Keresés

Részletes keresés

Rangun Creative Commons License 2018.06.11 0 0 327365

Trump úgy számol, hogy akkor sok amerikai fegyvert vennének, az, meg, hogy a BMW rábaszik, nem érdekli Trumpot.

Előzmény: Törölt nick (327361)
szilvatövis Creative Commons License 2018.06.11 0 0 327364

Ha gyárt elektromosat is abban a kategóriában akkor az EV-EV összevetés relevánsabb, mint az EV-ICE.

 

Előzmény: Törölt nick (327338)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.11 0 0 327363

ne hasonlits egy szar Teslat egy BMWhez. A Tesla egy olcso kinai froccsontott szar tomegmodell, csapnivalo minoseggel, a BMW meg BMW.

Előzmény: Rangun (327352)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.11 0 0 327362

"ma már az összes német autógyár az EV-ken dolgozik, a Teslat követve"

 

LOL. Dehogy a Teslat kovetik. A Tesla koveti a trendeket.

 

 

 

 

Előzmény: Rangun (327351)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.11 0 0 327361

"Trump éppen azon dolgozik, hogy vége legyen a német autógyárak habzsi-dőzsiének"

 

Ja, ettol fuggetlenul ok is ra fognak baszni, ugyanis az USA legnagyobb autoexportore speciel a BMW...

 

"ahelyett, hogy teljesítené a NATO kötelezettségeit"

 

Szerintem ezt gondold at meg egyszer. Kinek lenne az jo globalisan, ha Nemetorszag katonai koltsegvetesben feljonne az USA es Kina utan a harmadik helyre, a ruszkiknal lazan 30%-kal tobbet koltve a hadseregre?

 

 

Előzmény: Rangun (327349)
M.Zoli Creative Commons License 2018.06.11 0 0 327360

Ne is tegyel hozza semmit, mert nem azt irtam. ;)

 

Lakasban elsz, vagy hazban?

 

Mert bizony a lakohaz elektromos fogyasztasat szoktak meretezni, es ahhoz vannak meretezve a fo huzalok. Ha eleve ugy keszult a hazad, hogy ott szamoltak egy komolyabb PV szettel, aksival, toltovel, akkor persze athuzalozasra es uj huzalokra mar nincs szukseged. :)

Előzmény: Auralianus (327358)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.11 0 1 327359

"Nem csak és kizárólag gyorstöltés létezik, mi a fenének kell(ene)

sietni akárhová is egy céges parkolóban, ha "átlagjóska" ígyis úgyis ött tölt vagy 9 órát...  meg az éjszakát is szokás átaludni..."

 

Mondjuk itt meg egy lepest hatra lehet lepni, hogy mi a fenenek jott be Atlag Jozsef excelhuszar a ceghez autoval, ha az auto amugy az egesz napot a ceges parkoloban tolti.

- kell-e, hogy Atlag Jozsef excelhuszar autoval menjen a ceghez?

- kell-e, hogy Atlag Jozsef excelhuszar egyaltalan ott legyen fizikailag a ceg irodajaban?

 

A Concorde-ot is a Skype szoritotta ki es nem egy jobb repulogep. Az ICE-t is siman kiszorithatja a VPN :)

Előzmény: Auralianus (327358)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.11 -1 0 327358

Az a fölösleges kör, hogy jelenleg is van ám példa országos EV-töltögető hálózatra... pl Hollandiában... meg kéne nézni,
hogy miféle extra beruházást igényelt a dolog. Azon is érdemes lenne elgondolkodni, hogy szokta-e egyidőben rángatni

10 millió kenyérpirító az országos hálózatot annak ellenére, hogy van rá elméleti lehetőség és erre van-e méretezve

a hálózat...

 

 

... és NEM azt mondom, hogy nincs szükség hálózatfejlesztésre, csupán azt gondolom, hogy mielőtt nekiállunk extrapolálgatni,

azért nem árt ám végiggondolni, hogy az EV az NEM ICE autó. Nem csak és kizárólag gyorstöltés létezik, mi a fenének kell(ene)

sietni akárhová is egy céges parkolóban, ha "átlagjóska" ígyis úgyis ött tölt vagy 9 órát...  meg az éjszakát is szokás átaludni...

 

 

...ahhoz meg hadd ne tegyek már hozzá semmit, ha szeirnted egy egész házat/épületet át kell huzalozni AZÉRT, mert
a tetőre napelemeket akarsz pakolni...

Előzmény: M.Zoli (327354)
M.Zoli Creative Commons License 2018.06.11 0 0 327357

Termeszetesen tervezhetsz 1-2 KW teljesitmenyut is, de akkor effektive a halozatrol fogod otthon tolteni a kocsid, vagy alig jarsz majd vele. 

Előzmény: Auralianus (327356)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.11 0 0 327356

Hátpersze...

 

... már csak olyasmiket kellene eldönteni, hogy akkor most pontosan mekkora rendszert is terveztél bele helyből és mibe...

Előzmény: M.Zoli (327355)
M.Zoli Creative Commons License 2018.06.11 0 0 327355

Mivel helyi termelesrol irtal, igen, teljes rendszert szamitottam, termelessel, gyujtessel, szallitassal, tarolassal, toltovel.

 

Egy ilyen rendszerben csak a kabelek, biztositekszekreny, iranyito modul onmagaban nehany 1000 euros tetel.

Előzmény: Auralianus (327353)
M.Zoli Creative Commons License 2018.06.11 0 0 327354

Mi a folosleges kor azon, hogy ha megnoveled nehany nagysagrenddel az EV-k szamat, akkor az bizony elektromos aram termelesi, szallitasi, toltesi vonalon is igenyli az infrastruktura kiepiteset.

 

Masik dolog. A napenergia rendelkezesre all, ha sut a nap, megvan eleg PV elem a termeleshez, meg ki van epitve a gyujot es szallito halozat a toltokhoz, illetve komolyan veheto tarolo kapacitas hijjan betaplalhato a letezo vezetekrendszerbe?

Előzmény: Auralianus (327350)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.11 0 0 327353

15-20K Euro max AKKOR a teljes beruházás... ha egy nem is kicsi napelemes rendszert szereltetsz fel, akukkal stb. 


****

Ebből az EV töltő... olyan... 800-1200 Eur? :) Ezekből is akad már jópárféle...  megvehetően a piacon... 

 

 

Előzmény: M.Zoli (327345)
Rangun Creative Commons License 2018.06.11 0 0 327352

44 ezerért egy 500 km hatótávú autót kapsz, még egy 42 ezerbe kerülő BMW i3 200km sem tud, csak hogy érzékeld a lemaradásotokat.

Előzmény: Törölt nick (327331)
Rangun Creative Commons License 2018.06.11 0 0 327351

Ugye nem tűnt fel, hogy Tesla a valóság, és ők irányítják az iparági trendeket, ma már az összes német autógyár az EV-ken dolgozik, a Teslat követve, odáig még nem jutottak el, hogy az aksi az új korszak kucsalkatrésze, és a saját gyártás nélkül nem sok esélyük lesz.

Előzmény: Törölt nick (327348)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.11 -1 0 327350

... egyrészt nem kiváltást, hanem igénycsökkenést írtam... másrészt nem ártana a dolgokat végiggondolni, mielőtt nekiállsz
extrapolálni... akkor kevesebb fölösleges kört kell(ene) futni... harmadrészt a központosított ellátórendszereknek bizony EGYRE
KEVÉSBÉ van értelme....

 

... még akkor is igaz ez, ha egyelőre a kiváltásuk nem megoldott/megoldható rövid távon...

 

 

Előzmény: M.Zoli (327346)
Rangun Creative Commons License 2018.06.11 0 0 327349

Trump éppen azon dolgozik, hogy vége legyen a német autógyárak habzsi-dőzsiének, Merkel meg ahelyett, hogy teljesítené a NATO kötelezettségeit, amivel le lehetne szerelni Trump protekcionista vám politikáját, csak hüledezik, és Trumpot szidja.

Előzmény: Törölt nick (327338)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.11 0 0 327348

Igeretekkel tele van a padlas. A teny az hogy most nincs, es nem is volt soha.

Előzmény: Rangun (327347)
Rangun Creative Commons License 2018.06.11 0 0 327347

Dehogy bukik, csak nem azzal kezdték a gyártást, de év végén már kapható lesz.

Előzmény: Törölt nick (327344)
M.Zoli Creative Commons License 2018.06.11 -1 0 327346

Orulok hogy az emberek ennyire optimistak tudnak lenni, plane ha altalanos elterjedt, kiforrott technologianak hisznek kisszerias probamegoldasokat, amik valojaban meg tesztfazisban vannak, illetve ezen kisszerias megoldasokat extrapolaljak a jelenleg futo EV-k altal tamasztott igenyekhez, es akkor kijon ez a 0 infra beruhazos matek.

 

Jo lenne extrapollalni mondjuk 2-3 nagysagrenddel felfele is. ;)

Előzmény: Auralianus (327343)
M.Zoli Creative Commons License 2018.06.11 -1 0 327345

Nem magyaros kepzelges ez, hanem 100 eves globalis tortenelmi tapasztalat.

 

Orulok, hogy nem nagy problema ez, gondolom mar te is megoldottad otthon, mar le is jelentetted az arameloszto cegnel, hogy nagyobb mennyisegu aramlevetel valoszinusitheto nalad peak idejen, lecserelted a fo elektromos vezetekeket nagyobb teljesitmenyuekre, behuzaloztad a tetodet, amire fotovoltaikus napelemek kerulnek, megvan az aksi szobad, meg a toltogeped az EV autodhoz. :)

 

Csak azert mert egy ilyen beruhazas egy maganhazban kb. a 15-20 000 euro kategoria jelenleg. ;) Ez 1, max. 2 EV auto tolteset teszi majd lehetove.

Előzmény: ,m,1710 (327341)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.11 0 0 327344

Ott bukik a mutatvany hogy a Standard kivitel nem letezik.

Előzmény: ,m,1710 (327342)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.11 -1 0 327343

Hát pl a szállítás kiváltható helyben termeléssel... a töltésnél sem mindegy, hogy szupravezetőkkel megspékelt rendszered van amit
10-15 perc alatt töltesz fel... vagy sem (a hálózati verziója már elkészült ezeknek, SMES néven futnak). Az, hogy egész pontosan mi
is a komoly mennyiség, arról pedig megoszlanak a vélemények.


Azt sem árt tudni eldönteni, hogy mit is értünk "tankolás alatt". A járművek nagyrészét nem folyamatosan, hanem "munkábajárásra"

használják... azaz napi max 1,5-2 órás használatról van szó. Akkumulátor-architektúrától függően okosabb dolog is többnyire, ha nem

0-100 rendszerben van a használat, hanem pl a munkaidő alatt (amikor a napenergia jellemzően amúgy is bőven rendelkezésre áll) a

dolgozó rátöltöget az akumulátorra. EZ a megoldás pl többnyire 0 hálózatfejlesztést igényel... 

 

 

... az e-autózás az ICE autózáshoz képest (pláne önvezetéssel megspékelve) egy eléggé komoly paradigmaváltást fog jelenteni már

középtávon is. 

Előzmény: M.Zoli (327339)
,m,1710 Creative Commons License 2018.06.11 0 0 327342

https://teslanomics.co/model-3-cost-calculator/

tessék, számolj, hogy van e esélyed egy model-3 masra.

,m,1710 Creative Commons License 2018.06.11 0 0 327341

Ha ijen "magyarossan" ahogy te elköpzeled a E töltést akkor évtizedek kellenének,  de a helyzet az, hogy ez már nemnagy probléma

Előzmény: M.Zoli (327335)
M.Zoli Creative Commons License 2018.06.11 0 0 327340

Bocsanat a termeles kimaradt.

Előzmény: M.Zoli (327339)
M.Zoli Creative Commons License 2018.06.11 0 0 327339

Az e-mobilitas e-energia szallitast, tarolast, toltest igenyel. Eleg komoly mennyisegekrol van szo, nem latom mi valthatna ki a komoly infra beruhazasokat.

Előzmény: Auralianus (327337)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.11 0 0 327338

"A Merci gyárt elektromos autót B osztály 250e, tehát nem igaz, hogy tudna csak nem akar"

 

Miert ne lenne mar pont ettol nem igaz?

 

" de már készül a városi terepjárója"

 

Bizony. A Tesla viragkoranak mar azelott vege lesz, mielott rendesen elkezdodhetett volna.

Előzmény: szilvatövis (327336)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.11 -1 0 327337

Esetleg alternatív technológiák jelennek meg, amik megoldják a töltögetés problémáját kisebb infrastruktúrális beruházási igény mellett.

 

 

A központi infrastruktúra sérülékenysége egyre komolyabb problémákat fog okozni. És nem elméleti eshetőségekről beszélek, hanem a

konkrét, közeli jövőről. A mostani infrastruktúrát nem a folyamatosan jelenlévő időjárási szélsőségek elviseléésére paraméterezték. Nincs

már messze az idő, amikor a központosított infrastruktúra kiépítése és védelme anyagilag értelmetlenné válik. 

Előzmény: M.Zoli (327335)
szilvatövis Creative Commons License 2018.06.11 0 0 327336

A Merci gyárt elektromos autót B osztály 250e, tehát nem igaz, hogy tudna csak nem akar. Vélhetően ebben is a legjobbat hozza ki magából.

 

Az alapár 41 ezer $ körül van, szerény hatótávval, de már készül a városi terepjárója, az talán versenyképes lesz:

https://villanyautosok.hu/2017/11/23/2019-ben-erkezik-mercedes-benz-elso-elektromos-crossovere/

Előzmény: Törölt nick (327334)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!