"Trump éppen azon dolgozik, hogy vége legyen a német autógyárak habzsi-dőzsiének"
Ja, ettol fuggetlenul ok is ra fognak baszni, ugyanis az USA legnagyobb autoexportore speciel a BMW...
"ahelyett, hogy teljesítené a NATO kötelezettségeit"
Szerintem ezt gondold at meg egyszer. Kinek lenne az jo globalisan, ha Nemetorszag katonai koltsegvetesben feljonne az USA es Kina utan a harmadik helyre, a ruszkiknal lazan 30%-kal tobbet koltve a hadseregre?
Mert bizony a lakohaz elektromos fogyasztasat szoktak meretezni, es ahhoz vannak meretezve a fo huzalok. Ha eleve ugy keszult a hazad, hogy ott szamoltak egy komolyabb PV szettel, aksival, toltovel, akkor persze athuzalozasra es uj huzalokra mar nincs szukseged. :)
"Nem csak és kizárólag gyorstöltés létezik, mi a fenének kell(ene)
sietni akárhová is egy céges parkolóban, ha "átlagjóska" ígyis úgyis ött tölt vagy 9 órát... meg az éjszakát is szokás átaludni..."
Mondjuk itt meg egy lepest hatra lehet lepni, hogy mi a fenenek jott be Atlag Jozsef excelhuszar a ceghez autoval, ha az auto amugy az egesz napot a ceges parkoloban tolti.
- kell-e, hogy Atlag Jozsef excelhuszar autoval menjen a ceghez?
- kell-e, hogy Atlag Jozsef excelhuszar egyaltalan ott legyen fizikailag a ceg irodajaban?
A Concorde-ot is a Skype szoritotta ki es nem egy jobb repulogep. Az ICE-t is siman kiszorithatja a VPN :)
Az a fölösleges kör, hogy jelenleg is van ám példa országos EV-töltögető hálózatra... pl Hollandiában... meg kéne nézni, hogy miféle extra beruházást igényelt a dolog. Azon is érdemes lenne elgondolkodni, hogy szokta-e egyidőben rángatni
10 millió kenyérpirító az országos hálózatot annak ellenére, hogy van rá elméleti lehetőség és erre van-e méretezve
a hálózat...
... és NEM azt mondom, hogy nincs szükség hálózatfejlesztésre, csupán azt gondolom, hogy mielőtt nekiállunk extrapolálgatni,
azért nem árt ám végiggondolni, hogy az EV az NEM ICE autó. Nem csak és kizárólag gyorstöltés létezik, mi a fenének kell(ene)
sietni akárhová is egy céges parkolóban, ha "átlagjóska" ígyis úgyis ött tölt vagy 9 órát... meg az éjszakát is szokás átaludni...
...ahhoz meg hadd ne tegyek már hozzá semmit, ha szeirnted egy egész házat/épületet át kell huzalozni AZÉRT, mert a tetőre napelemeket akarsz pakolni...
Mi a folosleges kor azon, hogy ha megnoveled nehany nagysagrenddel az EV-k szamat, akkor az bizony elektromos aram termelesi, szallitasi, toltesi vonalon is igenyli az infrastruktura kiepiteset.
Masik dolog. A napenergia rendelkezesre all, ha sut a nap, megvan eleg PV elem a termeleshez, meg ki van epitve a gyujot es szallito halozat a toltokhoz, illetve komolyan veheto tarolo kapacitas hijjan betaplalhato a letezo vezetekrendszerbe?
Ugye nem tűnt fel, hogy Tesla a valóság, és ők irányítják az iparági trendeket, ma már az összes német autógyár az EV-ken dolgozik, a Teslat követve, odáig még nem jutottak el, hogy az aksi az új korszak kucsalkatrésze, és a saját gyártás nélkül nem sok esélyük lesz.
... egyrészt nem kiváltást, hanem igénycsökkenést írtam... másrészt nem ártana a dolgokat végiggondolni, mielőtt nekiállsz extrapolálni... akkor kevesebb fölösleges kört kell(ene) futni... harmadrészt a központosított ellátórendszereknek bizony EGYRE KEVÉSBÉ van értelme....
... még akkor is igaz ez, ha egyelőre a kiváltásuk nem megoldott/megoldható rövid távon...
Trump éppen azon dolgozik, hogy vége legyen a német autógyárak habzsi-dőzsiének, Merkel meg ahelyett, hogy teljesítené a NATO kötelezettségeit, amivel le lehetne szerelni Trump protekcionista vám politikáját, csak hüledezik, és Trumpot szidja.
Orulok hogy az emberek ennyire optimistak tudnak lenni, plane ha altalanos elterjedt, kiforrott technologianak hisznek kisszerias probamegoldasokat, amik valojaban meg tesztfazisban vannak, illetve ezen kisszerias megoldasokat extrapolaljak a jelenleg futo EV-k altal tamasztott igenyekhez, es akkor kijon ez a 0 infra beruhazos matek.
Jo lenne extrapollalni mondjuk 2-3 nagysagrenddel felfele is. ;)
Nem magyaros kepzelges ez, hanem 100 eves globalis tortenelmi tapasztalat.
Orulok, hogy nem nagy problema ez, gondolom mar te is megoldottad otthon, mar le is jelentetted az arameloszto cegnel, hogy nagyobb mennyisegu aramlevetel valoszinusitheto nalad peak idejen, lecserelted a fo elektromos vezetekeket nagyobb teljesitmenyuekre, behuzaloztad a tetodet, amire fotovoltaikus napelemek kerulnek, megvan az aksi szobad, meg a toltogeped az EV autodhoz. :)
Csak azert mert egy ilyen beruhazas egy maganhazban kb. a 15-20 000 euro kategoria jelenleg. ;) Ez 1, max. 2 EV auto tolteset teszi majd lehetove.
Hát pl a szállítás kiváltható helyben termeléssel... a töltésnél sem mindegy, hogy szupravezetőkkel megspékelt rendszered van amit 10-15 perc alatt töltesz fel... vagy sem (a hálózati verziója már elkészült ezeknek, SMES néven futnak). Az, hogy egész pontosan mi is a komoly mennyiség, arról pedig megoszlanak a vélemények.
Azt sem árt tudni eldönteni, hogy mit is értünk "tankolás alatt". A járművek nagyrészét nem folyamatosan, hanem "munkábajárásra"
használják... azaz napi max 1,5-2 órás használatról van szó. Akkumulátor-architektúrától függően okosabb dolog is többnyire, ha nem
0-100 rendszerben van a használat, hanem pl a munkaidő alatt (amikor a napenergia jellemzően amúgy is bőven rendelkezésre áll) a
dolgozó rátöltöget az akumulátorra. EZ a megoldás pl többnyire 0 hálózatfejlesztést igényel...
... az e-autózás az ICE autózáshoz képest (pláne önvezetéssel megspékelve) egy eléggé komoly paradigmaváltást fog jelenteni már
Az e-mobilitas e-energia szallitast, tarolast, toltest igenyel. Eleg komoly mennyisegekrol van szo, nem latom mi valthatna ki a komoly infra beruhazasokat.