A jövő héten dönt a kormány a 10 százalékos villany- és gázárcsökkentés részleteiről. A kormányszóvivő Rájátszás című műsorunkban azt mondta: a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak 1 hete van az új árszabályozás kidolgozására.
Hurrikanok miatti leallas szinte minden evben van amiota en az USA-ban elek aztan behozzak a lemaradast,Es en itt lakom lenn a Mexicoi obolnel elegge ismerem a helyzetet
Az idén pedig a helyzet tovább romlik, hiszen a felhasználás rohamosan nő az ipar és a motorizáció fejlődésének köszönhetően Amerikában, és Ázsiában is. Ráadásul a hurrikánok mintegy 1,5 millió hordóval csökkentették a napi olajtermelést, ami a teljes kitermelésnek a 2 százalékát teszi ki.
Az ez évi kőolaj-áremelkedés fő okai tehát egyáltalán nem az olajkészletek csökkenésére vezethetők vissza. Az árrobbanást ugyanis az okozta, hogy Amerikában és Ázsiában van erőteljes fogyasztásnövekedés, ami párosult szállítási nehézségekkel, illetve finomítói leállásokkal.
Egyébként az olajkészletekre visszatérve, a mennyiség közel felét az USA-ban égetik el, de ott van India, Kina a maga (ma még csak) 2.5 Mrd lakosával. Ha azok egyszer rákapnak a motorizációra...
Hát persze, hogy lehet tárolni, de más egy laborban és más egy jármű belsejében. Ha két hidrogénüzemű autó csattan, akkor én nem szeretnék a környéken lenni.
A hidrogent lehet tarolni,itt a laboromban is van 2 H palack csak van bennuk vagy 180 atmoszfera , a PB palackban meg akkora ,mint egy gazongyujtoban.Specialis reduktor kell hozza ,mig a PB-hezx nem kell ZT CSAK RAKOTi z ember a motorra,vagy a tuzhelyre es megy
Az teljesen mindegy mennyi az ara ,nem a mennyisegtol fugg. Amikor 3-5 ft volt az emberek kerestek atlagosan 1500-1600 ft-ot. Ma is kabe ugyanannyi ido alatt keresed meg 1 liter benzin arat mint a hatvanas evekben. Valojaban nem lett dragabb az uzemanyag realerteken vagy elhanyagolhato mertekben. Az usa-ban a 90-es evek elejen a Clinton idoszakban volt fajlagosan legolcsobb a benzin amiota legordultek az elso T- modelek a ford muvekben
Amire én emlékszem az az 5 Ft-os benzin. Ez volt jó 30 éve.
Akkor én vagyok az öregebb, mert én még 2,70Ft-osra is emléxem.
Ma közel 500 az ára. Az átlagos árnövekedés 20-szorosra tehető. Esetleg 25-szörösre.
A szénhidrogének ára majd' 100-szorosára emelkedett.
Drágulásban a rekorder a BKV a maga 350-szeres szorzójával. Egyébként egy komplex fogyasztói kosár alapján legalább 50-szeres az átlagos drágulás. Ha ezt jövedelemarányosan nézzük, kiderül, hogy a mai átlagfizu kb. az 1978-assal azonos vásárlóértékű.
Amire én emlékszem az az 5 Ft-os benzin. Ez volt jó 30 éve.
Ma közel 500 az ára. Az átlagos árnövekedés 20-szorosra tehető. Esetleg 25-szörösre.
A szénhidrogének ára majd' 100-szorosára emelkedett.
Nem fog elfogyni. De nem fogod tudni megfizetni, ha pedig ez történik, akkor annyi, mintha elfogyott volna. A gáz ára hozzá van drótozva a kőolaj árához. Hogy olcsóbb nem lesz, az biztos. Mivel a gáz az egyedüli amivel meghajthatod az autóidat, a munkagépeidet, stb.
Termeszetesen lehet belso egesu Otto motorokat metannal, akar hidrogennel is hajtani de biztonsagosabb a PB nem kell neki nagy nyomasallo tartaly,hiszen a PB normal homersekleten cseppfolyosithato kis nyomas alatt mig a metan nem,az meg csak toredeke a foldgaznak. De dieselt nem. Elvileg metanbol is elo lehet allitani minden petrolkemiai termeket csak kicsit draga,forditva egyszerubb
Az nincs igazán, de szenünk bőven van, csak újra kellene nyitni a '80-as években Kapoly miniszter elvtárs által bezáratott bányákat. Ha valaki nem tudná, nem azért zárták be a bányinkat, mert kimerültek, hanem mert Kapolyi Schalkhammer Antallal, aki a SZOT Bányásszakszervezetének elnöke volt (!) érdekvédelem helyett alapított Kapolyival egy off-shore céget és rajtuk keresztül vásárolt szenet a Magyar Népköztársaság külföldről. Nos, ehhez nem akartak konkurenciát, ezért néhány lefizetett geológus tanulmányaival indokolva gyakorlatilag felszámolták a mélyművelésű szénbányászatot.
Ebből a műveletből származik Kapolyi elvtárs első milliárdja.