Hát, fehér gumioldatról még nem hallottam, de az áttetszőnek ki kell bírnia a fagyot. Egy időben naphosszat tekertem hidegben, fagyban, és a bicaj az udvaron állt télen fél napokat. A gumioldaton elváltozást nem láttam, és mikor kellett, működött is.
Sziasztok! Az előbb próbáltam beragasztani egy kerékpár belső gumit, de a tip-top rahasztó és folt nem ragatt össze rendesen a gumi belsővel. Az feltünt, hogy a ragasztó nem áttetsző állagú volt, hanem fehéres szinű. Lehet, hogy tönkrement a tip-top ragasztóm a nagy fagyokban a fűtetlen hideg műhelyembe ahol tartottam? A hideg használhatatlanná teheti a tip-top ragasztót?
Saját tapasztalat akkor ha a megosztott hátsó 1+2 ülés valamelyik része ledöntése megoldható, akkor nálunk a helyzet a következő egy NEM kombi Skoda Octavia II esetén - kényelmesen az Olasz Alpokig:
- az egyes ülés ledöntése - 2 db országúti bicó nyereg és első kerék kiszerelésével, egymás mellé állítva + 4 személy és sok csomag, vagy
- a kettes ülés ledöntése - 3 db országúti bicó nyereg és első kerék kiszerelésével, egymás mellé állítva + 3 személy és sok csomag
A bicók a csomagtartóban lévő rögzítő szemekhez kötve spansettel, a vázakra szivacsos csőhély. Meg sem nyikkannak egész úton.
2004-es Kellys Mobster 597mm, míg a Csepel Woodlands 29" 620 (615?)mm felsőcsövű. Mindkettő 19" vázméret. Plusz a nagyobb kerékhez hosszab láncvilla is jár. Szóval igen, lehet ekkora különbség.
Focus1 kombink van. Egyszer vittünk hátul 3db 29" montit. 2 19" 1db 17" vázzal. A roló lekerült a padlóra, és csak a külsőről kellett levenni a váltót, kormányt is a tetőoszlop és az ajtó miatt. Kis szatyrok még befértek a résekbe de a nagy pakk a hátsó ülésen utazott. Így utaztunk négyen Répáshutáig és senki nem panaszkodott helyhiányra.
De hogy babakocsi, 1 29" monti rekeszelt csomagok + bőrönd utazik velünk, az alap. Néha jön utazóágy is.
Az Octavia infót köszi, akkor nem fogom erőltetni a cserét. Azt gondoltam a literekből, hogy abba már lapátolni lehet a bringákat.
lementem kicsit méricskélni. Az octavia-ban a csomatér nagyrészt 101cm széles. Az ablakok vonalától lefelé egy darabon szélesebb, 109cm. Nekem mindkét váznál, ha a villára állítok egy merőlegest és mérek a hátsó papucsig, 100 és 102cm. Amikor bepróbáltam, akkor is úgy tűnt, ha leszedném a váltót, lehet beférne.
Viszont a haver tuti nem szedte le a váltókat, meg én sem akarom. Ezek szerint a focus 110cm körül kell legyen minimum (vagy kisebbek voltak azok a vázak, de azt nem gondolnám.)
a régi fókusz valami spéci volt. nekem is volt, én nem montit tettem bele, hanem trekkinget. első kerék kivesz, nyereg kivesz. kormány az oldalablakkal parallel, az egyik markolat a háttámla felett kicsit az ottülő füle mellé előrelóg. így a villa van a sarokban. a trekking így kicsit átlósan maradt, de kettő befőrt és köré lehetett pakolni. a monti rövidebb, az jobban el kell férjen.
azóta több autóm volt, de ilyen szuperül egybe sem fért el. az smax egy számmal nagyobb, és kb ugyanúgy fért el benne, a pug5008 is nagyobb, és abban kevésbé fért el.
Igen, végülis emberek milliói elvoltak 25 légzsák, ABS, ESP szervokormány és -fék nélkül. De 2017-et írunk, trices82 pedig biciklzni szeretne! Kevés pénzből, de a meglévő Favoritja nem kényelmes. Ha jól értettem. Átalakítani egy vagyon csak aranyáron, ha a binga értékét nézzük. Minimum kormány, fékkarok, bowdenezés, nyereg ami kell. Jó minőségű alkatrészekből kb. 20ezertől, plusz munkadíj.
Ha csak ezt a pénzt tenné fel egy "új", '90-es évek első felében gyártott CrMo vázas trekkingre, már sokkal jobb kedvvel indulna a nagyvilágnak. Tange csőszett, 200GS vagy Exage ezek ma már (még) szinte filérekért elérhető dolgok. Pozicionált váltás, kazettás agy, duplafalú felnik, esőben is jól fogó fékek, túlméretes koránycsapágy, ballonos gumik - én egy percig nem marasztalnám a Favorit mellett. Természetesen arra is költhet hogy csinosítsa (kopó alkatrészek állapotát vásárlás előtt alaposan ellenőrizve), de azt a pénzt nem látom lyukas vödörbe öntött víznek.
Régebben egy havernál láttam kombi ford focus-ba 3 bringát berakni, 3 db 26os merevfarú mtb-t. Kivette a kerekeket és keresztbe az üres csomagtartóba a hátsó ülésnek támasztva bepakolta a vázakat, "egy sima, egy fordított" módon. Még csomagoknak is maradt hely.
Most én ezt megpróbáltam leutánozni. Nem ment. Az rendben, hogy a zasszony trekkingje nem férne be, még az is O.K., hogy a 29es mtb-m nem fér be, de hogy a fitnesz bringa váza sem fér be keresztben, az már érdekes. Amibe próbáltam, az skoda octavia, nem focus. Ez az mostani octavia és amibe láttam bepakolni az 5 éve volt, akkori focus-ba.
Ennyivel kisebb lenne az octavia? Vagy ennyivel kisebb egy 26-os váz? (átlagos termetűek, nem hiszem, hogy nagyon kis vázak lettek volna).
Ki szállít így kombiban bringát? (úgy értem nem egyben, a hátsó üléseket ledöntve, mint én egyébként)
Azt most hagyjuk, hogy vegyek bringatartót stb. Van, de Zeg-Miskolc viszonylatban nem akarom hallgatni a tetőn végig a fütyülést, azt meg utálom, hogy az mtb kilóg a vonóhorgos tartóról oldalra és a városban is hozzáférnek lámpánál stb. Arról nem is beszélve, hogy kajálni meg megpihenni megállva sem lehet a kocsit otthagyni. Szóval arra keresek megoldást, hogy az autón belül vigyek legalább 1 bringát, de családdal, tehát a hátsó ülések is kellenek.
Ha nem dicsekedni akarsz vele, hanem használni, egyáltalán nem olyan rossz a Maraton/Favorit. Könnyebbek egy mai olcsó trekkingnél, modern nyereggel kényelmesek és a frikciós váltó igazából jól működik, csak nem nagyon gyorsan.
A Favorit biciklinek akkora a nimbusza, mint egy 105-ös Skodának. Szerintem.
El kell adni, csak ha nem képvisel eszmei értéket. Az érte kapott pénz plusz a felújításra szánt keretből már kijön egy öregecske trekking kecske, Shimano pozicionált váltókkal. No az már egy erős ugrás a jövőbe.
> keveset megyek, de szeretnék többet ... és persze jó lenne egyenes kormány
Ezek ellentmondó igények. Egyenes kormányon egyféle fogás/póz van, így a hátad hamar vétót emelhet a továbbhaladás ellen. Koskormányon tudsz fogást váltogatni, különösen a fékváltó karosokon, ahol az a rész is megnagyobbított, beburkolt és kvázi a kormány részeként rátámaszkodható.
Csepel Marathon tulajként mondom, hogy szerintem nem érte meg régiséget tuningolni: a munkadíjak relatíve magasak, ha nem magad építed, illetve egy új alkatrész miatt gyakran másikat is cserélned kell.
Harmadrészt az "átkos rendszerben" eléggé durva osztású volt a vázméret gyártás, pl. a Csepel egyetlen Marathon méretet gyártott 160-200cm közti felnőtteknek... Ha nem tökéletes neked a Favoritod vázmérete, akkor inkább felejtős, csak szenvedés lesz többet tekerni vele. A jó magyar utak mellett első villa teleszkópos bicaj használata megfontolandó, de a régi 1" nyak méretű vázakba való telót ritkán találni.
Elvileg a Favorit eladható, mert márkásabb, van nimbusza. Ha a gyári papírok is megvannak hozzá, akkor tuti. (A "vízvezeték cső" vázú Marathonomra 22eFt modernizálás ráköltése után mondták, hogy papírokkal 15-20e-ért lenne eladható...)
én is vettem azt a műa szerszámot ki lehet tekerni a belsejét, de a tömítés elszakadt (régi volt). Amikor néztem az elszakadt tömítést, szinte nulla erővel tovább szaggattam. Utána összeraktam tömítés nélkül, sok zsírral, de nem sokáig bírta. O gyűrű sem jó a profilos gumigyűrű helyett. Szóval óvatos legyél a tömítéssel, ha már régebbi a pedál.
Nem vagyok cangás, keveset megyek, de szeretnék többet. Van egy nagyjából gyári állapotban lévő Favorit ökörszarvas országúti bringám (kb. '90-ből) (Nem ez, de ilyen). Szét van kopva a hajtáslánc, mindenképp cserélni kell. (és persze jó lenne egyenes kormány). Van-e erre bevált módszer? 1. korszerű alkatrészekből összeépíteni, 2. halandóként gyári alkatrészekben kell gondolkodni. Van-e bármi leírás, rajz, méretek, hogy milyen alkatrészeket kell beszereznem? Szabványok, méretekre gondolok. Vagy egyszerűen vaterázzam el és vegyek egy nagyjából ép gépet. Természetesen az anyagiak szűkösek, hiszen akkor nem lennék itt, de persze nincsenek illúzióim, hogy pár ezer Ft-ból megúszom.