A rövid távú utazásokat az állam nem "támogatja", sőt ott a 5 km es jegy eltörlése.
Így a ráhordó jellegű meg kombinált utazásra nem sok lehetőség van.
A kisvárosi helyi közlekedés is sok városban minimálisra csökkent, az ok: a állami támogatások aránytalanul kis mértékében, illetve a T/Ny bérletek árkieg megállapításán múlik.
A megyeszékhelyek, nagyvárosok közlekedése évi több százmillió mínusz egy egy "Volán" (Közlekedési Központ) cégnek. Lásd Esztergom, ahol a töredékét utólag "kifizette" a város...
A helyközi járatok egy része elkerüli a vasútállomást.
Este , hétvégén igen gyér a közlekedés, ezt még veszteségtérítés terhére is biztosítani kellene.
Van közel 2500 település ami csak busszal érhető el.
Ahol mindkét ágazat van ott, a kötött pályának kellene elsődlegesnek lenni.
Az 1980-as években díjszabásilag is arra ösztönözték az utasokat.
Akkor is volt távolsági járat bőven , de nem ekkora mértékű volt egy egy.
vonalon a járatok száma.
Sőt egyetlen központi buszpu is elég volt ami a lehető legjobb helyen a mai Erzsébet (Engels) téren volt.
A metrók megépülése után 1970 es évek végétől tökéletes átszállópont volt.
Én azt tartom ideálisnak ami akkor volt az alágazati munkamegosztást tekintve.
A darabárú szállásokban közös fuvarozás volt.
A teherszállítás felhagyása, privatizációja szerintem hibás döntés volt.
27% os ÁFA kulcs alkalmazása a tömegközlekedésben szintén.
Felesleges ezért még jobban átszabni a volt Volánokat, jelenleg is megvan a szervezet, amelyiknek ez a feladata lenne. Az már más kérdés, hogy azon lehet vitatkozni, hogy ezt a feladatot hogyan látja el, de az meg szvsz teljesen mindegy, hogy mi annak szervnek a neve, amelyik nem megfelelően végzi a munkáját.
Épp ez a gondom. Az, hogy ...KK = néhány ex-Volán. Ahelyett, hogy a vasúti közlekedés, a forgalomszervezés (pl. lámpák hangolása, stb.) is a hatásköre lenne.
Jó, nekem aztán édesmindegy, hogy ki, hogysmint szerkeszti jelenleg a menetrendet. De ha már itt vannak a regionális KK-k, akkor ne csak a buszos, hanem a területükhöz tartozó vasutas menetrend is legyen az ő hatáskörük. S nem egy központosított bólogatójancsi kell nekem, aki vagy rábólint arra vagy nem, hogy egy faluba a napi kettő helyett napi egy vagy három járat menjen, miközben a pesti elővárosi vonatok ötpercenként dübörögnek át Nagytétény-Érdligeten.
Pl. Barcsot ha nézzük. Kiszedték evekkel ezelőtt az első Bp-Pécs IC-hez csatlakozó Pécs-Barcs vonatot. Ahhoz minden irányba volt buszcsatlakozás. A buszjáratok megvannak, az utasok megtöltötték a háromkocsis BZ-t anno, igény szerintem máig lenne rá.
Pestről az íróasztal mögül a fehervári elővárosi puccos vonatokon túl úgysem látnak, ezt tapasztalom Somogyban járva.
Érdekes, hogy a Kapos Volánból "Szolgáltatási Központ" lett, míg a Jászkun, Nógrád, Hatvani, Mátra és Agria Volánokból Területi Igazgatóság (www.kmkk.hu), a többiek pedig kifelé nem is kommunikálták eddig, hogy milyen szervezeti egység lett a jogelőd Volánokból.
"a területükön lévő MÁV főnökségek vagy miaszöszök menetrend-szerkesztőinek munkájába is beleszólhassanak"
A területükön semmilyen "MÁV-főnökségnek", sem pedig másnak nincs semmilyen menetrendszerkesztője. MÁV-START menetrend ügyben (és bérletben is) ugyanaz az illetékes, mint Volánban.:-)
Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zártkörűen működő Részvénytársaság Somogy megyei Solgáltatási Központ.
A falusi ember elkerekedett szemmel megcsóválja a fejét, hogy még egy újabb adag hülyeség. Vagy egyszerűen értetlenkedik, mi van most, mert a megállóba a Kapos Volán feliratos busz gördül be továbbra is...
Meg akkor kapjanak akkora hatalmat, hogy a területükön lévő MÁV főnökségek vagy miaszöszök menetrend-szerkesztőinek munkájába is beleszólhassanak. Pl. Somogyban túl sok az olyan szakasz, ahol többóránként egyszerre megy el a vonat és a busz. Pedig egymást megközölve használható menetrendet is ki lehetne alakítani...
Meg az évek óta dédelgetett álmom: egységes bérlet, ami használható adott viszonylatban buszra is, vonatra is...