Keresés

Részletes keresés

7-es troli Creative Commons License 2015.02.16 0 0 60914
tegnap zugloban,bvsc uszoda mellett ket vattaujnak tuno scania-higher buszt lattam volanbusz/eurolines feliratokkal,magyar rendszammal. ok mikori beszerzesek,es hanyan vannak a volanbusznal?mely utvonalakon lehet veluk utazni?koszi az infokat
FOMA Creative Commons License 2015.02.15 0 1 60913

"Mit fognak szólni a piacnyitás utáni maszek világhoz ?"

Volt már rá példa, ld. csodálatos Narancsutak kalandja Dombográdon. Pedig az még nem is volt piacnyitás, de azért fizetni elfelejtettek.

Előzmény: sa-gx180 (60912)
sa-gx180 Creative Commons License 2015.02.14 0 0 60912

"Egyes vonalakon nem indult el a helyi járati közlekedés, többen nem jutottak el busszal a munkahelyükre. Az ÉNYKK munkatársai nem kapták meg időben a fizetésüket."

 

 

A tisztelt autóbusz vezető kollégák egy napos késésen voltak kibukva ?

 

 

Mit fognak szólni a piacnyitás utáni maszek világhoz ?

 

 

( minimálbér felett ötezer-forinttal utalás a számlára, a többi borítékba ami vagy lesz vagy nem, cafeteria

formaruha-szabályos pihenőidők-fizetett szabadság-stb. megszűnése )

 

Előzmény: Snake-Mojzi (60903)
genki_ Creative Commons License 2015.02.13 0 1 60911

Hát én nagyon remélem, hogy maga a VOLÁN szó lesz a "brand", amit használni fognak, ami országszerte egységes lesz a járműveken, hirdetéseken, kiadványokon, stb.

 

Csinálnak hozzá egy színvonalas logót - remélhetőleg több, jó ízlésű, vezető grafikust felkérve, akár a régi emblémára emlékeztetően, vagy részleteinek felhasználásával. (A régi voláncsiga szövegrészének tipográfiája például nem rossz, ma is megállná a helyét.)

 

A központok teljes céges neveit, amik tulajdonképpen nem tartoznak az utasokra, azokat az iratokban, belső anyagokban (és a jegyek-bérletek-okmányok apróbetűs részében) kellene csak használni. 

 

Mint ahogy áruházak, éttermek, gyárak csinálják, akiknek leginkább csak a márkaneveiket ismerjük, a cégnevüket nem - ahogy tulajdonképpen bárki más csinálja.

Előzmény: Racilaci (60909)
Valen_10 Creative Commons License 2015.02.13 0 0 60910

Nem is tudom sírjak vagy nevessek... Egyébként is olyan "könnyen" megjegyezhetők ezek az új elnevezések...

Előzmény: setra415HD (60907)
Racilaci Creative Commons License 2015.02.13 0 1 60909

Ja, vagy hogy csak a Volán név marad meg? Hát ez tök jó. Akkor az egyébként is könnyű rövidítés KMKK VKMKK-vá hosszabbodik... Jó lenne ha még egy-két mássalhangzót hozzá tudnának rakni, úgy lenne teljes.

Előzmény: setra415HD (60907)
Racilaci Creative Commons License 2015.02.13 0 0 60908

És ha a buszokra nem írják ki a nevet, akkor miként fogják megőrizni a brandet? Minden utasnak 10-10-szer el kell mormognia magában utazás alatt, hogy Somló Volán?

Előzmény: setra415HD (60907)
setra415HD Creative Commons License 2015.02.13 0 1 60907

"Emlékezteti majd valami az utasokat a régi Volánokra?

 

A társaságok közlekedési központokba integrálásával párhuzamosan a hagyományos értékeket szeretnénk megőrizni, ide értve magát a Volán elnevezést is. Ez egy évtizedek óta jól bejáratott név, ezért a közlekedési központok, mint brand nevet meg is tartják majd. A buszokat sem fogjuk átfesteni, de az újonnan vásárolt járműveken már nem az lesz olvasható, hogy például Somló Volán, hanem Volán Északnyugat-magyarorzági Közlekedési Központ. Mivel a Volán név nemcsak a dolgozóknak, de az utasoknak is értéket jelent- hovatovább lélektani kérdés is -, természetesen az elnevezést a jövőben továbbviszik a társaságok."

Előzmény: Gyötör (60861)
JLW-470 Creative Commons License 2015.02.11 0 0 60906

Pedig ugye hivatalosan senki sem kereshet(ne) kevesebbet,mint a KK-sítás előtt.

Előzmény: dundalk (60905)
dundalk Creative Commons License 2015.02.11 0 0 60905

Szintén ilyet hallottam(KMKK) bizonytalanság van, hogy hogyan alakulnak a sofőr fizetések. Arra számítanak, hogy a fizetések a gyengébb Volán szintjére süllyednek, a munkaidő elszámolások miatt egységesített kollektív szerződéssel.

 

 

Előzmény: JLW-470 (60904)
JLW-470 Creative Commons License 2015.02.11 0 0 60904

Nálunk is mérgesek a sofőrök,mert állítólag kisebb lett a KK-s fizetésük,mint amennyi előtte volt...

Előzmény: Snake-Mojzi (60903)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2015.02.11 0 0 60903

 

Sztrájkoltak a buszsofőrök Győrben - Szerda reggel több járat kimaradt
Egyes vonalakon nem indult el a helyi járati közlekedés, többen nem jutottak el busszal a munkahelyükre. Az ÉNYKK munkatársai nem kapták meg időben a fizetésüket.

 

Érdemes átfutni a kommenteket is

Törölt nick Creative Commons License 2015.02.11 0 0 60902
Egyes főbb vonalakon is siralmas a helyzet. Pl. 30-as vonal: pótjegy nélküli vonat szinte nincs is, ami meg van, azzal a part mentén szinte egyszerre van busz is. Nekem konkrétan szombat reggelente csípi ez különösen a csőröm.

Végzek melóban úgy, hogy a part felé induló első buszra is várhatok bő egy órát, amivel tök fölöslegesen indulnék el, mert csatlakozás csak a második (meló vége után bő 2,5 óra várakozást jelent) buszhoz van: 20 percet kéne várnom a vonatpótlóra, 45-öt a buszra. Utóbbira van bérletem, a vonatállomás van olyan messze a buszmegállóhoz képest, hogy 400 Ft-ért 10 percet tudnék spórolni. Ilyen jó órabért én is elfogadnék...
Előzmény: Törölt nick (60901)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.10 0 0 60901

A vidéki menetrendi kínálat a vasúton egyes főbb vonalakat kivéve siralmas.

Korszerűbb eszközökkel pörgetve több indulás érhető el. Egyes szakaszokat felújítottak, más szakaszok folyamatban vannak, de jó pár viszonylatban sikerült menetidőt csökkenteni. Megkötések: esetileg meg kell vizsgálni minden vonalat.

Van olyan haránt irányú, vasútra merőleges viszonylat, ahol a busz a nyerő, de ott is nem mindegy, hogy komplex módon megvizsgálunk e minden tényt.

 

Volt egy koncepció a 100 km feletti járatokról 2006/2007 ben. Minisztériumi anyag volt.

Az 1 es buszos "országos" kötet nem véletlenül szűnt meg:)

Sőt egyes távolsági vonalak helyközi mezőszámot kaptak.

Volt egyik évben 2% os buszos csökkentéses előirányzat, és érdekes, sok esetben a vasúttal nem rendelkező buszvonalakról vettek el teljesítményt.

Jellemző, hogy egyes vonalakon , viszonylatokban megy a verseny az utasokért, több buszos cég, meg vasút, míg  a többi kevésbé frekventált vonal, meg le van ejtve. Járni jár, de nem jut.

Előzmény: Törölt nick (60900)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.10 0 0 60900

Vannak általánosságok, irányelvek. Ezt a kötött pályás irányelvet nem én találtam ki.

 

Mohács 1949 körül majdnem kapott egy vasművet, meg egy vasútvonalat ami félig el is készült (Bátaszék-Furkópuszta-Báta), levéltárban is kutattam, ismerősök is küldtek ezt, azt.

Tito, "láncos kutya", stb. Szovjet nyomásra nem épült itt semmi, ellenben Dunaújvárossal, azaz Dunapentele, vagy Sztálinváros.

 

Nézzük:

 

Mohács közúton 37-42 km hosszú buszos útvonalon megközelíthető Pécs,szemben a kissé más útvonalon járó vasúttal ami 58-60 kmés 199-200 km körül közúton Budapest.

Vasúttal ott is kerülő az út Budapestre Pécsen át kb + 89 km.

Meg kell jegyezni valamit azonban:

Mohács-Bátaszék között nincs vasút tiszta sor.

Pécsre meg kissé versenyképtelen, de egy Mohács-Bátaszék-Szekszárd-Budapest autóbuszjárat Bátaszék-Szekszárd-Budapest között a meglevő 46 Bátaszék-Szekszárd-Budapest vasútvonallal erősen konkurál. Tény, a korábbi 5-6 közvetlen Budapest-Szekszárd-Bátaszék-Baja vonat sajnos múlt idő.

Ott is a 1110 Budapest-Baja vonal is vitte el a forgalmat, de még a 151 [Bp.]-Kunszentmiklós-Tass-Solt-Dunapataj, meg a 153 [Bp.] Kiskőrös-Kalocsa esetében is.

 

Ebben a kontextusban is érdemes is vizsgálódni.

Igen régen van "távolsági" buszközlekedés kb az 1940 es évek vége 1950 es évek eleje óta, de a mennyiségi kínálattal van a baj, amíg kevesebb busz járt, drágább tarifával, lassabban helyközi jelleggel, nem "mindenki" azzal akart utazni. Vonalanként 2-3 busz járt, egyes fonódó szakaszokon 8-10.

Most ennek a három, ötszöröse. 

 

Félig üres vonatok, meg viszonylag sűrűn járó buszok. A sztrádaépítésből eddig a busz profitált, a nagyobb vasútfelújítások mostanában kezdődtek el. Min.: 10-15 év lemaradás van. A domborzat miatt egyes útvonalak a vasúton kedvezőtlenebb vonalvezetéssel érhetők el. E miatt is, esetileg is érdemes vizsgálódni.

Előzmény: JLW-470 (60897)
dundalk Creative Commons License 2015.02.10 0 0 60899

Meg biztosan tudnánk még vagy 100 rossz példát mondani ? ;)

Előzmény: JLW-470 (60898)
JLW-470 Creative Commons License 2015.02.10 0 0 60898

Valószínűleg a Te példád is rossz. ;)

Előzmény: Törölt nick (60894)
JLW-470 Creative Commons License 2015.02.10 0 0 60897

Eredetileg nem tettél semmilyen megszorítást.Így máris magadat cáfoltad meg(peeersze, a példám rossz). :)

Előzmény: Törölt nick (60896)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.10 0 0 60896

Ezt pl. Mohács tekintetében is így gondolod?

 

Ott csak 1 irányból "kerülővel" vezet vasútvonal. Rossz példa.

 

Előzmény: JLW-470 (60892)
EKM-765 Creative Commons License 2015.02.10 0 0 60895

Legalább ez nem hypózott.

Előzmény: setra415HD (60893)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.10 0 0 60894
És mi a helyzet Tab esetében? ;)
Előzmény: JLW-470 (60892)
setra415HD Creative Commons License 2015.02.10 0 0 60893
JLW-470 Creative Commons License 2015.02.10 0 0 60892

"Ahol mindkét ágazat van ott, a kötött pályának kellene elsődlegesnek lenni"

 

Ezt pl. Mohács tekintetében is így gondolod?

Előzmény: Törölt nick (60891)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.10 0 0 60891

A rövid távú utazásokat az állam nem "támogatja", sőt ott a 5 km es jegy eltörlése.

 

Így a ráhordó jellegű meg kombinált utazásra nem sok lehetőség van.

A kisvárosi helyi közlekedés is sok városban minimálisra csökkent, az ok: a állami támogatások aránytalanul kis mértékében, illetve a T/Ny bérletek árkieg megállapításán múlik.

 

A megyeszékhelyek, nagyvárosok közlekedése évi több százmillió mínusz egy egy "Volán" (Közlekedési Központ) cégnek. Lásd Esztergom, ahol a töredékét utólag "kifizette" a város...

 

A helyközi járatok egy része elkerüli a vasútállomást.

Este , hétvégén igen gyér a közlekedés, ezt még veszteségtérítés terhére is biztosítani kellene.

 

Van közel 2500 település ami csak busszal érhető el.

Ahol mindkét ágazat van ott, a kötött pályának kellene elsődlegesnek lenni.

Az 1980-as években díjszabásilag is arra ösztönözték az utasokat.

Akkor is volt távolsági járat bőven , de nem ekkora mértékű volt egy egy.

vonalon a járatok száma.

Sőt egyetlen központi buszpu is elég volt ami a lehető legjobb helyen a mai Erzsébet (Engels) téren volt.

A metrók megépülése után 1970 es évek végétől tökéletes átszállópont volt.

Én azt tartom ideálisnak ami akkor volt az alágazati munkamegosztást tekintve.

A darabárú szállásokban közös fuvarozás volt.

A teherszállítás felhagyása, privatizációja szerintem hibás döntés volt.

27% os ÁFA kulcs alkalmazása a tömegközlekedésben szintén.

 

Előzmény: htibor (60887)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.10 0 0 60890

ÉMKK valószínüleg...

 

"Borsod vagy Szabolcs, inkább elôbbi lehet"

Előzmény: trizs77 (60889)
trizs77 Creative Commons License 2015.02.10 0 0 60889

Délelőtt.

 

 

Kb. 11,40 körül az M3-n, kb. 93-as km szelvényben egy igen szépen felújított, vagy csak újrafényezett, volán sárga C80 tartott Miskolc irányába.

 

Kié ?

 

(Szemből láttam, így rendszám nincs.)

FOMA Creative Commons License 2015.02.10 0 0 60888

Felesleges ezért még jobban átszabni a volt Volánokat, jelenleg is megvan a szervezet, amelyiknek ez a feladata lenne. Az már más kérdés, hogy azon lehet vitatkozni, hogy ezt a feladatot hogyan látja el, de az meg szvsz teljesen mindegy, hogy mi annak szervnek a neve, amelyik nem megfelelően végzi a munkáját.

Előzmény: Törölt nick (60883)
htibor Creative Commons License 2015.02.10 0 0 60887

"Számukra legyôzendô konkurens..."

 

Talán éppen fordítva...

Előzmény: Törölt nick (60885)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.10 0 0 60886

Amúgy az 1920-as években a MÁV hozta létre a Mávaut (Mavart) céget a Volánok Akövök elôdjét.

 

1949- ben vált le a Mávaut a Máv ról...

Törölt nick Creative Commons License 2015.02.10 0 0 60885

BKK se foglalkozik Máv vasúttal csak Hév, METRÓ stb.

 

Bocs, de egy Ex Volán mit ért a vasúthoz?

Számukra legyôzendô konkurens T. a kivételek.

Eddig se volt jó az együttmûködés...

Előzmény: Törölt nick (60883)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!