (és a hannoveri TW6000 prototipus kocsiknál is). Visszatér.

Előzmény: Ep128 (40443)
Ep128 Creative Commons License 2014.10.23 0 0 40443

... na, előkotortam. :-D

Előzmény: Ep128 (40442)
Ep128 Creative Commons License 2014.10.23 0 0 40442

Láttam anno erről "fantázia képeket", milyenek lennének. "Ihaj-csuhaj" pihe-puha ülések, légkondi, LED -es utastájékoztatás, modern beltér, stb. De ezek közül mire nem alkalmas...? :-) Szerintem csak tervezés, alapanyag, meló és pénz kérdése. (Ok, persze a "mi éri meg" az egy másik kérdés...)

Előzmény: EMD sound is music (40440)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.22 0 0 40441
Kukába való járművek!
Előzmény: EMD sound is music (40440)
EMD sound is music Creative Commons License 2014.10.22 0 0 40440

Min akadt meg a project...?

 

A BKK által megálmodottak nincsenek köszönőviszonyban a valósággal. Értsd : a HÉV jelenlegi járműparkja nem alkalmas a korábban tervbe vett átalakításra.

Előzmény: Ep128 (40431)
dani1988 Creative Commons License 2014.10.21 0 0 40439

1135-768-1136 igazán szépre sikeredett mind kívül, mind belül! 

NZA Creative Commons License 2014.10.21 0 0 40438

Hát ezek hiánypótló felvételek... Köszönöm!

Előzmény: Gondos Arpad (40436)
paca664 Creative Commons License 2014.10.21 0 0 40437

Értékes képek! Ezeket is Neustiftnél tárolták? A nyíregyi járművek egy része mintha ott lett volna a felújítás előtt.

Előzmény: Gondos Arpad (40435)
Gondos Arpad Creative Commons License 2014.10.19 0 0 40436

A lemaradt képek Deggendorfból.

 

Gondos Arpad Creative Commons License 2014.10.19 0 0 40435

Deggendorf, Németország: elhurcolt BHÉV járművek felújítás latt és próbajáratok.

 

Másik hazai vonatkozása is volt ennek a hajógyárnak, a nyírvidéki vasútnak (NYVKV) is itt újították fel a menekített-elhurcolt járműveit.

Bazsi75 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 40434

Nem hinném, hogy úgy álltak neki, hogy nem tudták, mibe fog ez kerülni...

 

Hahaha

Előzmény: Ep128 (40433)
Ep128 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 40433

Na de már a Bibliából is tudjuk, hogy "... tornyot csak az építsen, aki előtte költségvetést készített, van e rá pénze." :-) Nem hinném, hogy úgy álltak neki, hogy nem tudták, mibe fog ez kerülni... Valami más (is) lehet a háttérben.

Előzmény: a Zsóti (40432)
a Zsóti Creative Commons License 2014.10.18 0 0 40432

Valószínűleg ugyanaz kellene hozzá, mint ami a háborúhoz kell.

Előzmény: Ep128 (40431)
Ep128 Creative Commons License 2014.10.17 0 0 40431

Min akadt meg a project...? (Felújítani így is - úgy is fel kell, akár modernizálják, akár nem.)

Előzmény: EMD sound is music (40430)
EMD sound is music Creative Commons License 2014.10.17 0 0 40430

1131 766 1132 -es szerelvény hogy áll mostanság

 

Ugyanúgy, ahogy jó ideje már. Szentendre, csarnok ötödik vágányán a kerekein.

 

mikorra lesz készen...?

 

A dolgok jelenlegi állása szerint soha.

Előzmény: Ep128 (40428)
krikori Creative Commons License 2014.10.16 0 0 40429

Nagyon köszönöm, kérhetek hozzá egy ügyiratszámot is a kibocsátó szervvel együtt?

 

Howard úrnak is köszönöm az észrevételt, igen, a háromkötetesen már átrágtam magam.

 

Előzmény: Komlósfecskés (40424)
Ep128 Creative Commons License 2014.10.16 0 0 40428

Esetleg tudja valaki, hogy a sokat emlegetett 1131 766 1132 -es szerelvény hogy áll mostanság, mikorra lesz készen...? (Vagy már elkészült és csak én nem fogtam ki eddig? :-) )

kihúzóvágány Creative Commons License 2014.10.16 0 0 40427

A mai Filatorigát mh. A régi teher- és személypályaudvar is Filatorigát névre hallgatott.

Előzmény: paca664 (40419)
Rüby 2143 Creative Commons License 2014.10.15 0 0 40426

Nem írt akkora hülyeséget, nyilván valami ilyen vonatra gondolt, nem HÉVre:

http://iho.hu/hir/erkeznek-a-szigetvonatok-130801

http://iho.hu/hir/szines-mint-a-sziget-130804

 

Ez pedig lehet 400 méteres. És senki nem mondta hogy Filatorigátnál áll meg, olvasd el a cikkeket.

Előzmény: JakiHUN (40421)
Ep128 Creative Commons License 2014.10.15 0 0 40425

Sebtében lekapott, dokumentum jellegű fotó ma, Lenfonónál.

Komlósfecskés Creative Commons License 2014.10.15 0 0 40424

Előzmény: krikori (40422)
John Howard Creative Commons License 2014.10.15 0 0 40423

A "háromkötetesben" emlékeim szerint mindez benne van, igaz, csak úgy 1986-87-ig. Bár gyanítom, hogy 1949-től már csak együtt, mint BHÉV (illetve '52-'56 között MÁV-BEV), 1968-tól meg mint BKV; tehát nincs különszedve benne vonalanként.

Előzmény: krikori (40422)
krikori Creative Commons License 2014.10.15 0 0 40422

Üdvözletem Urak!

 

Segítséget szeretnék kérni, a szentendrei HÉV áru- és személyszállítási teljesítményeihez, kezdetektől 1990-ig. Van néhány részadatom különböző tanulmányokból, cikkekből, de 1965 után semmi. A BKV évkönyvekben meg csak összesített HÉV adatok vannak. Ha valaki tud szakirodalmat, könyvet, linket megadni sokat jelentene.

Előre is köszönöm!

JakiHUN Creative Commons License 2014.10.14 0 0 40421

"De persze az én ismereteim a legnyagobb igyekezet mellett is csak felületesek lehetnek, ezért egy ilyen megbecsült szaktekintély barátságos hangvételű helyreigazításának hatására seperc alatt kártyavárként omlik össze bennem minden, amit biztosnak hittem..."

Azt hiszem, ezt a mondatot bekeretezem, és kirakom a falra. :)

 

Ha arról a középperonról van szó, amire én gondolok, oda hogy tud a hév zavarása nélkül beállni és utast leadni egy 400 méteres vonat? Gyorsan kell leszállni?

Előzmény: paca664 (40419)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2014.10.14 0 0 40420

A fentrol.hu alábbi képén is jól látszik, hogy nyoma sincs annak a bizonyos peronnak, és mint tudjuk, a teherpályaudvar sem ott volt. Igaz, ez egy 51 éves felvétel... :-)

Előzmény: paca664 (40419)
paca664 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 40419

Mindig tanul valami az ember. Eddig úgy tudtam hogy Filatorigát mh. az 1978-as nyomvonalkorrekcióval épült meg, de most bizonytalan lettem. Meg a betonozott középperon két végénél lévő szelvénykarók értékei között is 400 méter körüli érték mutatkozik, ezt erősíti a milermeter is és az általam ismert helyszínrajz is. De persze az én ismereteim a legnyagobb igyekezet mellett is csak felületesek lehetnek, ezért egy ilyen megbecsült szaktekintély barátságos hangvételű helyreigazításának hatására seperc alatt kártyavárként omlik össze bennem minden, amit biztosnak hittem...

Előzmény: hévvezér (40415)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!