Keresés

Részletes keresés

Garashan Creative Commons License 2021.05.06 0 0 40912

Eszterga gépem vétele: szerencsém volt, az utcámból sikerült megvenni. Fogadtam egy targoncást, aki ott felvette, itthon letette.

Ez a fotó akkor készült, amikor letették a garázs ajtón belülre. Alacsony az ajtó, kicsi a belmagasság, jobban nem fért be. Innen békával lett behúzva a műhely közepére, hogy még meg tudjam pucolni. Ráfért... Utána szintén békával vittem a helyére.

Megérkezett a STANKO.

A fotó a lerakodás után készült. Darus autóval hozattam el. Ennél sokkal jobban nem tudta volna közel hozni a garázs bejáratához. Mivel a gép magasabb mint az ajtó, így állítva nem is lehetett volna bevinni. Az meg már csak hab a tortán, hogy a garázs utólag épült, a garázson belül lehet bejutni a műhelybe (ex garázsba), ott szintén van egy ajtó, ami szintén alacsonyabb mint a gép maga.

Ezen képek az elborítás előkészületeinél készültek. A lila kötél ne tévesszen meg senkit se, nem azt használtuk. Nem sajnáltam a pénzt arra, hogy megfelelő teherbírású hevedert vegyek, a lila még a keretes fűrészhez lett véve, ott belefértünk lazán az 1 tonnás teherbírásba. Itt 2, illetve 3 tonnás köteleket használtam.

Magáról az elfektetésről nincs fotóm, lehet nem hangzott az előző leírásom bizalomgerjesztőnek, de többszörösen biztosítva volt a gép elborulás ellen is. Mint az a fotókon látszódik eredetileg raklapra került a fúrógép, még a raklapról való levételkor történt az, hogy megcsúszott. Egy hátránya van a darumnak, a kereke nem elég magas, így az első támasztó lábak felülnek a raklapon. Mivel a raklapot is döntöttük, így nem lehetett kitolni csak egyik oldalról a raklap mellé a lábat, ezért billent meg a daru.

Próbáltam leszervezni rá targoncát, vagy egy nagyobb forgó kotrót aki elvállalja az elfektetést, de nem sikerült megoldani. Ezért maradt a házi megoldás.

Ez a fotó már bent készült a műhelyben, a felállítás után. Valamikor délután álltunk neki és mint a fotón látszódik 20:03-kor került felállításra. Kb. 3 órába telt mire biztonságosan elfektettük (sok idő volt levenni a raklapról), a bebékázás nem tartott sokáig. Raklapra lett téve, alá álltam békával, majd behúztam. Itt egy nehézség volt: a két küszöb. Mivel mindkét békát elhoztam és csak egy kellett a mozgatásához, így azt csináltam, hogy amikor elakadt az egyik kereke a küszöbben, akkor leengedtem és a másikkal megemeltem annyira a raklapot, hogy az első békát át tudjam húzni a küszöbön. Ezt négy alkalommal kellett megcsinálni (2 küszöb x 2 pár kerék). Ez a művelet nem tartott sokáig. Kb. 10-12 métert kellett békázni az udvarról. A felállításra kb. 1 óra ment el.

 

Amióta bent van, azóta nekiálltam lepucolni és szétszedni. Mert egy pár fogaskerék cserés benne. De ha már azokat kicserélem, akkor lehet, hogy a könnyen hozzáférhető csapágyakat is. Utána meglátom, hogy mennyire esek neki a szétszedésének. Innen a helyére majd görgőkön fog kerülni, ami valószínűleg az utolsó képen lévő lila hevederek, sörös hűtő környékén lesz.

 

Valamint keresek valakit, aki le tudná gyártani a két fogaskereket. Ha jól emlékszem akkor 2,5 modullal rendelkeznek és Z27 és Z45 a fogszámok. A nagyobb fogszámú egy sima agyas fogaskerék, egy tengely végére megy fel reteszes menesztéssel. A kisebbik pedig rácsúszik két golyós csapágyra és arra csúszik rá egy Hardy tárcsa. Itt is van egy reteszhorony a nyomaték átvitelnek a külső paláston.

Előzmény: Garashan (40902)
occseb Creative Commons License 2021.05.06 0 0 40911

Esetemben 500km oda vissza az út.

 

Két opciót látok most érdeminek.

 

1. Darus kisteherautó hozza ide, és le tudja tenni az 5méteres lejtő elejére. Ez 80ezer Ft volna. Lejtőn levitelt még mindig meg kell oldani.  

 

2. Magasemelésű béka bérlése, a békát csak emelésre használni az dobozos autóval aláállni, és úgy ráengedni a súlyt. Lerakásnál pont fordítva, csak megemelni és kiállni alóla. Rendes beton van mindenhol ahol fel ill. lerakodás van, teherautót elbírt ezalatt sem fog megroppanni.

 

Magasemelésű békát 5ezer Ft-ért lehet kölcsönözni, és ha nem sikerül kocsit szereznem akkor dobozos autót amiben elfér a marógép plusz a béka 15ezer Ft körül. Plusz a benzin pénz 20ezer Ft. Tehát kábé a felében megállna akkro is ha bérelni kell.

 

Lehet hogy nem éri meg a spórolást a 40ezer Ft differencia.

Virbo Creative Commons License 2021.05.06 0 0 40910

A marógépet egyébként pont daruskocsi hozta, Bp-Bp útvonalon egy huszasért. Örömmel fizettem ki, sajnos az esztergát nem vállalta.

 

Egészen jól be lehetett húzni így, átrakva a pallókat. Viszont a korábbi módszerrel én se venném ki a kocsiból....

 

Virbo Creative Commons License 2021.05.06 0 0 40909

Mivel a képek tőlem származnak pár gondolatot hozzátennék.

 

- Nem életszerű, hogy mindenhol meg lehet oldani a darus autó bejutását a műhelyig. Keskeny beálló, benyúló fa, nem lehet ráfordulni a szomszéd ház sarkától, stb. Szerintem ez egy elég sarkalatos pontja a lehetőségeknek...

(Nálam pl 2,1m széles a ház mellett az út (az a dobozos is passzos volt erősen), valamint a cirka 40m a távolság az utcafronttól, amit egy jókora diófa akadályoz magasságilag.)

- Lehet egyéb tényező ami miatt nem lehet nagy/nehéz autóval bemenni a műhely elé. Nincs követett/betonozott beálló pl. (Nálam konkrétan egy 20 centi mély "árok" volt félúttól, pont az autó útvonalon - a majdani gyeprácskő helye.)

- Az utcafronton sincs igazán lehetőség lerakodni, pl nincs lebetonozva a beállórész...

- Van amikor az utcai forgalmat nem tudod "megfogni" órákra.

- Sajnos tudomásul kell venni, hogy a "mai világban" azé esz a gép aki hamarabb elhozza és kicsengeti a lét.

- Ezzel összefüggésben nem mindenkinek van lehetősége napokig szervezni daruskocsit meg hasonlókat, főleg ha azt se tudja merre "induljon" ezügyben.

- Brutálisan drágák ezek a fuvarok (nekem majdnem százezret mondtak egy Sz.fehérvár-Bp fuvarra, E2N).

 

És a legfontosabb amit mindenkinek be kell látnia: úgy kell helyezkedni, mozogni és bármit csinálni hogy ha dől a gép akkor senki ne legyen ott. Az csak egy darab "vas", ha alatta vagy nem tudod használni hiába "fogod meg"...

Minden mozdulatot át kell gondolni, főleg rutintalanul. Nekem pont emiatt került 5-6 órába mire kiszedtük a kocsiból...

 

rferi Creative Commons License 2021.05.06 0 0 40908

Mennyire lehet szétkapni egy ilyen gépet?

Azért kérdem, mert én is inkább aggódom, mint nyugodt vagyok a vázolt elképzelésektől.

Én tavaly-és azelőtti évben is hoztam haza "okosba" ilyesmi tömegű gépet, de mind a kettőt szétkaptam, és ezért nem voltak félelmeim.

Egy ilyen gépről ha leveszed az asztalt az mínusz egy mázsa, ha a felső gerendát, az egy másik százas, a motort,az ötven kiló, satöbbi.

Otthon úgy is tuti kell rajta némi rendrakás, lehet, hogy azzal kezdenéd az egész beállítást, hogy leszeded ezeket. Akkor meg inkább előbb a jobb.

Előzmény: occseb (40900)
vaskukac Creative Commons License 2021.05.06 0 0 40907

Néhány gondolat a gépmozgatáshoz:

 

A képekkel bemutatott, meg a felvázolt megoldások kimerítik az életveszélyesnek minősíthető besorolást.

Magasemelésű békával, ollós emelővel NE! Csak teherbíró, hibamentes aljzaton működik megfelelően, ami "háztájiban" elég ritkán van. Oldalirányban nem stabil.

 

Kényszerből szóba jöhet a zsiráf, de a legbiztonságosabb szükségmegoldás a megfelelő teherbírású, és RÖGZÍTETT, acél gerendából készített rámpa és görgő kombináció, csörlővel kiegészítve. (ha nincs daru)

Lejtőn a "majd én meg a haver két pájszerrel ellentartok" megoldás szintén életveszélyes. Már egy 5-600 kg-os gép is úgy tesz odébb 1-2 embert, mint a sz@rt, ha megindul a lejtőn.

 

Én magam a darus teherautót mondom a legbiztonságosabbnak, és a legegyszerűbbnek.

Szerintem nem múlik semmi a fuvardíj különbözeten, egyszer kell kifizetni.

 

Nehéz terepen, 100-as nagyságrendű gép mozgatásával kapcsolatos tapasztalat alapján mondom. (ebben volt borulás is)

De persze mindenki úgy kockáztatja a testi épségét néhány tízezer forint daruzási díjért ahogy akarja... Csak nehogy a vétlen segítő maradjon a gép alatt!

 

 

 

21lux VM Creative Commons License 2021.05.06 0 0 40906
Előzmény: ritterkreuz74 (40823)
mlas45 Creative Commons License 2021.05.06 0 0 40905

OFF

Én nem vagyok egy aggódós, meg szoktam oldani mindent, de még így is el vagyok képedve, milyen megoldásokat alkalmaztok szükségből. Mert a szükség ugye nagy úr... de ez sztem súlyos felelőtlenség!

Mindig van határ. 4 felnőtt jó kondiban lévő férfi elboldogul talán 4-5 mázsával, de azt is már csak vonszolni tudja, meg görgő, palló, béka, meg minden, ami épp van. Csak ha egy kicsit billen is a teher, vagy nem jó a súlypontja, már bukik a matek, és igen súlyos (halálos) sérülések megvannak egy pillanat alatt.

Olvasom itt lentebb, hogy 8-10 mázsás gépeket hogy logisztikáztok - nem hiszem el, hogy nincs mód megfelelő gépet (targoncát, platóst, bakdarut, stb.) bérelni, és nem találékonykodni és takarékoskodni minden áron :( 

 

ui: egy ismerősömék síneket bontottak. Egy pillanatban rosszul döntött, nem gondolta át - meghalt azonnal. Erős fizikumú, rutinos, bontós, pakolós volt pedig :(

Talán azt gondolta, vele nem lehet baj. Biztos az is ezt gondolja, aki nekifog sáros lejtőn kézi erővel lejuttatni a pinceműhelybe egy tonnás álló marógépet :(

occseb Creative Commons License 2021.05.06 0 0 40904

Ilyen béka tényleg tök jó volna mert ezzel teljesen be lehet tenni az "anyagot" akár egy dobozos kocsiba is. 

Mindenhol betonon és lenne mozdítva, és emelt pozícióban csak addig lenne amíg a kocsibe be van rakva.

 

Azt is el tudom képzelni hgoy a béka csak megemeli, és a kocsi alááll, tehát az emelt marógépet kvázi tolni/húzni se kell, csak felemelni és a dobozban leereszteni.

 

Előzmény: Garashan (40902)
KART EMG Creative Commons License 2021.05.06 0 0 40903

A palló tetejére alulról felcsavarozol egy vastagabb gerendát vagy vascsövet és ahhoz kötöd az emelőt. Így csak egész kis szakaszon kell kézi erővel tolni. Egyébként a tiedéhez nagyon hasonló kis esztergámat 20% lejtőn egyedül feltoltam két fahengeren, kötél csak azért kellett, hogy ne csússzon vissza amig a hátul kifutó hengert elöl ismét alá teszem. A gép alatt ugyanis egy vastag falemez volt, úgy nézett ki, mint egy szánkó.

Előzmény: occseb (40900)
Garashan Creative Commons License 2021.05.06 0 0 40902

Nálunk a cégnél ilyesmi felépítésű magasemelésű béka van:

Ennek egy hátránya van: a tömege. Közel 300 kg, míg az emelő kapacitása 800 kp. Még egyszer sem vett rá a lélek, hogy elhozzam haza. Ezen kívül két hagyományos békánk van, azokat szoktam néha kölcsön kérni. Már mindkét utánfutómhoz megvan a bevett gyakorlat, hogy erőlködés nélkül feltegyem őket egyedül pár perc alatt a kettőt. Mivel mi ezzel a magasemelésűvel kamionokat szoktunk le és fel pakolni, így az ollós nekünk nem lett volna jó. Ezzel be tudunk nyúlni a platón lévő raklap alá. De csak hosszából, mert ha keresztbe emeljük meg, akkor csak egy másik raklapra tudjuk letenni, mert útban vannak a támasztó lábai.

A gépek mozgatására visszatérve. Én a STANKO 2H135-ös fúrógépemet fuvarozóval hozattam haza. Az udvarba állítva került le, mert még teli volt olajjal, emulzióval. Ezeket mielőtt bekerült volna a műhelybe le akartam engedni, mert csak fektetve fért be az ajtón. Apósommal ketten borítottuk el. Előtte a tárgyasztalt leszereltem róla, illetve az orsóházat leengedtem a legaljáig, hogy lejjebb legyen a súlypontja. De így is vért izzadtunk mire elborítottuk biztonságosan. Bevinni egyszerű volt, raklapra borítottuk el és békával húztuk be. Bent a felállítás egyszerűbb volt, mint kint az elborítás.
Még tavaly vettem egy műhelydarut (motorkiemelő zsiráfot), ha nem hazudtak (bár szerintem megtette a gyártó), akkor 3 tonnát emel behúzott gémmel és 1,5 tonnát kitolt gémmel. Vettem pár hosszban emelő hevedereket is, megfelelő teherbírással.
A következő képen nézett ki a dolog: a daruval megemeltem, majd alá álltunk békával, de csak részlegesen. A daru ezután csak biztosított, míg a békával féloldalasan emelve csak döntöttük. Ez volt az egészben a legnehezebb, hogy ne boruljon el oldalra. Én a magam pehelysúlyával (120 kg) ellensúlyként voltam a daru végén, mert a lábai nem fértek el normálisan. Egyszer megindult kicsit jobban a fúrógép, akkor elemelt a földtől mint a .... Le is pörgött az életem a szemem előtt. De végül személyi és tárgyi sérülés nélkül sikerült elfektetni. Bent meg csak a daruval kellett emelni és miután átbillent a súlypontján fel is állt magától. Itt gyakorlatilag a daru nem emelte meg egyszerre a 12 mázsát (mínusz a leszerelt asztal), mert mindig leért a földre egy része.
Még tavaly vettem egy KF-250 fűrészt, azt viszont ezzel a daruval tettem fel az utánfutóra pedig az is volt 800 kg. Egy dolog volt rossz, függő teherrel mozgatni a darut. Azt nem éreztem biztonságosnak.
Ha esetleg tudsz ilyet kölcsön kérni, akkor nagy segítségedre lehet.

occseb Creative Commons License 2021.05.06 0 0 40901

Ja és még kimaradt (nem lehet szerkeszteni elküldés után még mindig) hogy nem szabvály EUR raklapot hazsnálnák hanem valami nagyobbat, és megerősíteném plusz deszkákkal. Ehhez kötném ki a közepére, így mivel nagyobb a talp, talán kevésbé lesz imbolygós amikor a földön van.

 

 

Előzmény: occseb (40900)
occseb Creative Commons License 2021.05.06 0 0 40900

Ez a pallós mdszer is jónak hangzik, de nem ttudom hoválehetne kikötni a kocsin belül amihez felcsörlőzöm.

Felpajszezerzni a pallón meg szerintem nem túl biztonságos kikötés nélkül, mert fogásváltáskor megindulhat visszafelé.

 

Esetleg, mivel ezen még nem gondolkoztam hogyan lehetne, a raklapra felrakáshoz jó lehet ez a rámpás, pajeszeres módszer, igaz oda elég valami ékféleség is.

Előzmény: KART EMG (40898)
KART EMG Creative Commons License 2021.05.06 0 0 40899

A bakos daru megoldással kapcsolatban még az jutott eszembe, hogy úgy is meg lehet csinálni, hogy két láb a földön, kettő pedig a furgonban áll. így könnyebb behúzni a furgonba berakodásnál, illetve kitolni kirakodásnál.

Előzmény: KART EMG (40898)
KART EMG Creative Commons License 2021.05.06 0 0 40898

Én is szakmókus módszerát választanám a pallókkal. Annyival egészíteném ki amit leírt, hogy a marógép alá nem raklapot, hanem két vastag, pl 10cmx10cm gerendát csavaroznék, ami sínként szolgál és lehet 2/3 seprűnyélen vagy vascsövön gurítani. A furgon mögé tett pallókat alulról deszkákkal összekötném, hogy nehogy szétcsússzanak. 2db 4m-es 5cmx15cm palló méterenként alátámasztva el kell, hogy bírja a 800kg-os gépet.

Ha kevés a hely akkor gerendákból nem nagy dolog összerakni egy olyan magas bakot (mint a játszótéri gyerekhinta), hogy léncos emelőt ráakasztva meg lehessen emelni a marógépet. Ezzel kissé több munka van, mint a pallókkal.

Előzmény: szakmókus (40897)
szakmókus Creative Commons License 2021.05.05 0 0 40897

A gyalugépem a furgonba emelővel emelve, alábakolva fakocka hasábokkal,emelő leereszt arra is fakocka, emel bakolás és így tovább sziszifuszi munkával... A furgon hátsó kerekét leeresztve még pár centit nyertünk, szükség is volt rá.

A furgon gumi borítás védelmére vaslemezt tettünk. Volt zománcozott is közte,azon nagyon jól csúszik bármi,csak pattog a zománc az emberre néha...

 

A levétel egy pallón történt,ami kellően alá volt támasztva két helyen.A vége elé vascsövet vertünk hogy rögzítsük. Ezen csúszott le a gép vascsővel a talpa alatt, haladását egy láncos emelővel (flasencug) szabályozva.

 

Persze egy gyalu súlypontja kedvezőbb egy marógéptől, és könnyebb is pláne hogy ez az leszerelhető róla gond nélkül nem kevés súlytól megszabadítva a gépet.

 

Előzmény: occseb (40881)
tigronca Creative Commons License 2021.05.05 0 0 40896

Még hozzátenném a hátulról emelős konténerest is  a lehetőségekhez.

Előzmény: Archer957 (40894)
Virbo Creative Commons License 2021.05.05 0 0 40895

Egyáltalán nem volt egyszerű, mondhatni k@rvára...

Annyi "segítség" volt  hogy az eső miatt csúszott a kinti béka. De ha túl nagy súly került rá elakadt. Tolni bentről kevesek voltunk még a csövek ellenére is, pajszereztük emelgettük a benti békával. Ja és a kinti is ment odébb sokszor, pedig ugye "letalpalódott" felemelve. Egyátalán nem volt egyszerű na. De a szükség nagy úr...

 

Az hogy a raklaphoz kötöd szerinted zavarja majd azt a 800 kilót ha borulni akar? Gondolj át minden lépést ha odajutsz... 

Előzmény: occseb (40893)
Archer957 Creative Commons License 2021.05.05 0 0 40894

Nem biztos, hogy jobb elfektetni. Én -illetve mi, a párommal, hogy örült neki...:D- vért izzadtunk, mire az FO32-es fúrót a maga "kis" 600 kilójával felállítottuk. A darus kocsi ami hozta, az udvarban elfektette egy fa szerkezetre amit előtte csináltam de felállítani a műhelyben komolyabb emelő technikák nélkül... Van láncos emelő de nem volt mihez kötni. Az 1 tonnás Prvomajska marógépet állítva vittem be a helyére egy eléggé -ilyen szempontból- elcseszett udvaron. Végig emelkedik meg még ráadásul oldalirányba is lejt szóval akác lécekből kellett egy sínrendszert építenem amin tudtam vascsöveken gurítani, a húzó erőt meg egy drótköteles vonszoló csörlő biztosította. Egy nap rá is ment de bekerült szóval nem lehetetlen csak nagyon oda kell figyelni mert tényleg elég borulékony. Szállítani ha lehet, szerintem jobb egy nyitott platós teherautó vagy autószállító trailer, arról egy nagyobb homlokrakodó simán levesz 1-1,5 tonnát emelő hevederekkel, az meg azért szokott lenni szinte mindenhol.

occseb Creative Commons License 2021.05.05 0 0 40893

Pont erre gondoltam én is. 
Nálunk van beton placc oda le tudom rakni. 
mennyire volt nehéz ratolni a békára raklapostól?

Előzmény: Virbo (40891)
tigronca Creative Commons License 2021.05.05 0 0 40892

Egyetértek mindenkivel aki a borulás  miatt aggódik.Mai napig sírva fakadok ,ha meglátom  a kedvenc  esztergámat pofára borítva  amit a  barátom békával ,pár raklappal , betonon !!! művelt.

Előzmény: Virbo (40891)
Virbo Creative Commons License 2021.05.05 0 0 40891

Ezzel egyet kell értsek.

 

Én E2N-t szenvedtem ki magasemelésű békával és sima békával raktérben. Pontosan az a gond amit mondasz, hogy nem tudsz alányúlni a magasemelésűvel.

Az előző képen lévő gondolatmenettel próbálkoztunk, ott bukott mikor a sima béka első kereke a plató széléhez ért, mert ugye ott kezdődött a magasemelésű vége is de nem volt lehetőség tovább gurítani...  Végül vascsövek meg a béka segítségévek nyomtuk-toltuk ki a magasemelésűre a gépet, hát belekerült pár órába mire kiszenvedtük. Esőben (csúszott a béka villája szerencsére), füves részen... Mikor rajta volt a gép, odébb álltam a kocsival és imádkoztunk. Szerencsére a biztonsági támaszok nem kellettek, de szerintem nem is lettek volna jók...

 

Mindenesetre a Rákosival ezt nem próbálnám meg ezen a füves udvaron mert simán elbillenhet. Ugyanakkor sima békával végig tudtam hozni palló úton. :) Azért nagy segítség ha van beton placc...

Előzmény: rferi (40888)
occseb Creative Commons License 2021.05.05 0 0 40890

Lespaniznám a raklapra inkább így álló helyzetben.

Előzmény: occseb (40889)
occseb Creative Commons License 2021.05.05 0 0 40889

Nem tudom hogy lehetne hátára fektetni a gépet, szerintem úyg mégkevésbé stabil.

Előzmény: rferi (40888)
rferi Creative Commons License 2021.05.05 0 0 40888

Ez is lehet, hogy sikerül. De ne akard álló marógéppel!

Meg fogtok borulni!

És a sima békát a kocsin ki kell kötni, hogy ne tudjon elgurulni, mikor toljátok rá a cuccost.

Előzmény: occseb (40887)
occseb Creative Commons License 2021.05.05 0 0 40887

Ilyesmire gondoltam:

 

Egy magasemelésű béka, és arról áttolni egy sima békára ami a kocsiban van, és szépen lassan belépkedni vele.

Előzmény: rferi (40886)
rferi Creative Commons License 2021.05.05 0 0 40886

Nekünk van magasemelésű békánk is, meg emelőasztalunk is, amit default említ.

Azért ezekkel nehéz ezt megvalósítani, amit írsz.

Mindkettővel az a probléma, hogy van az emelőollója, ami miatt csak erősen korlátos az a hossz, ameddig rá lehet állni a verdával.

Merthogy a béka konkrétan le is talpal, amikor felemeled, tehát azzal nem tudsz ráállni a teherautóra. Nem véletlen, nagyot lehet zakózni vele, ha olyankor tologatod. Ezért tehát csak hátulról lehet megpakolni az autót, oldalról nem.

Tudom, mert tonnás vasakat tologatunk vele melóhelyen.

Azt meg lehet vele csinálni, hogy felemeled, és az autóval hátrafelé ráállsz amennyire lehet, ez kb 25-35 centi. Ennyit fog ráfedni a kocsi platóra.

És akkor valahogy rá kéne tolni a marógépet a villáról a teherautóra. Ha azt megoldod, akkor jó vagy. Mi is ezt a megoldást szoktuk választani.

Kell valami, amin csúszik a cucc, és azt rárakni a platóra.

 

De arra készülj, hogy még így is azt a marógépet el kell fektetned, mert álló helyzetben szerintem borulni fog az emelőbékán.

Ha van segítő kéz, akkor ezekkel a szigorításokkal megoldható.

Előzmény: occseb (40881)
default6 Creative Commons License 2021.05.05 0 0 40885

Emelőasztal a rendes neve, na. 

Előzmény: default6 (40884)
default6 Creative Commons License 2021.05.05 0 0 40884

Vannak akkora routerek a távkozlesben amik tobb szaz kilosak. Valamelyikhez adtak egy olyan vasdarabot ami kb ket vaslemez amiket X alaku karok tavolitanak parhuzamosan egymastol mikor csavarsz egy menetes orsót. Ennek kb egy raklap a magassága laposan, kitekerve meg kb egy fél méter. Ilyesmit ha tudnál csinalni. Mar ha nem rendelsz meg profi szallitast. Messzirol hoznád?

Előzmény: occseb (40883)
occseb Creative Commons License 2021.05.05 0 0 40883

Az a baj hogy annyira nincs semmi ilyesmi a környéken hogy meg lehessen oldani a targoncázást hogy ezt nem látom lehetséges opcióként. Vízszintes placcon tudom mozgatni mert normál békám az van.

Előzmény: Csuhás (40882)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!